[ A6 C5 2.5 Tdi] Wytrzymalosc silnika BAU
[ A6 C5 2.5 Tdi] Wytrzymalosc silnika BAU
Witam.
Przeszukałem forum i nie znalazłem nic konkretnego co mogłoby przybliżyć odpowiedz jak w temacie.
Interesuje mnie jak ten silnik znosi ciężką nogę i katowanie?
przestrzegam wszystkich zasad: serwis, wymiany płynów i olei a nawet do złapania temp 90 stopni i
100 stopni przez skrzynie nie przekraczam 2000-2500tys obrotów (wskazania z deski). Po zakończonej jeździe
czekam kilka minut żeby turbinki nie zabić.
Przejeżdżam 5km do pracy bardzo spokojnie i powoli ale już później to tylko tryb S i noga w podłodze, nie potrafię
za kimś jeździć spokojnie no chyba ze to trasa! Jak tylko jest gdzie to 160 -220km/h Tylko wtedy to można już odczuć duuurze spalanie
Boje się ze padnie mi silnik albo skrzynia. Czy mam zacząć się martwic a możne zacząć myslec o zmianie auta.
Mechanicy chwalą mnie za dbanie o samochód ale raczej krotko rokują jego żywot
Tylko co będzie palić tyle samo pod moja noga, moja pali średnio 11l / 100km.
Poza tym nie chce jej sprzedawać.
Quattro musi zostać a z kombi zrezygnuje tylko dla nowej RS3, tylko kiedy będzie mnie na nią stać.
Moze szanowni koledzy wyrazicie swoja opinie lub spostrzeżenia?
Pozdrawiam
Przeszukałem forum i nie znalazłem nic konkretnego co mogłoby przybliżyć odpowiedz jak w temacie.
Interesuje mnie jak ten silnik znosi ciężką nogę i katowanie?
przestrzegam wszystkich zasad: serwis, wymiany płynów i olei a nawet do złapania temp 90 stopni i
100 stopni przez skrzynie nie przekraczam 2000-2500tys obrotów (wskazania z deski). Po zakończonej jeździe
czekam kilka minut żeby turbinki nie zabić.
Przejeżdżam 5km do pracy bardzo spokojnie i powoli ale już później to tylko tryb S i noga w podłodze, nie potrafię
za kimś jeździć spokojnie no chyba ze to trasa! Jak tylko jest gdzie to 160 -220km/h Tylko wtedy to można już odczuć duuurze spalanie
Boje się ze padnie mi silnik albo skrzynia. Czy mam zacząć się martwic a możne zacząć myslec o zmianie auta.
Mechanicy chwalą mnie za dbanie o samochód ale raczej krotko rokują jego żywot
Tylko co będzie palić tyle samo pod moja noga, moja pali średnio 11l / 100km.
Poza tym nie chce jej sprzedawać.
Quattro musi zostać a z kombi zrezygnuje tylko dla nowej RS3, tylko kiedy będzie mnie na nią stać.
Moze szanowni koledzy wyrazicie swoja opinie lub spostrzeżenia?
Pozdrawiam
może diesel nim nie jest ale chyba QUATTRO i napis SPORT w oznaczeniu to nie puste słowa?censored pisze:A6 nie jest sportowym samochodem i kompletnie nie nadaje sie na takie coś
np. jakie?censored pisze:Od "głupienia" są inne auta
Przecież nie napisałem ze głupieje kiedy wsiadam za kolko!
tylko ta mnogość kilometrów do przejechania wymusza "ciężka nogę"
zgadza się bo to japonce ale tylko EVO ma 4x4 i starsze Celica ale zbyt drogie w zakupiecensored pisze:Mazda RX8, Toyota Celica, Mitsubishi Evo i kilka Hond by się znalazło
a o zadbany model ciężko.
Musze używać go codziennie w pracy i w domu na weekendy.
Audi A6 Quattro Sport jakoś tak było w dokumentachcensored pisze:A6 ma napis Sport
A co myślisz kolego o A4 kombi quattro 1.8t lub jakiś wolnossak pod moja nogę?
to prawda, właśnie o niego się obawiam i o skrzynie.censored pisze:pytasz konkretnie o swój silnik i jego traktowanie
nienawidzę golf-ow, nie nadają się nawet do noszenia, hihihcensored pisze:Golf z mocnym silnikiem benzynowym
Moze ktoś jeszcze pomoże w rozwiązaniu mojego problemu.
Obawiam się ze będzie ciężko zmienić mój styl jazdy, łatwiej samochód
Dzieki censored
ps. myslalem o tym co napisales
Jest naprawdę wiele samochodów "niekatowanych" w naszym pięknym kraju, które wolałbym kupić niż samemu fatygować się za granice po konkretny model, który tylko na zdjęciach dobrze obejrzałem Tylko czy za granica tez ich nie katują?censored pisze:Pozwolę sobie na mała wstawkę i powtórzę sie - to jest właśnie powód dla którego nigdy nie kupiłem auta u nas w kraju i nigdy tego nie zrobię
Moze przez to ze kręcą liczniki dla naszych rodaków, dają nam do rozumienia ze nasze podejście do serwisowania samochodów jest dalekie do doskonałości!
Moze dlatego Niemiec nie boi się zapitalac 200km/h przez 30-50km do pracy.
Wie ze dojedzie i wcale nie mam na myśli warunki drogowe tylko stan techniczny samochodu, opon! W naszym pięknym kraju osoba która przekracza 100km/h już jest szaleńcem ale czy także wariatem? A możne jest głupcem bo kupił części markowe, konkretne a przede wszystkim nowe a założył je warsztat który cena pokazuje swój profesjonalizm!
Panowie i Panie ,jeżeli kupujemy wozidupy z 150 kucami i plus , to chyba po to żeby je czuć pod butem , ja tez zrobiłem remont silnika i i teraz cisnę ile wlezie ,45 tysi km w półtora roku to już moja czwarta audica i zawsze tak jeździłem aż do momentu kiedy naprawa kosztowała więcej niż cale autko
DBAć i JEÂŹDZIć , a jak nie to kupić coś wolniejszego i jeździć 80 na godzinę ale nikt ci nie zagwarantuje ze pojeździsz więcej bo frajda i przyjemności niestety kosztują
DBAć i JEÂŹDZIć , a jak nie to kupić coś wolniejszego i jeździć 80 na godzinę ale nikt ci nie zagwarantuje ze pojeździsz więcej bo frajda i przyjemności niestety kosztują
dziękuje Piotruś. Twoje posty czytam już od 3lat. Właśnie dzięki twoim spostrzeżeniom i doświadczeniu, któremu zaufałem, wybrałem właśnie ten model, poleciłeś już go wiele razy i jestem zaszczycony ze chciałeś napisać i mi pomóc w moim problemie. Nawet nie zamierzam cytować twojej wypowiedzi bo jak zwykle konkretna i zwięzłą, i jak najbardziej trafna Kolejny pomagas do puliPiotruś pisze:Eee - cośtam zawsze można znaleźć ... : a6-c...dzy-vt13669.htm ... .
Szczególnie polecam Ci ten punkt: V. ROCZNIKI MODELOWE 2004 oraz 2005
Ps. Kiedyś zalecałeś olej Edge a teraz TWS! Proszę napisz jaki konkretnie lub ewentualny zamiennik.
Dziękuje za odpowiedz, takiej właśnie oczekiwałem
Zabieram się za broszurki olejowe bo niedługo wymiana. Od Poniedziałku zalewam tez Mixol i pamiętam o deptaniu od wyższych obrotów. Popatrzę tez ten napinacz paska ale to ze szwagrem on ma do tego głowę. Wymiana hydropopychaczy będzie dopiero po lub zima razem z rozrządem.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez artur1979, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.6 ADP 101KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Głogów
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
Piotruś ,mój ake RM 2003 aktualny przebieg 256tyś km ,pompa powiedziała papa ,właśnie ją rano zawiozłem do Pana ÂŚmietany ,wpierw błąd 1318 (sterownik)upalona nóżka (jak to połatałem) to wyskoczył 1268 Przestałem się łudzić i mieć 100% pewności ze mi znowu nie "stanie" w drodze i jedyny słuszny wybór to regeneracja
ps. Więc z tymi pompami to loteria ...
ps. Więc z tymi pompami to loteria ...
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
Kurde wbiłeś mi klina ,silnik jest po "czpie " ale bardzo delikatnym ,ponieważ skrzynia świrowała z nadmiaru momentu (pisałem na akp włącznie z logami) Ogólnie problem chyba nie leży w tym chipie raczej obstawiam przebieg i lata (może się coś zesrać ma prawo nowe nie jest ) w serwisie chłopak który odbierał mówił że z pompami jest różnie ,jednym działa 10 lat drugim 7 lat ........... pytał sie czy wymienic czujnik "Halla" przy okazji bo też nie wiadomo kiedy powie papa ,a robota ta sama ,więc mówię żeby też wymienił ...
Przed chipem robiłem logi i CF już był poza normą
http://imageshack.us/f/193/logi001.jpg/
Przed chipem robiłem logi i CF już był poza normą
http://imageshack.us/f/193/logi001.jpg/
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
"bogatszy bagaż doświadczeń " tzn że Helmut coś kombinował ... proszę rozwiń swoją myśl ...
Auto zakupiłem ze stanem licznika 179tyś potwierdzonym w aso ..
Odkąd pamiętam auto nieraz miało lekkie wibracje na biegu jałowym (tak nim zatelepało co jakiś czas) lekkie "przegazowanie" i problem zniknął ,może to były już objawy że vp niedomaga ...
Przepraszam że Cię męczę ,ale dobrze wiesz że twoje wskazówki są bardzo cenne
Auto zakupiłem ze stanem licznika 179tyś potwierdzonym w aso ..
Odkąd pamiętam auto nieraz miało lekkie wibracje na biegu jałowym (tak nim zatelepało co jakiś czas) lekkie "przegazowanie" i problem zniknął ,może to były już objawy że vp niedomaga ...
Przepraszam że Cię męczę ,ale dobrze wiesz że twoje wskazówki są bardzo cenne
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga