Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6 3.0 Tdi] 3.0 TDI a 2.7 biturbo

Silniki wysokoprężne
amstaf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 13 paź 2010, 12:28
Lokalizacja: Hamburg

[ A6 C6 3.0 Tdi] 3.0 TDI a 2.7 biturbo

Post autor: amstaf » 24 sie 2011, 12:19

Witam.

Obecnie jezdze Allroadem 4B 2.7T 250 KM w tiptroniku. Jako ze ma juz 250 tkm, czas sie rozejzec za czyms nowszym. Bedzie to prawdopodobnie Allroad 4F 3.0 TDI 233 KM tez w tiptroniku. Auto bedzie z pewnoscia zawirusowane. Na papierze osiagi w oryginale sa raczej podobne. Wiem ze to calkiem inna charakterystyka silnikow ale szukam subiektywnych odczuc osob, ktore znaja/mialy oba silniki. W sieci nie znalazlem pezposredniego porownania tych maszyn.

Czy diesel jest duzo bardziej mulowaty? Czy moze wcale nie, w koncu ma wiekszy moment obrotowy? Jak wyglada porownanie przyspieszenia, elastycznosci (tu pewnie diesel) i V-Max?

Jako ze mieszkam w niemczech i mam okazje szybko sie przemieszczac nie chcialbym zamiany na slabsze auto niz obecnie. No i nizsze spalanie tez nie zaszkodzi. Na jazde probna nie mam w tej chwili czasu wiec tu zapytam ;)

Pozdrawiam.
Marcin.

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 24 sie 2011, 12:43

ja nie mam porównania do 2.7T
ale z 3,0 233KM będziesz miał po wirusie około 280 KM i jakieś 560 NM
spalanie 11-12 litrów w mieście.

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2015
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 24 sie 2011, 14:53

Oba silniki są parametrami porównywalne i oba mają podobny potencjał na wirusa ale w mieście klekot spali zdecydowanie mniej paliwa niż benzyna.

Ps w c6 nie ma 2.7t więc problem niejako jest rozwiązany ;p

amstaf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 13 paź 2010, 12:28
Lokalizacja: Hamburg

Post autor: amstaf » 25 sie 2011, 18:01

kamilos_69 pisze:
ps. w c6 nie ma 2.7t więc problem niejako jest rozwiązany ;p
Ale ja mam teraz 2.7T w C5. Wiem ze w C6 nie ma tego silnika.

Chodzi mi o odzucia z jazdy, osiagi itp.

Szkoda ze nie ma tu nikogo kto mial oba silniki w A6 lub Allroadzie. Wyglada na to ze trzeba bedzie zrobic jazde probna i samemu sie przekonac.

Moze ktos mi napisac jeszcze ile pali 3.0 TDI najlepiej Allroad przy 160, 180, 220 Km/h?

Pozdrawiam
Marcin

kochinur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 02 maja 2011, 16:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kochinur » 25 sie 2011, 21:45

jeździłem a6 c6 3,2 FSI 255KM, a teraz 3,0TDI 233Km i diesel jest bez porównania bardziej dynamiczny i oszczędny.
Moje subiektywne odczucie <hura>

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2015
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 25 sie 2011, 23:28

3.0 tdi bardziej wciśnie w fotel <lol>

amstaf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 13 paź 2010, 12:28
Lokalizacja: Hamburg

Post autor: amstaf » 26 sie 2011, 12:08

Czyli wychodzi ze 3.0 TDI po wirusie powinien lepiej smigac niz fabryczny 2.7 biturbo?

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2015
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 26 sie 2011, 13:08

Jak w serii śmiaga podobnie to po wirusie nie ma nawet co porównywać.

tmr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 770
Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
Imię: Forum Audi
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Konin/wlkp
Kontakt:

Post autor: tmr » 28 sie 2011, 22:17

amstaf pisze:Moze ktos mi napisac jeszcze ile pali 3.0 TDI najlepiej Allroad przy 160, 180, 220 Km/h?
położony na brzuchu allroad z 3.0tdi:

160km/h - 8,8l/100km
180km/h - 10,4l/100km
220km/h - 14,7l/100km
Wykonane mody :) :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS

C7:
- ori kamerka, ori hak

dankan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 25 sty 2010, 09:58
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dankan » 28 sie 2011, 23:19

Witam
Zbiera się niesamowicie

a jak zmieni się wydech to nie ma nic wspólnego z dieslem :)

ile zużywa wszystko zależny jak ruszasz ze skrzyżowania
jeśli zawsze pierwszy to jasne że więcej :)
reszta filmików na moim koncie na http://www.youtube.com
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM

ArabaT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 96
Rejestracja: 24 lis 2009, 23:27
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ArabaT » 28 sie 2011, 23:38

tmr,
te dane to chwilowego czy zaobserwowane na dluzszych dystansach?
Pytam bo moj wychodzi nawet znaczaco nizej, fak, ze nie allroad. i z tad nastepne pytanie, czy az taka wielka roznica jest miedzy zwyklym a allroad?
amstaf,
Po przesiadce z omegi mv6 jednak nie jestem sklonny do powrotu na benzyne, klekot jest przyjemniejszy dla uzytkownika podczas jazdy, zwlaszcza jesli chodzi o redukcje biegow (oba automaty), a benzyna zawsze odejdzie przy predkosciach powyzej 200, tam to juz tylko czysta moc sie liczy

amstaf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 13 paź 2010, 12:28
Lokalizacja: Hamburg

Post autor: amstaf » 30 sie 2011, 12:15

@tmr

No calkiem ladnie. Myslalem ze wiecej bedzie. W porownaniu do mojego 2.7T to wrecz przepasc...

@dankan

To twoj? Widzialem go juz kiedys na YT. Pieknie chodzi. Super fura.

ArabaT

A jak diesel ma wieksza moc ( 2.7T=250PS, 3.0TDI po wirusie=270-280PS)? Teoretycznie powinien od 200 kmh lepiej isc, w koncu ma 20-30 koni wiecej... Czy decyduje jeszcze cos innego jak np. przelozenie, obroty czy cus?

Pozdrawiam
Marcin

dankan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 25 sty 2010, 09:58
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dankan » 30 sie 2011, 20:34

Nowa mała zabawka a jak dokładniej pokazuje jak się meczy turbo ustawione na 1,5 bara a przy pełnym przyspieszeniu przeładowuje do 2,0 bara
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 31 sie 2011, 11:33

a wiecie że 3.0 TDI ma blokadę mocy i momentu na 5 i 6 tce ?
jesli macie na hamowni na 4 biegu 450 NM i 225 KM
to na piatce zetnie wam do moment do około 400 nitków i moc w przedziale 1800-3800 obrotów o jakieś 20 kucy...
taki bajer <nerwus> ale da się to przeskoczyć <okok>

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2015
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 31 sie 2011, 13:03

Nie ma w tym nic nadzwyczajnego :p

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga