Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 1.9 Tdi] Padł wtrysk PD czy coś innego ? [AWX]

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
daroxxl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 04 paź 2008, 15:00
Lokalizacja: UK

[A6 C5 1.9 Tdi] Padł wtrysk PD czy coś innego ? [AWX]

Post autor: daroxxl » 13 sie 2011, 19:28

Witam, ostatnio mojej Auderze coś dolega. Pojawiły się takie drżenia, wibracje całego auta przy przyśpieszaniu głównie na biegach 3 i 4 ale nie zawsze się tak dzieje ( powiedzmy pół na pół przypadków ).
Do tego tak jakby miał lekką "arytmię" na jałowym biegu obr. wahają się lekko ( ale nie zawsze się tak dzieje ) ze stałych 883 obr. na 861 obr./min. chwilowo spada.
Przeczytałem kilka podobnych tematów na forum i na 90% myślę że to coś z pompo-wtryskiwaczami, tym bardziej umocniłem się w tym przekonaniu po tym jak podpiąłem go pod VAG-a i mimo że nie pokazuje żadnych błędów w silniku to w blokach testowych "Engine", "Group" 13 ( dawki paliwa na poszczególny cylinder ) wychodzi mi że nie daje paliwa na 4-ty cylinder, odczyt: -3,01 mg/R i ani drgnie ( a wartości prawidłowe to od -2,8 do +2,8 )
Moje autko to A6 Avant C5 2001, 1.9 TDI [130] AWX, 249 tys. km

Dziś więc po uzbrojeniu się w wiedzę z forum jak dobrać się do wtryskiwaczy PD wymontowałem "gada" ( pompo-wtrysk 4-ego cylindra ) przeczyściłem z nagaru, i założyłem z powrotem, niestety praktycznie nic to nie dało :(

I tu moja prośba czy ktoś może mi doradzić czy to może być coś innego niż wtrysk ? Bo to droga sprawa, żeby kupić nowy a później się okaże że to nie to nawala.

Dzięki za pomoc

[ Dodano: 2011-08-15, 08:34 ]
Dobra, nikt nie ma pomysłów ? To sam sobie poradzę :)
Dziś wpadł mi do głowy pomysł <mysli> żeby zamienić wtryski 3 i 4 cylindra i sprawdzić VAG-iem dawki, jeśli po tym zabiegu teraz trzeci cylinder nie będzie dostawał paliwa to wszystko jasne - wtrysk padł, więc pozostaje wymiana bądź regeneracja
Audi, Audi Ăźber alles ...

arabex21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 05 sie 2011, 10:44
Lokalizacja: CK

Post autor: arabex21 » 17 sie 2011, 09:59

cześć

jezeli wyjmujesz pompki to napewno Ci sie to przyda

Kod: Zaznacz cały

http&#58;//forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=2572
a co do niedomagania twojej dziewczynki to: wiązki/kostki elektryczne te ktore idą do pompek sprawdz(kostki podociskaj), sprawdz wiązke/kostke elektryczna pompowtrysków która sie znajduje za głowicą (od strony szyby przedniej) mozna to kontakt-em przeczyscic. Ewentualnie ch****we paliwko zalałeś. Wiem ze te powody sa dosc prozaiczne ale sam sie z borykalem z podobnymi problemami przy eksploatacji Passata z AVF-em tez na PD-kach, pamietam ze przy zatankowaniu kiepskiego ON na 13 kanale w VAGU mialem dyskoteke, BIPY tez waliły w kosmos i wierz mi lub nie po zalaniu dobrego paliwa wszystko wrócilo do normy. pozdrawiam i powodzonka
i've bad ideas in my head

danolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 31 mar 2009, 08:42
Lokalizacja: Belgia

Post autor: danolek » 17 sie 2011, 10:58

Dolacze sie do tematu - mam awx multitronic.Samochod ma 150tys przejechane (przebier realny)jest serwisowany, rocznik 2004. Problem - dymienie. Dosyc mocne,tylko czarne i tylko w momencie 'redukcji' (w sumie nie ma redukcji w multi) a raczej wzrostu obrotow podczas przyspieszania. To samo dzieje sie przy ruszaniu,jak samochod wskoczy na wyzsze obroty to kopci juz 'normalnie' czyli lekki szary dymek,ale zanim wskoczy na obroty to puszcza spory klad czarnego dymu.

Poza tym zadnych nieprawidlowosci,spalanie w normie.

Pomozecie?
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html

arabex21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 05 sie 2011, 10:44
Lokalizacja: CK

Post autor: arabex21 » 17 sie 2011, 11:26

Dolacze sie do tematu - mam awx multitronic.Samochod ma 150tys przejechane (przebier realny)jest serwisowany, rocznik 2004. Problem - dymienie. Dosyc mocne,tylko czarne i tylko w momencie 'redukcji' (w sumie nie ma redukcji w multi) a raczej wzrostu obrotow podczas przyspieszania. To samo dzieje sie przy ruszaniu,jak samochod wskoczy na wyzsze obroty to kopci juz 'normalnie' czyli lekki szary dymek,ale zanim wskoczy na obroty to puszcza spory klad czarnego dymu.

Poza tym zadnych nieprawidlowosci,spalanie w normie.

Pomozecie?
odpal wóz, rozgrzej i zVAGuj autko na 13 bloku(dawka nie powinna przekraczac 2,8 w obie strony dla kazdego cylindra) w Engine i 23 bloku(tzw. BIP'y begin injection period, 120 nie powinno przekroczyc, ale to juz naprawde sporo gdyby tyle dobijalo bo przy 127 wskakuje "notlauf" - tryb awaryjny) w Engine. To juz moglibysmy cos na temat pompek powiedziec. pozdro
i've bad ideas in my head

danolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 31 mar 2009, 08:42
Lokalizacja: Belgia

Post autor: danolek » 17 sie 2011, 11:30

Ok w wolnej chwili sproboje z Vagiem. Dzieki!

[ Dodano: 2011-08-17, 18:44 ]
Czy zuzyty pompowtrysk dawalby objawy takie jak opisalem - dymienie tylko podczas ruszania i przyspieszania miedzy 1,2 a 1,8 tys obr? Nie mam zadnych innych przypadlosci,nie szarpie,nie muli,pali i spala normalnie?

Moze szukac przyczyny w odmie albo wezach?
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html

arabex21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 05 sie 2011, 10:44
Lokalizacja: CK

Post autor: arabex21 » 18 sie 2011, 10:49

na moją rozkminkę (nie jestem mechanikiem ani wybitnym specem) końcówka jeżeli leje od PDka to moze dymic na czarno. Węże, dolot jak najbardziej (nieszczelności) do weryfikacji - guma od turba.
i've bad ideas in my head

danolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 31 mar 2009, 08:42
Lokalizacja: Belgia

Post autor: danolek » 18 sie 2011, 14:50

Ale jakby bylo cos z pompka to by chyba wiecej palil,chodzil zle,trzasl sie itd. A nic z tego nie ma. I zadymi tylko jak w momencie ruszenia obrotow z 1,2 tys ( jak jade bez gazu) do 1,8 a potem jak auto ciagnie to tylko lekka mgielka jak w kazdym dieslu. Ten 'bąk' jest tylko na poczatku.
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html

Awatar użytkownika
daroxxl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 04 paź 2008, 15:00
Lokalizacja: UK

Post autor: daroxxl » 20 sie 2011, 20:11

arabex21 pisze: Ewentualnie ch****we paliwko zalałeś.
To jest chyba właśnie powód, stało się tak po wakacjach ( trasa: UK-Chorwacja-Polska-UK 5000km ) tankowałem najtańsze paliwa a w PL do tego jakiś "Diesel TIR" raz nawet zalałem ( w UK tege nie ma ), w założeniu że "Diesel to na wszystkim pójdzie" ale podobno nie na wtryskach czy Common Rail jak się później dowiedziałem :(
Ale u mnie jest taki problem że po tym jak się spieprzyło to zalałem od razu najlepszy Diesel z BP do tego dolałem środka STP do czyszczenia wtrysków ale nic nie pomogło. Kupiłem już używany wtrysk i jak tylko mi dojdzie to dam znać czy pomogło.

PS. Dzięki za namiar na dokładne odległości poszczególnych pompek bo do teraz robiłem bez suwmiarki na docięte zapałki zmierzone od krawędzi komory pompo-wtrysk. przed wymontowaniem.
Audi, Audi Ăźber alles ...

danolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 31 mar 2009, 08:42
Lokalizacja: Belgia

Post autor: danolek » 21 sie 2011, 01:53

Czy znacie kogos ze Szczecina lub okolic, kto potrafi ogarnac diagnoze pompek,wezy oraz Vaga w profesjonalny sposob. Krotko mowiac poszukuje kogos kto przejrzy i sprawdzi mi auto oraz poda przyczyny dymienia,bez 'magii',fachowo i w oparciu o fakty. Polecicie jakis dobry serwis?
Jak wygląda zapchany DPF? Przeczytaj w tym temacie a6-c7-diesel/wypalanie-dpf-a-gaszenie-s ... 94209.html

Awatar użytkownika
daroxxl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 04 paź 2008, 15:00
Lokalizacja: UK

Post autor: daroxxl » 25 sie 2011, 23:14

No i niestety :[
Wymiana pompki wtrysku na inną nic nie dała, wskazania VAG-A ( odnośnie dawki są takie same ) i tak samo "trzepie" autem przy przyśpieszaniu ( albo nawet bardziej )
Audi, Audi Ăźber alles ...

konkas1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 24 gru 2007, 13:35
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: konkas1987 » 27 mar 2013, 20:07

daroxxl pisze:No i niestety :[
Wymiana pompki wtrysku na inną nic nie dała, wskazania VAG-A ( odnośnie dawki są takie same ) i tak samo "trzepie" autem przy przyśpieszaniu ( albo nawet bardziej )
Kolega ma ten sam problem w AJM. Drgania pojawiały się w okolicach 2 tys obrotów. Wszystko było w normie tzn pomki,turbina (nowa Garett), poduszki silnika itd. Mechanik stwierdził, że owe drgania pochodzą od dwumasu. Kumpel jeszcze tego nie wymienił bo zbiera kase. Jak będzie coś wiadomo jak tam po wymianie to napiszę. Dodam tylko ze zarówno bipy jak i dawki paliwa na cylinder były ok. Dodatkowo jeszcze zostały przepłukane pompki taką płukanką Diesel Spulung z firmy Liqui Moly.

dragon100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 17 mar 2012, 14:37
Lokalizacja: łódź

Post autor: dragon100 » 03 kwie 2013, 20:29

Dwumasa na wolnych powinna jeszcze dzwonić. Bo o szarpaniu silnikiem nie wspomne.

[ Dodano: 2013-04-03, 20:30 ]
jak by była zwalona rzecz jasna, ale wtedy to nie radzę jeÂździć tylko starać się wymienić. Ewentualnie jednomas Valeo

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl