Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 Allroad] 2,7T Słabe wyniki z hamowni

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 29 wrz 2011, 22:48

Na moje oko to wygląda, że turbo wstaje, pompuje pod przeładowanie, wtedy wkracza do akcji WG i turbo znowu wygrzebuje się z dołu, dlatego też jest takie pulsowanie mocy :(
DV bym wykluczył z tej zabawy.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 30 wrz 2011, 08:07

Zagór, Jak występuje przeładowanie to sterownik odcina ładowanie do poziomu 0.4 bara i trzyma takie dopóki nie uruchomisz silnika ponownie.
A tu po chwili wstaje, więc przyczyna musi być inna,
zobaczymy logi to może coś będzie wiadomo. ;)

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 30 wrz 2011, 10:25

Brianhazard, ja mam cały czas podobny problem z mocą, z resztą widzę, że chłopaki uwzględniają podobne przyczyny. Wiesz co, weź tak na wszelki wypadek sprawdź dokładnie Y-Pipe, czyli ten trójnik przed przepustnicą. Z tego co się naczytałem, nawet, gdy nie ma na nim specjalnych śladów zużycia, lubi pękać, przepuszczać, itd. i jest częstą dolegliwością w 2.7T. Kosztuje 58 zł z ASO. Na pewno nie zaszkodzi założenie świeżej ;)

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 30 wrz 2011, 11:54

sebastian855 pisze:Zagór, Jak występuje przeładowanie to sterownik odcina ładowanie do poziomu 0.4 bara i trzyma takie dopóki nie uruchomisz silnika ponownie.
A tu po chwili wstaje, więc przyczyna musi być inna,
zobaczymy logi to może coś będzie wiadomo. ;)
Ja nie twierdzę, że występuje notlauf, ale turbo po przycięciu przez WG dość długo wstaje, ale na chwilę obecną to gdybanie - poczekamy na logi.

Brianhazard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 sie 2011, 15:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Brianhazard » 01 paź 2011, 16:45

Panowie zrobiłem logi, niestety większość statyczne, dynamiczny log jest tylko z 2 podejść grupy 003, na więcej badań nie było warunków, postaram się jeszcze dorobić.

Logi-01 są z badania bloków pomiarowych, logi-02 z basic settings. Badałem grupę 003,011,033, i 113.
Zerknijcie proszę czy coś z tego wynika.

Dzięki!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 01 paź 2011, 16:58

Brianhazard, wklej logi tutaj : http://vaglog.rtnet.pl/
Bo same pliki jakie dałeś są ciężkie do rozszyfrowania. ;)

Brianhazard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 sie 2011, 15:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Brianhazard » 01 paź 2011, 17:16

Tak?

Log (0 - 003)
Log (1 - 033)
Log (2 - 011)
Log (3 - 113)
Log (4 - 113)
Log (5 - 003)
Log (6 - 003)
Log (7 - 014)
Log (8 - 033)

Log nr 6 jest dynamiczny - niestety 2 próby mi się wgrały w jeden plik :-)

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 01 paź 2011, 19:12

Brianhazard, koniecznie zrób log dynamiczny z 113,
po logu dynamicznym nr.6 widac jakby było wszystko ok,
nie widac żadnej dziury w momencie, a sama przepływka sugeruje moc w szczycie około 250km.
Rozumiem że robiłeś to na seryjnym programie?
Wrzuć loga z 113 i zobaczymy jak się zachowują turbiny.
POzdro

Brianhazard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 sie 2011, 15:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Brianhazard » 01 paź 2011, 21:41

Tak, wróciłem do serii. Zrobię dynamiczne jutro jak trochę mniejszy ruch będzie.
Czy oprócz 3 ,33 i 113 robić jeszcze jakieś grupy?
Czym się rożnią logi z bloków pomiarowych od logów z basic settings?

Dzięki, pozdro.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 01 paź 2011, 21:53

Brianhazard, wystarcza te grupy, ale zamiast 113 możesz zrobić 115 lub 118.
Jak poprawnie logowac masz napisane tutaj :
allhowto-diagnostyka-vag-jak-sie-powinn ... t30075.htm

Brianhazard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 sie 2011, 15:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Brianhazard » 02 paź 2011, 16:07

Dorobiłem logi dynamiczne:

Log (0 - 003,033)
Log (1 - 115,118,113)


Zerknijcie proszę czy coś z tego wynika.

Pozdro

Marcin

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 02 paź 2011, 16:19

Brianhazard, Proponuje jechać na inną hamownię,
bo po tych logach to moim zdaniem jest wszystko w porządku i auto powinno ciągnąć w całym zakresie.
Nie ma tu mowy o żadnej dziurze w momencie obrotowym.
Doładowanie na poziomie 06-0.7 bara , czyli zdrowa seria.
Przepływka tez wzorowo.
A powiedz mi jak jedziesz to czujesz jakieś chwilowe zamulenia?
Bo silnikowo jest wszystko ok.
Jedyna uwaga to taka że nie każdy umie zhamować automata to raz,
a dwa to może właśnie skrzynia się ślizga w tym zakresie i,
i może dlatego masz odczucie odjęcia mocy.
I tu może być przyczyna, bo jak przy serii się trochę śłizga to przy większej mocy ta dziura będzie automatycznie większa.
Inna sprawa to taka że jak sie robi program silnika,
to skrzyni też trzeba zmienić, bo skrzynka będzie Ci głupiała.
Pozdro

Brianhazard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 30 sie 2011, 15:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Brianhazard » 02 paź 2011, 16:45

Kurcze nie siedziałem w aucie jak gość go hamował, nic też nie wspominał o programie dla skrzyni.
Może ta dziura w momencie to zmiana biegu ?

To normalna praktyka, że przy modzie zmienia się też program skrzyni?

Pozdro!

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 02 paź 2011, 16:51

Brianhazard, podczas hamowni nie zmienia się biegu, hamownia odbywa się na 4 biegu.
Mnie to wygląda na poślizg sprzęgła.
Normalne jest że jak robi się program silnika który jest połączony ze skrzynią automatyczną,to program skrzyni należy zmienić.
Jak Ci tuner o tym nie wspomniał to znaczy że nie umie tego robić albo nie wiele wie o tuningu.
Pozdro

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 03 paź 2011, 07:47

sebastian855 pisze:Brianhazard, podczas hamowni nie zmienia się biegu, hamownia odbywa się na 4 biegu.
Mnie to wygląda na poślizg sprzęgła.
Normalne jest że jak robi się program silnika który jest połączony ze skrzynią automatyczną,to program skrzyni należy zmienić.
Jak Ci tuner o tym nie wspomniał to znaczy że nie umie tego robić albo nie wiele wie o tuningu.
Pozdro
Kreator Mocy, to może nie najwyższych lotów tuner, ale wiedzą co robią.
Co do logów, nie podoba mi się wariacja zapłonu w dwóch momentach (zapłon ok 5st), w logach za wolne próbkowanie, żeby ocenić bardziej dogłębnie co się tam w tych dwóch momentach działo :(
Druga sprawa to obciążenie silnika - 123% ??? - wydawało mi się że motor można obciążyć w zakresie 0-100%.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja