Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[V6] napinacze łańcucha rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
b=l=a=z=e=j
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 07 sie 2011, 00:23
Lokalizacja: kępno

Post autor: b=l=a=z=e=j » 18 sie 2011, 20:31

napinacze zostały wymienione i dalej klekocze

_Marek_

Post autor: _Marek_ » 18 sie 2011, 21:57

b=l=a=z=e=j, przeczytales chociaz temat w calosci? sprawdziles wartosci w blokach pomiarowych, w grupie 90?

mam wrazenie, ze nie i dlatego wymieniles napinacze. wymiana ich to ostatecznosc, po drodze masz inne, mniej kosztowne wymiany, ktore moga wyeliminowac problem.

b=l=a=z=e=j
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 07 sie 2011, 00:23
Lokalizacja: kępno

Post autor: b=l=a=z=e=j » 18 sie 2011, 22:17

sprawdzałem i są ok

_Marek_

Post autor: _Marek_ » 18 sie 2011, 22:19

sprawdzales wartosci przed wymiana i byly ok, dlatego wymieniles? hmm.. <glupek> dziwna taktyka.

b=l=a=z=e=j
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 07 sie 2011, 00:23
Lokalizacja: kępno

Post autor: b=l=a=z=e=j » 18 sie 2011, 22:29

no to co może być przyczyną tego stukania na zmiennych fazach rozrzadu chodzi dobrze ?? a i na vagu mam błąd p1530 i p1347

_Marek_

Post autor: _Marek_ » 18 sie 2011, 22:34

b=l=a=z=e=j, przeczytaj, prosze cie ten temat od poczatku. nie ma sensu sie powtarzac i tlumaczyc od nowa. nie oczekuj, ze rzucisz haslo, a cala polska A6 zrywa sie do odpowiedzi i pomocy skoro to juz wszystko bylo :-) uwierz mi, przeczytasz, a wszystko sam zrozumiesz.

b=l=a=z=e=j
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 07 sie 2011, 00:23
Lokalizacja: kępno

Post autor: b=l=a=z=e=j » 18 sie 2011, 22:36

jak odpale na zimnym silniku to przez około 15sekund chodzi dobrze a później jak diesel i i ciśnienie oleju na wolnych obrotach jest za niskie ale jak obroty są troszke wyższe ok? 800obr/min to jest już normalne

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 18 sie 2011, 23:53

b=l=a=z=e=j, pod kolektorem ssacym są zawory zwrotne oleju wymien je i stukanie powinno ustąpić
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

zefir6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 17 kwie 2010, 21:09
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: zefir6 » 17 wrz 2011, 16:11

Czy może ktoś napisać czy faktycznie wymiana tych zaworków mu wyeliminowała to klekotanie ??

Ja jestem po wymianie napinaczy z łańcuchami na nowe w 2.7 BiT.
Napinacze pracują idealnie ~0 na jałowym i ~20 pod obciążeniem, brak błędów na VAG-u.
Niestety dźwięk - klekot na biegu jałowym jest głośny jak był, bez różnicy nowe czy stare napinacze :[

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 17 wrz 2011, 17:24

zefir6, a jesteś pewien że to napinacze Ci klepią? Może to cos innego.

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 19 wrz 2011, 08:38

zefir6 pisze:Niestety dźwięk - klekot na biegu jałowym jest głośny jak był, bez różnicy nowe czy stare napinacze
Może jeszcze do wymiany zaworki, o których była mowa parę stron wcześniej? O ile to faktycznie napinacze.

SebastianB
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 03 cze 2011, 15:56
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: SebastianB » 22 wrz 2011, 14:47

Mam podobny problem. Opiszę może pokrótce jak to jest.

Vag zgłasza błąd czujnika położenia wałka rozrządu na drugim rzędzie cylindrów. Błąd dotyczy zwarcia do plusa.
Silnik po nagrzaniu chrobocze jak diabli.
Wskazania Vag w grupie 090 to:
stan jałowy:
0 i 0
zmiana fazy:
21, -7
Pytanie, czy wskazania Vag i głośna praca silnika mogą być spowodowane ubitym czujnikiem położenia wałka rozrządu, czy może wywalony jest nastawnik?

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 23 wrz 2011, 09:18

SebastianB nie ignoruj tego błędu. Miałem ten sam błąd, niestety nic z nim nie zrobiłem i po roku jazdy remontowałem jedną głowicę w wyniku urwania łańcucha i popękania napinacza. Koszt naprawy do małych nie należał. Na 99% czujnik jest sprawny.

zefir6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 17 kwie 2010, 21:09
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: zefir6 » 27 wrz 2011, 22:11

sebastian855 pisze:zefir6, a jesteś pewien że to napinacze Ci klepią? Może to cos innego.
Na 100% klepią łańcuchy napinaczy, każdy kto przyłoży ucho nie ma wątpliwości, poza tym nawet miałem ślady na pokrywie od bicia łańcucha.

Co ciekawe najgłośniej klepie tylko jeden z nich, ten od strony rozrządu.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
kubik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 03 wrz 2010, 08:19
Lokalizacja: Sosnowiec/Katowice

Post autor: kubik » 27 wrz 2011, 22:22

pancurski, teraz się trochę zgubiłem, bo mam ten sam błąd ale łańcuchy mi nie klepią, mam się czegoś obawiać czy tylko wymienić czujnik. Błąd 17800

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga