Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5+Lpg] Wyciek oleju

Silniki benzynowe
Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 15 cze 2011, 16:46

Dzięki za zaangażowanie.
Kilku forumowiczów tak wymieniało a ja nie zamierzam aktualnie rozbierać pokryw, choć z czasem to zrobię.

Pytając biorę pod uwagę fakt, że silikon ją trzyma w środku a wkładam na świeży silikon.
Skoro kilku forumowiczów tak wymieniło to właśnie chce poznać ich sposób.

Też nie jestem zwolennikiem prowizorki, ale skoro wielu już tak wymieniło?
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 15 cze 2011, 17:27

Kaszeszczuk, nie ma sprawy :)
generalnie ta zaślepka nie jest na żadnym silikonie,
i jeśli ją zakładasz zgodnie z zaleceniami to nie jest on potrzebny.
Jeśli jednak wybierasz metodę śrubokręta to wtedy się przyda napewno.

Awatar użytkownika
Slawek 100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec

Post autor: Slawek 100 » 25 wrz 2011, 18:15

Panowie poratujcie bo mnie szlag trafi.

Wymieniłem komplet uszczelniaczy jakie tylko były możliwe i dalej mi kapie z tego nieszczęsnego napinacza. W korkach w mieście nie da się jeździć tak śmierdzi olejem.

Czy mechanik mógł coś spartolić przy tak prostej robocie jak wymiana uszczelki?
Może ją źle spasował i dlatego leje?

Co radzicie wymieniać jeszcze raz? Rozkręcić i poprawić?

Jak się trzyma ten napinacz? Są tam od góry 3 śruby na torxa. Jak je odkręcę to napinacz zejdzie czy trzeba jeszcze odkręcić pokrywę zaworów?

Już sam nie wiem co robić.
Było -->A4 1.8 ADR [B5] :)
Było -->A6 1.9 TDI AFN [C5] :)
Było -->Audi 100 2.3E NF [C3] :(
Jest -->Audi A6 2.4 AGA [C5] :)

Obrazek

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 25 wrz 2011, 19:04

Trzeba ściągać pokrywę zaworów, napinacz jest na 4 śrubach i przy wymianie uszczelki napinacza trzeba go podważyć np. śrubokrętem (unosząc go na kilka mm żeby podłożyć drugą uszczelkę), gdzieś na forum jest temat o wymianie tej że uszczelki. :)
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Awatar użytkownika
zenek123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 15 cze 2010, 22:29
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: zenek123 » 25 wrz 2011, 19:08

zapłaciłeś kase za robote mechanikowi to jedz niech poprawia jak spartolił.
Zenek116

Awatar użytkownika
Slawek 100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec

Post autor: Slawek 100 » 25 wrz 2011, 19:48

Myślicie że to po prostu spartolona robota? W sensie że źle ułożył nową uszczelkę??

W ETCE wygląda tak jak by ten uszczelniacz napinacza składał się z dwóch części, a w ASO dali mi tylko takie płaskie uszczelnienie?


...kurde co można było spierniczyć w tak prostej robocie jak wymiana uszczelki... co za czasy <zalamka>
Było -->A4 1.8 ADR [B5] :)
Było -->A6 1.9 TDI AFN [C5] :)
Było -->Audi 100 2.3E NF [C3] :(
Jest -->Audi A6 2.4 AGA [C5] :)

Obrazek

_Marek_

Post autor: _Marek_ » 25 wrz 2011, 22:40

Slawek 100, sprobuj uzyc opcji szukaj. jest temat/manual jak wymienic te uszczelki. jest opisane wiec nie musisz juz nic pytac tylko przeczytac to, co zostalo napisane.

w dziale Warsztat czyli zrób to sam.

bb_ja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 18 sty 2011, 21:07
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bb_ja » 26 wrz 2011, 02:54

Jak ja kupowalem uszczelniacz to skladal sie z plaskiej uszczelki + polksiezyc (na oko 1cm grubosci)

Awatar użytkownika
Slawek 100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec

Post autor: Slawek 100 » 26 wrz 2011, 09:42

marekwroc znalazłem właściwy temat i dogłębnie go przeanalizowałem. Dlatego właśnie się pytam co poszło nie tak że to ustrojstwo dalej cieknie. Mechanik niby dobry, uszczelniacz z ASO, a olej na kolektorze jak był tak jest <zalamka>

a6-c5-v6-wymiana-uszczelek-napinacza-la ... t20533.htm
Było -->A4 1.8 ADR [B5] :)
Było -->A6 1.9 TDI AFN [C5] :)
Było -->Audi 100 2.3E NF [C3] :(
Jest -->Audi A6 2.4 AGA [C5] :)

Obrazek

bb_ja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 18 sty 2011, 21:07
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bb_ja » 26 wrz 2011, 16:40

A ezektor wymieniony? U mnie jak zaczalem uszczelniac silnik (pokrywa, napinasz, simeringi na walkach) zaczelo walic cisnienie przez korek klewu. Po wymianie ezektora spokoj.

_Marek_

Post autor: _Marek_ » 26 wrz 2011, 17:49

Slawek 100, mi chodzilo bardziej o to, abys na przyszlosc kontynuowal rozmowy w istniejacych tematach. unikniemy wtedu balaganu, powtarzajacych sie tematow.

skoro temat o uszczelkach napinacza jest, to po co zakladac drugi? niech wszystko bedzie w jednym miejscu.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 26 wrz 2011, 22:53

może cieknie z innego miejsca, ja wklejałem starą uszczelkę pod napinaczem na silikon i nie ma żadnego problemu.natomiast najpierw trzeba zlikwidować przyczynę wycieku, czym jak pisze wcześniej kolega bb_ja to może być ezektor.

Awatar użytkownika
kubik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 03 wrz 2010, 08:19
Lokalizacja: Sosnowiec/Katowice

Post autor: kubik » 27 wrz 2011, 06:52

Powiedzcie mi bo często powtarza się że przyczyną wycieków jest ten egzektor. To jest taka mała gruszka na odmie za silnikiem ? Pytam bo zaczynam poprawki po porzednim właścicielu a z silnika się leje olej strumieniem.

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 27 wrz 2011, 08:40

Obrazek Tak wygląda jak trójnik Ja w sumie też mam pytanie bo wymieniałem nie dawno ezektor i sprawdzałem że zbiera się w nim szlam. <uoee>
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Awatar użytkownika
kubik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 03 wrz 2010, 08:19
Lokalizacja: Sosnowiec/Katowice

Post autor: kubik » 27 wrz 2011, 16:16

Dzięki. Muszę to dokładnie oblookać bo silnik mam z tyłu cały mokry od oleju.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja