Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] opony 16'' i brak komfortu jazdy

Koła, felgi i opony
r_afaello
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 25 cze 2009, 07:26
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kętrzyn

[ A6 C5] opony 16'' i brak komfortu jazdy

Post autor: r_afaello » 06 paź 2011, 20:39

Witam.
Dzisiaj nabyłem swoje audi. W najbliższym czasie zaprezentuję je w odpowiednim dziale.

Niemniej mimo ogólnego zadowolenia z zakupu jestem zniesmaczony komfortem jazdy.
Do tej pory mam paska b5Afn na oponach 195/65/15 i tam komfort w porównaniu do tej a6 jest niebo lepszy.
Tutaj są 205/55/16.
NA koleinach muszę się pilnować, słyszę każdą zmianę nawierzchni i każdą dziurkę, wpadniecie w nierówności powoduje spory hałas i drgania które przenoszą się do środka (nawet w trzeszczącym pasku aż tak się nie dzieje).

Sprawdziłem ciśnienie było 2.3 ustawiłem na 2,2 nic to nie dało.

Czy to jest standardowy rozmiar?
Czy aby mieć komfort jazdy musze zmienić felgi na 15 czy wystarczy inne opony na te felgi co mam.
Czy przedliftowe i poliftowe egzemplarze mają inne wymiary zalecanych felg? Widziałem wiele przedliftów i tam siedziały takie jak mam w psaku, jeżdżąc taką komfort był lepszy.
Może to jest wina samej opony - nie pamiętam ale chyba to brigstone
Pomyślałem, że to może jakiś mega utwardzony zawias. Na postoju pobujałem autem i ugina się dość miękko - mam wrażenie że mięcej niz w pasku - stąd podejrzenie na opony.

Kolega ma zimówki 195/65/15 ze swojego passata b5 na stalowych felgach (je niemam 2-go kompletu) i mamy w weekend spróbować założyć tylko nie wiem czy rozstaw śrub podejdzie i czy wejdą na tarcze hamulcowe (raczej mam standardowe tarcze ale jak mówiłem moze polifty miały większe niż przedlifty gdzie widywałem 15')

Awatar użytkownika
Wujek-West
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 711
Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/Łaziska
Kontakt:

Post autor: Wujek-West » 06 paź 2011, 20:43

podejzewam że masz jakiejś lipnej firmy opony
Tylko słaba Polska boi się silnego Śląska

r_afaello
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 25 cze 2009, 07:26
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: r_afaello » 06 paź 2011, 20:52

Wtedy nie byłby przypadkiem za miękki? W zakeęty wydaje mi sie, że wchodzi ładnie ale na stacji diagnostycznej jeszcze nie byłem.

[ Dodano: 2011-10-06, 21:09 ]
Wujek-West pisze:podejzewam że masz jakiejś lipnej firmy opony
dzisiaj już nie sprawdzę ale chyba to bridgestony

Awatar użytkownika
robertno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 09 sty 2010, 21:50
Lokalizacja: Radom

Post autor: robertno » 06 paź 2011, 22:08

Na 15 w passku mogłeś mieć lepszy komfort. Miałem tak u siebie ale Audi na 16 lepiej się trzyma drogi w porównaniu z passatem na 15. Passat generalnie wydaje mi się bardziej miękki niż A6.

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 06 paź 2011, 23:01

r_afaello, sprawdź elementy amortyzujące samochód bo coś jest nie halo! Albo miałeś wymieniane sprężyny na jakieś w stylu "agro-tuning", albo amory dedykowane do innego samochodu. Dodatkowo sprawdź, czy amory nie mają wycieku.
W A6 w normalnych warunkach nie powinno trząść... Hałas może oznaczać luzy wahaczy, bądź amorów.

r_afaello
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 25 cze 2009, 07:26
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: r_afaello » 07 paź 2011, 07:16

Coś poza oględzinami amorków czy nie ciekną oraz wizytą na stacji diagnostycznej mogę jeszcze zrobić?
Może jakieś symbole będą na amorkach , sprężynach. Oczywiście spiszę jakie to dokładnie opony.

marcin.audi.a6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 414
Rejestracja: 29 lis 2008, 19:13
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: wlkp/nl

Post autor: marcin.audi.a6 » 07 paź 2011, 07:29

a jaki masz typ zawieszenia ? możesz to sprawdzić na wlepce w bagażniku
w kodach wyposażenia będzie
-1BE-zawieszenie sztywniejsze, kolor amortyzatorów czerwony, obniżone 20mm
-1BA-zawieszenie komfortowe

grzenio22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 30 lis 2009, 14:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: grzenio22 » 07 paź 2011, 07:37

a ciśnienia nie masz za małego??? przez to może wozić ja mam taki sam rozmiar komfort bajka i ciśnienie mam 2.6 <mysli>

r_afaello
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 25 cze 2009, 07:26
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: r_afaello » 07 paź 2011, 09:34

marcin.audi.a6 pisze:a jaki masz typ zawieszenia ? możesz to sprawdzić na wlepce w bagażniku
w kodach wyposażenia będzie
-1BE-zawieszenie sztywniejsze, kolor amortyzatorów czerwony, obniżone 20mm
-1BA-zawieszenie komfortowe
C1L = Felga aluminiowa 7 jx16h2 et45 5/112
1BA = Pakiet zawiesz. komfortowe

Odnośnie ciśnienia. Po powrocie zajechałem na stację i w 3 kołach było 2.3 a w jednym 1.5
Wszędzie dałem 2.2 - praktycznie nic się nie zmieniło w kwestii komfortu, odnośnie ściągania w koleinach już nie sprawdzałem bo byłem juz pod domem.

[ Dodano: 2011-10-07, 09:39 ]
Andi 2.5 tdi pisze: Tu akurat bym sie przyjrzal amorkom dokladnie, bo powinnny byc twardsze niz w passacie .Jak dotad wszystkie passaty z 1.9 AFN (przed liftem) bujaly sie jak wozek dzieciecy, gdzie audi A6C4/C5 z dieslem pod maska ciezko nagniesc bylo <okok>


r_afaello, aby nie szukac na darmo dziury w calym , porownaj z innym A6C5 1.9 <okok>
A jeśłi sa amorki zmęczone i za miękkie to przecież po wymianie na nowe było by jeszcze twardziej - no tak mi się wydaje.
Jeździłem A6 C5 z AFN-em (przedlift) i to po polnej nie równej drodze i było super. Ale tam były 15-stki
Czy bez problemu mogę ząłożyć felgę 15 cali, nie będzie problemu np. z tarczami? Pytam bo na zimę i tak bym chciał kupić stalówki 15 bo mam prawie nowe zimówki z paska.

r_afaello
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 25 cze 2009, 07:26
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: r_afaello » 07 paź 2011, 14:31

Wiec pozostaje sprawdzić organoleptycznie.Jak nie "poliże i pomacam" to 100% pewności nie będe miał więc taki jest plan na weekend.
Po testach dam znać co wyszło.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 07 paź 2011, 14:43

Ja bym obstawiał sportowe/'sportowe' zawieszenie...

r_afaello
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 25 cze 2009, 07:26
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: r_afaello » 07 paź 2011, 18:00

Wg kodów wyposażenia mam komfortowe.
Sprawdziłem dokładnie jakie mam opony. Są to: Bridgestone Potenza RE040 205/55R16 91V
Byłem też na stacji diagnostycznej. Zawieszenie i amory OK.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 07 paź 2011, 19:44

16'' to naprawdę nie jest duże koło... tu są Koledzy, którzy jeżdżą na 18 i większych i mówią, że jest komfortowo :)

r_afaello
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 25 cze 2009, 07:26
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: r_afaello » 07 paź 2011, 20:43

Moze sama opona jest twarda.
na TEJ stronie znalażłem opis tej opony (nie koniecznie w tym rozmiarze ale ta firma i model.

Kod: Zaznacz cały

Na suchym rewelacyjna rpzyczepność, na mokrym trosze gorzej, tak jak pisał przedmówca ESP nie warjuje, jazda w zakretach to czysta przyjemność. Minusy to duże opory tocznia i malutki konfort. Ale pamietac trzeba ze to opona typowo sportowa&#58;&#41;

Kod: Zaznacz cały

oponki sportowe - komfort sredni, twarde - ale bardzo dobrze trzymaja sie kazdej nawierzchni i wogole sie nie scierają! b.dobre i trwale, ale za drogie. prosze nie mowic ze na mokrym sa sliskie - chyba jezdzicie na lysych oponach ?
Zapomniałem jeszcze dopisać.
Wróciłem z wymiany oleju, korzytstajac ze auto na podnośniku obejrzłąem sprężyny i amory. Wg mechanik nie wyglądają żeby ktoś je od nowości zmieniał wiec chyba dalej jest to wersja komfortowa. NA sprężynach sa kolorowe znaczki biały(lub żółty bo śłabo widac) i niebieski. Niewiem co oznaczają.

Awatar użytkownika
Marcin19l
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 159
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:42
Lokalizacja: Radom

Post autor: Marcin19l » 08 paź 2011, 21:25

kolego a sprawdz czy te oponki to nie sa czasem runflaty bo jesli tak to juz masz przyczyne.
Miałem teraz własnie te bridgestony potenza na 18calach na przodzie i niestety było strasznie twardo,
na tyle było toyo t1r i przed sprzedaza jeszcze dla spróbowania zamieniłem osie i róznica była naprawde ogromna dlatego w zyciu nie kupie juz wiecej runflatów
Było Audi 80 B3 1.8S
Jest OOOO A6 C5 2.4 Quattro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga