[A6 C5] czy to skrzynia Tiptronic czy Multitronic
Wyczytalem ostatnio na forum ze po lifcie na przednia os byly montowane tylko multitronici, na quatro tylko tiptronic? Prawda?
Dzisiaj przejechalem sie A6 2004 2.5TDi 163PS i sprzedawca twierdzil, ze to multi. W trybie manualnym pokazanych bylo 5 biegow, oraz w czasie jazdy obroty podnosily sie i spadaly tak jak w zwyklym automacie.
Jeszcze jedno.
Chce kupic A6 C5 z motorkiem 1.8T i automat.
Lepiej szukac wersji przed liftem z tiptroniciem czy po lifcie z multitroniciem?
Dzisiaj przejechalem sie A6 2004 2.5TDi 163PS i sprzedawca twierdzil, ze to multi. W trybie manualnym pokazanych bylo 5 biegow, oraz w czasie jazdy obroty podnosily sie i spadaly tak jak w zwyklym automacie.
Jeszcze jedno.
Chce kupic A6 C5 z motorkiem 1.8T i automat.
Lepiej szukac wersji przed liftem z tiptroniciem czy po lifcie z multitroniciem?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 18 gru 2010, 00:46
- Lokalizacja: Radlin / Hagen
- Kontakt:
dla mnie sprzedwca nie ma pojęcia TIP ma 5biegów i to co opisałeś to był TIPjericho24 pisze:Wyczytalem ostatnio na forum ze po lifcie na przednia os byly montowane tylko multitronici, na quatro tylko tiptronic? Prawda?
Dzisiaj przejechalem sie A6 2004 2.5TDi 163PS i sprzedawca twierdzil, ze to multi. W trybie manualnym pokazanych bylo 5 biegow, oraz w czasie jazdy obroty podnosily sie i spadaly tak jak w zwyklym automacie.
Jeszcze jedno.
Chce kupic A6 C5 z motorkiem 1.8T i automat.
Lepiej szukac wersji przed liftem z tiptroniciem czy po lifcie z multitroniciem?
www.krzysztofpodolski.com Nie bądz obojetny przekaz 1% na szczytny cel 
126p-> GSI 8V E > GSI 16V F > A6Q 2.5TDi 179ps > A6Q 2.8 193ps > jest i ona S6 C5 ANK

126p-> GSI 8V E > GSI 16V F > A6Q 2.5TDi 179ps > A6Q 2.8 193ps > jest i ona S6 C5 ANK
jak dla mnie to ty nie masz pojecia bo cytujac ponizsze wynika ze jesli automat w silniku 163km to tylko multi. :m3rvin pisze:dla mnie sprzedwca nie ma pojęcia TIP ma 5biegów i to co opisałeś to był TIPjericho24 pisze:Wyczytalem ostatnio na forum ze po lifcie na przednia os byly montowane tylko multitronici, na quatro tylko tiptronic? Prawda?
Dzisiaj przejechalem sie A6 2004 2.5TDi 163PS i sprzedawca twierdzil, ze to multi. W trybie manualnym pokazanych bylo 5 biegow, oraz w czasie jazdy obroty podnosily sie i spadaly tak jak w zwyklym automacie.
Jeszcze jedno.
Chce kupic A6 C5 z motorkiem 1.8T i automat.
Lepiej szukac wersji przed liftem z tiptroniciem czy po lifcie z multitroniciem?
1
Dla normy spalin EURO3 dostepne są silniki oznaczone jako:
- BCZ (dostępny wyłącznie w Allroadach z manualną skrzynią biegów) o paramaetrach: 163 PS i 310 Nm
- BAU o mocy 180 PS (132 kW) i momencie obrotowym 370 Nm montowane w modelu A6 wyłącznie z napędem quattro i skrzynią tiptronik
(za wyjątkiem modelu Allroad, w którym BAU łączono zarówno z tiptronikiem jjak i ze skrzynią manualną)
2
Dla normy spalin EURO4 dostepne są silniki oznaczone jako:
- BDG o parametrach 163PS / 310 Nm dostępne wyłącznie w modelach A6 (nie allroad) z manualną skrzynią biegów i napędem na przednią oś lub zestawione z bezstopniową skrzynią multitronik i napędem na przednią oś
- BDH o prarametrach 180 PS (132 kW) / 370 Nm dostępne w egzemplarzach ze skrzynią tiptronik i napędem na przednią oś oraz w egzemplarzach ze skrzynią manualną i napędem quattro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 18 gru 2010, 00:46
- Lokalizacja: Radlin / Hagen
- Kontakt:
oki zgodzę się ale...
nie przeczytałeś co kolega napisał w trybie manual wyskoczyło mu 5biegów nie 6
wtf
MULTI ma 6 biegów, a nie 5 (TIP ma tylko 5)
więc o co biega ?



MULTI ma 6 biegów, a nie 5 (TIP ma tylko 5)
więc o co biega ?

www.krzysztofpodolski.com Nie bądz obojetny przekaz 1% na szczytny cel 
126p-> GSI 8V E > GSI 16V F > A6Q 2.5TDi 179ps > A6Q 2.8 193ps > jest i ona S6 C5 ANK

126p-> GSI 8V E > GSI 16V F > A6Q 2.5TDi 179ps > A6Q 2.8 193ps > jest i ona S6 C5 ANK
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.6 ADP 101KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Głogów
A co powiecie o tym.
Mój koleś ma a6 2002r 1.9TDi 130PS, napęd ośka, według właściciela skrzynia multitronic, bez trybu S na dole skrzyni, po przełączeniu na TIPa na FISie wyświetla się chyba 6 biegów bo już nie pamiętam.
Nie uwierzyłbym w to za żadne skarby świata ale jechałem tym autem i zachowuje się dokładnie tak jak moja czyli bez szarpnięć podczas zmiany biegów.
Mój koleś ma a6 2002r 1.9TDi 130PS, napęd ośka, według właściciela skrzynia multitronic, bez trybu S na dole skrzyni, po przełączeniu na TIPa na FISie wyświetla się chyba 6 biegów bo już nie pamiętam.
Nie uwierzyłbym w to za żadne skarby świata ale jechałem tym autem i zachowuje się dokładnie tak jak moja czyli bez szarpnięć podczas zmiany biegów.
chodzi o to ze tam padl multi i ktos wymienil na tipa pewniem3rvin pisze:oki zgodzę się ale...nie przeczytałeś co kolega napisał w trybie manual wyskoczyło mu 5biegów nie 6
wtf
![]()
MULTI ma 6 biegów, a nie 5 (TIP ma tylko 5)
więc o co biega ?

[ Dodano: 2011-08-14, 23:33 ]
a coz w tym dziwnego? multitronik przed 2003 wychodzil bes S, wszystko pasuje.holekpiotr pisze:A co powiecie o tym.
Mój koleś ma a6 2002r 1.9TDi 130PS, napęd ośka, według właściciela skrzynia multitronic, bez trybu S na dole skrzyni, po przełączeniu na TIPa na FISie wyświetla się chyba 6 biegów bo już nie pamiętam.
Nie uwierzyłbym w to za żadne skarby świata ale jechałem tym autem i zachowuje się dokładnie tak jak moja czyli bez szarpnięć podczas zmiany biegów.
Zachowanie sie skrzyni bylo typowe dla tiptronica a nie multi. Tryb S tez byl dostepny, ale przy pedale w podlodze nie widzialem roznicy miedzy tym trybem a zwyklym D. MOze za krotko testowalemdanolek pisze:jak dla mnie to ty nie masz pojecia bo cytujac ponizsze wynika ze jesli automat w silniku 163km to tylko multi. :

A co z pytaniem?
"Chce kupic A6 C5 z motorkiem 1.8T i automat.
Lepiej szukac wersji przed liftem z tiptroniciem czy po lifcie z multitroniciem?"
Jak doradzicie?
Lepiej sie jezdzi tipem czy multi?
Ogladajac filmiki na youtube denerwuje w multi denerwuje mnie to, ze podczas przyspieszania obroty ida na maksa i sie glosno robi w srodku. NIe wiem jak to jest z indywidualnym odczuciem
Moze jest ktos ze Szczecina z multi i by mnie przewiozl kawalek, zebym sie przekonal ?
Ogladajac filmiki na youtube denerwuje w multi denerwuje mnie to, ze podczas przyspieszania obroty ida na maksa i sie glosno robi w srodku. NIe wiem jak to jest z indywidualnym odczuciem

Moze jest ktos ze Szczecina z multi i by mnie przewiozl kawalek, zebym sie przekonal ?

dla mnie tip to coś takiego:
http://moto.allegro.pl/audi-a6-c5-lewar ... 61781.html
bo tip oprócz automatu i zmiany ręcznej ma również blokadę górską biegów (może fachowo inaczej to sie nazywa) czyli pozycje 4,3,2
chyba że po 2002 roku nie było już opcji blokady.
a multi wychodziły dwie wersje:
z s i bez s
http://moto.allegro.pl/audi-a6-c5-2-5-t ... 22526.html
i
http://moto.allegro.pl/panel-galki-zmia ... 64822.html
http://moto.allegro.pl/audi-a6-c5-lewar ... 61781.html
bo tip oprócz automatu i zmiany ręcznej ma również blokadę górską biegów (może fachowo inaczej to sie nazywa) czyli pozycje 4,3,2
chyba że po 2002 roku nie było już opcji blokady.
a multi wychodziły dwie wersje:
z s i bez s
http://moto.allegro.pl/audi-a6-c5-2-5-t ... 22526.html
i
http://moto.allegro.pl/panel-galki-zmia ... 64822.html