Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5+Lpg] Napinacz, łańcuch - problemy...

Silniki benzynowe
dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 21 wrz 2011, 18:54

franio pisze:moim zdaniem w pierwszej kolejności napinacz, przecież ten łańcuch nie ma 10 metrów, żeby się wyciągnął tyle, żeby wytarł obudowę, napinacz nie trzymał oleju i narobił bigosu.
:) W sumie...

A tak poza tym, to proszę Was o jakieś zdjęcie do takiego klucza, do ściągania napinacza, aby można było się całą parą zabrać za wymianę i nie stopować przy takich właśnie problemach.

Czy to może być coś takiego?

http://www.ebay.de/itm/VAG-VW-Audi-V6-V8-Halter-Kettenspanner-3366-/280465264491?pt=Spezielle_Werkzeuge&hash=item414d084f6b#ht_697wt_1037

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 22 wrz 2011, 12:50

dario_g pisze:
lady monia pisze:dario_g, powodzenia ci życze jak chcesz to zrobic najmniejszym kosztem i zostawisz stary napinacz, i powodzenia zycze przy wyjmowania łancucha bez zdejmowania napinacza :(
Tylko się pytałem, czy istnieje taka możliwość. Nie jestem mechanikiem. W zasadzie zrobiłbym ten napinacz chętnie. Ale mam za sobą koszty wymiany turbin i takie tam, gdzie popłynąłem już 4500 zł. Tak więc nie dziw mi się, że następne 2000 zł, to po prostu masakra i staram się uniknąć takiego wydatku. Skoro łańcuch ma takie potężne luzy na boki, to może faktycznie się wyciągnął i niekoniecznie jest to wina samego napinacza. Przy cenie 1600 zł warto więc spróbować, czy aby faktycznie można trochę oszczędzić. Tak poza tym, to nasuwa się pytanie, czy jest jakaś możliwość sprawdzenia funkcjonalności napinacza?
Napinacz mogłeś sprawdzić przed rozebraniem grupa 090, teraz już po ptakach, chyba, że tylko podniosłeś pokrywki, to założyć i sprawdzić, w wątku o napinaczach jest opisana procedura.
Hmm, czy przed wymianą turbin też słyszałeś to chrobotanie łańcucha - oczywiście jedno z drugim nie ma za wiele wspólnego, poza tym, że może trafił tam jakiś syf i zatkał kanał olejowy, więc powstał problem :(

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 22 wrz 2011, 14:37

dario_g, tak to ten klucz z ebaya ;)

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 24 wrz 2011, 00:32

Udało mi się kupić napinacz. Co prawda używkę, ale z auta z małym przebiegiem (60 tys). Wygląda faktycznie niemal idealnie. Koszt: 380 zł z przesyłką. Więc znośnie.

Do tego łańcuch i komplet uszczelek jeszcze.

Tak mnie jeszcze te zaworki nurtują, o których gdzieś czytałem w postach od SANTO. Zaworki regulujące ciśnienie oleju głowic, o ile dobrze zapamiętałem (są pod kolektorem ssącym).
Pytam się, bo miałem już w zasadzie od początku podejrzenie, że auto nie chodzi, jak powinno, mam na myśli moc. Zwalałem na turbinę, ale z tego co pamiętam, to już od samego początku tak lekko terkotał. Więc napinacz już wtedy był do d..... Ale czy to faktycznie powoduje duży spadek mocy?

Tak więc dokończając pytanie, czy można sprawdzić na podstawie jakiś parametrów z kompa, czy auto ma odpowiednią moc, czy pozostaje tylko hamownia? Nawet nie wiem, gdzie u nas czegoś podobnego szukać.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 24 wrz 2011, 07:12

dario_g, żeby mniej więcej sprawdzić moc, musisz zapiąć vaga i wybrać sie na przejażdżkę, w grupie 3 masz wartości z przepływomierza,
na 4 biegu rozpędzasz się na maksa do czerwonej kreski na obrotomierzu,
wartość która podaje przepływka dzielisz przez 0.8 i wychodzi moc w KM.
Zaworki kupisz tylko w aso po około 100 zł. są dwa zaworki zwrotne i jedna dysza.
POzdro.

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 24 wrz 2011, 10:29

Thanx a lot!

[ Dodano: 2011-09-24, 11:03 ]
Mechanik wyciągnął właśnie stary napinacz. ÂŚlizgi były połamane w trzy d.... Wałki się rozjechały, zero synchronizacji.
Dlatego był na końcu bardzo odczuwalny spadek mocy.

Tak się zastanawiam. czy nie miało to wpływu na to, że sona przed katem siadła...

franio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 18 wrz 2011, 23:17
Lokalizacja: Suchowizna

Post autor: franio » 24 wrz 2011, 15:33

mogło mieć wpływ, bo mieszanka była do dupy, ciekawe czy rozrząd nie przeskoczył...
a mówiłem, że to napinacze elektro- hydrauliczne :P
80 B4 2.0
A4 B5 1.8T
A6 C5 2.8

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 24 wrz 2011, 19:49

dario_g, mogło mieć wpływ na sondę niestety.
Po raz kolejny Ci mówie ,zmień mechanika.
Najpierw Ci wciskał kit że łańcuch luźny i sie rozciągnął,
a jak tylko dekiel zdejmiesz to widać napinacz jak na dłoni i ślizgi również,
więc od razu widać co jest nie tak.
Pozdro i życze dalszej już bez awaryjnej eksploatacji ;) <okok>

Awatar użytkownika
lady monia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 116
Rejestracja: 25 gru 2010, 22:50
Lokalizacja: Katowice/Sławków

Post autor: lady monia » 25 wrz 2011, 08:35

dario_g, A ty chciałeś zaoszczędzić zostawić stary napinacz <figielek>, no i by było tak jak pisałam wyżej <milczek> ciekawe co na to mądrale które pisały aby zostawić :)
Helmut, zielony bolid :-)Już wzmocniony Helmut 400 koników :-) a zapowiada się więcej :-)

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 25 wrz 2011, 12:16

sebastian855, te rady nie były ze strony mechanika :)
Choć faktem jest, że powinien był sprawdzić wężyki. Odnośnie ślizgów, to ja myślałem, aby trochę oszczędzić... :]
No ale po tych przejściach co miałem, co chyba nic dziwnego...
Ale nie ważne. Poznałem jednak już całą "historię choroby" mojego auta...

Jedno wiem, gdy zaczyna coś stukać i słyszy się jak wadliwy napinacz, radzę jak najszybciej to zrobić. Skutki niewymienienia mogą być fatalne. :(

Teraz jeszcze tylko mechanik musi spreparować porządny ścisk do napinacza, bo w Polsce nawet kupić nie można.

Poza tym jest sporo zabawy, bo musiał ściągnąć zderzak, aby ściągnąć pasek rozrządu, aby wyciągnąć i ustawić wałki odpowiednio. Jestem ciekaw więc, jak auto będzie jeździło po złożeniu.

[ Dodano: 2011-09-28, 07:45 ]
Panowie i Panie. Napinacz z łańcuszkiem wymieniony. Silnik pracuje należycie.

Jeżeli chcecie sobie oszczędzić nerwów, problemów i dużo, dużo pieniędzy, to gdy pojawia się jakiś dziwny stuk przy głowicy, to sprawdźcie napinacz i ślizgi!! <wnerw>

Ja kończę temat i dziękuję wszystkim za cenne rady. <okok>


P.S. Klucz do napinacza sam sklepałem
P.P.S. marekwroc, zastanów się, czy może mógłbyś jakimś konstruktywnym postem coś wnieść. Bo obserwując Twoje posty, nie robisz w zasadzie nic, oprócz krytyki innych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja