[ A6 C5] Słabo świecące zegary
- PictBridge
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 117
- Rejestracja: 08 sie 2010, 08:12
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
[ A6 C5] Słabo świecące zegary
Witam, zauważyłem dziś w nocy że zegary świecą bardzo słabo jeszcze wczoraj świeciły bardzo wyraźnie i mocno co może być przyczyną ?
Podepnę się, choć nie pomogę, ale mam wspólny mianownik w tym temacie i może ktoś mi powie jak jest 
Zmieniłem z półfisa z 2000r, na zegary z pełnym fisem poliftowe, z 2004r są, te stare świeciły
zdecydowanie jaśniej, białe cyfry były dużo jaśniejsze jak w tym nowszym, są bardziej stonowane,
jakby lekko ściemnione potencjometrem, a jest na full, wskazówki tak samo w obu, reszta
elementów klimatronik, radio, wszystko w normie. Co może być, technologia?
Wcześniej nie miałem takiego bajeru jak w tym nowym, że samo się rozjaśnia i ściemnia,
do pewnego stopnia, poza potencjometrem, którym można jeszcze bardziej przyciemnić w nocy,
ale w dzień potencjometr nie reaguje w sumie, tylko automat, jest takie oczko na zegarach.
Dodatkowo, automat ściemniania działa tylko na wyświetlacze fis, zegarek, km, radio i klimę, wskazówki
i tarcze świecą cały czas jednym światłem, w całkowitej ciemności dopiero reaguje potencjometr na całość.

Zmieniłem z półfisa z 2000r, na zegary z pełnym fisem poliftowe, z 2004r są, te stare świeciły
zdecydowanie jaśniej, białe cyfry były dużo jaśniejsze jak w tym nowszym, są bardziej stonowane,
jakby lekko ściemnione potencjometrem, a jest na full, wskazówki tak samo w obu, reszta
elementów klimatronik, radio, wszystko w normie. Co może być, technologia?
Wcześniej nie miałem takiego bajeru jak w tym nowym, że samo się rozjaśnia i ściemnia,
do pewnego stopnia, poza potencjometrem, którym można jeszcze bardziej przyciemnić w nocy,
ale w dzień potencjometr nie reaguje w sumie, tylko automat, jest takie oczko na zegarach.
Dodatkowo, automat ściemniania działa tylko na wyświetlacze fis, zegarek, km, radio i klimę, wskazówki
i tarcze świecą cały czas jednym światłem, w całkowitej ciemności dopiero reaguje potencjometr na całość.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Jesteś pewien że istnieje takie coś?Shrek pisze: Wcześniej nie miałem takiego bajeru jak w tym nowym, że samo się rozjaśnia i ściemnia,
do pewnego stopnia, poza potencjometrem, którym można jeszcze bardziej przyciemnić w nocy,
ale w dzień potencjometr nie reaguje w sumie, tylko automat, jest takie oczko na zegarach.
Dodatkowo, automat ściemniania działa tylko na wyświetlacze fis, zegarek, km, radio i klimę, wskazówki
i tarcze świecą cały czas jednym światłem, w całkowitej ciemności dopiero reaguje potencjometr na całość.
Gdzie jest to oczko?
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Przez Ciebie musiałem poszukać latarki, iść o północy w kapciach w ten wczesnojesienny syf do samochodu i sprawdzić
Zastanawiałem się kiedyś co to za kropka, ale uznałem że to może jakaś lampka która pali się po osiągnięciu jakiejś szalonej prędkości albo coś
Nie wyobrażam sobie w jaki sposób na to wpadłeś
ÂŚwiecenie w tę szpiegowską kropkę skutkuje wyłącznie zmianą jasności świecenia wszelkiej maści wyświetlaczy, ale podświetlenie guzików i cyferblatów pozostaje bez zmian, więc na zdrowy rozum jeśli Twoje cyferki świecą za słabo to chyba trzeba szukać przyczyny gdzie indziej.
Ostatecznie zawsze można rozebrać zegary, zlokalizować opornik/oporniki przy białych diodach od podświetlenia i podmienić je na takie o odrobinę mniejszej rezystanicji.

Zastanawiałem się kiedyś co to za kropka, ale uznałem że to może jakaś lampka która pali się po osiągnięciu jakiejś szalonej prędkości albo coś

Nie wyobrażam sobie w jaki sposób na to wpadłeś

ÂŚwiecenie w tę szpiegowską kropkę skutkuje wyłącznie zmianą jasności świecenia wszelkiej maści wyświetlaczy, ale podświetlenie guzików i cyferblatów pozostaje bez zmian, więc na zdrowy rozum jeśli Twoje cyferki świecą za słabo to chyba trzeba szukać przyczyny gdzie indziej.
Ostatecznie zawsze można rozebrać zegary, zlokalizować opornik/oporniki przy białych diodach od podświetlenia i podmienić je na takie o odrobinę mniejszej rezystanicji.
hahahahahaha, że Ci się chciało
hehe, ale pocieszające, że nie jestem jedynym "czubem" na tej ziemi,
ja też bym polazł
Nie jest tak źle, w sumie, świeci jasno, ale jakoś tak delikatnie słabiej, tylko nie znowu tak żeby się
stresować i szukać dziury. Z drugiej strony, to nawet wygodne, logiczne, jak w nocy jadę,
dość często w dłuższej trasie zmniejszałem natężenie, wzrok się jednak mniej męczy, a tu wszystko
samo działa, rewelacja generalnie.
Pozdrawiam wszystkich "odmieńców"

ja też bym polazł

Nie jest tak źle, w sumie, świeci jasno, ale jakoś tak delikatnie słabiej, tylko nie znowu tak żeby się
stresować i szukać dziury. Z drugiej strony, to nawet wygodne, logiczne, jak w nocy jadę,
dość często w dłuższej trasie zmniejszałem natężenie, wzrok się jednak mniej męczy, a tu wszystko
samo działa, rewelacja generalnie.
Pozdrawiam wszystkich "odmieńców"

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 17 lis 2010, 18:27
- Imię: Zenek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Osówka - lubelskie
Powiem szczerze że to samo zauważyłem u siebie. Zegary miałem pół lift i zmieniłem na takie z 2003 roku i wydaje mi się że słabo świecą. W dodatku mają bardziej żółtą barwę od tych z 2000 roku które miały chłodniejszą barwę i wydawało się że bielsze światło dawały. Regulacja od oświetlenia działała też w pół lifcie tylko nie zwróciłeś uwagi 

- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Tam są diodki SMD z tego co pamiętam, więc może być ciężko. Nie śmiem wątpić w Twoje umiejętności, ale jest spora szansa, że kilka z nich ulegnie uszkodzeniu podczas takich operacji (wiem z doświadczenia
)
Skoro masz starą płytę i chcesz szaleć z lutownicą to zbadaj przez jakie oporniki płynie prąd do diodek i sprawdź czy w nowszych są takie same.

Skoro masz starą płytę i chcesz szaleć z lutownicą to zbadaj przez jakie oporniki płynie prąd do diodek i sprawdź czy w nowszych są takie same.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 17 lis 2010, 18:27
- Imię: Zenek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Osówka - lubelskie
mwx, o moje zdolności bym sie raczej nie martwił, jak wymieniałem licznik to przekodowywałem go sam przez wylutowanie pamięci z płyty - nie miałem żadnego Vag K+CAN czy tym podobnych kabli, a zwykłym VAGiem nie dało się go zakodować... więc diody czy nawet razem z opornikami to już pestka, tym bardziej że są wielkie nie jakieś miniaturowe 
Jak pisałem stare diody miały dodatkowo inną barwę, natomiast to co mnie zastanawia to to, że w nowym liczniku tarcza obrotomierza świeci słabiej od reszty. Zastanawiam się czy tam nie ma jakichś różnych obwodów do zasilania podświetlania.

Jak pisałem stare diody miały dodatkowo inną barwę, natomiast to co mnie zastanawia to to, że w nowym liczniku tarcza obrotomierza świeci słabiej od reszty. Zastanawiam się czy tam nie ma jakichś różnych obwodów do zasilania podświetlania.