[ A6 C5] Nie załącza się lewy wentylator
[ A6 C5] Nie załącza się lewy wentylator
Hej,
2-3 dni temu zauważyłem ze w korku lub na postoju temp G12 "przebija się" przez barierę 90*C i dochodzi nawet do 100*C.
Dzisiaj zauważyłem, że mimo włączonej klimy działa tylko prawy wentylator (ten ktory jest przed wiskozą, która w 4.2 jest od strony pasażera) ale nie rusza lewy wentylator. Zawsze przy włączonej klimie załączaly się oba a teraz tylko 1.
Wyciągnąłem jego wtyczkę i podpiąłem na krótko do akumulatora => działa.
Na tej stronie: a6-c5wykaz-bezpiecznikow-vt2537.htm
znalazłem jedynie pozycje "wentylator dmuchawy" (nr.25, w skrzynce bezpiecznikow z lewej strony) => jest OK
ale to pewnie chodzi o ten w samochodzie :P
Może jest jakiś inny bezpiecznik od tego wentylatora?
Tutaj widać, że są 2 przekaźniki od wentylatorow: http://images31.fotosik.pl/341/c638426209a13a4e.png
Wielka prośba o pomoc
2-3 dni temu zauważyłem ze w korku lub na postoju temp G12 "przebija się" przez barierę 90*C i dochodzi nawet do 100*C.
Dzisiaj zauważyłem, że mimo włączonej klimy działa tylko prawy wentylator (ten ktory jest przed wiskozą, która w 4.2 jest od strony pasażera) ale nie rusza lewy wentylator. Zawsze przy włączonej klimie załączaly się oba a teraz tylko 1.
Wyciągnąłem jego wtyczkę i podpiąłem na krótko do akumulatora => działa.
Na tej stronie: a6-c5wykaz-bezpiecznikow-vt2537.htm
znalazłem jedynie pozycje "wentylator dmuchawy" (nr.25, w skrzynce bezpiecznikow z lewej strony) => jest OK
ale to pewnie chodzi o ten w samochodzie :P
Może jest jakiś inny bezpiecznik od tego wentylatora?
Tutaj widać, że są 2 przekaźniki od wentylatorow: http://images31.fotosik.pl/341/c638426209a13a4e.png
Wielka prośba o pomoc
- Wujek-West
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 711
- Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/Łaziska
- Kontakt:
- dio
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 311
- Rejestracja: 04 gru 2010, 15:55
- Imię: Jarek
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: LTM/lubelskie
Może być jeszcze uszkodzona opornica, ale to rzadko się zdarza. Najczęściej właśnie ten duży bezpiecznik jest spalony. Poszukaj, nie pamiętam czy tutaj czy na innej stronie było napisane jak sprawdzić przekaźnik. Podpina się pod akumulator i ma prztykać, ale nie pamiętam które końcówki się podłącza.
Witam
!
Podziele sie swoim doswiadczeniem z podobna przypadloscia. U mnie przepalony byl bezpiecznik 40A pod kierownica. Wymienilem go - wiatrak krecil. Usmiech na twarzy i duma jak byk. Po ok 20 sekundach wentylator stanal. Usmiech zgasl. Bezpiecznik ponownie przepalony. Czulem lekki zapach spalenizny z wentylatora. Krotka pilka, wymiana wentylatora(nowy 215 zl zamiennik), bezpiecznik ponownie nowy i wentylator dziala jak ta lala. Prawdopodobnie zwarcie miedzy zwojami silnika. Mozna bylo sie bawic w przewijanie - ale dalem sobie spokoj - w koncu wiatrak ma 14 lat
Pozdrawiam - moze sie przyda
ps. dzieki opisom na forum wymiana wentylatora zajela mi 30 minut. Bez zadnych zagran mechanikow typu odsuwanie chlodnic, czy nawet jak jeden stwierdzil - zdejmowania zdezaka

Podziele sie swoim doswiadczeniem z podobna przypadloscia. U mnie przepalony byl bezpiecznik 40A pod kierownica. Wymienilem go - wiatrak krecil. Usmiech na twarzy i duma jak byk. Po ok 20 sekundach wentylator stanal. Usmiech zgasl. Bezpiecznik ponownie przepalony. Czulem lekki zapach spalenizny z wentylatora. Krotka pilka, wymiana wentylatora(nowy 215 zl zamiennik), bezpiecznik ponownie nowy i wentylator dziala jak ta lala. Prawdopodobnie zwarcie miedzy zwojami silnika. Mozna bylo sie bawic w przewijanie - ale dalem sobie spokoj - w koncu wiatrak ma 14 lat

Pozdrawiam - moze sie przyda
ps. dzieki opisom na forum wymiana wentylatora zajela mi 30 minut. Bez zadnych zagran mechanikow typu odsuwanie chlodnic, czy nawet jak jeden stwierdzil - zdejmowania zdezaka
Jak wentylator się nie załącza to tak:
1. Sprawdzić bezpieczniki
2. Podpiąć go na krótko do akumulatora i sprawdzić czy działa
Jeśli kręci się to
3. Może to być kwestia walniętego modułu wentylatorów który jest pod lewą podłużnicą. U mnie jak był przepalony pierwszy bieg to działał tylko wentylator wspomagający wisko na drugim biegu (wyje jak szalony).
1. Sprawdzić bezpieczniki
2. Podpiąć go na krótko do akumulatora i sprawdzić czy działa
Jeśli kręci się to
3. Może to być kwestia walniętego modułu wentylatorów który jest pod lewą podłużnicą. U mnie jak był przepalony pierwszy bieg to działał tylko wentylator wspomagający wisko na drugim biegu (wyje jak szalony).
musze sprawdzić ten bezpiecznik pod kierownica. Napewno dziala na krótko bo sprawdzalem.
[ Dodano: 2012-07-19, 22:05 ]
witam wracajac do sprawy sprawdziłem bezpiecznik przepalony kupiłem nowy i chodziło przez 5 min bo sie przepalił znowu
jakies zwarcie
? dodam ze smigło strasznie lata i boje sie ze uszkodz chłodnice wiec na pewno bedzie wymiana ale dlaczego pali bezpiecznik??? pozdrawiam
[ Dodano: 2012-07-19, 22:05 ]
witam wracajac do sprawy sprawdziłem bezpiecznik przepalony kupiłem nowy i chodziło przez 5 min bo sie przepalił znowu


karol
Ja mam podobny problem.
Klima działa, załącza się i chłodzi ale w trybie AUTO niedomaga. Zauważyłem, że wentylator klimy nie kręci się -ten po lewej - (stojąc przodem do auta), czyli nie odbiera tyle ciepła ile powinien. Podłączyłem go na krótko do aku i kręci czyli działa. Po odłączeniu kostki zauważyłem, że nie ma napięcia na kostce doprowadzającej prąd do wentylatora, bezpiecznik (ten duży jest ok). Gdzie mam szukać prądu
wizualnie wszystko wygląda ok, przy max obrotach nawiewu wentylator się dalej nie załącza czyli opornica raczej też nie.
Pomoże ktoś?
Klima działa, załącza się i chłodzi ale w trybie AUTO niedomaga. Zauważyłem, że wentylator klimy nie kręci się -ten po lewej - (stojąc przodem do auta), czyli nie odbiera tyle ciepła ile powinien. Podłączyłem go na krótko do aku i kręci czyli działa. Po odłączeniu kostki zauważyłem, że nie ma napięcia na kostce doprowadzającej prąd do wentylatora, bezpiecznik (ten duży jest ok). Gdzie mam szukać prądu

Pomoże ktoś?
Pod podluznica (w 4.2 od strony kierowcy) znajdziecie znajdziecie modul ktorysteruje praca wentylalortow (tego przed wiskoza i klimy). Czesto najpierw pada mu pierwszy " bieg" i wentylator wspierajacy wisko chodzi tylko na wysokich obrotach - slychac go z daleka a zwlaszcza w kabinie.
Jak cos mam taki jeden modul bo kiedys kupilem do 4.2 ale nie pasowal wiec moze do Waszych podejdzie. Pozniej sprawdze numer
Jak cos mam taki jeden modul bo kiedys kupilem do 4.2 ale nie pasowal wiec moze do Waszych podejdzie. Pozniej sprawdze numer
