Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6 2.0 Tdi] Pompa wspomagania.

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Dany1107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2010, 13:37
Lokalizacja: Thetford Norfolk.Kuj-Pom

[ A6 C6 2.0 Tdi] Pompa wspomagania.

Post autor: Dany1107 » 17 wrz 2011, 14:09

:)
Panowie i panie.Mam pytanko odnośnie pompy wspomagania.Wczoraj podczas skręcania w miejscu kierownica nagle zaczęła mi drżec i jakby silnik pracuje głośniej podczas skrętu,(w czasie jazdy jest ok).Czy to oznacza koniec pompy wspomagania?? Mam nadzieje ze nie ma juz takiego tematu, jeśli tak to sorki za powielanie.Pozdrawiam.
Dany1107.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 17 wrz 2011, 14:42

U mnie też jest podobnie... drżenia nie ma co prawda ale słychać jak by silnik bardziej obciążony... wg. mnie to normalne zachowanie, bo jednak musi pompa sprężyć ciecz roboczą, aby pomóc Ci w skręcie koła...

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 17 wrz 2011, 15:12

drżenie na pewno nie jest normalnym symptomem pracy układy kierowniczego
pod obciążeniem wiadomo, że będzie ciężej pracować - to normalne w każdym aucie
ale jak już to zauważyłeś to znaczy, że coś nie jest tak jak było do tej pory
sprawdź poziom płynu w zbiorniczku wspomagania - ubytek, nawet mały, jest częstą przyczyną takich usterek

i jeszcze jedno - to nie ten dział :]

Awatar użytkownika
Dany1107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2010, 13:37
Lokalizacja: Thetford Norfolk.Kuj-Pom

Wspomaganie

Post autor: Dany1107 » 17 wrz 2011, 18:23

Coolmen77.Sprawdziłem poziom płynu, i go po prostu tam nie było, widziałem sitko, masakra a ponoc był serwisowany w audi(PORAÂŻKA).Przepompowałem go i był dosłownie czarny już nie brązowy.Teraz już jest nowy i o wiele lepiej wszystko pracuje tak ze luzik. Mam tylko nadzieje ze pompa nie dostała po dup.. przez to.Co do złego działu to sorki wielkie, mam nadzieje ze moderator mnie nie opierniczy.Dzięki serdeczne i Pozdrawiam.Daniel
Dany1107.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 17 wrz 2011, 18:42

Dany1107, tak to jest... albo serwisanci olali sprawę, albo był serwisowany ale w stodole... :(

Awatar użytkownika
Dany1107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2010, 13:37
Lokalizacja: Thetford Norfolk.Kuj-Pom

Wspomaganie

Post autor: Dany1107 » 17 wrz 2011, 21:36

No i niestety chyba jednak pompa dostała po dup.. było ok ale tylko przez chwile nadal jest hałas i nadal troszkę czuje drgania na kierownicy, wiec obstawiam ze pompa jednak już jest walnięta,no chyba ze mogą byc inne przyczyny lekkiego drgania kiery i wydobywającego się hałasu podczas skręcania. Co myślicie?
Dany1107.

Awatar użytkownika
Cancer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 05 cze 2009, 21:25
Imię: Wiesław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: łódzkie

Re: Wspomaganie

Post autor: Cancer » 18 wrz 2011, 00:06

Dany1107 pisze:No i niestety chyba jednak pompa dostała po dup.. było ok ale tylko przez chwile nadal jest hałas i nadal troszkę czuje drgania na kierownicy, wiec obstawiam ze pompa jednak już jest walnięta,no chyba ze mogą byc inne przyczyny lekkiego drgania kiery i wydobywającego się hałasu podczas skręcania. Co myślicie?
A jaki płyn zalałeś ?

Awatar użytkownika
Dany1107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2010, 13:37
Lokalizacja: Thetford Norfolk.Kuj-Pom

Wspomaganie

Post autor: Dany1107 » 18 wrz 2011, 00:42

Cancer zalałem płyn Granville i jest (tak to przetłumaczyłem) kompatabilny z norma VW i Audi G002000 Kolor zielony.dodam ze nie mam pojecia jak długo jezdziłem bez płynu, może pompeczka już dawno nie miała smarowania i nadszedł kres.Zawsze coś.Pozdro
Dany1107.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 18 wrz 2011, 08:27

Dany1107, a powiedz mi w którym momencie Ci drga? Bo jeśli poczas skręcania na stojąco, to poprostu opony na podłożu przeskakują i takie masz odczucie...

Awatar użytkownika
Dany1107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2010, 13:37
Lokalizacja: Thetford Norfolk.Kuj-Pom

Wspomaganie

Post autor: Dany1107 » 18 wrz 2011, 12:59

0x4B25A.Zaczyna drgac jak powoli zbliżam się do maksymalnego skrętu,na postoju, oczywyście, towarzyszy temu zajeb.... hałas, a dziś nawet tak jak bym coś słyszał w podłodze pod moimi nagami,czyli z prawej strony,bo to angol.Wcześniej tak nie było, cicho pracował cały układ żadnych drgań nic.a teraz lipa na maxa. A może byc coś jeszcze innego niż pompa?
Dany1107.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 18 wrz 2011, 15:32

Dany1107, hm... to przykra sprawa... tam gdzieś pod podłogą masz te tłoki, które pomagają w skręcie... ale tu już Ci nie pomogę, bo nie wiem jak to tam dokładnie wygląda...

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 19 wrz 2011, 09:29

a sprawdź jeszcze raz czy masz płyn
może pojawił się większy wyciek i cały czas ubywa płynu

Awatar użytkownika
Dany1107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2010, 13:37
Lokalizacja: Thetford Norfolk.Kuj-Pom

Wspomaganie

Post autor: Dany1107 » 20 wrz 2011, 01:40

Narazie sprawdzam codziennie i jest ok.A mam pytanko, czy pompę powinno się odpowietrzyc? No i może to coś innego obciąża silnik do tego stopnia ze wspomaganie siada,masakra już sam nie wiem.Tak czy siak prawdopodobnie będę wymieniał pompę. Dzięki serdeczne za pomoc panowie, jak coś to będę pisał.Pozdrawiam.
Dany1107.

Awatar użytkownika
Cancer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 05 cze 2009, 21:25
Imię: Wiesław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: łódzkie

Re: Wspomaganie

Post autor: Cancer » 20 wrz 2011, 08:53

Dany1107 pisze:Cancer zalałem płyn Granville i jest (tak to przetłumaczyłem) kompatabilny z norma VW i Audi G002000 Kolor zielony.dodam ze nie mam pojecia jak długo jezdziłem bez płynu, może pompeczka już dawno nie miała smarowania i nadszedł kres.Zawsze coś.Pozdro
Układ wspomagania jest bardzo wrażliwy na jakość płynu. W starszych modelach Audi dopuszczało a nawet zalecało stosowanie płynu Febi 6161. Później Febi wprowadziło płyn 6162 i tu już Audi nie dało rekomendacji a wręcz zabroniło stosowania tego płynu w układach wspomagania (mogą uszkodzić pompę). U mnie w skrajnych położeniach piszczało i drgało. Faktycznie płyn był brunatny. Wlałem Febi 6162 (tak mi poradzili w sklepie motoryzacyjnym). Trochę się uspokoiło, ale słychać było lekki hałas. Dopiero po przeczytaniu wątków na forum uświadomiłem sobie, że zrobiłem błąd. Kupiłem oryginalny G00 400 0M2 (nie produkują już G002000), zalecany przez Audi i jak ręką odjął.
Proponuję zakup 2 litrów. Jednym płuczesz układ a drugi zalewasz do poziomu pokazanego na bagnecie. Po kilku dniach jazdy sprawdzasz poziom.
Sądzę, że żadne kompatybilne, czy odpowiedniki. No, chyba, że już dzieje się coś poważniejszego w układzie, czego Ci nie życzę, będzie wymagało wymiany, czy naprawy. Płyn jednak zawsze oryginalny.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Dany1107
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 08 maja 2010, 13:37
Lokalizacja: Thetford Norfolk.Kuj-Pom

Wspomaganie

Post autor: Dany1107 » 21 wrz 2011, 01:43

Dany1107.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga