Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] problem z odpoaleniem 2.4 benz

Silniki benzynowe
maluski55
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 02 paź 2011, 09:05
Lokalizacja: PODARPACIE

[ A6 C5] problem z odpoaleniem 2.4 benz

Post autor: maluski55 » 07 paź 2011, 09:40

hej
mam mały problem z odpaleniem auta. krece rozrusznikiem i nic a po momencie smierdzi beznyzna a pozniej jak odpalam awaryjnie na gazie to chodzi. Pozniej zgasze silnik i bez problemow odpalam go na benzynie no i na benzynie jezdzi normalnie. macie jakis pomysl??
pozdrawiam
MALUSKI55 POZDRAWIAM

IMOTHEP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 25 mar 2010, 21:50
Lokalizacja: Płock

Post autor: IMOTHEP » 07 paź 2011, 18:43

Pompka paliwa Ci umiera,kolego!Pewnie nie trzyma ciśnienia i na "zimno" nie chce zapalić!Zmierz ciśnienie !Jak nie będzie prawidłowe to będzie to!

Awatar użytkownika
blackstr8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 28 lip 2011, 15:45
Lokalizacja: podlasie/Biały

Post autor: blackstr8 » 08 paź 2011, 12:15

Ty IMO wszędzie te padnięte pompki paliwa widzisz hehe;) tu problem jest trochę inny bo jak by pompka to by raczej później tez nie chodził <mysli> dwa ze wali mu paliwem wiec paliwo podaje tylko go nie łapie wiec może świece nie wszystkie są ok??gaz szybciej załapie niż pb... bądź czujnik 4 pinowy ten z tylu silnika....
Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.

Jacek_max
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 17 cze 2011, 13:42
Imię: Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Jacek_max » 08 paź 2011, 13:11

ile masz paliwa w baku ??? - powiem ci że temat znany i opisywany bardzo na tym forum... sam się śmiałem z tego aż któregoś razu miałem problemy z odpaleniem hehehe... po zatankowaniu na full - za pierwszym cyknięciem heheh... oczywiście to ma związek z układem odpowietrzenia zbiornika i oparami więc zerknij do tego tematu. Zanim zaczniesz wymieniać różne graty w ciemno - zatankuj i próbuj a od razu będzie wiadomo czy to strzał w dziesiątkę czy zabrać się za świece i inne rzeczy...

pzdr

IMOTHEP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 25 mar 2010, 21:50
Lokalizacja: Płock

Post autor: IMOTHEP » 08 paź 2011, 14:47

Kolego bAckstreet8 :] -słuszna uwaga!Tak mnie ten problem u mnie zestresował,że faktycznie wszędzie te padnięte pompki widzę!Ale w szczególności u kolegów co to gaz mają i na rezerwie jeżdżą! <rotfl> Nie mówię,że pompka padła tylko,że pada czyli później nadal może pompować tylko ,że nie na prawidłowych parametrach!Problem jest za pierwszym razem kiedy nie ma jeszcze odpowiedniego ciśnienia w układzie a pompka nie może go wytworzyć!U mnie pompka miała 3,6 zamiast 4 Bar i już to wystarczyło,żeby nie chciał rano zapalić od razu.Później w czasie jazdy to ciśnienie wystarczało do prawidłowej jazdy przy 193KM.Takich oczywistych rzeczy jak świece,przewody WN czy filtry nie biorę pod uwagę bo to wszyscy użytkownicy wiedzą i od tego powinno się zaczynać diagnozowanie takich usterek!Jeśli kolega wymieniał świece niedawno to raczej nie to!A dlaczego czujnik temperatury silnika?Kolega nic nie pisze,że ma złe wskazania temperatury!

maluski55
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 02 paź 2011, 09:05
Lokalizacja: PODARPACIE

Post autor: maluski55 » 08 paź 2011, 16:44

ja mam to auto od tygodnia takze nie mam jeszcze pojecia co i jak. paliwo zatankowalem jak kupilem takze wszystko jest. dzwonilem do kolegi co ma taka sama audi i on uwaza bo u niego tez sie to czesto zdarza ze to wina silniczka krokowego (albo zabrudzony albo na padnieciu) bo w sumie ten silniczek nie ma chyba nic wspolnego z dzialaniem na gazie i dlatego wlasnie na gazie bez problemu odpala.
MALUSKI55 POZDRAWIAM

Awatar użytkownika
blackstr8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 28 lip 2011, 15:45
Lokalizacja: podlasie/Biały

Post autor: blackstr8 » 08 paź 2011, 20:03

no tak IMO zawsze można te ciśnienie sprawdzić wtedy nie trzeba bez potrzeby do tej pompy leźć..co do tego silniczka korkowego to jeszcze nie słyszałem o takim problemie no ale jeśli twój kumpel się za to już zabierał to niech ci powie gdzie co i jak zaoszczędzisz czasu i nerwów..Bo mi Imo kolega nie musi pisać ze ma źle wskazania temp miałem podobne objawy wiec wiedz ze i przez głupi czujnik mogą się dziać podobne herezje ;) a tak wogole to może pod komp podłączyć zawsze to mniej więcej powie co go boli..
Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.

IMOTHEP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 25 mar 2010, 21:50
Lokalizacja: Płock

Post autor: IMOTHEP » 08 paź 2011, 20:24

Z tego co wiem to w naszym aucie nie ma silniczka krokowego!!!Miałem taki w Oplu Vectrze A z 1990 r.-był odpowiedzialny za wolne obroty auta i lubił się zapychać lub psuć jak się miało instalację gazową! Jak pada jakiś czujnik to chyba wskazania tego za co był odpowiedzialny,w tym przypadku temperatury ,też są niewłaściwe(czyli za małe,za duże lub zerowe),tak!? Tak a propos mi też ten zielony 4-o pinowy czujnik się wysypał kiedyś i poza tym,że czasami w trasie trzymał temperaturę 75-80 C zamiast 90 C to nic się nie działo!Kolega dobrze pisze najlepiej sprawdzić na VAG-u w warsztacie-większość rzeczy wychodzi!A pewne nie-np.uszkodzona pompka! <milczek>

maluski55
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 02 paź 2011, 09:05
Lokalizacja: PODARPACIE

Post autor: maluski55 » 09 paź 2011, 23:57

wczoraj i dzisiaj zauwazylem ze nie moge odpalic jak auto postoi tak okolo godziny. bo z samego rana nie ma problemu i jak jest cieply tez nie ma problemu, poprostu jak popracuje silnik i ostygnie dluzsza chwile to wtedy nie moge zapalic, oczywiscie na gazie pali i pompke tez slychac ze pompuje. wiec moze ten nieszczesny czujnik temperatury silnika wymienic co pisaliscie wczesniej??
MALUSKI55 POZDRAWIAM

IMOTHEP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 25 mar 2010, 21:50
Lokalizacja: Płock

Post autor: IMOTHEP » 10 paź 2011, 02:30

Kolego nie mówię,że nie !Czujnik ORI kosztuje w ASO ok.120 zł plus wymiana to pewnie z 200 zł bekniesz!Najlepiej nie wymieniać w ciemno tylko podjechać do warsztatu,podepną pod Vag-a za ok.50zł i będzie wiadomo czy czujnik czy nie !Tą usterkę da się zdiagnozować vag-em!Sam tak zrobiłem bo nie wiedziałem czy padł mi czujnik temp.czy termostat! <luzik>

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 10 paź 2011, 17:34

Jaki przebieg ma lpg?
Może puszczają wtryski lub reduktor przez podciśnienie i ci zalewa.

maluski55
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 02 paź 2011, 09:05
Lokalizacja: PODARPACIE

Post autor: maluski55 » 10 paź 2011, 20:00

ale na gazie wszystko jest ok. na benzynie tak robi
MALUSKI55 POZDRAWIAM

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 10 paź 2011, 21:08

Bo gdy puszczają to w kolektorze masz już gaz i odpalając na benzynie dodajesz dodatkową porcje i może silnik zalewać, ale to tylko wróżenie

Awatar użytkownika
blackstr8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 28 lip 2011, 15:45
Lokalizacja: podlasie/Biały

Post autor: blackstr8 » 11 paź 2011, 06:33

Hehe IMO z kad ty bierzesz ceny tych czesci he czujnik kosztuje w aso 75-80zl a wymienic samemu mozna wystarczymiec cienkie lapki troche cierpiliwosci i z litr plynu chlodniczego do dolania..a co dprawdzenia to fakt na vagu pokaze jesli czujnik jest walniety...
Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 11 paź 2011, 15:46

Cześć
Na wstępie od razu radze Ci kupić sobie kabelek i zainstalowac VAGA i duuużo czytać forum.

To że na gazie działa dobrze to nie oznacza, że wtryski nie puszczają.
Wyjeździj całkowicie gaz i zobacz czy z pustą butlą też się to stanie.
Potem szukaj dalej. A czujnik jest diagnozowalny vagiem i raczej w ciemno nie trzeba go wymieniać.

Sprawdzić musisz jeszcze regulator ciśnienia paliwa. jak wpiszesz w wyszukiwarke to znajdziesz gdzie on jest, są zdjęcia itd.

Może być też tak, że źle ustawiona instalka LPG i sterownik się przestawił.

Też miałem kiedyś problemy z odpalaniem i do tej pory nie wiem co pomogło, ale uważam, że to była kwestia złych ustawień ECU.

po takiej nie udanej próbie odpalenia sprawdz czy w wężyku podciśnienia ( idącym od regulatora ciśnienia na listwie wtryskowej) nie ma śladów paliwa.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja