Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Słabo świecące zegary

Elektryka
Awatar użytkownika
PictBridge
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 08 sie 2010, 08:12
Lokalizacja: Białystok/Podlaskie

[ A6 C5] Słabo świecące zegary

Post autor: PictBridge » 05 wrz 2011, 21:35

Witam, zauważyłem dziś w nocy że zegary świecą bardzo słabo jeszcze wczoraj świeciły bardzo wyraźnie i mocno co może być przyczyną ?

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 05 wrz 2011, 21:48

Pokręć kółeczkiem od regulacji jasności w tę i z powrotem.
Może być jakiś brud/tlenek na potencjometrze.

Shrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 03 kwie 2011, 13:20
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Shrek » 08 wrz 2011, 21:37

Podepnę się, choć nie pomogę, ale mam wspólny mianownik w tym temacie i może ktoś mi powie jak jest :)

Zmieniłem z półfisa z 2000r, na zegary z pełnym fisem poliftowe, z 2004r są, te stare świeciły
zdecydowanie jaśniej, białe cyfry były dużo jaśniejsze jak w tym nowszym, są bardziej stonowane,
jakby lekko ściemnione potencjometrem, a jest na full, wskazówki tak samo w obu, reszta
elementów klimatronik, radio, wszystko w normie. Co może być, technologia?

Wcześniej nie miałem takiego bajeru jak w tym nowym, że samo się rozjaśnia i ściemnia,
do pewnego stopnia, poza potencjometrem, którym można jeszcze bardziej przyciemnić w nocy,
ale w dzień potencjometr nie reaguje w sumie, tylko automat, jest takie oczko na zegarach.
Dodatkowo, automat ściemniania działa tylko na wyświetlacze fis, zegarek, km, radio i klimę, wskazówki
i tarcze świecą cały czas jednym światłem, w całkowitej ciemności dopiero reaguje potencjometr na całość.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 08 wrz 2011, 23:29

Shrek pisze: Wcześniej nie miałem takiego bajeru jak w tym nowym, że samo się rozjaśnia i ściemnia,
do pewnego stopnia, poza potencjometrem, którym można jeszcze bardziej przyciemnić w nocy,
ale w dzień potencjometr nie reaguje w sumie, tylko automat, jest takie oczko na zegarach.
Dodatkowo, automat ściemniania działa tylko na wyświetlacze fis, zegarek, km, radio i klimę, wskazówki
i tarcze świecą cały czas jednym światłem, w całkowitej ciemności dopiero reaguje potencjometr na całość.
Jesteś pewien że istnieje takie coś?
Gdzie jest to oczko?

Shrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 03 kwie 2011, 13:20
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Shrek » 08 wrz 2011, 23:56

Jestem pewien, sprawdzałem w garażu i wieczorem, jak zaświeciłem w to miejsce latarką
wszystko się rozjaśniało, jak byś potencjometrem kręcił w górę, zgasiłem i ciemniało, super rzecz :)

Oczko jest po prawej stronie pod dużą tarczą prędkościomierza, dziwiłem się co to jest i przypadkiem
natrafiłem.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 09 wrz 2011, 00:18

Przez Ciebie musiałem poszukać latarki, iść o północy w kapciach w ten wczesnojesienny syf do samochodu i sprawdzić :p

Zastanawiałem się kiedyś co to za kropka, ale uznałem że to może jakaś lampka która pali się po osiągnięciu jakiejś szalonej prędkości albo coś <glupek>

Nie wyobrażam sobie w jaki sposób na to wpadłeś <rotfl>

ÂŚwiecenie w tę szpiegowską kropkę skutkuje wyłącznie zmianą jasności świecenia wszelkiej maści wyświetlaczy, ale podświetlenie guzików i cyferblatów pozostaje bez zmian, więc na zdrowy rozum jeśli Twoje cyferki świecą za słabo to chyba trzeba szukać przyczyny gdzie indziej.

Ostatecznie zawsze można rozebrać zegary, zlokalizować opornik/oporniki przy białych diodach od podświetlenia i podmienić je na takie o odrobinę mniejszej rezystanicji.

Shrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 03 kwie 2011, 13:20
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Shrek » 09 wrz 2011, 00:24

hahahahahaha, że Ci się chciało <rotfl> hehe, ale pocieszające, że nie jestem jedynym "czubem" na tej ziemi,
ja też bym polazł <okok>

Nie jest tak źle, w sumie, świeci jasno, ale jakoś tak delikatnie słabiej, tylko nie znowu tak żeby się
stresować i szukać dziury. Z drugiej strony, to nawet wygodne, logiczne, jak w nocy jadę,
dość często w dłuższej trasie zmniejszałem natężenie, wzrok się jednak mniej męczy, a tu wszystko
samo działa, rewelacja generalnie.

Pozdrawiam wszystkich "odmieńców" <radocha>

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 09 wrz 2011, 00:48

Błogosławieni ci którzy nie widzieli a uwierzyli, ale pozdro dla tych, co i tak muszą wziąć w łapę i obejrzeć, ażeby uwierzyć <lol>

jakosek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 17 lis 2010, 18:27
Imię: Zenek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Osówka - lubelskie

Post autor: jakosek » 13 wrz 2011, 03:59

Powiem szczerze że to samo zauważyłem u siebie. Zegary miałem pół lift i zmieniłem na takie z 2003 roku i wydaje mi się że słabo świecą. W dodatku mają bardziej żółtą barwę od tych z 2000 roku które miały chłodniejszą barwę i wydawało się że bielsze światło dawały. Regulacja od oświetlenia działała też w pół lifcie tylko nie zwróciłeś uwagi :)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 15 wrz 2011, 01:15

W 3 grupie Measuring Blocks w sterowniku zegarów (bodajże 17) można odczytać dwie procentowe wartości - jedna informuje o położeniu potencjometru a druga o sygnale z czujnika światła pod prędkościomierzem.

Zobacz, czy odczyt z potencjometru jest na 100%.

Shrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 03 kwie 2011, 13:20
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Shrek » 15 wrz 2011, 13:49

Ja mam wartość 100 w tej pozycji niestety, więc nie zmienię poweru świecenia, a szkoda :)

jakosek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 17 lis 2010, 18:27
Imię: Zenek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Osówka - lubelskie

Post autor: jakosek » 15 wrz 2011, 20:39

Ja chyba sobie przelutuję diody ze starego licznika pół-fis bo mi się bardziej tamte podobały a płyta mi się po zegarach ostała :D

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 16 wrz 2011, 01:28

Tam są diodki SMD z tego co pamiętam, więc może być ciężko. Nie śmiem wątpić w Twoje umiejętności, ale jest spora szansa, że kilka z nich ulegnie uszkodzeniu podczas takich operacji (wiem z doświadczenia <rotfl> )

Skoro masz starą płytę i chcesz szaleć z lutownicą to zbadaj przez jakie oporniki płynie prąd do diodek i sprawdź czy w nowszych są takie same.

Shrek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 03 kwie 2011, 13:20
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Shrek » 16 wrz 2011, 09:14

Trzeba by sprawdzić jaki prąd dostają, bo to raczej jest powód intensywności światła jakie dają.
Przelutować bym się bał, chociaż na zasadzie procesora w Chorusach, mając sprzęt, można i to,
ale się może okazać, że robota na marne, bo 0,2V mniej dostają i efekt końcowy bez zmian :)

jakosek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 17 lis 2010, 18:27
Imię: Zenek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Osówka - lubelskie

Post autor: jakosek » 16 wrz 2011, 09:50

mwx, o moje zdolności bym sie raczej nie martwił, jak wymieniałem licznik to przekodowywałem go sam przez wylutowanie pamięci z płyty - nie miałem żadnego Vag K+CAN czy tym podobnych kabli, a zwykłym VAGiem nie dało się go zakodować... więc diody czy nawet razem z opornikami to już pestka, tym bardziej że są wielkie nie jakieś miniaturowe :)

Jak pisałem stare diody miały dodatkowo inną barwę, natomiast to co mnie zastanawia to to, że w nowym liczniku tarcza obrotomierza świeci słabiej od reszty. Zastanawiam się czy tam nie ma jakichś różnych obwodów do zasilania podświetlania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga