Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C6] ÂŚwiece oryginalne (jednoelektrodowe) czy NGK (wielo)

Silniki benzynowe
0x4B25A

[A6 C6] ÂŚwiece oryginalne (jednoelektrodowe) czy NGK (wielo)

Post autor: 0x4B25A » 06 cze 2011, 09:38

Koledzy

Co o tym myślicie? Czy lepiej kupić oryginalne Audi (jednomodowe) czy wielomodowe np. NGK. Różnica w cenie niewielka więc nie biorę pod uwagę...

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 08 cze 2011, 07:27 przez 0x4B25A, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 07 cze 2011, 22:43

O ile źle nie zrozumiałem to chodzi Ci o liczbę elektrod na świecach.
IMHO pow.1 elektrody to pic na wode fotomontaż bo iskra i tak przejdzie przez 1 elektrodę :p

W 3.0 ASN chyba fabrycznie wrzucone są 4-elektrodowe świece Bosch, ale nie będę się wahał zamontować 1-elektrodowych.
Jeśli Twój samochód nie służy do wyścigów to nawet nie poczujesz różnicy... <luzik>

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 08 cze 2011, 07:26

M0NEER, coś w tym jest. Poprostu zastanawiam się, czy ktoś to sprawdzał i co ogólnie wolicie wkładać... ori czy NGK wieloelektrodowe :)

Awatar użytkownika
Krzyś S6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 02 lut 2011, 22:42
Lokalizacja: łódź

Post autor: Krzyś S6 » 10 sie 2011, 22:19

ja ostatnio wymieniłem i mam teraz BOSCH +50 a miałem jakieś NGK 2 elektrodowe, wydaje mi sie ze równiej teraz chodzi( tamte były z lekka wypalone)

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 14 sie 2011, 12:48

greg25 pisze:Próbował ktos z Was ustawić szczelinomierzem odpowiednią przerwę na świecy wieloelektrodowej? :)
Myślałem że to leży w gestii producenta świec... hehe <lol>

Tak, czy siak nie jestem fanem tego wynalazku. <uoee>

Tomas

Post autor: Tomas » 14 sie 2011, 12:53

ustawianie przerwy to raczej w polonezie tutaj sa irydowe swieczki i taka zabawa to poprostu wioska <lol>

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 14 sie 2011, 13:37

Czyli podsumowując, odpowiednie będą ORI irydowe tak? Nie ma sensu kupować NGK wieloelektrodowych...

Tomas

Post autor: Tomas » 14 sie 2011, 13:49

0x4B25A pisze:Czyli podsumowując, odpowiednie będą ORI irydowe tak? Nie ma sensu kupować NGK wieloelektrodowych...
tak

mam kpl.ori.nowki 6 szt do 2.4 ,ale do 3.2 chyba będzie inna cieplota <mysli>

oddam za polowe ceny z ASO

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 14 sie 2011, 13:54

Tomas, jeżeli możesz to podaj nr katalogowy tych co masz na zbycie. Ile tam jest elektrod? Jaka cena?

Będziesz je wysyłał z PL czy z Irlandii?
Ostatnio zmieniony 14 sie 2011, 14:00 przez M0NEER, łącznie zmieniany 1 raz.

Tomas

Post autor: Tomas » 14 sie 2011, 13:59

tak to są nowki 1 elektrodowe BOSCH mialem wymieniac i kupilem w ASO ale na akcji cewek razem z cewkami wymienili mi tez swiece gratis i te mi zostaly :)

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 14 sie 2011, 14:03

Tomas, thx za info. Podaj jeszcze nr kat. jeżeli masz je pod ręką -będzie łatwiej stwierdzić, czy pasują do silników o większej poj.
Ile za nie cenisz? (możesz podać na PW żeby ew.nie łamać regulaminu)

Tomas

Post autor: Tomas » 14 sie 2011, 14:33

nie wiem jak to jest ale chlopaki w ASO dla silnika c6 2.4 wyczytali w kompie servisowym wymiane co 90tk moze dla 3.2 jest inaczej <figielek>

albo Moneer w c5 jest wymiana co 60 tk???

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 14 sie 2011, 14:42

M0NEER, Tomas, w książce mam właśnie co 90k :>

[ Dodano: 2011-08-20, 11:38 ]
Ok. ÂŚwiece kupione i pare innych filtrów itp... ORI świece to jednoelektrodowe laser-irydum robione przez NGK :) Więc w sumie można NGK kupić i oszczędzić trochę... Bo chyba NGK też takie same kupimy...

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 26 wrz 2011, 22:06

Panowie, przepraszam za opóźnienie, w ramach wyjaśnień odkręcam zamieszanie, które wprowadziłem z okresem wymiany -za to też przepraszam :(
-okres 60K km jest dla zwykłych (jedno- lub wieloelektrodowych) świec fabrycznie montowanych w C5
-okres 90K km jest dla (platynowo-) irydowych świec czyli tych z elektrodą w kształcie igły fabrycznie montowanych w C6.

Awatar użytkownika
armandoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 15 wrz 2011, 18:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: armandoo » 07 lis 2011, 12:16

Znalazłem coś takiego Boscha na Fota.pl dedykowanego do Audi C6 2,4

Zastanawiałem się też czy skoro pod gaz to czy nie wstawić właśnie czegoś takiego zamiast oryginału NGK



0 242 240 653
Kod FOTA: BOS-SW-LPG
Nazwa FOTA: SWIECA ZAPLONOWA LPG/CNG
Opis FOTA: FR6KI332S
ceny detaliczne: 25.99 / 31.97 [PLN]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl