Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] GAZ GAZ GAZ ÂŚmierdzi !!!

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
danieloaudi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 08 sie 2011, 22:13
Lokalizacja: nasielsk

[ A6 C5] GAZ GAZ GAZ ÂŚmierdzi !!!

Post autor: danieloaudi » 08 sie 2011, 22:37

witam posiadam 2,7 t w gazie i mam taki problem jak naprawde ostro dam w rure i ciągne w aucie zaczyna śmierdzieć gazem nie wiem co moze sie dziać i moje spalanie wydaje sie troche duże w trasie okolo 17 po miescie 20 doradzicie coś. i jeszcze jak zimny cieżko ma odpalić o co chodzi

Awatar użytkownika
maro_stg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 25 lip 2011, 23:04
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: maro_stg » 08 sie 2011, 22:45

sprawdź szczelnośc instalacji, może jakaś z opasek na wężach jest niedokręcona

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 09 sie 2011, 17:18

danieloaudi, pierwsze co to sprawdzasz szczelność węży i opaski na wężach.
Co do odpalania to nie ma na to wpływu gaz.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 09 sie 2011, 18:43

Ma wpływ na odpalanie. Wtryski mogą puszczać gaz bo już mają nalatane bądź reduktor puszcza podciśnieniem i zalewa silnik.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 09 sie 2011, 18:50

grzemo, auto odpala na benzynie i gaz przy odpalaniu nie dostaje się do silnika,
bo od tego są dwa elektrozawory, jeden w butli a drugi przy reduktorze.
Walnięty wężyk z podciśnienia owszem może powodować problemy,
ale raczej nie w odpalaniu tylko po odpaleniu silnik może nie równo pracować.

Awatar użytkownika
wujek_maciej
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 05 maja 2010, 15:34
Lokalizacja: kartuzy/gdynia

Post autor: wujek_maciej » 09 sie 2011, 21:15

weź płyn do szyb, odpal auto i popsikaj płynem (pianą) na wszystkie możliwe połączenia w instalacji- od razu będziesz wiedział czy jest szczelna.

Awatar użytkownika
junior13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 30 paź 2010, 10:39
Lokalizacja: śląsk

Post autor: junior13 » 09 sie 2011, 23:18

Może nie kombinuj i przejedz się do dobrego gazownika, który ogarnie temat. Szkoda silnika i dmuchawek. Napisz ewentualnie jaka to instalacja LPG jest zamontowana i ile na niej śmigasz lat , może reduktor i wtryski jakieś badziewie i opłacało by się coś wymienić

krzys19600
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys19600 » 09 sie 2011, 23:32

Popieram do Mławy daleko nie masz Nowotczyński ogarnie temat.Kłopoty z rozruchem to tez klopot z lpg gaz dostaje sie do kolektora i cięzko pali.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 10 sie 2011, 00:25

sebastian855 pisze:grzemo, auto odpala na benzynie i gaz przy odpalaniu nie dostaje się do silnika,
bo od tego są dwa elektrozawory, jeden w butli a drugi przy reduktorze.
Walnięty wężyk z podciśnienia owszem może powodować problemy,
ale raczej nie w odpalaniu tylko po odpaleniu silnik może nie równo pracować.
Popuszczające wtryskiwacze lub puszczający podciśnieniem reduktor może powodować trudności w odpalaniu mimo że zawory gazowe są pozamykane.
Gasisz auto na gazie i elektrozawory się zamykają ale w wężach gumowych nadal jest gaz.
Jak wtryskiwacze są szczelne to trzymają ciśnienie w układzie i nie puszczają gazu na kolektor.
Jeśli wtryskiwacze popuszczają to po zgaszeniu część gazu ujdzie do kolektora i będzie tam po części czekać a reszta zostaje w wężach gumowych.
Wracasz palisz na benzynie a przez nie szczelne wtryskiwacze gaz w wężach zostaje wyssany do kolektora i zalewany jest silnik.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 10 sie 2011, 08:42

fassi1, Ale wtedy problem nie byłby również przy przejściu na gaz,
bo przewody które puściły gaz są zapowietrzone,
i silnik po przejściu na gaz może szarpać przez chwilę, czy się mylę? :)

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 10 sie 2011, 09:17

sebastian855 pisze:fassi1, Ale wtedy problem nie byłby również przy przejściu na gaz,
bo przewody które puściły gaz są zapowietrzone,
i silnik po przejściu na gaz może szarpać przez chwilę, czy się mylę? :)
Chcesz dyskutować z kimś kto z tego żyje??

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 10 sie 2011, 09:25

Zagór, Nie dyskutuje tylko piszę o swoich przemyśleniach na ten temat.
Wiem że kolega fassi jest chyba najlepszy na forum w te klocki,
i w żaden sposób nie podważam jego kompetencji, bo sam się wiele nauczyłem śledząc jego posty.

A Ty naucz się czytać ze zrozumieniem, a jak nie masz nic ciekawszego do powiedzenia to nie zabieraj głosu.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 10 sie 2011, 09:56

sebastian855 pisze:Zagór, Nie dyskutuje tylko piszę o swoich przemyśleniach na ten temat.
Wiem że kolega fassi jest chyba najlepszy na forum w te klocki,
i w żaden sposób nie podważam jego kompetencji, bo sam się wiele nauczyłem śledząc jego posty.

A Ty naucz się czytać ze zrozumieniem, a jak nie masz nic ciekawszego do powiedzenia to nie zabieraj głosu.
To odpowiem Ci, mylisz się, to silnik Pb zasilany lotnym paliwem, nie diesel :( a reduktor/y jest w stanie wyprodukować w jednostce czasu tyle gazu w postaci lotnej ile trzeba do pełnego buta, więc niedobór gazu na biegu jałowym jest w stanie uzupełnić w ciągu 1 cyklu pracy silnika, albo i krótszym.

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 10 sie 2011, 10:21

Zagór, To tyle teorii :)
A w praktyce spróbuj odłączyć na chwilę wąż idący do wtrysków,
po czym ponownie go załóż i odpal auto.
Pierwsze sekundy silnik sie będzie dusił,a może nawet zgasnąć, a dopiero po chwili złapie swój rytm pracy.
Dzieje się tak dlatego że powietrze znajdujące się w przewodach to też gaz,
i reduktor napełnia przewody do zadanego ciśnienia,i w pierwszych momentach po odpaleniu silnik dostaje mocno zubożona mieszankę gazu, bo w przewodach znajduje się głownie powietrze.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 10 sie 2011, 11:27

sebastian855 pisze:Zagór, To tyle teorii :)
A w praktyce spróbuj odłączyć na chwilę wąż idący do wtrysków,
po czym ponownie go załóż i odpal auto.
Pierwsze sekundy silnik sie będzie dusił,a może nawet zgasnąć, a dopiero po chwili złapie swój rytm pracy.
Dzieje się tak dlatego że powietrze znajdujące się w przewodach to też gaz,
i reduktor napełnia przewody do zadanego ciśnienia,i w pierwszych momentach po odpaleniu silnik dostaje mocno zubożona mieszankę gazu, bo w przewodach znajduje się głownie powietrze.
Proponujesz zrobic próbe na sprawnych czy puszczających wtryskiwaczach??
Pytam, bo wbrew pozorom, to ma duże znaczenie :)
Przy puszczających, powietrza w rurach FL po kilku minutach pracy na Pb (rozgrzewanie silnika) już nie będzie, motor je zassie :) Ogólnie w części układu FL będzie podciśnienie zgodne z panującym w kolektorze ssącym :), więc gaz bardzo szybko się rozpręży i dotrze do wtrysków :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja