Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ A6 C5+Lpg] Przeładowanie turbiny?

Silniki benzynowe
dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

[ A6 C5+Lpg] Przeładowanie turbiny?

Post autor: dario_g » 20 wrz 2011, 12:49

Witam...

Brak mi już słów. Dochodzę powoli do wniosku, że zrobiłem straszny zakup...

Otóż miałem nadzieję, że auto jeździ po regeneracji i wymianie turbin. Faktycznie jeździ. Najpierw dziwnym trafem pojawił się błąd sondy lambdy (niestety przed katem).
Na logach otrzymałem komunikat, że nie działa. Bank 1, czyli prawa strona, right?

Co mnie do tego zaniepokoiło, to był fakt, iż dziś słyszałem wyraźny stuk prawej głowicy, gdzieś od wewnętrznej strony, przy szybie. Jak jechałem na gazie, to "CHECK" zaczął mrugać. U mechanika sprawdziliśmy błędy. Wyskoczyły błędy zapłonu na cylindrze 1, 2, 3 z tego co pamiętam, to tego oczywiście lambda.

Skasowaliśmy błędy i nie włączałem gazu. Pojechałem kawałek, zero błędów. Jednak jak auto chwilę postało, włączyłem je i znów pojawił się "check". U mechanika pojawił się błąd z przeładowaniem (i lambda).

Teraz się tak zastanawiam, czy błąd lambdy wyskakuje, bo turbina przeładowuje i jest zbyt uboga mieszanka, przez to pojawiły się raz na gazie problemy z zapłonem (prawej strony), czy jest na odwrót i niesprawna lambda powoduje takie siupy? Nie wiem z której strony na to patrzeć.

Powiem, że po regeneracji turbin komputer LPG jeszcze nie był ustawiany. Właśnie dziś chciałem to zrobić. Ale ze względu na błędy gazownik mówi, że nie może.

Proszę Was o pomoc, bo zwariuję z tym autem... :(

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 20 wrz 2011, 13:06

dario_g, masakra jednym słowem <uoee>
Jak masz przeładowanie to do sprawdzenia zaworki dv, n75 i n249,
sprawdź tez trójnik przepustnicy bo przy przeładowaniu lubi pękać,
tylko koniecznie go zdejmij, żeby dobrze obejżeć.
Co do błędów zapłonu sprawdź czy dobrze są podpięte moduły zapłonowe i kable od nich, może wtyczkę masz luźną?
One są na obudowie filtra powietrza.
Co do sondy to wyjmij i obejrzyj kabel od niej , mnie kiedyś tępy gazownik położył kabel na kolektorze i się przetopił, może masz podobnie.
POzdro

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 20 wrz 2011, 14:20

izzzi ;)
Najgorsze już za Tobą :)
Skoro błędami sypie po jeździe na LPG, to tu jest problem, jeśli na Pb chodzi OK, nie wali błędami, to niech gazownik to wystroi i tyle.
Sprawdź dokładnie sondę, jeśli stoi na ubogo, to ECU dolewa tam tyle paliwa ile wlezie, i stąd missfire'y na tym banku :(
Krótko mówiąc, reset błędów i ze 100 km na Pb, potem sprawdzenie co i jak, jeśli będzie OK, to nadal na Pb do gaziarza niech stroi.

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 20 wrz 2011, 15:42

A więc tak, sprawdziłem błędy. Okazało się, że błąd przeładowania był sporadyczny. Nie pojawił się też potem.

Natomiast pojawia się ciągle jednak błąd sondy, nawet gdy nie świeci się "check".

A błędy są takie (nawet na benzynie):

P116 - H02S Obwód kontroli ogrzewania (bank 1 czujnik 1) otwarty

P0134 - 02 Obwód czujnika, Bank 1 czujnik 1, nie wykryto aktywności


Odnośnie stukania z prawej strony, to zauważyłem, że występuję na zimnym silniku, aż olej nie zacznie dobrze smarować. Obawiam się, że to popychacze zaworów. :(

Wiecie może, czy to w tym aucie problematyczne w wymianie?

Poza tym albo naprawdę mnie pech prześladuje, albo nie wiem. <stres>

Czuję palący się olej w aucie. Więc zaglądnąłem pod auto i widzę taką jakby wydzielinę (bo trudno to nazwać olejem), o kolorze beżowym, która wydziela się gdzieś na spod gumowej uszczelki, lub łączenia prawej półośki ze skrzynią. To nie jest smar. Wygląda to trochę dziwnie, jakby taka pianka, coś takiego. Ale to co skapuje na ziemię jest już olejem. Załamka. Czy to może być olej ze skrzyni? Wiem, że sprawdzali poziom oleju i dolewali coś. Ale coś takiego? I dlaczego śmierdzi olejem...

Z resztą zaraz załączę zdjęcie, które zrobiłem, zanim założyli osłonę, po podobno poprawili gumową osłonę i wszystko wymyli. Jednak coś im nie wyszło.

Awatar użytkownika
lady monia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 116
Rejestracja: 25 gru 2010, 22:50
Lokalizacja: Katowice/Sławków

Post autor: lady monia » 20 wrz 2011, 15:52

dario_g, Kolego na pewno masz zepsutą, spaloną sondę. To stukanie na zimnym silniku może być spowodowawszy napinaczem wałka rozrządu, co jest bolączka 2.7T.
Helmut, zielony bolid :-)Już wzmocniony Helmut 400 koników :-) a zapowiada się więcej :-)

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 20 wrz 2011, 15:56

OK, Update.

Mechanik powiedział, że jego pracownik pewnie zbyt dużo smaru nałożył i nadmiar teraz wychodzi. A podczas obrotu penie chlapie i od czasu do czasu poleci na kolektor i stąd smród... Ludzie, daję słowo, wariactwo...

[ Dodano: 2011-09-20, 15:57 ]
lady monia pisze:dario_g, Kolego na pewno masz zepsutą, spaloną sondę. To stukanie na zimnym silniku może być spowodowawszy napinaczem wałka rozrządu, co jest bolączka 2.7T.
Napinacz wałka rozrządu mówisz? Hm. Ale on powodowałby taki stuk a na zimnym silniku, a na ciepłym silniku nie? Fakt faktem, stuk definitywnie dochodzi od wewnętrznej strony (od strony szyby).

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 20 wrz 2011, 16:29

dario_g, Co do stukania to faktycznie może być napinacz.
Masz juz vaga? Jak tak to sprawdź sobie wartości mierzone w grupie 90 w sterowniku silnika. Okienko 3 i 4, wartości na biegu jałowym powinny byc równe 0,
jeśli czasem przeskoczy na 1 czy -1 to tez nic złego się nie dzieje.
Co do palonego oleju to po takiej robocie przy aucie , faktycznie może się jeszcze dopalać resztka smarów i olejów nie wytarta przy montażu,
obserwuj, jak za jakis czas się nie zmieni to szukaj wycieków,
możesz tez wsadzić na noc karton pod auto, jak coś cieknie to napewno wyjdzie.
Co do sondy to możesz mieć taki problem jak pisałem, upalone lub przerwane kable,
a jeśli są całe to sonda do wymiany.
Pozdro

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 21 wrz 2011, 08:43

Dzięki ponownie za wskazówki. Czyli jeżeli wartości będę stale wyższe niż 0, to znacz, że napinacz, right? Czyli powinno pokazywać tak, że lewą stronę (cichą) powinno pokazywać na 0, prawą z odchyłkami. Jutro jestem u mechanika na wymianę sondy, to sprawdzimy u niego. Czytałem gdzieś, że te napinacze są dość drogie. Macie jakąś cenę dla tego?

Awatar użytkownika
lady monia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 116
Rejestracja: 25 gru 2010, 22:50
Lokalizacja: Katowice/Sławków

Post autor: lady monia » 21 wrz 2011, 08:55

dario_g, kolego radze ci kupić oryginał jeden kosztuje 1400zł w ASO , odradzam kupowanie zamiennika który jest na allegro po 900 zł, ponieważ bardzo szybko ci padnie (niestety my tak mieliśmy), albo poszukać używki oryginalnej z auta po małym przebiegu, tak jak my zrobiliśmy, i śmiga z do tej pory ;-) za 300zł niestety ta część jest bardzo poszukiwana przez posiadaczy 2.7T wieć bardzo ciezko znalesc uzywke :)
Helmut, zielony bolid :-)Już wzmocniony Helmut 400 koników :-) a zapowiada się więcej :-)

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 21 wrz 2011, 08:59

dario_g, jeżeli wartości będą skakać co jakiś czas na 1 lub -1 to jeszcze nie świadczy o jego uszkodzeniu,
ale jak któryś będzie wskazywał większe wartości na wolnych obrotach niż 2 lub -2
to już kwalifikacja do wymiany,
no chyba że wyjmowali Ci wałki, to wtedy mogli przeskoczyć o jedno oczko na łańcuchu,
i wtedy tez będzie wskazywał innaczej niż drugi.
Sprawdź narazie vagiem.

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 21 wrz 2011, 09:13

OKI, sprawdzę pierw błędy. Trochę się wysypałem z kasy ostatnio, więc takie pytanie. Czy można tak przez jakiś czas jeździć z tym stukiem na zimnym silniku, czy mogą być problemy?

Prawa i lewa strona to taka sama część?

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 21 wrz 2011, 09:27

dario_g, wszystko zależy od wskazań vaga,
A powiedz mi jeszcze jaki masz zalany olej?
Bo wychodzi na to że u ciebie stuka jak olej jest zimny,
jak się zagrzeje jest rzadszy i ma wieksze ciśnienie to wtedy stukanie ustaje.
Może problem nie leży w napinaczu tylko w oleju, lub słabym ciśnieniu oleju.
Prawy napinacz różni sie od lewego, choć na pierwszy rzut oka sa jednakowe.
POzdro

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 21 wrz 2011, 12:30

sebastian855 pisze:dario_g, jeżeli wartości będą skakać co jakiś czas na 1 lub -1 to jeszcze nie świadczy o jego uszkodzeniu,
ale jak któryś będzie wskazywał większe wartości na wolnych obrotach niż 2 lub -2
to już kwalifikacja do wymiany,
no chyba że wyjmowali Ci wałki, to wtedy mogli przeskoczyć o jedno oczko na łańcuchu,
i wtedy tez będzie wskazywał innaczej niż drugi.
Sprawdź narazie vagiem.
IMO stukanie to raczej hydraulika zaworów, a nie napinacz, napinacz bardziej "szoruje", hurgocze, bo nie jest napięty a po nim lata luźny łańcuch i to on wydaje niepokojące dźwięki - tak mi się wydaje.
2, -2 a nawet -10 - to jest pewnien problem - ale nie jest kwalifikacja do wymiany - tolerancja ustawienia jest dość duża - kwalifikacją do wymiany jest w ECU błąd ustawienia wałka rozrządu.

Awatar użytkownika
lady monia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 116
Rejestracja: 25 gru 2010, 22:50
Lokalizacja: Katowice/Sławków

Post autor: lady monia » 21 wrz 2011, 12:36

dario_g, tutaj w tym temacie masz nagrane jak u nas stukał napinacz stukania posłuchaj, i odpisz czy to cos podobnego :]
Helmut, zielony bolid :-)Już wzmocniony Helmut 400 koników :-) a zapowiada się więcej :-)

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 21 wrz 2011, 16:06

lady monia pisze:dario_g, tutaj w tym temacie masz nagrane jak u nas stukał napinacz stukania posłuchaj, i odpisz czy to cos podobnego :]
Dzięki za link! Wiem już co jest, więc zamykam temat, otwieram nowy... :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl