Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5] czy to skrzynia Tiptronic czy Multitronic

Układ napędowy i skrzynie biegów
jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 13 sie 2011, 20:00

Wyczytalem ostatnio na forum ze po lifcie na przednia os byly montowane tylko multitronici, na quatro tylko tiptronic? Prawda?

Dzisiaj przejechalem sie A6 2004 2.5TDi 163PS i sprzedawca twierdzil, ze to multi. W trybie manualnym pokazanych bylo 5 biegow, oraz w czasie jazdy obroty podnosily sie i spadaly tak jak w zwyklym automacie.


Jeszcze jedno.
Chce kupic A6 C5 z motorkiem 1.8T i automat.
Lepiej szukac wersji przed liftem z tiptroniciem czy po lifcie z multitroniciem?

m3rvin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 18 gru 2010, 00:46
Lokalizacja: Radlin / Hagen
Kontakt:

Post autor: m3rvin » 14 sie 2011, 11:58

jericho24 pisze:Wyczytalem ostatnio na forum ze po lifcie na przednia os byly montowane tylko multitronici, na quatro tylko tiptronic? Prawda?

Dzisiaj przejechalem sie A6 2004 2.5TDi 163PS i sprzedawca twierdzil, ze to multi. W trybie manualnym pokazanych bylo 5 biegow, oraz w czasie jazdy obroty podnosily sie i spadaly tak jak w zwyklym automacie.


Jeszcze jedno.
Chce kupic A6 C5 z motorkiem 1.8T i automat.
Lepiej szukac wersji przed liftem z tiptroniciem czy po lifcie z multitroniciem?
dla mnie sprzedwca nie ma pojęcia TIP ma 5biegów i to co opisałeś to był TIP
www.krzysztofpodolski.com Nie bądz obojetny przekaz 1% na szczytny cel :)
126p-> GSI 8V E > GSI 16V F > A6Q 2.5TDi 179ps > A6Q 2.8 193ps > jest i ona S6 C5 ANK

danolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 31 mar 2009, 08:42
Lokalizacja: Belgia

Post autor: danolek » 14 sie 2011, 21:49

m3rvin pisze:
jericho24 pisze:Wyczytalem ostatnio na forum ze po lifcie na przednia os byly montowane tylko multitronici, na quatro tylko tiptronic? Prawda?

Dzisiaj przejechalem sie A6 2004 2.5TDi 163PS i sprzedawca twierdzil, ze to multi. W trybie manualnym pokazanych bylo 5 biegow, oraz w czasie jazdy obroty podnosily sie i spadaly tak jak w zwyklym automacie.


Jeszcze jedno.
Chce kupic A6 C5 z motorkiem 1.8T i automat.
Lepiej szukac wersji przed liftem z tiptroniciem czy po lifcie z multitroniciem?
dla mnie sprzedwca nie ma pojęcia TIP ma 5biegów i to co opisałeś to był TIP
jak dla mnie to ty nie masz pojecia bo cytujac ponizsze wynika ze jesli automat w silniku 163km to tylko multi. :

1

Dla normy spalin EURO3 dostepne są silniki oznaczone jako:
- BCZ (dostępny wyłącznie w Allroadach z manualną skrzynią biegów) o paramaetrach: 163 PS i 310 Nm
- BAU o mocy 180 PS (132 kW) i momencie obrotowym 370 Nm montowane w modelu A6 wyłącznie z napędem quattro i skrzynią tiptronik
(za wyjątkiem modelu Allroad, w którym BAU łączono zarówno z tiptronikiem jjak i ze skrzynią manualną)

2

Dla normy spalin EURO4 dostepne są silniki oznaczone jako:
- BDG o parametrach 163PS / 310 Nm dostępne wyłącznie w modelach A6 (nie allroad) z manualną skrzynią biegów i napędem na przednią oś lub zestawione z bezstopniową skrzynią multitronik i napędem na przednią oś
- BDH o prarametrach 180 PS (132 kW) / 370 Nm dostępne w egzemplarzach ze skrzynią tiptronik i napędem na przednią oś oraz w egzemplarzach ze skrzynią manualną i napędem quattro

m3rvin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 18 gru 2010, 00:46
Lokalizacja: Radlin / Hagen
Kontakt:

Post autor: m3rvin » 14 sie 2011, 22:01

oki zgodzę się ale... <luzik> nie przeczytałeś co kolega napisał w trybie manual wyskoczyło mu 5biegów nie 6 ?? wtf <mysli>

MULTI ma 6 biegów, a nie 5 (TIP ma tylko 5)

więc o co biega ? <mysli>
www.krzysztofpodolski.com Nie bądz obojetny przekaz 1% na szczytny cel :)
126p-> GSI 8V E > GSI 16V F > A6Q 2.5TDi 179ps > A6Q 2.8 193ps > jest i ona S6 C5 ANK

holekpiotr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 415
Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
Imię: Piotr
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.6 ADP 101KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Głogów

Post autor: holekpiotr » 14 sie 2011, 23:02

A co powiecie o tym.
Mój koleś ma a6 2002r 1.9TDi 130PS, napęd ośka, według właściciela skrzynia multitronic, bez trybu S na dole skrzyni, po przełączeniu na TIPa na FISie wyświetla się chyba 6 biegów bo już nie pamiętam.
Nie uwierzyłbym w to za żadne skarby świata ale jechałem tym autem i zachowuje się dokładnie tak jak moja czyli bez szarpnięć podczas zmiany biegów.

danolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 31 mar 2009, 08:42
Lokalizacja: Belgia

Post autor: danolek » 14 sie 2011, 23:32

m3rvin pisze:oki zgodzę się ale... <luzik> nie przeczytałeś co kolega napisał w trybie manual wyskoczyło mu 5biegów nie 6 ?? wtf <mysli>

MULTI ma 6 biegów, a nie 5 (TIP ma tylko 5)

więc o co biega ? <mysli>
chodzi o to ze tam padl multi i ktos wymienil na tipa pewnie :)

[ Dodano: 2011-08-14, 23:33 ]
holekpiotr pisze:A co powiecie o tym.
Mój koleś ma a6 2002r 1.9TDi 130PS, napęd ośka, według właściciela skrzynia multitronic, bez trybu S na dole skrzyni, po przełączeniu na TIPa na FISie wyświetla się chyba 6 biegów bo już nie pamiętam.
Nie uwierzyłbym w to za żadne skarby świata ale jechałem tym autem i zachowuje się dokładnie tak jak moja czyli bez szarpnięć podczas zmiany biegów.
a coz w tym dziwnego? multitronik przed 2003 wychodzil bes S, wszystko pasuje.

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 15 sie 2011, 08:31

danolek pisze:jak dla mnie to ty nie masz pojecia bo cytujac ponizsze wynika ze jesli automat w silniku 163km to tylko multi. :
Zachowanie sie skrzyni bylo typowe dla tiptronica a nie multi. Tryb S tez byl dostepny, ale przy pedale w podlodze nie widzialem roznicy miedzy tym trybem a zwyklym D. MOze za krotko testowalem ;)

A co z pytaniem?
"Chce kupic A6 C5 z motorkiem 1.8T i automat.
Lepiej szukac wersji przed liftem z tiptroniciem czy po lifcie z multitroniciem
?"
Jak doradzicie?

danolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 31 mar 2009, 08:42
Lokalizacja: Belgia

Post autor: danolek » 15 sie 2011, 08:49

[quote="jericho24"][quote="danolek"] MOze za krotko testowalem ;)

o to to :) albo ktos przelozyl skrzynie

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 15 sie 2011, 09:55

Lepiej sie jezdzi tipem czy multi?

Ogladajac filmiki na youtube denerwuje w multi denerwuje mnie to, ze podczas przyspieszania obroty ida na maksa i sie glosno robi w srodku. NIe wiem jak to jest z indywidualnym odczuciem ;)

Moze jest ktos ze Szczecina z multi i by mnie przewiozl kawalek, zebym sie przekonal ? ;)

Młodzik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 02 sie 2011, 16:20
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: Młodzik » 17 sie 2011, 15:22

dla mnie tip to coś takiego:
http://moto.allegro.pl/audi-a6-c5-lewar ... 61781.html

bo tip oprócz automatu i zmiany ręcznej ma również blokadę górską biegów (może fachowo inaczej to sie nazywa) czyli pozycje 4,3,2

chyba że po 2002 roku nie było już opcji blokady.

a multi wychodziły dwie wersje:
z s i bez s
http://moto.allegro.pl/audi-a6-c5-2-5-t ... 22526.html
i
http://moto.allegro.pl/panel-galki-zmia ... 64822.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl