Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5+Lpg] sporadyczny błąd przeładowania N75?

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 14 mar 2010, 13:31
Lokalizacja: koszalin

Post autor: tokarka606 » 16 paź 2011, 21:00

sebastian855 pisze:dario_g,
Do przeładowania właśnie dv-ki stoją na straży żeby ono nie wystąpiło.
eszać.
Nie mają absolutnie nic do tego.Jedynym zadaniem zaworu DV jest upuszczenie ciśnienia z układu dolotu podczas zdjęcia nogi z gazu.I tylko wtedy ten zawór się otwiera (wyłączając pracę na zimnym silniku ale to jest teraz nie istotne).
Sprawdzić go można w bardzo łatwy sposób:Zdejmujemy wężyk podciśnieniowy sterujący zaworem i zaciągamy powietrze.Musi trzymać.Dmuchnąć nie powinno się dać.
Zawór sprawny.
Pół litra na dwóch to nic,ale litr na czterech to już coś.

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 16 paź 2011, 21:02

sebastian855, tak miałem N75. Kupiłem, ale zwróciłem. Zupełnie bez zmiany. :(

Nie wiem, jak dostać się do tych wszystkich węży. Ale zanim je ściągnę, to wolę zrobić chyba sam sobie taki system do sprawdzania nieszczelności. Tylko się zastanawiam, czy jeżeli nadmucham w "Y" np. 1 Bar, to przejdzie to ciśnienie przez turbinę i pojawi się w rurach dolotowych do przepustnicy? Bo jeżeli tak, to gdzieś musi zacząć coś przepuszczać...

Tylko na razie martwi mnie ten konwerter.

[ Dodano: 2011-10-16, 21:07 ]
tokarka606, tak, tak już mi Sebastian radził. Robiłem wg zaleceń i zawory trzymają.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 14 mar 2010, 13:31
Lokalizacja: koszalin

Post autor: tokarka606 » 16 paź 2011, 21:11

sebastian855 pisze:dario_g
Zawór n75 działa w postaci załącz,wylącz, czyli albo otwiera klapy żeby upuścić ciśnienie, albo zamyka żeby napełnić układ, i utrzymać zadane ciśnienie.
Dokładnie odwrotnie.
Bez napięcia jest zamknięty i całe ciśnienie idzie bezpośrednio na gruchę,dopiero po podaniu napięcia i jego otwarciu nadmiar ciśnienia uchodzi z powrotem do dolotu przed turbinę zmniejszając ciśnienie w gruszce.

Za przeładowanie jest odpowiedzialny N75 który nie wysterowuje ciśnienia odpowiednio.
Pół litra na dwóch to nic,ale litr na czterech to już coś.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 16 paź 2011, 21:16

A szczelność gruch była sprawdzana?
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 16 paź 2011, 21:28

zbig_wwl, właśnie to nie było sprawdzane. Tyle, że turbiny są dopiero co wymieniane. Jak duże jest prawdopodobieństwo, że coś z gruszką nie tak. Czy sprawdzenie gruszek tylko poprzez dmuchanie/ ssanie wężyka?

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 16 paź 2011, 21:29

tokarka606, temat przeładowanie przerabiałem na własnym przykładnie,
i moim przypadku winny był n249 ,którego awaria przyczyniła sie do uszkodzenia dv-ki i trójnika przepustnicy, wiec nie wmówisz mi że dv-ki i n249 nie ma wpływu na ciśnienie w dolocie.
tokarka606 pisze: sebastian855 napisał/a:
dario_g
Zawór n75 działa w postaci załącz,wylącz, czyli albo otwiera klapy żeby upuścić ciśnienie, albo zamyka żeby napełnić układ, i utrzymać zadane ciśnienie.


Dokładnie odwrotnie.
Bez napięcia jest zamknięty i całe ciśnienie idzie bezpośrednio na gruchę,dopiero po podaniu napięcia i jego otwarciu nadmiar ciśnienia uchodzi z powrotem do dolotu przed turbinę zmniejszając ciśnienie w gruszce.
masło maślane, dokładnie to samo napisałem co Ty poprawiając mnie ;)

Poza tym Dario napisał że sprawdził n75 i poprawy nie było więc to nie wina zaworu.
A szczelność gruch była sprawdzana?
Dobre pytanie, turbiny były regenerowane więc powinny być sprawdzone, ale czy napewno?

[ Dodano: 2011-10-16, 21:34 ]
dario_g, gruszki sprawdza się tłocząc w nie ciśnienie około 2 bary i wtedy zawory maja się otworzyć. Po napompowaniu ich sprawdza się na manometrze czy ciśnienie nie ucieka z gruszek. jak przepuszczają to przeładowanie jest gwarantowane pomimo sprawnego całego układu. W każdym zakładnie zajmującym sie regeneracją turbin powinni ci to sprawdzić na miejscu odpinając tylko wężyk od n75.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 16 paź 2011, 23:50

2 bary ale chyba ciśnienia bezwzględnego, czyli pompujemy 1bar? Gruchy otwierają WG już przy 0.3-0.4bar , bo takie ciśnienie są w stanie "wyprodukować" turbiny przy niewysterowanym N75.

2 bary oczywiście lepsze do sprawdzenia szczelności, tylko czy to nie uszkodzi membran w gruchach?
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 17 paź 2011, 00:31

No OK, ale gdybym podłączył powiedzmy dużą szczykawkę do wężyka, lub jakąś pompkę z miarką ciśnienia, to byłoby to samo, tak? Powinienem na normalnie zgaszonym silniku słyszeć przesuwanie się sztangi przy gruszkach, right? Tylko tak naprawdę nie mam pewności, czy ustawienia są odpowiednie, prawda? Mimo wszystko to dobry typ. Tak, czy tak muszę zrobić coś do testowania szczelności. Mam instrukcję, ale niestety z USA i nie wiem, czy dostanę tego typu zaślepki na rury w Polsce, np. w Castoramie. Sama zasada jest prosta.

[ Dodano: 2011-10-17, 00:42 ]
temat przeładowanie przerabiałem na własnym przykładnie, i moim przypadku winny był n249
Sebastian, a gdybym powiedzmy przerwał tymczasowo połączenie N249 z zaworami DV (jeden wężyk, prawda). Zawory nie będą się otwierały. Oczywiście jest to niezdrowe bo będzie powodowało odbicie się powietrza i powrót do turbiny. Ale powiedzmy tak dla testu. Załóżmy, że auto zbierze się ładnie i nie pojawi się problem przeładowania. To znaczyło by, że zawór N249 jest kaputt, tak? Jeżeli błąd się pojawi znów, to znaczyłoby to, że błąd leży gdzie indziej? Może nie pojmuję tej logiki. Ale ten zawór steruje otwieraniem zaworów we właściwym czasie. Gdy jest zepsuty, robi co? Otwiera zbyt wcześniej? Z tego co czytałem, to gdy jest zepsuty, to układ podciśnienia na wszelki wypadek otwiera zawory DV. Czy w takim właśnie momencie pojawia się błąd przeładowania? Jeżeli tak, to jest to obliczane na podstawie różnicy ciśnienia zadawanego i ciśnienia na pomiarze doładowania?

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 17 paź 2011, 01:35

dario_g pisze:No OK, ale gdybym podłączył powiedzmy dużą szczykawkę do wężyka, lub jakąś pompkę z miarką ciśnienia, to byłoby to samo, tak? Powinienem na normalnie zgaszonym silniku słyszeć przesuwanie się sztangi przy gruszkach, right? Tylko tak naprawdę nie mam pewności, czy ustawienia są odpowiednie, prawda?
Dokładnie tak możesz zrobić. Patrząc na N75 ( http://elfly.pl/audi/N75/20101107054.jpg ), to musisz dmuchać w przewód wychodzący z prawego króćca zaworu - to przewód do gruch. Nie wiem, czy usłyszysz przesuwanie się gruch, ale na pewno usłyszysz, jeżeli coś tam jest nieszczelne.
Oczywiście możliwe jest, że źle wyregulowana jest sztanga/sztangi pomiędzy gruchami i WG, ale to chyba zakład regenerujący turba powinien wyregulować dobrze.

Postaraj się zrobić te logi z kanału 3 i 115 - będzie wiadomo, czy szukać po stronie N249, czy N75, czy dziury w dolocie.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 17 paź 2011, 08:03

zbig_wwl, z pewnością zrobię logi dynamiczne, będę musiał odpłatnie, bo nie mam u kogo tak z klubu :(

Ale pierw muszę ten konwerter zrobić...

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 17 paź 2011, 09:15

zbig_wwl pisze:2 bary ale chyba ciśnienia bezwzględnego, czyli pompujemy 1bar? Gruchy otwierają WG już przy 0.3-0.4bar , bo takie ciśnienie są w stanie "wyprodukować" turbiny przy niewysterowanym N75.

2 bary oczywiście lepsze do sprawdzenia szczelności, tylko czy to nie uszkodzi membran w gruchach?
Takim ciśnieniem właśnie sprawdzają w serwisach,
W przypadku Dario wystarczy zwykłą pompką rowerową dmuchnąć i sprawdzić czy szczelne ;)
dario_g pisze:Sebastian, a gdybym powiedzmy przerwał tymczasowo połączenie N249 z zaworami DV (jeden wężyk, prawda). Zawory nie będą się otwierały. Oczywiście jest to niezdrowe bo będzie powodowało odbicie się powietrza i powrót do turbiny. Ale powiedzmy tak dla testu. Załóżmy, że auto zbierze się ładnie i nie pojawi się problem przeładowania.
Pominięcie zaworu n249 i dv-ek nie wyeliminuje przeładowania.
Sterownik wyrzuca błąd przeładowania jak cisnienie doładowania przekroczy o 0.2 bara ciśnienie zadane. Jak odłączysz dv i n249 to przeładowanie i tak wystąpi, więc to nic nie da.
Zawory dv otwierają sie żeby nie dopóścić do przeładowania, kiedy otwierają się za późno lub wcale to przeładowanie będzie występować. Podobnie jak nie otwierajace sie klapy west gate którymi steruje n75. Sprawdź szczelność gruszek ,bo może faktycznie one robią takie zamieszanie, a przez fakt regeneracji turbin u tamtych fachowców , mozna sie spodziewać że nie do końca mogli je sprawdzić.

Awatar użytkownika
arti@R1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 28 sie 2011, 21:42
Lokalizacja: Puławy

Post autor: arti@R1 » 03 maja 2012, 21:51

Dzisiaj mi wyskoczył ten sam błąd 17963 :( , fakt ze sa wysokie temp, ale jutro zmienię N75 bo mam w garazu i sprawdze szczelnośc do actuatorów i zobaczymy...
S4 2.7T B5 , S6/RS6 4.2 C5

Matys83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 12 maja 2013, 08:24
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Matys83 » 22 maja 2013, 11:53

widze ze mam podobny problem i wlasnie jestem na etapie szukania owych zaworkow DV i N75 ale wczesniej posprawdzam te rzeczy o ktorych pisaliscie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja