[ A6 C5] Nowa kierownica od A6 C6 do C5 model 2002
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 127
- Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
Nie mam oscyloskopu ale na zwykłym mierniku widać, że coś na L-bus się dzieje, ale niestety sterownik zgłasza błędy jakie podałem wcześniej. Coś mi się zdaje, że znowu mam do czynienia z niekompatybilnością. Chyba muszę gdzieś zdobyć GateWay'a od A6 C6 i spróbować mój sterownik kierownicy od C6.
Jeżeli ktoś z klubowiczów ma taki sterownik (GateWay A6 C6), w miarę współczesny, to chętnie wypożyczę do testów.
[ Dodano: 2011-10-14, 22:45 ]
Te błędy od wycieraczek i j519 to mnie nie obchodzą, tylko niestety nie mam komunikacji z kierownicą i to jest problem. Czyli błędy dotyczące Lin'a. A zasilanie do Lin'a dobrze podpiąłem? Pewnie dobrze, bo pozostałe druty to klakson i poduchy.
Jeżeli ktoś z klubowiczów ma taki sterownik (GateWay A6 C6), w miarę współczesny, to chętnie wypożyczę do testów.
[ Dodano: 2011-10-14, 22:45 ]
Te błędy od wycieraczek i j519 to mnie nie obchodzą, tylko niestety nie mam komunikacji z kierownicą i to jest problem. Czyli błędy dotyczące Lin'a. A zasilanie do Lin'a dobrze podpiąłem? Pewnie dobrze, bo pozostałe druty to klakson i poduchy.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 127
- Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
Nie ma komunikacji z przyciskami na kierownicy. Wszystko działa, poza komunikacją po LIN. Kierownica jest z tego roku, może geniusze z Audi zmienili coś w rozkazach i potrzebny będzie najnowszy sterownik kiery. Coś tak czuję że to będzie ten problem. To tak jak nie działa mi sterownik kierownicy od A6 z GateWay'em od A3. Muszę jeszcze dorwać gdzieś nowszy sterownik kiery od A3, albo GateWay'a od A6, też w miarę nowego i wtedy zobaczę.
Widzę na mierniku (cyfrowy), że idzie jakaś transmisja po tym Lin-Busie, bo mam składową zmienną, no ale reakcji brak. Próbowałem VCDS'em zapalić podświetlenie, żeby upewnić się, że nie ma komunikacji i faktycznie nie zapala się.
Widzę na mierniku (cyfrowy), że idzie jakaś transmisja po tym Lin-Busie, bo mam składową zmienną, no ale reakcji brak. Próbowałem VCDS'em zapalić podświetlenie, żeby upewnić się, że nie ma komunikacji i faktycznie nie zapala się.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
jezeli chodzi o sterownik od a3 to od 2004 do dnia dzisiejszego nic sie nie zmienil. Bardzo watpie zeby sie cos zmienilo. Ty masz problem z komunikacja miedzy sterownikiem a gateway, a przeciesz nie jest do niczego potrzebny.
Popatrz na spokojnie na polaczenia jeszcze raz. Moze uszkodziles cos przy wlutowywaniu sie w lopatki?
Popatrz na spokojnie na polaczenia jeszcze raz. Moze uszkodziles cos przy wlutowywaniu sie w lopatki?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 127
- Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
Sprawdzałem już kilka razy. Wszystkie połączenia mam dobre i jedyny problem to komunikacja sterownika kierownicy z samą kierownicą.
Tych łopatek to nawet nie wylutowywałem, tylko wypiąłem je z wtyczki.
Wygląda to tak jakby nie pasował sterownik kierownicy do elektroniki w kierownicy.
Tych łopatek to nawet nie wylutowywałem, tylko wypiąłem je z wtyczki.
Wygląda to tak jakby nie pasował sterownik kierownicy do elektroniki w kierownicy.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 127
- Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
Podłączam tegoroczną kierownicę od RS6. Miałem podpinać tę od A7, ale trafiła mi się właśnie ta od RS6 i nawet bardziej mi się podobała. Sterowanie w tej od RS6 jest normalne, tak jak w nowej kierownicy od np. TT, ale cholera wie czy jest zgodność ze sterownikiem 8P. Wydawałoby się, że nie powinno być problemów.
Sterownika innego nie zdobędę dzisiaj, ale przyszło mi do głowy, żeby sprawdzić inną kierownicę, to przynajmniej będę wiedział czy sterownik działa. Może jutro jakąś pozyskam.
Sterownika innego nie zdobędę dzisiaj, ale przyszło mi do głowy, żeby sprawdzić inną kierownicę, to przynajmniej będę wiedział czy sterownik działa. Może jutro jakąś pozyskam.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
montaz kierownicy multimedialnej a6 c6 2000/07
witam!
z zaintereseowaniem czytam wasze posty dotyczace montazku kierownicy w. funkcyjnej + tip
moim mazeniem stała sie kierownica + poducha z funkcjami obsługi radia i telefonu tempomat fabryczny w manetce
zakupilem wlasciwa kierownice i poduche tasme pod multi juz mialem w mojej a6
załacze kilka zdjec
moja nowa kierownica
taka tasme juz mialem w aucie
niestety po demontazu osłon platykowych kolmny kier. okazało sie ze nie jest podpieta
i oto moje pytanie z ktorym sobie nie umiem poradzic jak i gdzie podpiac te 2 przewody czarny i brazowy od kierownicy
bardzo bede zobowiazany za wszelkie wskazowki
pozdrawiam milosnikow a6:)
[ Dodano: 2011-10-15, 22:57 ]
zapomnialem dopisac
posiadam na pokladzie nawigation plus rns-d
czy potrzebny bedzie przekaznik / sterownik 452?? jak w passacie
wg opisu:
http://forum.vw-passat.pl/showthread.ph ... fotoporada
auta blizniacze
jakie kodowanie w vagu??
pozdrawiam
z zaintereseowaniem czytam wasze posty dotyczace montazku kierownicy w. funkcyjnej + tip
moim mazeniem stała sie kierownica + poducha z funkcjami obsługi radia i telefonu tempomat fabryczny w manetce
zakupilem wlasciwa kierownice i poduche tasme pod multi juz mialem w mojej a6
załacze kilka zdjec
moja nowa kierownica
taka tasme juz mialem w aucie
niestety po demontazu osłon platykowych kolmny kier. okazało sie ze nie jest podpieta
i oto moje pytanie z ktorym sobie nie umiem poradzic jak i gdzie podpiac te 2 przewody czarny i brazowy od kierownicy
bardzo bede zobowiazany za wszelkie wskazowki
pozdrawiam milosnikow a6:)
[ Dodano: 2011-10-15, 22:57 ]
zapomnialem dopisac
posiadam na pokladzie nawigation plus rns-d
czy potrzebny bedzie przekaznik / sterownik 452?? jak w passacie
wg opisu:
http://forum.vw-passat.pl/showthread.ph ... fotoporada
auta blizniacze
jakie kodowanie w vagu??
pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 127
- Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
Chyba z najważniejszych rzeczy, to potrzebne będzie radio, do którego będzie można sensownie podłączyć telefon przez BT. Ja też mam Rns-D i właśnie wymieniam. Nie analizowałem schematów z roku 2000. Jutro, to znaczy dzisiaj tylko nieco później rzucę okiem.
Ale tak dla porządku, to czy miałeś w swojej kierownicy cokolwiek poza poduszką i klaksonem? Jeżeli nie, to te przewody nie były do niczego potrzebne. Poduszka i klakson wchodzą w te dolne gniazdo.
Ale tak dla porządku, to czy miałeś w swojej kierownicy cokolwiek poza poduszką i klaksonem? Jeżeli nie, to te przewody nie były do niczego potrzebne. Poduszka i klakson wchodzą w te dolne gniazdo.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 127
- Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
Aa, no to teraz jasne. To będzie zasilanie i linia danych. Razem 3 przewody. Na schematach nie ma oczywiście oznaczenia (najczęściej) który pin co oznacza, jeżeli jest to połączenie wewnętrzne. Ale łatwo do tego dojdziesz. Który to masy znajdziesz łatwo omomierzem, na innym powinno być napięcie akumulatora, ten trzeci to dane. Na przewodzie danych jest transmisja szeregowa i składowa stała napięcia waha się zależnie od nadawanych danych, co można obserwować.
Jeżeli nie podłączysz tych przewodów to oczywiście przyciski nie będą działać. Do tej kierownicy będziesz potrzebował sterownika j453 (nawet nie wiem, co to może być za sterownik j452), który zamienia sygnały z kierownicy, na komunikaty na magistrali CAN. A tej niestety w Rns-D nie ma. Czyli czeka Cię zmiana radia. Oczywiście potrzebny będzie też adapter do FIS'a, bo Twoje zegary nie mają CAN'a, chyba że zrezygnujesz z komunikatów z radia na FIS'ie.
Jeżeli nie podłączysz tych przewodów to oczywiście przyciski nie będą działać. Do tej kierownicy będziesz potrzebował sterownika j453 (nawet nie wiem, co to może być za sterownik j452), który zamienia sygnały z kierownicy, na komunikaty na magistrali CAN. A tej niestety w Rns-D nie ma. Czyli czeka Cię zmiana radia. Oczywiście potrzebny będzie też adapter do FIS'a, bo Twoje zegary nie mają CAN'a, chyba że zrezygnujesz z komunikatów z radia na FIS'ie.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
multi
hm ciekawe jest to co piszesz
choc nie do konca chyba sprawdzone
poniewaz kierownice wraz zse sterowaniem kupilem od auta z angli i posiadalo ono nawi rns-d
wiec wspolpracowala z ta kierownica:)
co do tych 3 przewodow to jeden z nich ( ostatni w żółtej wtyczce ) - komunikacja??
pozostałe 2 braz i czarny z 2 złącza to zasilanie masa i + 12v?????
[ Dodano: 2011-10-16, 14:19 ]
temat nie daje mi spokuju
wiec dalej czytam i przegladam fora
by "obalic" Twoja teorie odnalazlem na allegro sprzedawane obecnie auto z kierownica multi + rns-d i fabrycznie działa!
http://otomoto.pl/audi-a6-C19407805.html
prosze o dalsze wskazowki
pozdrawiam MAriusz
choc nie do konca chyba sprawdzone
poniewaz kierownice wraz zse sterowaniem kupilem od auta z angli i posiadalo ono nawi rns-d
wiec wspolpracowala z ta kierownica:)
co do tych 3 przewodow to jeden z nich ( ostatni w żółtej wtyczce ) - komunikacja??
pozostałe 2 braz i czarny z 2 złącza to zasilanie masa i + 12v?????
[ Dodano: 2011-10-16, 14:19 ]
temat nie daje mi spokuju
wiec dalej czytam i przegladam fora
by "obalic" Twoja teorie odnalazlem na allegro sprzedawane obecnie auto z kierownica multi + rns-d i fabrycznie działa!
http://otomoto.pl/audi-a6-C19407805.html
prosze o dalsze wskazowki
pozdrawiam MAriusz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 127
- Rejestracja: 16 lip 2010, 15:34
- Imię: Piotrek
- Moje auto: A6 C8
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
Masz rację. Sprawdziłem Twoje schematy. Jeżeli masz model 4B2 to rzeczywiście będzie działać. Musisz tylko kupić odpowiedni sterownik j453 (pewnie będzie chodzić o literkę na końcu), który ma zamiast wyjścia na CAN, wyjście na DATA,Enable i clock. Te sygnały masz również dostępne w zegarach. Powinno wszystko działać.
Jeszcze potrzebny Ci może być sterownik oznaczony jako R88 (nie wiem jaki będzie miał numer fabryczny). Jego zadanie to właśnie przekazanie sygnałów do Fis'a, przynajmniej tak wynika ze schematu.
PS.
Jak tak patrzę na te schematy, to widzę, że w zegarach masz CAN'a ale jest on podłączony do magistrali napędu. W moich zegarach jest jeszcze jeden dodatkowy CAN podłączony do właśnie do radia itp, mam również te stare linie Data, Enable i Clock w zegarach, aktualnie podłączone do RNS-D. Zewnętrznie zegary różnią się tylko tym, że moje mają jeszcze dodatkową srebrną ramkę.
Elektronika w kierownicy musi mieć zasilanie. Dlatego dwa przewody, no i dodatkowo komunikacja do sterownika j453 jeden przewód zwany Bus. Tak mi wygląda, że to właśnie ten obok poduchy i klaksonu.
No to teraz chyba już mamy jasność.
Jeszcze potrzebny Ci może być sterownik oznaczony jako R88 (nie wiem jaki będzie miał numer fabryczny). Jego zadanie to właśnie przekazanie sygnałów do Fis'a, przynajmniej tak wynika ze schematu.
PS.
Jak tak patrzę na te schematy, to widzę, że w zegarach masz CAN'a ale jest on podłączony do magistrali napędu. W moich zegarach jest jeszcze jeden dodatkowy CAN podłączony do właśnie do radia itp, mam również te stare linie Data, Enable i Clock w zegarach, aktualnie podłączone do RNS-D. Zewnętrznie zegary różnią się tylko tym, że moje mają jeszcze dodatkową srebrną ramkę.
Elektronika w kierownicy musi mieć zasilanie. Dlatego dwa przewody, no i dodatkowo komunikacja do sterownika j453 jeden przewód zwany Bus. Tak mi wygląda, że to właśnie ten obok poduchy i klaksonu.
No to teraz chyba już mamy jasność.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
kiera
ok powoli sie sprawa klaruje
jutro zdejme oslone przekazniko i sprawdze nr sterownika
odkupie wlasciwy od goscia co sprzedal mi kierownice z multi
oczywiscie zasile dwa brakujace przewody
wyglada mi na to ze baz to bedzie massa
a czarny + 12 z bezpiecznika swiatel postojowych
oczywiscie dokladnie dam znac jakie efekty
wielkie dzieki za poswiecony czas kolegi!
[ Dodano: 2011-10-17, 20:36 ]
chyba temat sobie odpuszcze brakuje mi wiedzy i sil(
"czym dalej w las tym wiecej drzew"
sprawdzilem gniazdo przekaznikow nie ma fabrycznego miejsca na wpiecie przekaznika multifunkcji
obawiam sie ze wykonanie brakujacej instalacji (montowalem juz w zyciu kilkanascie alarmow samochodowych)
moze mi przyspozyc problemu
brak schematu instalacji mojej a6
obdzwonilem dzis kilku sprzedajacych z allegro za sterwnikiem multi.
i widze ze jest z tym spory problem dostepny jedynie o sumbolu 452
wzoruje sie na forum passata
ale ten opis nie do konca mi pasuje do a6
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/104820-MontaĂ ź-kierownicy-multifunkcyjnej-passat-3BG-fotoporada
naprawde sporo czasu na to poswiecilem
ale brak pomyslow
jesli ktos potrafi pomoc to bardzo prosze
pozdrawiam Mariusz
[ Dodano: 2011-10-17, 20:39 ]
moje gniazdo przekaznikow brak instalacji fabrycznej
jutro zdejme oslone przekazniko i sprawdze nr sterownika
odkupie wlasciwy od goscia co sprzedal mi kierownice z multi
oczywiscie zasile dwa brakujace przewody
wyglada mi na to ze baz to bedzie massa
a czarny + 12 z bezpiecznika swiatel postojowych
oczywiscie dokladnie dam znac jakie efekty
wielkie dzieki za poswiecony czas kolegi!
[ Dodano: 2011-10-17, 20:36 ]
chyba temat sobie odpuszcze brakuje mi wiedzy i sil(
"czym dalej w las tym wiecej drzew"
sprawdzilem gniazdo przekaznikow nie ma fabrycznego miejsca na wpiecie przekaznika multifunkcji
obawiam sie ze wykonanie brakujacej instalacji (montowalem juz w zyciu kilkanascie alarmow samochodowych)
moze mi przyspozyc problemu
brak schematu instalacji mojej a6
obdzwonilem dzis kilku sprzedajacych z allegro za sterwnikiem multi.
i widze ze jest z tym spory problem dostepny jedynie o sumbolu 452
wzoruje sie na forum passata
ale ten opis nie do konca mi pasuje do a6
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/104820-MontaĂ ź-kierownicy-multifunkcyjnej-passat-3BG-fotoporada
naprawde sporo czasu na to poswiecilem
ale brak pomyslow
jesli ktos potrafi pomoc to bardzo prosze
pozdrawiam Mariusz
[ Dodano: 2011-10-17, 20:39 ]
moje gniazdo przekaznikow brak instalacji fabrycznej
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga