Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] 2.0 TFSI Ile pali oleju

Silniki benzynowe
Architekt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 02 sty 2011, 01:07
Lokalizacja: Wejherowo

[A6 C6] 2.0 TFSI Ile pali oleju

Post autor: Architekt » 11 sty 2011, 12:55

Witam klubowiczów,
Czy zechcielibyście się podzielić info na temat spalania oleju przez wasze silniki. Wg instrukcji normą jest do 0,5l na 1000km...
To dużo , zatem jestem ciekawy jak to wygląda w praktyce. Ja u siebie dolewam 1l na ok. 2500-3000 km i wydaje mi się, że troszkę dużo...

dzięki i pozdrawiam,

Awatar użytkownika
Wolny44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 10 lut 2010, 20:38
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolny44 » 28 sty 2011, 22:22

U mnie to jest ok 1L na 10tyś km. Ale czytałem że te silniki lubią olej ;-). Poprostu taki ich urok. Pozdrawiam

axial
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 29 wrz 2008, 18:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: axial » 08 cze 2011, 10:14

U mnie palił na początku 0,4 l/1000km, ale myślałem że to narmalne na dotarciu...
Pod koniec gwarancji palił już ponad 0,8l /1000km więc poszedł do ASO.
Rozebrali silnik i okazało się, że auto ma wadę fabryczną: na cylindrze była rysa która z czasem się powiększała co skutkowało coraz większym zużyciem oleju.
Na szczęście naprawa odbyła się na gwarancji.
Moim zdaniem, jeżeli autko pali cały czas tę samą ilość oleju to pewnie tak ma, bo każde pali, jedne mniej inne więcej.
Jeżeli pali coraz więcej to może być to co u mnie.

jerry_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 05 lis 2010, 05:17
Imię: Jarek
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Post autor: jerry_ » 17 cze 2011, 18:57

To ciekaw jestem co jest u mnie jezeli od wymiany do wymiany nie ma potrzeby dolewania oleju <mysli> ;)
jerry_

Tomas

Post autor: Tomas » 18 cze 2011, 14:30

jerry_ pisze:To ciekaw jestem co jest u mnie jezeli od wymiany do wymiany nie ma potrzeby dolewania oleju <mysli> ;)
jezeli od wymiany do wymiany nie dolewasz nic to prawdopodobnie do oleju dostaje się plyn chlodniczy i uzupelnia braki <lol>
a tak na powaznie kazdy silnik zuzywa olej chociazby nawet przez wysoką temperature ,takie gadanie nic mi nie bieze oleju jest smieszne ;p 0.5 do 1.0 l powinien zuzyc kazdy silnik na 15 tys

jerry_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 05 lis 2010, 05:17
Imię: Jarek
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Post autor: jerry_ » 19 cze 2011, 00:38

Tomas pisze:
jerry_ pisze:To ciekaw jestem co jest u mnie jezeli od wymiany do wymiany nie ma potrzeby dolewania oleju <mysli> ;)
jezeli od wymiany do wymiany nie dolewasz nic to prawdopodobnie do oleju dostaje się plyn chlodniczy i uzupelnia braki <lol>
a tak na powaznie kazdy silnik zuzywa olej chociazby nawet przez wysoką temperature ,takie gadanie nic mi nie bieze oleju jest smieszne ;p 0.5 do 1.0 l powinien zuzyc kazdy silnik na 15 tys

Jest smieszne jeżeli się czyta bez zrozumienia lub gdy ktoś faktycznie tak pisze, napisalem chyba że u mnie nie ma potrzeby dolewania oleju a nie że nie bierze w ogóle :>
Każdy motor swoje spali, kwestia tylko czy nie za dużo <okok> i nie każdy przejedzie 15tyś w roku <lol>
jerry_

panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 27 cze 2011, 23:44

Tomas pisze:
jerry_ pisze:To ciekaw jestem co jest u mnie jezeli od wymiany do wymiany nie ma potrzeby dolewania oleju <mysli> ;)
jezeli od wymiany do wymiany nie dolewasz nic to prawdopodobnie do oleju dostaje się plyn chlodniczy i uzupelnia braki <lol>
a tak na powaznie kazdy silnik zuzywa olej chociazby nawet przez wysoką temperature ,takie gadanie nic mi nie bieze oleju jest smieszne ;p 0.5 do 1.0 l powinien zuzyc kazdy silnik na 15 tys
bzdury kolego piszesz... od wymiany do wymiany nie dolewam nic... a przy wymianie poziom jest w połowie między MIN/MAX więc 2.0TFSI jak jest zdrowy to nie bierze a gadanie w stylu "każdy bierze 0.5/1l na 15kkm" jest śmieszne

axial
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 29 wrz 2008, 18:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: axial » 25 lip 2011, 22:26

Nie podniecaj się ;)
Każdy mechanik Ci powie, że spalanie oleju to normalna sprawa, bo tak musi być.
Przy każdym ruchu cylindra cienka warstwa oleju zostaje na jego ściankach i ulega spaleniu. To, że na bagnecie widzisz co innego to wynika z tego, że to zjawisko działa też w "drugą stronę" i do oleju dostaje się paliwo i inne płyny.
Dlatego olej wymienia się raz do roku, bo jest coraz mniej "oleju w oleju" i traci swe właściwości. Gdyby tak nie było to na tym samym oleju silnik pracowałby przez całe swoje życie jak skrzynia biegów na swoim oleju, którego się nie wymienia nieraz przez całe życie auta (ale tam nie ma co sie mieszać).
Jak mi powiedzieli w ASO, "Long Life" to zwykła marketingowa ściema i zalecają wymianę min. raz w roku dlatego, że w Polsce a w szczególności w miastach silniki pracują połowę na biegu jałowym stojąc w korkach, a stojąc w korkach licznik przebiegu stoi a silnik pracuje.

panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 29 lip 2011, 21:48

Interesująca teoria - wychodzi na to, że jeżdżę na oleju a nie benzynie.... olej jest spalany a benzyna trafia do miski olejowej... dobra już się nie podniecam - dostałem taki zastrzyk "wiedzy", że mi wszystko"opadło".
ps: olej w skrzyni manualnej jak i tej automatycznej podlega wymianie, gdzie warunki pracy nie są aż tak "ciężkie" (ciśnienie, temperatura) jak w silniku. Dyfer też posiada olej, który się wymienia... zastanawiające.

Papla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 21:25
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Papla » 23 sie 2011, 17:41

U mnie palił 0,5l/1000km aż do przeglądu przy 94k km i od tego momentu 1l/1000km
Audi odpisało, że trzyma się w normie i mam się nie czepiać <rotfl>

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 24 sie 2011, 12:59

panton pisze:Interesująca teoria - wychodzi na to, że jeżdżę na oleju a nie benzynie.... olej jest spalany a benzyna trafia do miski olejowej... dobra już się nie podniecam - dostałem taki zastrzyk "wiedzy", że mi wszystko"opadło".
Coż co by nie mówić, gość ma rację, a to że Tobie wydaje się, że oleju nie ubywa i Twój silnik go nie zjada - cóż chyba nie ma argumentu który by Ciebie przekonał, bo Ty masz monopol na wiedzę, jako mechanik z doświadczeniem ;)
Jak twierdzisz narozbierałeś się sprawnych 2.0TFSI po 100k km i nie ma nagaru na zaworach - ciekawi mnie tylko w jakim celu rozbierałeś sprawny silnik??

panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 24 sie 2011, 19:18

1. Nie jestem mechanikiem z doświadczeniem więc musisz zmienić szklaną kulę. Pracuję w zupełnie w innej branży.
2. Silnik był rozebrany by ocenić jego stan "od środka" i poza niewielką warstwą osadu nie potwierdziły się informacje o ogromnych ilościach nagaru... Silnik był sprawny, nie brał oleju, trzymał seryjną moc (był wcześniej zhamowany) i był rozebrany z czystej ciekawości. Skrzynię 6HP19A (zupełnie sprawną) też wyciągnąłem i rozebrałem na czynniki pierwsze z czystej ciekawości.

Patryś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 11 cze 2009, 18:39
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Patryś » 30 sie 2011, 21:12

ty dobrze sie czujesz sprawny silnik rozbierasz/rozebrałes z ciekawosci hahaha .Może obudz sie weż zimny prusznic wskakuj w swoje tico i wal na orlen gazu zatankować zjedz hod-doga i pomyśl nad sensem zycia i tego co piszesz.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 31 sie 2011, 18:13

panton pisze:1. Nie jestem mechanikiem z doświadczeniem więc musisz zmienić szklaną kulę. Pracuję w zupełnie w innej branży.
OK, kula zamówiona ;)
panton pisze:2. Silnik był rozebrany by ocenić jego stan "od środka" i poza niewielką warstwą osadu nie potwierdziły się informacje o ogromnych ilościach nagaru... Silnik był sprawny, nie brał oleju, trzymał seryjną moc (był wcześniej zhamowany) i był rozebrany z czystej ciekawości. Skrzynię 6HP19A (zupełnie sprawną) też wyciągnąłem i rozebrałem na czynniki pierwsze z czystej ciekawości.
Skoro jesteś w stanie rozebrać i złożyć taki motor, już nie wspominam o skrzyni, to raczej jestes doświadczonym mechanikiem, chyba, że ..... a kurde tam nie ma nic na temat tego że to poskładałeś :(

Tomas

Post autor: Tomas » 31 sie 2011, 18:38

panton pisze:1. Nie jestem mechanikiem z doświadczeniem więc musisz zmienić szklaną kulę. Pracuję w zupełnie w innej branży.
2. Silnik był rozebrany by ocenić jego stan "od środka" i poza niewielką warstwą osadu nie potwierdziły się informacje o ogromnych ilościach nagaru... Silnik był sprawny, nie brał oleju, trzymał seryjną moc (był wcześniej zhamowany) i był rozebrany z czystej ciekawości. Skrzynię 6HP19A (zupełnie sprawną) też wyciągnąłem i rozebrałem na czynniki pierwsze z czystej ciekawości.
ja pitole następny fantasta na forum <rotfl> <lol>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga