Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] "Downsizing" SWAP z 2.7 BiT na 1.8 T

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Hitman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 14 maja 2011, 16:05
Lokalizacja: Jawor/Wrocław

[A6 C5] "Downsizing" SWAP z 2.7 BiT na 1.8 T

Post autor: Hitman » 12 wrz 2011, 14:32

Czołem.

Zastanawia mnie kwestia mocowań silników V6 i R4 w C5. Czy jest to w miarę możliwe, aby w miejsce V6`tki (2.7 BiT ) wstawić R4`kę (1.8 T)?

Robił to już ktoś? Może sprawa jest zupełnie nie warta zachodu, tzn. mocowania są tak inne od siebie, że trzeba by było sporo ciąć i spawać? A może jest odwrotnie - nie trzeba zbyt wiele rzeźbić w komorze?

Pozdrawiam,

Andrzej

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 12 wrz 2011, 16:06

Hitman, kwestia mocowania swoja drogą,
ale zastanawia mnie po co zmieniać 2.7 na 1.8? <mysli>
bo troche nie moge znaleźć dobrego powodu. <szok>

Hitman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 14 maja 2011, 16:05
Lokalizacja: Jawor/Wrocław

Post autor: Hitman » 12 wrz 2011, 16:11

sebastian855, ano taka, że gdy 2.7 jest do remontu, a auto z zagranicy, to... ;)
2.7 poczeka na lepsze czasy, dostanie większe suszarki itd., a za ten czas 1.8 będzie dzielnie służyć.

Ale ponawiam pytanie, czy taki "wsteczny" SWAP to bliżej plug&play czy no way?? <mysli>

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 12 wrz 2011, 16:18

Raczej bliżej NO WAY, napotkasz więcej problemów niż Ci się wydaje,
a poza tym koszta z tym związane będą porównywalne do remontu 2.7.
Prościej by było kupić silnik 2.7 i trochę go odświeżyć.
A ze swapem to jak już koniecznie chcesz się w to bawić to 2.4 lub 2.8 będzie sporo prościej ;)

Hitman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 14 maja 2011, 16:05
Lokalizacja: Jawor/Wrocław

Post autor: Hitman » 12 wrz 2011, 20:36

sebastian855, w moim przypadku, jak pisałem wcześniej, wchodzi tylko opcja z 1.8T. Inaczej (2.4/2.8 w N/A), to nie ma sensu - chodzi mi głównie o koszty.

Z uporem maniaka dalej drążę: A co z faktem SWAP`owania 2.7 BiT do A4 B5, w którym wcześniej było 1.8 T ?? Jeśli w B5 można w jedną stronę, to zapewne też i w drugą. Analogicznie myśląc - tak samo powinno być w C5.

Z moich wypowiedzi wynika, że nie akceptuję innej odpowiedzi, jak tylko "śmiało, można działać" :>

To jak, badał ktoś już ten temat?

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 12 wrz 2011, 21:05

Hitman, wątpie żeby ktoś szedł w tę stronę <mysli>
A jeśli chodzi Ci o koszty to po co swapować? Nie liczysz chyba że zrobisz to za grosze?
Poza tym taniej byłoby właśnie z 2.4 niz 1.8t.
No chyba że silnik 1.8 już masz kupiony.

Hitman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 14 maja 2011, 16:05
Lokalizacja: Jawor/Wrocław

Post autor: Hitman » 19 wrz 2011, 20:54

ÂŻeby nie było, że nie można - dostałem wreszcie informację od Nosb`a, że taki zabieg jest możliwy bez problemu. W miejsce V6 można włożyć R4 w budzie C5.

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 20 wrz 2011, 09:09

Hitman pisze:ÂŻeby nie było, że nie można - dostałem wreszcie informację od Nosb`a, że taki zabieg jest możliwy bez problemu. W miejsce V6 można włożyć R4 w budzie C5.
Jak byś to robił to zrób parę fotek i opis, będzie to ewenement na pewno i chętnie to zobaczę :)
Powodzonka

Hitman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 14 maja 2011, 16:05
Lokalizacja: Jawor/Wrocław

Post autor: Hitman » 20 wrz 2011, 20:24

Toperz pisze:
Hitman pisze:ÂŻeby nie było, że nie można - dostałem wreszcie informację od Nosb`a, że taki zabieg jest możliwy bez problemu. W miejsce V6 można włożyć R4 w budzie C5.
Jak byś to robił to zrób parę fotek i opis, będzie to ewenement na pewno i chętnie to zobaczę :)
Powodzonka
Oczywiście.

Na razie to tylko plan, ale jedyny dla mnie, żeby mieć A6 C5. Do tematu powrócę na 100% ;)

raggaman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 28 wrz 2009, 13:33
Imię: Radek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: raggaman » 22 wrz 2011, 01:06

Nosb ogarniał chyba takie szczepy w obydwie strony.
Z tego co gadałem z nim kiedyś to do wymiany - pas, przedni z chłodnicami itp. mocowanie silnika, wydech, pewnie pierdoły jak puszki filtra powietrza ect.
Po mojemu opcja dobra jak ten silnik będzie siedział długo..jak chcesz taką operację przeprowadzić " na chwilę " to strata kasy.

Hitman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 14 maja 2011, 16:05
Lokalizacja: Jawor/Wrocław

Post autor: Hitman » 22 wrz 2011, 16:11

Ten motor (1.8T) zostałby u mnie na długo. Wiadomo, że można go z powodzeniem dłubnąć i też będzie bardzo przyzwoicie kręcił.
Utrzymać 2.7TT nie byłbym w stanie na obecną chwilę, a gazu bym ta mnie włożył. Lubię jeździć, więc wiem ile by mnie taka przyjemność z 2.7TT kosztowała - a $ potrzebnie są nie tylko na PB i eksploatację Audi ;) Powiedzmy, że mierzę siły na zamiary.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja