Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 Allroad] Wywalenie Servotronica

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Brianhazard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 sie 2011, 15:19
Lokalizacja: Warszawa

[ A6 C5 Allroad] Wywalenie Servotronica

Post autor: Brianhazard » 29 wrz 2011, 16:58

Panowie natknąłem się na AudiWorld na taki artykuł:

http://www.audiworld.com/tech/elec60.shtml

Rzeczywiście nieco drażni mnie zbyt mocne wspomaganie, preferuję nieco bardziej bezpośrednie wrażenia z tego co dzieje się z kołami.

Czy ktoś z Was już to próbował wywalić? Jak wrażenia?

Pozdrawiam!

Marcin

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 29 wrz 2011, 18:49

Przecież lekko to działa na malej prędkości, wraz ze wzrostem układ "sztywnieje", więc zmiana będzie IMO na minus, bo przy manewrowaniu, nie będzie lżej, a w wyższych prędkościach tak samo :(
A.. i nie wiem jak z błędami będzie - ale będą pewnie jakieś.

Brianhazard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 sie 2011, 15:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Brianhazard » 29 wrz 2011, 19:09

Zobacz ten artykuł o dokładaniu włącznika servotronica:

http://www.audiworld.com/tech/elec.html

"Modifying the Servtronic Steering Boost Relay to Tighten Steering"

Gość twierdzi że układ działa nie tylko przy małych prędkościach ale cały czas!

Jak dla mnie w porównaniu poprzedną A4 B6 układ kierowniczy jest mało precyzyjny i za miękki.

Chyba na próbę go wyjmę i obadam różnicę.

Pozdro@

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 29 wrz 2011, 21:57

Brianhazard pisze:Zobacz ten artykuł o dokładaniu włącznika servotronica:

http://www.audiworld.com/tech/elec.html

"Modifying the Servtronic Steering Boost Relay to Tighten Steering"

Gość twierdzi że układ działa nie tylko przy małych prędkościach ale cały czas!

Jak dla mnie w porównaniu poprzedną A4 B6 układ kierowniczy jest mało precyzyjny i za miękki.

Chyba na próbę go wyjmę i obadam różnicę.

Pozdro@
Owszem układ działa cały czas, może źle się wyraziłem, albo mnie źle zrozumiałeś :( zasada działania jest taka że siła wspomagania zmniejsza się wraz ze wzrostem prędkości, u mnie w eSie przy 100 chodzi już sporo ciężej ii ilepiej czuć drogę niż w moim A4 B5, pewnie ma tu też znaczenie przełożenie układu które w S jest bardziej bezpośrednie, jak jest w Allroadzie, nie mam pojęcia, wyjmij, sprawdź co i jak i zdaj relację.

Kolejna sprawa, która nagatywnie wpływa na wrażenia z jazdy i czucie drogi, to pneumat, do tego masa i na końcu target - to jednak limuzyna z "dziwnym" zawiasem, a nie A4, jeździłem S4 w B6 i gdyby nie gabaryty wziąłbym S4 - S6 nie ma startu jeśli chodzi o wrażenia z jazdy :( Ale za to w trasie jest wygodniej, ciszej... itd...

Brianhazard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 sie 2011, 15:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Brianhazard » 01 paź 2011, 16:33

No więc wyjąłem servotronic i.......włożyłem go na miejsce.

Jest duuuużo ciężej przy małych prędkościach, przy większych nie ma różnicy.

Okazało się że miałem moduł z oznaczeniem 628.
To ponoć nowsza wersja niż 605, montowana od 2003 roku i ponoć ma daje nieco mniejszą siłę wspomagania niż 605 :-)

Ideałem byłoby coś pomiędzy 628 a brakiem modułu wogóle, ale nie znalazłem żadnych informacji o innych modułach.

I to by było na tyle z servotronikiem.

Pozdro

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 03 paź 2011, 08:44

Ciekawe... a ktoś czuje różnice w twardości servotronika w trybie S ? <mysli>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja