[A6 C5] Czy ktoś się zna na przekladce licznika
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
Sorry za OT... ale czy w poliftowych C5 w ogóle zdarzało się, że nie było nawet półfisa?? :shock: :shock: :shock:kuba_rsx pisze:Podłącze się do wątku i zapytam. Czy mając zegary poliftowe bez fis'a wrzucenie zagarów z fisem (chociaż tym połowicznym) jest równie trudne jak w przypadku wersji przedliftowych? Czy to w ogóle jest jakakolwiek różnica?
No myślałem cały czas, że najbiednijsza poliftowa C5 ma pół FISa ale żeby w ogole nie miala nic?....
Jestem ciekaw jak wygląda licznik po lifcie bez FISa czy półfisa? :shock:
Ktoś może fotką dysponuje takiego cuda ?
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
Pewnie tu wyszła moja niewiedza więc z góry przepraszam (od bardzo niedawna mam audi) bo ekran "jakiś" mam - ten połówkowy. Ale nie mam na kierunkowskazie przycisków żeby móc sprawdzić np. spalanie i tej opcji mi przede wszystkim brakuje - może nie jasno to wyraziłem. Wiec moje pytanie co mam zrobić żeby tą funkcję odpalić. Starczy wymienić wajchę kierunkowskazu?
Czy jednak musiałbym też wymienić zegary? ( myślę o tym z uwagi na 1 martwą linię na ekranie i niesprawny wskaźnik napięcia)
Czy jednak musiałbym też wymienić zegary? ( myślę o tym z uwagi na 1 martwą linię na ekranie i niesprawny wskaźnik napięcia)
Podłączę się do tematu. Czy można bez problemu zamienić licznik z zegarkiem analogowym na taki z zegarkiem cyfrowym? Obydwa z pełnym FISem i obydwa przedliftowe.
Mam jeszcze jeden pomysł - skoro trudno jest założyć zegary poliftowe do A6 przedliftowej, to może da radę wziąść obudowę zegarów poliftowych (z tarczami, wskazówkami itp) i do nich wsadzić elektronikę z przedliftowych? Jeśli środek z elektroniką pasowałby bez przeróbek do nowej obudowy (lub chociaż nowe tarcze i ta ciemna płyta) dałaby się przełożyć do starych to by wyglądało ładniej a działało jak oryginał
Mam jeszcze jeden pomysł - skoro trudno jest założyć zegary poliftowe do A6 przedliftowej, to może da radę wziąść obudowę zegarów poliftowych (z tarczami, wskazówkami itp) i do nich wsadzić elektronikę z przedliftowych? Jeśli środek z elektroniką pasowałby bez przeróbek do nowej obudowy (lub chociaż nowe tarcze i ta ciemna płyta) dałaby się przełożyć do starych to by wyglądało ładniej a działało jak oryginał

Dzięki. Immo to mały problem, bo teraz i tak pierwszy lepszy złodziejaszek potrafi go obejść w 30s, więc można by go całkiem odłączyć. Coś jeszcze trzeba przerabiać oprócz wejść we wtyczkach? Oczywiście nie licząc VAGa i przestawienia ustawień licznika.
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r
Aha. To już rozumiem gdzie tkwi problem. Czyli w tym z zegarkiem cyfrowym komunikacja jest przez CAN, a w samochodach z zegarkiem analogowym tej instalacji wogóle nie ma? Czyli szkoda zabawy w dokładanie. No nic - trudno. Zostanie mi analogowy zegarek. Też nie jest zły
A przynajmniej wyświetlacz w nim się nie zepsuje :D

A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r
Witam Panowie. Przyszedłem z a4klub (nick ten sam) bo mam problem z licznikiem. Kupiłem do siebie licznik od a6 c5 polift z ringami i niestety okazało się ze nie da się go zamontować w a4
. Licznik jest z 2005 roku i przez to wyświetla spalanie i obroty tylko po CAN, analogowo nie ma nawet wlutowanych elementów na płytce
.
I teraz pytanie - czy nie orientujecie sie do kiedy w a6 była możliwość zrezygnowania z can i uruchomienia analogowego obrotomierza i sygnału spalania ? Wiem że kilka osób na a4 klub wstawiało poliftowe liczniki z a6 c5 i działał im obrotomierz, więc podejrzewam że zależy to od rocznika
.
Nigdy bym nie przypuszczał że nie da się uruchomić obrotka bez can, dlatego kupiłem licznik nawet nie sprawdzając tego. Dodatkowo skusił mnie fakt że FIS jest po prostu idealny
.
A może ma ktoś na wymianę polifta z a4/a6 który by u mnie zatrybił ? A może wiecie czy montując na płytce brakujące elementy może uda się uruchomić ten obrotek i spalanie ?
Pozdrawiam


I teraz pytanie - czy nie orientujecie sie do kiedy w a6 była możliwość zrezygnowania z can i uruchomienia analogowego obrotomierza i sygnału spalania ? Wiem że kilka osób na a4 klub wstawiało poliftowe liczniki z a6 c5 i działał im obrotomierz, więc podejrzewam że zależy to od rocznika

Nigdy bym nie przypuszczał że nie da się uruchomić obrotka bez can, dlatego kupiłem licznik nawet nie sprawdzając tego. Dodatkowo skusił mnie fakt że FIS jest po prostu idealny

A może ma ktoś na wymianę polifta z a4/a6 który by u mnie zatrybił ? A może wiecie czy montując na płytce brakujące elementy może uda się uruchomić ten obrotek i spalanie ?

Pozdrawiam
- PrZeMo_A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 258
- Rejestracja: 23 cze 2009, 12:32
- Lokalizacja: DSW / Dolny Śląsk
wiktorsam,
Z tego co się orientuje, liczniki bez Can (przedliftowe) wychodziły do 2000 roku, w roku 2000 nastąpił pół polift i już licznik jest cyfrowy z białym podświetleniem i CAN-em, także musiałbyś celować w wersję przedliftową do 99 roku, z tego co się domyślam masz A4 B5 - to też powinieneś ująć w tekście
Może rezanie pomoże - jednak ja się na ten temat nie wypowiem, w A6 C5 przedliftowej się da - więc niech wypowiedzą się bardziej doświadczeni
Pozdrawiam!
Z tego co się orientuje, liczniki bez Can (przedliftowe) wychodziły do 2000 roku, w roku 2000 nastąpił pół polift i już licznik jest cyfrowy z białym podświetleniem i CAN-em, także musiałbyś celować w wersję przedliftową do 99 roku, z tego co się domyślam masz A4 B5 - to też powinieneś ująć w tekście

Może rezanie pomoże - jednak ja się na ten temat nie wypowiem, w A6 C5 przedliftowej się da - więc niech wypowiedzą się bardziej doświadczeni

Pozdrawiam!

CCCO - przewaga dzięki technice 

Tak tylko to jest bardziej złożony problem. W niektórych (a niektórzy twierdzą nawet że w większości) poliftowych od a6 da się wyłączyć can adaptacją na kanałach 60 61 i 62 ustawiając 0, i wtedy licznik normalnie wyświetla obroty i spalanie na podstawie analogowych sygnałów. W moim niestety - który jest z końcówki 2004/początku 2005 i pochodzi z wymiany w ASO czyli już nie fabrycznym nie ma elementów na płytce odpowiedzialnych za odbiór analogowego sygnału.
Są na a4 klub osoby które montowały takie liczniki (ori ringi, białe podświetlanie) do aut nawet z 95 roku i wszystko poza sygnalizacją otwartych drzwi im działa.
Kolega od którego odkupiłem licznik sam miał już takich liczników od a6 sporo i to dopiero drugi taki przypadek kiedy nie dało się uruchomić analogowego obrotka.
Podejrzewam że dodając brakujące elementy obrotomierz by zatrybił, bo raczej jego analogowej obsługi nie usunięto z softu - bo i po co. Tym bardziej że can da się wyłączyć wspomnianą wyżej adaptacją.
Są na a4 klub osoby które montowały takie liczniki (ori ringi, białe podświetlanie) do aut nawet z 95 roku i wszystko poza sygnalizacją otwartych drzwi im działa.
Kolega od którego odkupiłem licznik sam miał już takich liczników od a6 sporo i to dopiero drugi taki przypadek kiedy nie dało się uruchomić analogowego obrotka.
Podejrzewam że dodając brakujące elementy obrotomierz by zatrybił, bo raczej jego analogowej obsługi nie usunięto z softu - bo i po co. Tym bardziej że can da się wyłączyć wspomnianą wyżej adaptacją.