Witam, od razu przedstawię mój problem:
Więc tak, jakiś miesiąc temu auto straciło sporo na mocy i zaczęło się falowanie obrotów w zakresie pomiędzy 1000-1600 obr/min z tym, że podczas przyspieszania (wciskania gazu) nie było czuć żadnego falowania dopiero przy jeździe na stałych obrotach wskazówka obrotów wahała się w zakresie +/- 200obr/min. Mam własnego VAGa i po sprawdzeniu okazało się że przepływomierz w sporym stopniu przekłamuje nie było błędu DTC ale w grupie 003 było wszystko jak na dłoni...poczytałem na innych forach żeby nie kupować zamienników więc pojechałem i kupiłem nowy org. Bosch.
Problem braku mocy znikł, VAG w 003 grupie pokazuje idealnie czyli 2 i 3 komórka się pokrywa...lecz niestety problem falujących obrotów pozostał...i tu moje pytanie gdzie szukać problemu? Błędów DTC w silniku i skrzyni TIP brak...
Każdy pomysł i porada się przyda...z góry dzięki i pozdrawiam.
[ All ] Falowanie/szarpanie obrotów silnika/skrzyniTIPTRONI
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 05 mar 2010, 12:53
- Lokalizacja: Opole
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
jak wygląda sprawa z wolnymi obrotami? czy też faluje czy tylko podczas jazdy? jeśli wolne obroty też falują to częstą przyczyną jest zabrudzona przepustnica, a rozwiązanie dosyć proste i bez dużych kosztów, wystarczy wyczyścić przepustnicę a następnie przeprowadzić adaptację. następnie czy sprawdzałeś z podpiętym kompem czy te obroty podczas jazdy faktycznie falują czy tylko wskazówka, może tutaj tkwi problem.
czesc w skrzyni nie masz co szukac to nie jest problem, ale moze wydac sie absurdalne pierwsze sprawdz pompe paliwa, przerabiałem ten temat jakis czas temu jutro sprawdze co to było
[ Dodano: 2011-08-31, 21:44 ]
mialem c5 dwie sztuki to nie jest duzy problem jak na te auto wiez mi mam nadzieje ze pomoge
[ Dodano: 2011-08-31, 21:44 ]
mialem c5 dwie sztuki to nie jest duzy problem jak na te auto wiez mi mam nadzieje ze pomoge
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 05 mar 2010, 12:53
- Lokalizacja: Opole
Wolne obroty stoją w miejscu, wiem to dokładnie bo po podłączeniu VAG jest cały czas 745 obr/min i nic nie faluje. Na luzie jak dodam gazu i trzymam w jednym miejscu to też jakby wskazówka lekko falowała ale bardzo minimalnie...podczas jazdy czuć to szarpanie, tak jakby jechać po progach zwalniających jeden po drugim
Podkreślam że wszystko było ok do czasu kiedy zaczęła szwankować przepływka...
Podkreślam że wszystko było ok do czasu kiedy zaczęła szwankować przepływka...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 18 gru 2010, 00:46
- Lokalizacja: Radlin / Hagen
- Kontakt:
o jakiej przepustnicy mówimy ? gdzie się znajduje i czym i jak czyścić ?grzałka pisze:eśli wolne obroty też falują to częstą przyczyną jest zabrudzona przepustnica, a rozwiązanie dosyć proste i bez dużych kosztów, wystarczy wyczyścić przepustnicę a następnie przeprowadzić adaptację.
pozdro
www.krzysztofpodolski.com Nie bądz obojetny przekaz 1% na szczytny cel
126p-> GSI 8V E > GSI 16V F > A6Q 2.5TDi 179ps > A6Q 2.8 193ps > jest i ona S6 C5 ANK
126p-> GSI 8V E > GSI 16V F > A6Q 2.5TDi 179ps > A6Q 2.8 193ps > jest i ona S6 C5 ANK
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
no fakt ale ze mnie ....................m3rvin pisze:o jakiej przepustnicy mówimy ? gdzie się znajduje i czym i jak czyścić ?grzałka pisze:eśli wolne obroty też falują to częstą przyczyną jest zabrudzona przepustnica, a rozwiązanie dosyć proste i bez dużych kosztów, wystarczy wyczyścić przepustnicę a następnie przeprowadzić adaptację.
pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 05 mar 2010, 12:53
- Lokalizacja: Opole
Witam problem szarpania i falowania obrotów rozwiązany...
Problem tkwił w układzie paliwowym a dokładnie w wężykach zwrotnych od wtrysków...podczas wymiany przepływomierza musiałem lekko naruszyć jeden z nich przez co łapał lekko powietrze i lekko się pocił...doszedłem do tego trochę przypadkowo bo wymieniłem te wężyki wczoraj z powodu tego że były wilgotne i po wymianie ku mojemu zdziwieniu zero szarpania. Profilaktycznie też poprawiłem mocowania przy filtrze paliwa...
Jeszcze mi została do wymiany gruszka od turbo bo sztanga chowa się do końca ale zaraz po woli opada tak około 1cm.
[ Dodano: 2011-09-05, 17:40 ]
Już dzisiaj kupiłem taką gruszkę, niedaleko mnie w Brzegu jest gościu który regeneruje gruchy, EGR i inne drobne podzespoły.
link: http://www.serwispomp.pl/
Dałem za oryginalną gruszkę GARRET po regeneracji z roczną gwarancją 139zł, tylko starą trzeba oddać. Gościu podpiął takie urządzenie do mojej gruszki i od razu wyszło że jest padnięta.
I tu jest chyba mój problem z tym falowaniem, bo w sobotę chciałem jakoś zreanimować moją gruszkę i rozwaliłem ją do końca i po tym silnik stracił na mocy ale szarpnięcia i falowanie znikło. Wydaje mi się że zawór N75 próbował wysterować gruszkę do żądań ECU ale mu to nie wychodziło i dlatego były szarpania i EGR też źle działał bo przez gruszkę uciekało podciśnienie pedał hamulca też robił się twardy...więc na 99% tu jest pies pogrzebany
Jutro wymienię gruszkę bo dzisiaj silnik jest za gorący, to napisze jakie są efekty...
Problem tkwił w układzie paliwowym a dokładnie w wężykach zwrotnych od wtrysków...podczas wymiany przepływomierza musiałem lekko naruszyć jeden z nich przez co łapał lekko powietrze i lekko się pocił...doszedłem do tego trochę przypadkowo bo wymieniłem te wężyki wczoraj z powodu tego że były wilgotne i po wymianie ku mojemu zdziwieniu zero szarpania. Profilaktycznie też poprawiłem mocowania przy filtrze paliwa...
Jeszcze mi została do wymiany gruszka od turbo bo sztanga chowa się do końca ale zaraz po woli opada tak około 1cm.
[ Dodano: 2011-09-05, 17:40 ]
Już dzisiaj kupiłem taką gruszkę, niedaleko mnie w Brzegu jest gościu który regeneruje gruchy, EGR i inne drobne podzespoły.
link: http://www.serwispomp.pl/
Dałem za oryginalną gruszkę GARRET po regeneracji z roczną gwarancją 139zł, tylko starą trzeba oddać. Gościu podpiął takie urządzenie do mojej gruszki i od razu wyszło że jest padnięta.
I tu jest chyba mój problem z tym falowaniem, bo w sobotę chciałem jakoś zreanimować moją gruszkę i rozwaliłem ją do końca i po tym silnik stracił na mocy ale szarpnięcia i falowanie znikło. Wydaje mi się że zawór N75 próbował wysterować gruszkę do żądań ECU ale mu to nie wychodziło i dlatego były szarpania i EGR też źle działał bo przez gruszkę uciekało podciśnienie pedał hamulca też robił się twardy...więc na 99% tu jest pies pogrzebany
Jutro wymienię gruszkę bo dzisiaj silnik jest za gorący, to napisze jakie są efekty...