[ A6 C5+Lpg] Odpala za drugim razem po nocy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 08 lip 2011, 14:28
- Lokalizacja: lodz
[ A6 C5+Lpg] Odpala za drugim razem po nocy
Witam wszystkich
Mam taki problem z moją A6 1.8t gaz sekwencja , i jeśli ktoś ma pomysł od czego zacząć szukanie problemu to bardzo proszę o pomoc . Mam możliwość naprawiać samemu i nie lubię gdy mechanik ze mnie zrzyna .
Od jakiegoś czasu moje auto odpala po nocy (czyli 14 godzin przerwy) za drugim razem i nie ważne jest to czy skończyłem jazdę na gazie czy na benzynie.Kolejne odpalenia bez problemu. Jednak gdy postoi np 8 godzin odpali ale tak jak by nie mogła wejsc na obroty dopiero po chwili zaciągnie paliwa i się praca wyrównuje sama bez dodania gazu.
Dodam że świece mam nowe platyny , cewki beru , a i przepływomierz też jakiś czas temu wymieniałem na nowy niemiecki za 400 , filtr paliwa również.
Zwracam się do was ponieważ problem się nasila a mianowicie podczas ruszania brakuje mi jak by benzyny muszę się zatrzymać przegazować i ruszyć ze sprzęgłem bo inaczej mi zgaśnie . Mijają trzy minuty silnik się zagrzeje , przełączy na gaz i pędzi jak nowo narodzona .
Wyłączam gaz , próbuje na benzynie i nie chce jechać, tzn jedzie a gdy dodam gazu ciągnie ale tak jakoś przez siłę jak bym miał przyczepkę doczepioną i po chwili zrywa i zasuwa ze zdwojona mocą, by za chwile przerwać jak by brakło benzyny. ! No to znów ją na gaz i bez problemu wszystko ok obroty przyspieszenie jak trzeba .
Na vag zero błędów .
Dodam że robię 4000 tys/mies
Szukałem na forum ale do silnika 1.8t benzyna gaz nic nie znalazłem .
Pozdrawiam użytkowników i proszę o podpowiedzi i wasze spostrzeżenia
Mam taki problem z moją A6 1.8t gaz sekwencja , i jeśli ktoś ma pomysł od czego zacząć szukanie problemu to bardzo proszę o pomoc . Mam możliwość naprawiać samemu i nie lubię gdy mechanik ze mnie zrzyna .
Od jakiegoś czasu moje auto odpala po nocy (czyli 14 godzin przerwy) za drugim razem i nie ważne jest to czy skończyłem jazdę na gazie czy na benzynie.Kolejne odpalenia bez problemu. Jednak gdy postoi np 8 godzin odpali ale tak jak by nie mogła wejsc na obroty dopiero po chwili zaciągnie paliwa i się praca wyrównuje sama bez dodania gazu.
Dodam że świece mam nowe platyny , cewki beru , a i przepływomierz też jakiś czas temu wymieniałem na nowy niemiecki za 400 , filtr paliwa również.
Zwracam się do was ponieważ problem się nasila a mianowicie podczas ruszania brakuje mi jak by benzyny muszę się zatrzymać przegazować i ruszyć ze sprzęgłem bo inaczej mi zgaśnie . Mijają trzy minuty silnik się zagrzeje , przełączy na gaz i pędzi jak nowo narodzona .
Wyłączam gaz , próbuje na benzynie i nie chce jechać, tzn jedzie a gdy dodam gazu ciągnie ale tak jakoś przez siłę jak bym miał przyczepkę doczepioną i po chwili zrywa i zasuwa ze zdwojona mocą, by za chwile przerwać jak by brakło benzyny. ! No to znów ją na gaz i bez problemu wszystko ok obroty przyspieszenie jak trzeba .
Na vag zero błędów .
Dodam że robię 4000 tys/mies
Szukałem na forum ale do silnika 1.8t benzyna gaz nic nie znalazłem .
Pozdrawiam użytkowników i proszę o podpowiedzi i wasze spostrzeżenia
Dobrze cyka to głowa nie boli.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 08 lip 2011, 14:28
- Lokalizacja: lodz
Ok dzięki we wtorek robię mapki u gazowników . podpowiedz tylko proszę jak im mam to wyjaśnić . Bo jak znam mentalność to na pewno będą twierdzić że to nie ma nic wspólnego.
Ps nie pomaga tez pięcio krotne przekręcenie kluczyka w stacyjce by pompa dobiła ciśnienie.
Czujnik temperatury wymieniłem w czerwcu bo nie pokazywała wskazówka na desce wartości.
[ Dodano: 2011-10-09, 21:40 ]
Przypomniałem sobie jeszcze o takiej sytuacji : byłem u gazowników gdy podczas dociśnięcia mocnego w gaz . Na wys 4,5 tys. obr podczas jazdy na gazie auto szarpnie , kontrolka od gazu zaczyna migać (jak wtedy gdy jedziemy na benzynie tuż przed przełączeniem z benzyny na gaz) i auto jedzie dalej . Po zdjęciu nogi z gazu kontrolka od gazu zaświeca się na stałe i znów jedziemy a gazie. Po wizycie u gazowników dowiedziałem się że dzieje się tak gdy mam mało gazu w baku. UPS ale ja miałem pełen.Zaczytali mapy i były okropne coś tam ustawili i problem zniknął na tydzień . teraz jak jeżdżę i ostro przycisnę też czasem szarpnie przy 4,5 tys i idzie dalej . ( ale to rzadko 1 na 20)
Jednak ustawianie map gaz i benzyna to będzie jakaś nowość dla panów
Ps nie pomaga tez pięcio krotne przekręcenie kluczyka w stacyjce by pompa dobiła ciśnienie.
Czujnik temperatury wymieniłem w czerwcu bo nie pokazywała wskazówka na desce wartości.
[ Dodano: 2011-10-09, 21:40 ]
Przypomniałem sobie jeszcze o takiej sytuacji : byłem u gazowników gdy podczas dociśnięcia mocnego w gaz . Na wys 4,5 tys. obr podczas jazdy na gazie auto szarpnie , kontrolka od gazu zaczyna migać (jak wtedy gdy jedziemy na benzynie tuż przed przełączeniem z benzyny na gaz) i auto jedzie dalej . Po zdjęciu nogi z gazu kontrolka od gazu zaświeca się na stałe i znów jedziemy a gazie. Po wizycie u gazowników dowiedziałem się że dzieje się tak gdy mam mało gazu w baku. UPS ale ja miałem pełen.Zaczytali mapy i były okropne coś tam ustawili i problem zniknął na tydzień . teraz jak jeżdżę i ostro przycisnę też czasem szarpnie przy 4,5 tys i idzie dalej . ( ale to rzadko 1 na 20)
Jednak ustawianie map gaz i benzyna to będzie jakaś nowość dla panów
Dobrze cyka to głowa nie boli.
Kolego,ten objaw co to po gwałtownym wciśnięciu gazu jest szarpnięcie i przełącza Ci się na benzynę podczas oczywiście pełnego zbiornika to wina reduktora który nie trzyma prawidłowego ciśnienia!Muszą wtedy mu podkręcić śrubką ciśnienie jeśli oczywiście zakres regulacji na to pozwala lub jeśli nie to wywalić mu ze środka sprężyny jeśli jest taka opcja(u mnie w reduktorze Zavolli dało się!)albo wymienić reduktor na nowy! Problem tylko w tym czy jedna usterka ma coś wspólnego z drugą? U mnie jak po nocy nie chciał za chińskiego boga odpalić za pierwszym razem tylko za drugim i każdym następnym to przyczyną była kulejąca pompka i zatory w układzie paliwowym spowodowane rzekomo niewymienianym nigdy filtrem paliwa!Ale czy o Ciebie to jest to?Sprawdź ciśnienie na pompie i kondycję wtryskiwaczy czy się nie pozapiekały!A te mapki to wykresy pracy silnika na gazie i benzynie:wolne obroty,spalanie,skład mieszanki.Jeśli się rozjechały to autko też może źle chodzić.Podpinają się z kompem pod złącze diagnostyczne i wszystko widzą i ewentualnie korygują!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
inzynier2001,
Jakie graty lpg masz wsadzone?
Aby wyeliminować złe ustawienie lpg wyłącz je, odłącz akumulator na 30 min lub skasuj błędy vagiem aby wyzerować korekty i pojeździj z 50km aby ecu zaadoptował się do nowych warunków i wtedy powinno się okazać czy wina jest po stronie złej regulacji lpg.
A regulację niech zrobią na korekty lub na porównywanie czasów wtrysku, na mapy robiło się kilka lat temu i nie jest to dobra metoda.
Jakie graty lpg masz wsadzone?
Aby wyeliminować złe ustawienie lpg wyłącz je, odłącz akumulator na 30 min lub skasuj błędy vagiem aby wyzerować korekty i pojeździj z 50km aby ecu zaadoptował się do nowych warunków i wtedy powinno się okazać czy wina jest po stronie złej regulacji lpg.
A regulację niech zrobią na korekty lub na porównywanie czasów wtrysku, na mapy robiło się kilka lat temu i nie jest to dobra metoda.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 08 lip 2011, 14:28
- Lokalizacja: lodz
Zakładałem to wszystko w maju i jest to: FIRMA KME typ reduktora tomasetto wyposażenie dodatkowe S tako. Miałem jechać jutro na gaz ale praca nie pozwala .Zorbie jeszcze jutro taki manewr że przejadę na benzynie 200 km bo mam taką trasę na jutro i zobaczymy jak odpali w środę . Na godzinę przed wyjazdem zrobię jak mówiłeś zdejmę klemy . Ps szkoda że do kolegi tak daleko bo widzę że masz pojęcie o gazie. Ciekawe gdzie w ÂŁodzi są tacy Ludzie . ps jutro napisze jak się jechało , a w środę jak odpalił .
Dobrze cyka to głowa nie boli.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
http://lpg-forum.pl/index.php
i możesz zgłosić się do kolegi filar12 jest z ÂŁodzi.
i możesz zgłosić się do kolegi filar12 jest z ÂŁodzi.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 08 lip 2011, 14:28
- Lokalizacja: lodz
Spostrzeżenia Pierwsze :
wczoraj zalałem do pełna vervą i abrakadabra rano odpaliła za pierwszym razem . Potem jak już pisałem trasa 200 km , ale tu nie mam dobrych wieści nie mogłem sobie z nią poradzić tzn : ja w gaz a audi pikuje przodem w dół i zwalnia , przerywa i strzela . Popuszczam gaz i zaczyna ciągnąć ale tak na 70% lu jak petarda, myślałem że po 200 kilometrach przejdzie ale nic z tego . (wygląda to tak jak by nie dostawał paliwa odrazu a potem za dużo) Zobaczymy jak rano odpali.
grzemo dzięki za inf.
Który to ten filtr węgla aktywnego? może go wymienię ? Macie jakieś jpg? Gdzie go szukać ?
wczoraj zalałem do pełna vervą i abrakadabra rano odpaliła za pierwszym razem . Potem jak już pisałem trasa 200 km , ale tu nie mam dobrych wieści nie mogłem sobie z nią poradzić tzn : ja w gaz a audi pikuje przodem w dół i zwalnia , przerywa i strzela . Popuszczam gaz i zaczyna ciągnąć ale tak na 70% lu jak petarda, myślałem że po 200 kilometrach przejdzie ale nic z tego . (wygląda to tak jak by nie dostawał paliwa odrazu a potem za dużo) Zobaczymy jak rano odpali.
grzemo dzięki za inf.
Który to ten filtr węgla aktywnego? może go wymienię ? Macie jakieś jpg? Gdzie go szukać ?
Dobrze cyka to głowa nie boli.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Filtr węgla aktywnego czyści się samoczynnie z tego co mi wiadomo. Nie sprawny może mieć natomiast zawór filtra powietrza aktywnego z węglem. I może zapowietrzać zbiornik paliwa. U mnie nie zawsze kręcił za pierwszym jak miałem uszkodzony. Ale u kolegi może to nie od tego zaworu takie cuda jak przerywanie. Chociaż jego sprawność jest ważna ponieważ u mnie on jest połączony ze zbiornikiem paliwa jako odpowietrznik i idzie do przepustnicy.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Miałem dokładnie to samo. Sprawdź, czy reduktor od LPG nie puszcza Ci bąków podciśnieniem do kolektora ssącego, wtedy w kolektorze ssącym nagromadzi się gaz. Jak wiadomo niuńki odpalają na benzynie, więc przy pierwszym odpale po np 14-to godzinnej przerwie w cylindrach będziesz miał za bogato LPG + PB i niuńka przez 5 - 10 sekund będzie się dusić, dopóki tego nie spali. U mnie po wymianie reduktora LPG, jak ręką odjąłOd jakiegoś czasu moje auto odpala po nocy (czyli 14 godzin przerwy) za drugim razem i nie ważne jest to czy skończyłem jazdę na gazie czy na benzynie.Kolejne odpalenia bez problemu. Jednak gdy postoi np 8 godzin odpali ale tak jak by nie mogła wejsc na obroty dopiero po chwili zaciągnie paliwa i się praca wyrównuje sama bez dodania gazu.
Jak sprawdzić reduktor masz TUTAJ
Moje Kochanie:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 08 lip 2011, 14:28
- Lokalizacja: lodz
Koledzy to chyba nic z gazem bo : wczoraj mniej jak polowa baku benzyny i nie odpaliła za pierwszym razem , dziś ta sama ilość benzyny ale najpierw przekręciłem zapłon i cofnąłem i znów włączyłem zapłon i odpaliłem czyli tak jak by dopompowała pompa benzyny i zapaliła.
Jechać jednak nie chciała dusiła się i strzelała . Błędów na kompie brak .
Koledzy nie ma co bić piany po wypłacie jadę na sprawdzenie pompy i całego układu .
Ps . polecacie kogoś w ÂŁodzi?
[ Dodano: 2011-10-13, 22:53 ]
Dzięki grzemo za namiar na filar12 do niego również umówiłem się po wypłacie.
Jechać jednak nie chciała dusiła się i strzelała . Błędów na kompie brak .
Koledzy nie ma co bić piany po wypłacie jadę na sprawdzenie pompy i całego układu .
Ps . polecacie kogoś w ÂŁodzi?
[ Dodano: 2011-10-13, 22:53 ]
Dzięki grzemo za namiar na filar12 do niego również umówiłem się po wypłacie.
Dobrze cyka to głowa nie boli.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 08 lip 2011, 14:28
- Lokalizacja: lodz
Na zakończenie dodam że była to pompa.
Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych.
Sposób na sprawdzenie : zalać benzyny do oporu jak zacznie odpalać normalnie lub lepiej a po przekroczeni polowy zbiornika w dól przestanie odpalać znaczy to że jak jest mniej paliwa pompka sobie nie radzi z popchnięciem.
Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych.
Sposób na sprawdzenie : zalać benzyny do oporu jak zacznie odpalać normalnie lub lepiej a po przekroczeni polowy zbiornika w dól przestanie odpalać znaczy to że jak jest mniej paliwa pompka sobie nie radzi z popchnięciem.
Dobrze cyka to głowa nie boli.
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga