Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Czy ktoś się zna na przekladce licznika

Koła, spojlery, grille, lotki, blendy z pominięciem rezania.
kuba_rsx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 26 paź 2010, 13:23
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: kuba_rsx » 24 lis 2010, 21:26

Podłącze się do wątku i zapytam. Czy mając zegary poliftowe bez fis'a wrzucenie zagarów z fisem (chociaż tym połowicznym) jest równie trudne jak w przypadku wersji przedliftowych? Czy to w ogóle jest jakakolwiek różnica?

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 25 lis 2010, 21:35

kuba_rsx pisze:Podłącze się do wątku i zapytam. Czy mając zegary poliftowe bez fis'a wrzucenie zagarów z fisem (chociaż tym połowicznym) jest równie trudne jak w przypadku wersji przedliftowych? Czy to w ogóle jest jakakolwiek różnica?
Sorry za OT... ale czy w poliftowych C5 w ogóle zdarzało się, że nie było nawet półfisa?? :shock: :shock: :shock:

No myślałem cały czas, że najbiednijsza poliftowa C5 ma pół FISa ale żeby w ogole nie miala nic?....

Jestem ciekaw jak wygląda licznik po lifcie bez FISa czy półfisa? :shock:

Ktoś może fotką dysponuje takiego cuda ?
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

kuba_rsx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 26 paź 2010, 13:23
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: kuba_rsx » 26 lis 2010, 00:44

Pewnie tu wyszła moja niewiedza więc z góry przepraszam (od bardzo niedawna mam audi) bo ekran "jakiś" mam - ten połówkowy. Ale nie mam na kierunkowskazie przycisków żeby móc sprawdzić np. spalanie i tej opcji mi przede wszystkim brakuje - może nie jasno to wyraziłem. Wiec moje pytanie co mam zrobić żeby tą funkcję odpalić. Starczy wymienić wajchę kierunkowskazu?
Czy jednak musiałbym też wymienić zegary? ( myślę o tym z uwagi na 1 martwą linię na ekranie i niesprawny wskaźnik napięcia)

RaKo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 286
Rejestracja: 15 mar 2010, 12:11
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 26 lis 2010, 18:37

Prawa manetka do wymiany,licznik na taki VDO,pewnie jest Jager z białym tyłem,trochę mostkowania kabli do masy,programowanie kluczyków ew.odłączenie immo <ok>
Tak na marginesie czytaj temat od początku :evil: Chyba to samo napisałem na dole 1 strony............ :-P

photokom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 28 paź 2009, 16:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: photokom » 12 wrz 2011, 09:34

Podłączę się do tematu. Czy można bez problemu zamienić licznik z zegarkiem analogowym na taki z zegarkiem cyfrowym? Obydwa z pełnym FISem i obydwa przedliftowe.
Mam jeszcze jeden pomysł - skoro trudno jest założyć zegary poliftowe do A6 przedliftowej, to może da radę wziąść obudowę zegarów poliftowych (z tarczami, wskazówkami itp) i do nich wsadzić elektronikę z przedliftowych? Jeśli środek z elektroniką pasowałby bez przeróbek do nowej obudowy (lub chociaż nowe tarcze i ta ciemna płyta) dałaby się przełożyć do starych to by wyglądało ładniej a działało jak oryginał :-)

carlos666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 414
Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos666 » 12 wrz 2011, 13:02

dużo z tym zabawy
połowa rzeczy nie będzie działać...

photokom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 28 paź 2009, 16:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: photokom » 12 wrz 2011, 14:13

Tzn z wymianą na zegarek cyfrowy od przedliftowego? Czy na poliftowy? Gdzieś kiedyś czytałem coś o wymianie pinów w kostkach, ale nie moge tego teraz nigdzie znaleźć a nie pamiętam dokładnie jakiej przekładki to dotyczyło.
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r

carlos666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 414
Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos666 » 12 wrz 2011, 15:32

Zegarek ze wskazówkami IMMO2
Zegarek cyfrowy z datą IMMO3
Jest jeszcze kilka subtelnych różnic .
Przeróbka sygnałów wej/wyj i spasowanie tego do reszty auta to jakieś 500-800pln + kilka dni rezania.

photokom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 28 paź 2009, 16:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: photokom » 12 wrz 2011, 19:13

Dzięki. Immo to mały problem, bo teraz i tak pierwszy lepszy złodziejaszek potrafi go obejść w 30s, więc można by go całkiem odłączyć. Coś jeszcze trzeba przerabiać oprócz wejść we wtyczkach? Oczywiście nie licząc VAGa i przestawienia ustawień licznika.
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r

carlos666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 414
Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos666 » 12 wrz 2011, 19:29

sygnał poduchy, abs, nie pamiętam czy ładowanie też, ale na pewno wskaźnik paliwa, regulacja podświetlenia, kilka informacji które idą do licznika juz po szynie danych CAN.
Itp. itd.

photokom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 28 paź 2009, 16:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: photokom » 12 wrz 2011, 21:54

Aha. To już rozumiem gdzie tkwi problem. Czyli w tym z zegarkiem cyfrowym komunikacja jest przez CAN, a w samochodach z zegarkiem analogowym tej instalacji wogóle nie ma? Czyli szkoda zabawy w dokładanie. No nic - trudno. Zostanie mi analogowy zegarek. Też nie jest zły :-) A przynajmniej wyświetlacz w nim się nie zepsuje :D
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r

wiktorsam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 29 paź 2011, 23:52
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: wiktorsam » 30 paź 2011, 00:17

Witam Panowie. Przyszedłem z a4klub (nick ten sam) bo mam problem z licznikiem. Kupiłem do siebie licznik od a6 c5 polift z ringami i niestety okazało się ze nie da się go zamontować w a4 :(. Licznik jest z 2005 roku i przez to wyświetla spalanie i obroty tylko po CAN, analogowo nie ma nawet wlutowanych elementów na płytce :(.

I teraz pytanie - czy nie orientujecie sie do kiedy w a6 była możliwość zrezygnowania z can i uruchomienia analogowego obrotomierza i sygnału spalania ? Wiem że kilka osób na a4 klub wstawiało poliftowe liczniki z a6 c5 i działał im obrotomierz, więc podejrzewam że zależy to od rocznika :/.

Nigdy bym nie przypuszczał że nie da się uruchomić obrotka bez can, dlatego kupiłem licznik nawet nie sprawdzając tego. Dodatkowo skusił mnie fakt że FIS jest po prostu idealny :(.
A może ma ktoś na wymianę polifta z a4/a6 który by u mnie zatrybił ? A może wiecie czy montując na płytce brakujące elementy może uda się uruchomić ten obrotek i spalanie ? :)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
PrZeMo_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 258
Rejestracja: 23 cze 2009, 12:32
Lokalizacja: DSW / Dolny Śląsk

Post autor: PrZeMo_A6 » 30 paź 2011, 10:02

wiktorsam,
Z tego co się orientuje, liczniki bez Can (przedliftowe) wychodziły do 2000 roku, w roku 2000 nastąpił pół polift i już licznik jest cyfrowy z białym podświetleniem i CAN-em, także musiałbyś celować w wersję przedliftową do 99 roku, z tego co się domyślam masz A4 B5 - to też powinieneś ująć w tekście :)

Może rezanie pomoże - jednak ja się na ten temat nie wypowiem, w A6 C5 przedliftowej się da - więc niech wypowiedzą się bardziej doświadczeni <okok>

Pozdrawiam! :>
CCCO - przewaga dzięki technice ;)

Awatar użytkownika
siwydym
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 08 cze 2010, 22:37
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: siwydym » 30 paź 2011, 10:17

Liczniki w A6 C5 z analogowym zegarkiem, czerwonym podświetleniem bez Can miały numer 4B0 919 XXX. Natomiast liczniki z zegarkiem elektronicznym, białym podświetleniem, komunikacją Can to 4B0 920 xxx.

Pozdrawiam
...pamiętam, nie zapomnę...

wiktorsam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 29 paź 2011, 23:52
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: wiktorsam » 30 paź 2011, 11:34

Tak tylko to jest bardziej złożony problem. W niektórych (a niektórzy twierdzą nawet że w większości) poliftowych od a6 da się wyłączyć can adaptacją na kanałach 60 61 i 62 ustawiając 0, i wtedy licznik normalnie wyświetla obroty i spalanie na podstawie analogowych sygnałów. W moim niestety - który jest z końcówki 2004/początku 2005 i pochodzi z wymiany w ASO czyli już nie fabrycznym nie ma elementów na płytce odpowiedzialnych za odbiór analogowego sygnału.

Są na a4 klub osoby które montowały takie liczniki (ori ringi, białe podświetlanie) do aut nawet z 95 roku i wszystko poza sygnalizacją otwartych drzwi im działa.

Kolega od którego odkupiłem licznik sam miał już takich liczników od a6 sporo i to dopiero drugi taki przypadek kiedy nie dało się uruchomić analogowego obrotka.
Podejrzewam że dodając brakujące elementy obrotomierz by zatrybił, bo raczej jego analogowej obsługi nie usunięto z softu - bo i po co. Tym bardziej że can da się wyłączyć wspomnianą wyżej adaptacją.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning wizualny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja