Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 2.5 Tdi] Wałki nowy czy stary typ ?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Adamoo

[ A6 C5 2.5 Tdi] Wałki nowy czy stary typ ?

Post autor: Adamoo » 11 paź 2011, 22:45

Witam to mój pierwszy post na tym forum więc witam wszystkich posiadaczy Audi :)
Mam takie pytanie od dłuższego czasu przeglądam forum w tematyce wałków więc sam postanowiłem sprawdzić stan swoich i po zdjęciu pokryw okazało że się że moje wałki wyglądaj inaczej niż te które są opisywane jako najbardziej wadliwe niestety siadła mi bateria w aparacie więc nie mogłem zrobić zdjęć :[ ale znalazłem zdjęcie na forum takich wałków więc pozwoliłem sobie je pożyczyć (mam nadzieje że autor nie będzie zły) do rzeczy moje wałki są takie i nie mają absolutnie żadnego zużycia pomimo licznikowego przebiegu 256000 km
Obrazek

a większość opisywanych na forum tyczy sie takich
Obrazek

Czy dobrze mi się wydaje że mam ten nowszy typ? co ciekawe większość osłon rozrządu i niektóre elementy przy głowicy mam z 2001 roku a auto jest z 1998

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 12 paź 2011, 08:49

powiem tak pierwsze zdjęcie nowy drugie stary

Adamoo

Post autor: Adamoo » 12 paź 2011, 09:41

Witam dzięki za odpowiedz, czyli jak rozumiem ktoś doinwestował ten mój silniczek <mysli> z tego co czytam na forum to niektórzy mają chęć na taką przeróbkę, jak chciałem wymienić odmę to tez okazała się cała plastikowa i trzeba ją było tylko dokładnie umyć, a ja zdążyłem kupić nową według katalogu i teraz leży niepotrzebna na półce <lol> (tanio sprzedam nowa -brakuje tylko uszczelek i dekielka bo użyłem do swojej)
Jeszcze jedno pytanie na przyszłość czy hydraulika jest taka sama jak w np. AKN czy już trzeba kupować specjalnie od BAU ?

Adamoo

Post autor: Adamoo » 12 paź 2011, 10:04

Ja nie wierze w ten przelot diesel prawie 13 lat i 250000 km żart 4 letnie potrafią mieć więcej dlatego napisałem "licznikowy przebieg" <lol> porostu wiedzę że któregoś poprzednika zdrowo musiało kopnąć po kieszeni (pięciu ich było z czego ja jestem trzeci w Polsce) jak na razie jestem zadowolony z jazdy i pracy tego silnika, kupiłem go tanio bo poprzedni właściciel myślał ze turbina umarła ale okazało się tylko że gruszka była do wymiany i jest ok
Ostatnio zmieniony 12 paź 2011, 10:05 przez Adamoo, łącznie zmieniany 1 raz.

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 12 paź 2011, 10:04

censored czy nie wydaje ci się że to drugie zdjęcie to stary typ wałków specjalnie porównałem przed chwilą i nowy typ od silnika BAU wygląda inaczej krzywki są nakładane

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 12 paź 2011, 10:27

Koledzy- z tego co pamiętam to nie ma takiej opcji aby zaszczepić głowice BAU do AKN-a, ze względu na zmieniony system olejowy. Jedynym wyjątkiem jest silnik AKE.
Adamoo- sprawdź na bloku silnika (pomiędzy prawą głowicą a pompą wtryskową) czy aby twój motor na pewno ma oznaczenie AKN.

Adamoo

Post autor: Adamoo » 12 paź 2011, 10:43

Raczej na pewno AKN ale dziś wieczorem sprawdzę ale na plastikach rozrządu i nalepce na prawym kielichu amortyzatora jest napis AKN, zaraz się jeszcze okaże że mam cały silnik zmieniony :)

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 12 paź 2011, 10:56

najlepiej zrób zdjęcia swojego silnika i wałków
i ludziska rozpoznają

Adamoo

Post autor: Adamoo » 12 paź 2011, 17:13

sidewind76 pisze:najlepiej zrób zdjęcia swojego silnika i wałków
i ludziska rozpoznają
Jedno jest pewne wałki w moim silniku są identyczne jak te na pierwszym zdjęciu czyli na 100 procent inne niż seryjnie montowane nie wiem czy to dobrze czy nie i jak na razie się tym nie przejmuje silnik pracuje równo i cicho <lol> Cała sprawa zaczęła się podczas wymiany rozrządu i rutynowego sprawdzenia wałków podczas wymiany uszczelek pod pokrywą z powodu delikatnego przecieku i mechanik się dziwił bo mówił że coś jest kombinowane z wałkami :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja