Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5+Lpg] nowe turbiny nie pompują jak powinny

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

[ A6 C5+Lpg] nowe turbiny nie pompują jak powinny

Post autor: dario_g » 31 sie 2011, 13:26

Nadal nie możemy znaleźć błędu...

Mam w aucie nowe turbiny, po regeneracji w porządnym zakładzie, świetnie wyważone, itp. Niby wszystko cacy.
Myśleliśmy z mechanikiem, że zabity kat. Przypuszczalnie też tak jest, jednak to nie główna przyczyna.

Otóż mechanik otrzymuje nadal błąd sterowania ciśnienia na turbinie. Gdy na podnośniku daje w tubę, to słychać turbiny, ale węże są nadal na tyle miękkie, że można je ścisnąć, więc coś nie tak. Turbiny jakby dmuchają, ale nie tak jak powinny.

Czy możecie jakoś pomóc? Już świra dostaję. :(

Nie wiem, jak można by kawałek po kawałku eliminować błędy. Jak sprawdzić same turbiny, jak zawory, itp...

Awatar użytkownika
hasek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis 2009, 16:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hasek » 31 sie 2011, 17:53

niech mechanior odkręci wydechy i będzie wiadomo czy się suszarki wkręcą.
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 31 sie 2011, 19:01

tak właśnie zrobił, ale nadal węże są miękkie. Nie ma pełnego doładowania i ten błąd też wywala komputer.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 31 sie 2011, 21:55

dario_g, Pierwsze co to wklej tu dokładnie błędy które generuje sterownik,
problem sterowania ma szerokie powody, i trzeba ustalić od czego zacząć.
Do sprawdzenia zaworek n75, n249, oba zaworki dv.
Wklej błedy to cos wiecej sie postaram pomóc.
Rozumiem że po wyjęciu katów nic sie nie zmieniło?
Pozdro :)

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 31 sie 2011, 22:09

Tak, tak jak się domyślasz, nic się nie zmieniło. Mechanik miał nadzieję, że wąż nie ma szans stwardnieć ze względu na to, ze nie było przepływu spalin i sterownik blokował turbinę. Niestety jednak to nie to.

Dziś podobno był jakiś gostek ze sprzętem z ASO do diagnozy, więc będę może jutro wiedział, co więcej, otrzymam może jakieś logi. Przydałby się ktoś, kto ogarnia temat i ma sprzęt typu VAG, aby blok po bloku przejść wszystko i sprawdzić.

Wężyki sprawdzone, ewentualnie wymienione. Elektryka niby sprawdzona. Co do zaworów, to nie wiem, jak się ma sprawa. Zastanawiam się tylko, czy jeden z tych podanych przez Ciebie zaworów mógłby powodować aż takie "niedoładowanie"? Jest jakiś sposób, aby tak od (choćby wstępnie) sprawdzić zawory?

Co do błędów, to mówił mi że wyskakuje błąd sterowania turbiną, podciśnienie, o ile dobrze pamiętam.

Ponad to chodzą mi jeszcze czujniki wałków rozrządu i inne rzeczy po głowie, bo już sam nie wiem...
Szukam czegoś, co mogłoby powodować niedoładowanie.

Jutro spiszę dokładnie błąd, jaki jest wyświetlany obecnie.

Pytanie za 100 punktów, jak duże jest prawdopodobieństwo, że sama turbina mimo regeneracji ma wadę?

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 31 sie 2011, 22:18

dario_g, wałki i czujniki to zostaw w spokoju, to nie ma wpływu na pracę sprężarek.
Zaworki dv - dmuchając w cienki wężyk wchodzący do niego ma być opór, i nie może powietrza przepuszczać, zasysając przez ten wężyk ma sie zaworek otworzyć, ale powietrze nie może uciekać.
Zaworki n75 steruje klapami upustowymi turbin
zaworek n249 steruje zaworami dv.
Schemat działania zaworków i schemat podciśnień znajdziesz tutaj:
dload.php?action=file&id=29
Sprawdź podłączenie podciśniej, bo wystarczy że mechanik pomyli wężyki wchodzace do zaworkow i już będzie taki efekt.
Złe podłączenie jest jedna z najprawdopodobniejszej opcji.
Pozdro

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 31 sie 2011, 22:53

Dzięki za sugestie! Jutro podjadę do niego i będziemy sprawdzać!

[ Dodano: 2011-09-01, 19:05 ]
OK Ludki, wiem co jest i teraz kwestia usunięcia błędu.

Na zaworze N75 napięcie jest praktycznie zerowe, czasem dochodzi do 6 - 7V, ale nigdy 12V. Tak więc tu leży pies pogrzebany. Teraz tylko pytanie dlaczego? Czy może to być kwestia zwarcia na masie? Tyle, że tam jest cała wiązka kabli i nie wiem, gdzie szukać błędu w łączeniu?

[ Dodano: 2011-09-01, 19:58 ]
Jeszcze jedno pytanko: Aby sprawdzić, czy kabel nie ma gdzieś przebicia, jak zlokalizować na wiązce, który z nich to jest?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja