[ A6 C5] problem z odpoaleniem 2.4 benz
[ A6 C5] problem z odpoaleniem 2.4 benz
hej
mam mały problem z odpaleniem auta. krece rozrusznikiem i nic a po momencie smierdzi beznyzna a pozniej jak odpalam awaryjnie na gazie to chodzi. Pozniej zgasze silnik i bez problemow odpalam go na benzynie no i na benzynie jezdzi normalnie. macie jakis pomysl??
pozdrawiam
mam mały problem z odpaleniem auta. krece rozrusznikiem i nic a po momencie smierdzi beznyzna a pozniej jak odpalam awaryjnie na gazie to chodzi. Pozniej zgasze silnik i bez problemow odpalam go na benzynie no i na benzynie jezdzi normalnie. macie jakis pomysl??
pozdrawiam
MALUSKI55 POZDRAWIAM
Ty IMO wszędzie te padnięte pompki paliwa widzisz hehe;) tu problem jest trochę inny bo jak by pompka to by raczej później tez nie chodził
dwa ze wali mu paliwem wiec paliwo podaje tylko go nie łapie wiec może świece nie wszystkie są ok??gaz szybciej załapie niż pb... bądź czujnik 4 pinowy ten z tylu silnika....

Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 91
- Rejestracja: 17 cze 2011, 13:42
- Imię: Jacek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
ile masz paliwa w baku
? - powiem ci że temat znany i opisywany bardzo na tym forum... sam się śmiałem z tego aż któregoś razu miałem problemy z odpaleniem hehehe... po zatankowaniu na full - za pierwszym cyknięciem heheh... oczywiście to ma związek z układem odpowietrzenia zbiornika i oparami więc zerknij do tego tematu. Zanim zaczniesz wymieniać różne graty w ciemno - zatankuj i próbuj a od razu będzie wiadomo czy to strzał w dziesiątkę czy zabrać się za świece i inne rzeczy...
pzdr

pzdr
Kolego bAckstreet8
-słuszna uwaga!Tak mnie ten problem u mnie zestresował,że faktycznie wszędzie te padnięte pompki widzę!Ale w szczególności u kolegów co to gaz mają i na rezerwie jeżdżą!
Nie mówię,że pompka padła tylko,że pada czyli później nadal może pompować tylko ,że nie na prawidłowych parametrach!Problem jest za pierwszym razem kiedy nie ma jeszcze odpowiedniego ciśnienia w układzie a pompka nie może go wytworzyć!U mnie pompka miała 3,6 zamiast 4 Bar i już to wystarczyło,żeby nie chciał rano zapalić od razu.Później w czasie jazdy to ciśnienie wystarczało do prawidłowej jazdy przy 193KM.Takich oczywistych rzeczy jak świece,przewody WN czy filtry nie biorę pod uwagę bo to wszyscy użytkownicy wiedzą i od tego powinno się zaczynać diagnozowanie takich usterek!Jeśli kolega wymieniał świece niedawno to raczej nie to!A dlaczego czujnik temperatury silnika?Kolega nic nie pisze,że ma złe wskazania temperatury!
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)

ja mam to auto od tygodnia takze nie mam jeszcze pojecia co i jak. paliwo zatankowalem jak kupilem takze wszystko jest. dzwonilem do kolegi co ma taka sama audi i on uwaza bo u niego tez sie to czesto zdarza ze to wina silniczka krokowego (albo zabrudzony albo na padnieciu) bo w sumie ten silniczek nie ma chyba nic wspolnego z dzialaniem na gazie i dlatego wlasnie na gazie bez problemu odpala.
MALUSKI55 POZDRAWIAM
no tak IMO zawsze można te ciśnienie sprawdzić wtedy nie trzeba bez potrzeby do tej pompy leźć..co do tego silniczka korkowego to jeszcze nie słyszałem o takim problemie no ale jeśli twój kumpel się za to już zabierał to niech ci powie gdzie co i jak zaoszczędzisz czasu i nerwów..Bo mi Imo kolega nie musi pisać ze ma źle wskazania temp miałem podobne objawy wiec wiedz ze i przez głupi czujnik mogą się dziać podobne herezje
a tak wogole to może pod komp podłączyć zawsze to mniej więcej powie co go boli..

Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.
Z tego co wiem to w naszym aucie nie ma silniczka krokowego!!!Miałem taki w Oplu Vectrze A z 1990 r.-był odpowiedzialny za wolne obroty auta i lubił się zapychać lub psuć jak się miało instalację gazową! Jak pada jakiś czujnik to chyba wskazania tego za co był odpowiedzialny,w tym przypadku temperatury ,też są niewłaściwe(czyli za małe,za duże lub zerowe),tak!? Tak a propos mi też ten zielony 4-o pinowy czujnik się wysypał kiedyś i poza tym,że czasami w trasie trzymał temperaturę 75-80 C zamiast 90 C to nic się nie działo!Kolega dobrze pisze najlepiej sprawdzić na VAG-u w warsztacie-większość rzeczy wychodzi!A pewne nie-np.uszkodzona pompka! 

wczoraj i dzisiaj zauwazylem ze nie moge odpalic jak auto postoi tak okolo godziny. bo z samego rana nie ma problemu i jak jest cieply tez nie ma problemu, poprostu jak popracuje silnik i ostygnie dluzsza chwile to wtedy nie moge zapalic, oczywiscie na gazie pali i pompke tez slychac ze pompuje. wiec moze ten nieszczesny czujnik temperatury silnika wymienic co pisaliscie wczesniej??
MALUSKI55 POZDRAWIAM
Kolego nie mówię,że nie !Czujnik ORI kosztuje w ASO ok.120 zł plus wymiana to pewnie z 200 zł bekniesz!Najlepiej nie wymieniać w ciemno tylko podjechać do warsztatu,podepną pod Vag-a za ok.50zł i będzie wiadomo czy czujnik czy nie !Tą usterkę da się zdiagnozować vag-em!Sam tak zrobiłem bo nie wiedziałem czy padł mi czujnik temp.czy termostat! 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Hehe IMO z kad ty bierzesz ceny tych czesci he czujnik kosztuje w aso 75-80zl a wymienic samemu mozna wystarczymiec cienkie lapki troche cierpiliwosci i z litr plynu chlodniczego do dolania..a co dprawdzenia to fakt na vagu pokaze jesli czujnik jest walniety...
Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 388
- Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
- Imię: Mi hał
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
Cześć
Na wstępie od razu radze Ci kupić sobie kabelek i zainstalowac VAGA i duuużo czytać forum.
To że na gazie działa dobrze to nie oznacza, że wtryski nie puszczają.
Wyjeździj całkowicie gaz i zobacz czy z pustą butlą też się to stanie.
Potem szukaj dalej. A czujnik jest diagnozowalny vagiem i raczej w ciemno nie trzeba go wymieniać.
Sprawdzić musisz jeszcze regulator ciśnienia paliwa. jak wpiszesz w wyszukiwarke to znajdziesz gdzie on jest, są zdjęcia itd.
Może być też tak, że źle ustawiona instalka LPG i sterownik się przestawił.
Też miałem kiedyś problemy z odpalaniem i do tej pory nie wiem co pomogło, ale uważam, że to była kwestia złych ustawień ECU.
po takiej nie udanej próbie odpalenia sprawdz czy w wężyku podciśnienia ( idącym od regulatora ciśnienia na listwie wtryskowej) nie ma śladów paliwa.
Na wstępie od razu radze Ci kupić sobie kabelek i zainstalowac VAGA i duuużo czytać forum.
To że na gazie działa dobrze to nie oznacza, że wtryski nie puszczają.
Wyjeździj całkowicie gaz i zobacz czy z pustą butlą też się to stanie.
Potem szukaj dalej. A czujnik jest diagnozowalny vagiem i raczej w ciemno nie trzeba go wymieniać.
Sprawdzić musisz jeszcze regulator ciśnienia paliwa. jak wpiszesz w wyszukiwarke to znajdziesz gdzie on jest, są zdjęcia itd.
Może być też tak, że źle ustawiona instalka LPG i sterownik się przestawił.
Też miałem kiedyś problemy z odpalaniem i do tej pory nie wiem co pomogło, ale uważam, że to była kwestia złych ustawień ECU.
po takiej nie udanej próbie odpalenia sprawdz czy w wężyku podciśnienia ( idącym od regulatora ciśnienia na listwie wtryskowej) nie ma śladów paliwa.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)