Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] 2.8 V6 - Trzęsie na wolnych obrotach.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Misiups
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 22 kwie 2010, 13:04
Lokalizacja: Krosno/Kraków

Post autor: Misiups » 18 paź 2011, 13:51

Jak to jest z tymi cewkami powiedzcie. Zauważyłem że dużo osób boryka się z tym problemem. Moja cewka jest jeszcze pierwsza przejechane ma 150k i pada bo zaczęła świecić jak szalona, i wszystko zaczęło się od założenia gazu.
Nie wiem czy jest sens wymieniać na używaną bo odnoszę wrażenie że one padają ze starości.

Może zróbmy poradnik i niech każdy napisze z jakiej firmy producenta cewki miał do czynienia i czy daje radę z GAZEM!!

Ja osobiście rozglądam się za cewką już tydzień i wiem że na Beru muszę czekać miesiąc w intercarsie ale za to HUCO jest na drugi dzień.
Od różnych osób wiem że cewki tej firmy są jak BREMI może ktoś ma z nią styczność?

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 18 paź 2011, 13:58

A ja powiem tak że w nocy u mnie są dookoła cewek malutkie iskierki bardzo cienkie na krawędziach cewki (wygląda jak mikropęknięcia) z tym że iskra nie skacze nie wiadomo jak tyle że widać jak tam w niej przepływa prąd. I nie zamierzam jej zmieniać do póki auto chodzi jak w zegarku. <lol>
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Misiups
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 22 kwie 2010, 13:04
Lokalizacja: Krosno/Kraków

Post autor: Misiups » 18 paź 2011, 15:16

Dobrze ale ty masz Benzynę :) mi na benzynie też dobrze chodzi ale na gazie już zaczyna przerywać pod obciążeniem więc to już inna bajka.

dgasek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 06 cze 2011, 21:07
Imię: Damian
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dgasek » 18 paź 2011, 19:15

Generalnie na padanie cewek mają wpływ przewody - uszkodzone przewody powodują uszkodzenie cewek -- takie info znalazłem na forum za oceanem. Potwierdziło to parę osób, także coś w tym jest.

Skoro z tą fizyką to normalne to teraz pytanie (jakoś z fizyki nie bardzo czaję) - temperatura zewnętrzna 10 stopni, a czujnik powietrza zasysanego pokazuje 30. Jaki to ma wpływ ?

Pozdr

Misiups
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 22 kwie 2010, 13:04
Lokalizacja: Krosno/Kraków

Post autor: Misiups » 18 paź 2011, 20:12

Pewnie masz rację z tymi kablami. Ale jakiej firmy cewki możecie polecić??

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 20 paź 2011, 20:10

dgasek pisze:
Skoro z tą fizyką to normalne to teraz pytanie (jakoś z fizyki nie bardzo czaję) - temperatura zewnętrzna 10 stopni, a czujnik powietrza zasysanego pokazuje 30. Jaki to ma wpływ ?

Pozdr
generalnie czujnik podaje temperaturę z układu dolotowego, który znajduje się w komorze silnika i gdzie panuje wyższa temperatura więc powietrze zostaje w jakimś stopniu podgrzane. gdy na zewnątrz będzie znowu 30oC to temperatura powietrza zasysanego będzie stosunkowo wyższa bo w komorze silnika jest sporo cieplej. dlatego np. w autach z bardziej wysilonymi jednostkami przygotowanymi np. do wyścigów gdzie liczy się każdy KM montuje się intercoolery, które chłodzą powietrze przechodzące przez turbiny i izoluje się układ dolotowy od silnika aby powietrze dostarczane do cylindrów miało jak najniższą temperaturę

dgasek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 06 cze 2011, 21:07
Imię: Damian
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dgasek » 27 paź 2011, 18:36

Witam ponownie .

Parę dni temu wymieniłem czujnik temp powietrza zasysanego. Kiedyś tam kupiłem w ASO bo mi jakiś mechanik powiedział że powoduje błąd . Czujnik ten pokazywał temperature o ok. 15 stopni wyższą niż rzeczywista.
Po wymianie trzęsienie wyraźnie mniejsze. Polecam sprawdzić co pokazują czujniki.

Pozdr

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 09 lis 2011, 16:54

Mi w lato ten czujnik pokazuje 50 stopni mimo, że jest np. 25. Czytałem i inni mają podobnie, więc raczej to jest normalne.
A teraz jak Ci pokazuje?
Nagrzej samochód i sprawdź o ile większa jest temp od otoczenia.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 10 lis 2011, 09:42

dgasek, chodzi o czujnik dwupinowy montowany przy chłodnicy?

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 10 lis 2011, 09:49

Nie przy chłodnicy a przy przepustnicy.
Patrz od filtra powietrza po dolocie i będzie ( u mnie siwa) wtyczka. Na tej sztywnej rurce od przepustnicy
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 10 lis 2011, 10:05

Kaszeszczuk, OK, dzięki. Gdzie w VAGu sprawdzić temp. powietrza zasysanego?

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 10 lis 2011, 10:13

Oj nie pamiętam, ale łatwo do odróżnić. w pierwszych kilku blokach.
Będziesz miał temp silnika ok. 90stopni i drugą w stopniach, to ta.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 10 lis 2011, 18:16

pancurski,
Jeśli dobrze pamiętam to będzie blok 003 lub 004 czwarta pozycja

Awatar użytkownika
bajano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 01 sty 2010, 15:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bajano » 23 sty 2012, 16:39

Witam...
Ja od jakiegos czasu rowniez borykam sie z takim problemem. Z tym ze w tym momencie po wymianie swiec jest tak ze jak auto jest zimne to jezdzi normalnie ale jak sie nagrzeje to juz jest masakra :/ juz prawie boje sie wyprzedzac tak przerywa .... Czy ktos wie czym to moze byc spowodowane> Pzdr

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 23 sty 2012, 17:14

Zapewne czas na wymianę przewodów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga