Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] opony 16'' i brak komfortu jazdy

Koła, felgi i opony
Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2682
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 08 paź 2011, 22:22

r_afaello... szukasz pewnie komfortu z naszymi, polskimi drogami?
Wysyłam Ci mój post z forum vw-passat.pl

Moje autko, passat B5 (jest już sprzedany)
Doc
30-04-2008, 22:30

Doc i jak tam po wymianie?
Coż tu dużo mówić...

Miałem sportowe sprężyny H&R. Auto wyglądało ślicznie ( widać to jeszcze w moim podpisie), na równej jak stół drodze po zakrętach latało się ekstra. Na tradycyjnej polskiej drodze waliło tłukło o czym pisałem wyżej.
O braku komfortu na drobnych nawet wertepach i waleniu co chwile w każde wzniesienie, spięcego policjanta czy krawężnik spodem nie wspomnę. Pewnie wielu fanów sportowego zawiasa będą na mnie źli, ale w Polsce jest to istne kalectwo z samochodu. Jeździć trzeba środkiem drogi, aby nie szlifować osłony silnika w koleinach.

Teraz odpowiadam na pytanie co mi tak stukało i głucho pukało mimo wymiany wszystkich wahaczy, łączników, koncówek drażków... AMORTYZATORY.

kupiłem nowe, seryjne sprężyny KF, oraz nowe amortyzatory olejowo-gazowe jak fabryka przykazała Sachs'a.

Jak ręką odjął. Cisza, nic, absolutnie nic nie stuka. Teraz poruszam się jak nowym passatem B5 z wielkim bananem na gębie. Nigdy więcej kupna auta ze sportowym zawieszeniem.
Amortyzatory, które siedziały wraz ze sprężynami H&R były rozwalone doszczętnie i wcale im się nie dziwię. Rozwaliłem je w trakcie miesiąca jazdy po Polskich drogach. Siedziały tam dobre, drogie amory Monroe.
Krótki skok sprężyny, polskie drogi i sprawa załatwiona. Oczywiscie po przyprowadzeniu auta z niemiec początkowo nic nie stukało.

Pomijając fakt stukania i pukania. Komfort wzrósł niesamowicie. Wpadam w dziurę i nie muszę się bać, że mi deska rozdzielcza odleci. Kolejna sprawa, to robienie z siebie kaleki. Jadę do pracy, stawiam auto na chodniku. Aby z niego zjechać muszę cofać 100 metrów zamiast ruszyć do przodu tylko dlatego, bo wiem, że rąbnę podłogą. Teraz staję w tym samym miejscu i ruszam do przodu mając w nosie krawężnik.

Jeśli ktoś chce tak jeździć, polecam ... ;) -30 jak było u mnie, albo i więcej jak kto woli ;)

Generalnie, abstra***ąc od tego czy sportowe czy nie zawieszenie. Stukały mi amory. Z jednego poleciała oliwa gdy wziąłem go już w rękę. Miały luz i tłukły.
Mam teraz Audi A6 C5 i... sprzedałem felgi 18'', zmieniłem na 17'' (jak będzie zima, to 16''), sprzedałem ORI amory (-1BE) kupiłem Monroe'a. Teraz mam zupełnie inny komfort.
Niektórzy ludzie kupują "glebę", felgi 18, 19'' itd... można sobie zmienić/kupić swoje audi ze spulchniaczem do gleby, ale to nie jest dla mnie ;-) :]
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją i Multifonika.
Ps: Polecam iParts.pl

Maver
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 07 mar 2011, 17:11
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Maver » 09 paź 2011, 19:38

Kolego a nie masz czasem na tych oponach napisu RSC ? ;)

Też kupiłem auto na potenzach, tyle że ja mam 17 i właśnie run flaty.......
A potenzy wychodziły w takich dwóch odmianach..

Jak masz run flaty to zmień opony na zwykłe i komfort jazdy urośnie x5

Mam letnie run flaty a zimówki normalne - bez porównania, jak założę zimówki to w końcu czuć komfort, ale oponki w tym sezonie skończyłem i na wiosnę wpadają zwykłe, nigdy więcej run flatów...

Awatar użytkownika
PrZeMo_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 258
Rejestracja: 23 cze 2009, 12:32
Lokalizacja: DSW / Dolny Śląsk

Re: opony 16'' i brak komfortu jazdy

Post autor: PrZeMo_A6 » 09 paź 2011, 23:05

r_afaello pisze:Witam.
Niemniej mimo ogólnego zadowolenia z zakupu jestem zniesmaczony komfortem jazdy.
Do tej pory mam paska b5Afn na oponach 195/65/15 i tam komfort w porównaniu do tej a6 jest niebo lepszy.
Tutaj są 205/55/16.
(...)
NA koleinach muszę się pilnować, słyszę każdą zmianę nawierzchni i każdą dziurkę, wpadniecie w nierówności powoduje spory hałas i drgania które przenoszą się do środka (nawet w trzeszczącym pasku aż tak się nie dzieje).


Czy to jest standardowy rozmiar?
Kolego nie możliwe - ja mam na zimę właśnie 205/55 R16 i jeździ mi się niezwykle komfortowo <luzik> Miałem A4 B5 właśnie z oponami 195/65 R15 i moim zdaniem nie ma za dużej różnicy, coś tutaj musi być nie tak raczej z oponą z tego co piszesz :)

Ja na lato mam (jeszcze aktualnie teraz) założone 225/45 R17 i jest także w miarę komfortowo - 18" już trochę mniej, jednak moim zdaniem te 16 co masz są najbardziej ok do A6 C5 - rozmiar oryginalny zalecany :>

Proponuję podmienić opony np. Z jakimś znajomym i zobaczyć czy ustanie, jeśli nie masz sprawę jasną - to nie wina opon, przyczyn wtedy trzeba szukać w zawieszeniu <luzik>

Pozdrawiam serdecznie! ;)
CCCO - przewaga dzięki technice ;)

r_afaello
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 25 cze 2009, 07:26
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: r_afaello » 10 paź 2011, 07:35

No w tygodniu mam zamiar podmienić na kolegi zimówki z jego passata 195/65/15. Nie mam skąd pożyczyć innych 16-tek.
Odnośnie tego czy to runflat to chyba nie.
Starałem się pstryknąć fotkę opon ale auto stało w garażu więc i kont i światło nie takie. Ale może ktoś, coś dojrzy.
Zdjęcia

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 11 paź 2011, 14:30

r_afaello, trudno dużo powiedzieć tak po fotkach poza tym, że opony z sierpnia 2006 (mają 5 lat) i że czyściochy :p
Może poszukaj jakiegoś klubowicza z 16" z Twoich okolic...
Przy takim balonie nie powinno być twardo i IMHO stawiam na zawieszenie (głównie amory -źle dobrane, albo zużyte).
Warto wykluczyć kwestię opon, w następnej kolejności podjedź na stację diagnostyczną i spr. zuzycie amorów za parę dyszek.

r_afaello
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 25 cze 2009, 07:26
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: r_afaello » 13 paź 2011, 07:38

NA stacji amorki wyszło wg diagnosty ok.
Ale jak pojezdziłem po mieście (piękne nierówności) to buja nim strasznie.
Poprosiłem kolegę (ma paska b6) żeby ocenił amorki bujajac autem. Nawet przez chwile się nie zawahał tylko stwierdził że wszystkie 4 do wymiany, porównał potem ze swoim i rzeczywiście niebo a ziemia.

Czy wymiana amorków poprawi komfort jazdy czy będzie wręcz odwrotnie tzn. auto bedzie sie oczywiście lepiej trzymało drogi ale nierówności będzie bardziej czuć i wszelkie dziury będą głośniej wybierane?
Czy to właśnie amorki są przyczyna że na koleinach trzeba mocna trzymac kierownicę czy może te 205mm szerokości opony robi swoje?

Jeśli już będzie kroiła się wymiana amorków (a wszystko wychodzi na to że tak) to jakiej firmy wziąć żeby zachować jak najwięcej komfortu? Co przy okazji wymainy amorków mam wymienić - odboje i coś jeszcze?
Czy pomysł (podsunięty przez innego znajomego) żeby amorki wymienić dopiero po zimie bo ui tak w dupę na mazurskich pokrytych garbami lodowymi drogach dostanie zawiesznei w dupę jest racionalny?

r_afaello
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 25 cze 2009, 07:26
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: r_afaello » 13 paź 2011, 08:28

To powiedz jeszcze jak ma się komfort (wybieranie dziur, hałas, drgania) do amortyzatorów.
Czy teraz czy po wymianie będzie lepiej?

Awatar użytkownika
jarekw79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 02 paź 2011, 12:45
Lokalizacja: WLKP

Post autor: jarekw79 » 13 paź 2011, 12:49

Witam ja wczoraj zmienilem kola na zimowe wczesniej mialem zalozone 18/40/235 teraz zalozylem 15/65/195 i komfort jazdy porownywalny z 18 az sam sie zdziwilem myslalem ze bedzie duzo lepszy w porownaniu z 18 moze jest ale bardzo nie wielki za to dosc duza roznica jest w przyspieszeniu wydaje sie ze ma z pare koni wiecej no i pewnie troszke spalanie spadnie :) pojezdzimy zobaczymy :)

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 13 paź 2011, 13:45

r_afaello, kolega Andi 2.5 tdi ma tutaj rację. Nie ma znaczenia zima, czy lato... Ja osobiście nie uważam "bujania" jako wiarygodnego testu, poniważ amortyzator pracuje w innych warunkach obciążenia i częstotliwości cykli pracy.
r_afaello pisze:To powiedz jeszcze jak ma się komfort (wybieranie dziur, hałas, drgania) do amortyzatorów.
Czy teraz czy po wymianie będzie lepiej?
Zużyty amortyzator powoduje że zawieszenie pracuje w szerszym zakresie góra-dół, słabiej tłumi dziury i wibracje, przekazując je na karoserię :) Po wymianie amorków wybieranie dziur na pewno się polepszy, tak samo z ograniczeniem hałasu i drgań -sama nazwa amortyzator o tym świadczy. <luzik>
Jedną z ciekawszych obserwacji jest gdy samochód pokonuje próg zwalniający (tzw. hopek, leżący policjant) -jeżeli tóż po przejechaniu auto zabuja góra-dół więcej niż raz tzn.że amorki słabo tłumią i źle pracują.
Od str.technicznej nie będę się rozpisywał, radzę poczytać jak działają amorki i jakie funkcje spełniają -Google Ci sporo źródeł zaproponuje. Będziesz wiedział jak ocenić czy lepiej wymienić, czy szukać innych przyczyn problemu.
Jeżeli nie chcesz się narażać na zbędne wydatki to najpierw wymień z przodu i jeżeli zauważysz poprawę to wymień od razu tył.
Ostatnio zmieniony 14 paź 2011, 13:07 przez M0NEER, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
PrZeMo_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 258
Rejestracja: 23 cze 2009, 12:32
Lokalizacja: DSW / Dolny Śląsk

Post autor: PrZeMo_A6 » 14 paź 2011, 00:47

r_afaello pisze: Jeśli już będzie kroiła się wymiana amorków (a wszystko wychodzi na to że tak) to jakiej firmy wziąć żeby zachować jak najwięcej komfortu? Co przy okazji wymainy amorków mam wymienić - odboje i coś jeszcze?
Ja polecam Monroe Reflex - posiadam je drugi rok i sprawują się bez zarzutów <luzik>

Przy wymianie zaleca się wymienić odboje, jeśli są zużyte, raczej nic więcej, no chyba że sprężyny są pęknięte itd <luzik>

Pozdrawiam! <okok> <okok>
CCCO - przewaga dzięki technice ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga