Jestem po ponownej wymianie termostatu na oryginał z ASO - drugi pod rząd. Moje obawy się potwierdziły. Wymiana nic nie dała. Tempertatura dalej zachowuje się tak samo tzn. strasznie długo trzeba czekać aż zacznie rosnąć ok 15-20 minut (na postoju lub w jeździe przy temp. powietrza ok. 20 stopni C.) rośnie tylko do 80 stopni.
Chyba nie możliwe żeby to była wina termostatu, bo drugi walnięty pod rząd z ASO gdybym dostał to już byłoby przegięcie.
Sam już nie wiem co się dzieje. Wszystko kurcze od ubiegłej zimy się zaczęło, gdy temp. spadła do 80 i tak jej zostało. Teraz nawet po założeniu nowego termostatu nie pójdzie na okolice 90 tylko staje na 80. Dodam jeszcze, że wymieniłem 3 termostaty na przestrzeni 3 miesięcy Pierwszy i trzeci takie samo zachowanie tj. max temperatura 80 stopni, drui przez pierwsze 2 tygodnie łapał prawie 90, ale później spadło ponizej 80.
Co myślicie o tym?
proszę o pomoc bo już sam nie wiem co poradzić. Temperaturki na VAGU i na blacie są identyczne, czyli czujnik ok.
[ Dodano: 2011-08-05, 14:59 ]
pomoże ktoś?
[ A6 C5] Problem z układem chłodzenia - ciężki przypadek
nie wykluczam, ale wtedy chyba byłaby różnica w odczycie temperatury z VAGa i zegara na blacie, a one są takie same. nie mam pomysłu co może być a nie chciałbym pakować kasę w czujnik, jeśli jest ok. ale z drugiej strony co może jeszcze wpływać na tę temperaturę? długo się nagrzewa, pokazuje max 80 stopni chyba że mocno przygazuję to na chwilę wskoczy powyżej, ale 90 nie łapie. czy VAG bierze odczyt z tego samego czujnika co kontrolka na blacie?
mada
- Mayhem
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 262
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
- Lokalizacja: Szczecin / Świdwin
* Porównywałeś mimo wszystko czy termostat Ci nie puszcza ? W tym celu porównaj oba węże po 10-15 min na wolnych obrotach od odpalenia, górny i dolny i daj znać co zaobserwowałeś, jaki masz motor AFN?
* Z tego co pamiętam w AFN mamy jeden czujnik, postaraj się go podmienić. Ja osobiście nie kupowałem z ASO termostatu bo często z opinii widziałem że trafiają się trefne, kupiłem Wahlera i ładnie chodzi już rok czasu, auto nagrzewa się przy temp 10* - 25* stopni w 10-15 min na obrotach maks. 2 tys. stoi równo i ani drgnie 90*.
* Z ciekawości pytam kiedy pompa wody zmieniana była ostatni raz ?
* Jaki płyn jest zalany ?
* Czy visco chodzi prawidłowo, możliwe że wiatrak nadmiernie chłodzi silnik przez uszkodzone visco.
* Zaobserwowałeś większą popyt na ON przez twojego traktora ?
* Włącza się czasami drugi wentylator od klimy ? Czy nigdy go nie słyszałeś ?Wiecej mi nic nie przychodzi do głowy.
* Z tego co pamiętam w AFN mamy jeden czujnik, postaraj się go podmienić. Ja osobiście nie kupowałem z ASO termostatu bo często z opinii widziałem że trafiają się trefne, kupiłem Wahlera i ładnie chodzi już rok czasu, auto nagrzewa się przy temp 10* - 25* stopni w 10-15 min na obrotach maks. 2 tys. stoi równo i ani drgnie 90*.
* Z ciekawości pytam kiedy pompa wody zmieniana była ostatni raz ?
* Jaki płyn jest zalany ?
* Czy visco chodzi prawidłowo, możliwe że wiatrak nadmiernie chłodzi silnik przez uszkodzone visco.
* Zaobserwowałeś większą popyt na ON przez twojego traktora ?
* Włącza się czasami drugi wentylator od klimy ? Czy nigdy go nie słyszałeś ?Wiecej mi nic nie przychodzi do głowy.
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
- mój silnik to AVG i mam dwa czujniki. jeden 4 stykowy i drugi 2 stykowy. Ponoć pierwszy odpowiada za podawanie temperaturki na blat a z drugiego czyta komp.
- Co do węży to sprawdzałem zaraza na samym początku i wygląda to tak: na początku górny się nagrzewa dość mocno a dół zimny. później, gdy temperatura na zegarze zaczyna rosnąć to zaczyna się obieg na wężąch ale w dalszym ciągu dolny jest znacznie chłodniejszy niż górny. Wygląda więc na to, że termostat trzyma.
- Pompy wody osobiście nie ruszałem a czy poprzedni właściciel ją wymieniał nie wiem - raczej nie. Ja jeżdżę już 3 latka. - jak sprawdzić czy jest ok?
- załałem Borygo. 2 latka temu jak wymieniałem termostat wlałem to samo i było ok.
- jak stwierdzić czy Visco chodzi prawidłowo?
- wg. mnie więcej pali, może nieznacznie, ale więcej.
- jeżeli ten drugi wentylator jest zamieszczony od strony pasażera to przy ok. 20-30 minutach pracy po uruchomieniu samochodu nie rusza się a później to niewiem. Wg mnie czasami się załącza bo klima w trasie czasami dostaje większego 'kopa'.
ostatnio wyczytałem gdzieś na poście, że gość miał podobny problem. po wymianie termostatu temperatura nadal była w tym samym miejscu tj. 80 stopni. ponoć to była wina krućca, tego który nakłada się na termostat - nie posiadał ząbków, które odpowiadały za prawidłowe ułożenie termostatu. w swoim nie mam żadnych ząbków i sprawdzając na internecie poprzez porównanie takich samych krućców również nie zauważyłem żeby miały. Co o tym myślisz? W sumie to jak 2 lata temu wymieniałem termostat to nic nie uszkodziłem, kruciec był taki sam i wszystko hulało. Faktem jest, że wtedy tuż przed wymianą termostatu wymieniałem czujnik temperatury 4-ro stykowy bo mi obroty szalały, a po wymianie czujnika temperaturka poleciała na 60 - wymiana termosatu pomogła. Może kurcze to ten czujnik znowy się skisił? Sęk w tym, że w moim modelu są 2, tak jak pisałem wyżej. W najbliższym czasie spróbuje jeszcze zczytać temperaturę z sekcji silnik i z sekcji licznik i porównać to z temp. na zegarze.
- ostatnio zauważyłem, że tempraturka odrobinę buja się, szczególnie przy ostrzejszej jeździe, tzn. rośnie w granice 90. Co to może oznaczać?
- Co do węży to sprawdzałem zaraza na samym początku i wygląda to tak: na początku górny się nagrzewa dość mocno a dół zimny. później, gdy temperatura na zegarze zaczyna rosnąć to zaczyna się obieg na wężąch ale w dalszym ciągu dolny jest znacznie chłodniejszy niż górny. Wygląda więc na to, że termostat trzyma.
- Pompy wody osobiście nie ruszałem a czy poprzedni właściciel ją wymieniał nie wiem - raczej nie. Ja jeżdżę już 3 latka. - jak sprawdzić czy jest ok?
- załałem Borygo. 2 latka temu jak wymieniałem termostat wlałem to samo i było ok.
- jak stwierdzić czy Visco chodzi prawidłowo?
- wg. mnie więcej pali, może nieznacznie, ale więcej.
- jeżeli ten drugi wentylator jest zamieszczony od strony pasażera to przy ok. 20-30 minutach pracy po uruchomieniu samochodu nie rusza się a później to niewiem. Wg mnie czasami się załącza bo klima w trasie czasami dostaje większego 'kopa'.
ostatnio wyczytałem gdzieś na poście, że gość miał podobny problem. po wymianie termostatu temperatura nadal była w tym samym miejscu tj. 80 stopni. ponoć to była wina krućca, tego który nakłada się na termostat - nie posiadał ząbków, które odpowiadały za prawidłowe ułożenie termostatu. w swoim nie mam żadnych ząbków i sprawdzając na internecie poprzez porównanie takich samych krućców również nie zauważyłem żeby miały. Co o tym myślisz? W sumie to jak 2 lata temu wymieniałem termostat to nic nie uszkodziłem, kruciec był taki sam i wszystko hulało. Faktem jest, że wtedy tuż przed wymianą termostatu wymieniałem czujnik temperatury 4-ro stykowy bo mi obroty szalały, a po wymianie czujnika temperaturka poleciała na 60 - wymiana termosatu pomogła. Może kurcze to ten czujnik znowy się skisił? Sęk w tym, że w moim modelu są 2, tak jak pisałem wyżej. W najbliższym czasie spróbuje jeszcze zczytać temperaturę z sekcji silnik i z sekcji licznik i porównać to z temp. na zegarze.
- ostatnio zauważyłem, że tempraturka odrobinę buja się, szczególnie przy ostrzejszej jeździe, tzn. rośnie w granice 90. Co to może oznaczać?
mada
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 95
- Rejestracja: 20 lis 2010, 08:40
- Lokalizacja: Brodnica
chyba w końcu znalazłem przyczynę. podpiąłem dzisiaj komp i sprawdzałem ponownie temperaturki. no i szok. temperatura silnika po przejechanych ok. 20 km wynosila ponad 100 stopni C. Temperatura na blacie 80 stopni C a w sekcji licznik 73 stopnie C. Czyli jednak czujnik cieczy chłodzącej ten 4-ro stykowy, który zapodaje stopnie na zegar. Tylko dlaczego w sekcji silnik temperatura wynosi ponad 100 stopni?
[ Dodano: 2011-08-09, 22:01 ]
Co do termostatu WAHLERA to dokładnie taki założyłem 2 latka temu i teraz jako pierwszy przy wymianie. Uznałem, że wadliwy a w sklepie przyjęli reklamację. później kupiłem w ASO, który również zareklamowałem i wymienili na kolejny
Wszystko dlatego, że komp pokazywał poprawne temperatury a na zegarze było tylko 80 stopni. Ta temperaturka dopiero dzisiaj na kompie tak zaszalała. Dziwne to wszystko, szczególnie, że czujnik temp. odrazu nie dał o sobie znać.
[ Dodano: 2011-08-09, 22:01 ]
Co do termostatu WAHLERA to dokładnie taki założyłem 2 latka temu i teraz jako pierwszy przy wymianie. Uznałem, że wadliwy a w sklepie przyjęli reklamację. później kupiłem w ASO, który również zareklamowałem i wymienili na kolejny

mada
Napisz czy po wymianie czujnika 4 stykowego temperatura cieczy na zegarze i wg VAG jest taka sama, ponieważ w miom przypadku po wymianie tego czujnika wskazania na zegarze oscylują od 60 do 80 stopni C. (Czujnik wymieniałem z powodu rosnących obrotów silnika i komunikatu błąd G62 i chyba trafiłem na uszkodzony dodam, iż na poprzednim czujniku temperatura wynosiła na zegarze zawsze 90 C.)
Johnym powiem ci, że wg. moich obserwacji utwierdzam się w przekonaniu, że (przynajmniej w mojej A6) przy każdej wymianie termostatu należy wiemienić czujnik temp. i odwrotnie.
2 lata temu miałem dokładnie taki sam problem jak ty, czyli rosnące obroty silnika a temperatura na zegarze równa 90. po wymianie czujnika obroty się unormowały ale temp. spadła do 60-70. Musiałem wymienić termostat - (u Ciebie też stawiałbym na wymianę teraz termostatu), I POMOGÂŁO. sprawdź sobie jeszcze temp. na kompie ale w sekcji silnik i w sekcji licznik, jeżeli są takie same to termostat do wymiany (ja bazując na swoim doświadczeniu wymieniłbym go w ciemno
.
Gorzej było w tym roku, bo na tamtej wymianie pojeździłem tylko ok. 2 latek. początkiem roku zauważyłem, że temperatura na zegarze spadła do 80. myślę sobie termostat bo czujnik niby nie szalał - chociaż w zimie parę razy przy rozruchu wchodził na wyższe obroty, ale później było ok. Dodam,że założony był zamiennik, NIE z ASO. Wymieniłem więc termostat. najpierw Wahlera, później 2 razy z ASO i nic a temperatura z odczytów zgadzała się z tą na zegarze. Rwałem już włosy z głowy do wczoraj, gdy się okazało po ponownym podpięciu kompa, że temperatury są różne. myślę, że jeszcze dzisiaj, najpóźniej jutro kupię czujnik i zabiorę sie za wymianę i dam znać jak się sprawuje. Tym razem założe oryginał z ASO. koszt jakieś 85 zł.
swoją drogą pierwszy raz spotkałem się, żeby tak często szwankowały termostaty i czujniki. Oprócz zawieszenia jest to kolejna wada A6
[ Dodano: 2011-08-17, 10:34 ]
Witam wszystkich,
wczoraj dopiero wymieniłem czujnik temepratury cieczy. Był zasyfiony i mokry. pewnie dlatego nawalił. założyłem oryginał z ASO (koszt ok. 86 zł z oringiem) i działa bez zarzutu. Pełna radość
ponieważ lubię rozbierać zagadnienia na części pierwsze i gdybać, to doszedłem do wniosku, że od samego początku była to wina czujnika. ponieważ postanowiłem wymienić termostat i że to nic nie pomagało to mam teraz w zapasie 1 oryginalny i 1 WAHLERA, który z niego wyciągnąłem
Jak coś to mogę odsprzedać w dobrej cenie 
Zastanawiam mnie jeszcze jedna rzecz. Dlaczego na początku komputer pokazywał dobre temperatury i na silniku i na zegarze? Dopiero jak kiedyś przygazowałem mocno, że aż zostawiłem czarną chmurę za sobą
to nastąpiła zmiana i można było potwierdzić wadę czujnika. jak ktoś zna odpowiedź to proszę się nią podzielić.
W ASO dowiedziałem sie również, że mój model ma jeden czujnik temeperatury cieczy chłodzącej, ten 4 stykowy, z czego 2 styki dają na zegar a pozostałe 2 na komp. Ten drugi czujnik, który jest widoczny na wężach koło termostatu to ponoć od interkulera.
pozdrawiam i dziękuję za pomoc
2 lata temu miałem dokładnie taki sam problem jak ty, czyli rosnące obroty silnika a temperatura na zegarze równa 90. po wymianie czujnika obroty się unormowały ale temp. spadła do 60-70. Musiałem wymienić termostat - (u Ciebie też stawiałbym na wymianę teraz termostatu), I POMOGÂŁO. sprawdź sobie jeszcze temp. na kompie ale w sekcji silnik i w sekcji licznik, jeżeli są takie same to termostat do wymiany (ja bazując na swoim doświadczeniu wymieniłbym go w ciemno

Gorzej było w tym roku, bo na tamtej wymianie pojeździłem tylko ok. 2 latek. początkiem roku zauważyłem, że temperatura na zegarze spadła do 80. myślę sobie termostat bo czujnik niby nie szalał - chociaż w zimie parę razy przy rozruchu wchodził na wyższe obroty, ale później było ok. Dodam,że założony był zamiennik, NIE z ASO. Wymieniłem więc termostat. najpierw Wahlera, później 2 razy z ASO i nic a temperatura z odczytów zgadzała się z tą na zegarze. Rwałem już włosy z głowy do wczoraj, gdy się okazało po ponownym podpięciu kompa, że temperatury są różne. myślę, że jeszcze dzisiaj, najpóźniej jutro kupię czujnik i zabiorę sie za wymianę i dam znać jak się sprawuje. Tym razem założe oryginał z ASO. koszt jakieś 85 zł.
swoją drogą pierwszy raz spotkałem się, żeby tak często szwankowały termostaty i czujniki. Oprócz zawieszenia jest to kolejna wada A6

[ Dodano: 2011-08-17, 10:34 ]
Witam wszystkich,
wczoraj dopiero wymieniłem czujnik temepratury cieczy. Był zasyfiony i mokry. pewnie dlatego nawalił. założyłem oryginał z ASO (koszt ok. 86 zł z oringiem) i działa bez zarzutu. Pełna radość

ponieważ lubię rozbierać zagadnienia na części pierwsze i gdybać, to doszedłem do wniosku, że od samego początku była to wina czujnika. ponieważ postanowiłem wymienić termostat i że to nic nie pomagało to mam teraz w zapasie 1 oryginalny i 1 WAHLERA, który z niego wyciągnąłem


Zastanawiam mnie jeszcze jedna rzecz. Dlaczego na początku komputer pokazywał dobre temperatury i na silniku i na zegarze? Dopiero jak kiedyś przygazowałem mocno, że aż zostawiłem czarną chmurę za sobą

W ASO dowiedziałem sie również, że mój model ma jeden czujnik temeperatury cieczy chłodzącej, ten 4 stykowy, z czego 2 styki dają na zegar a pozostałe 2 na komp. Ten drugi czujnik, który jest widoczny na wężach koło termostatu to ponoć od interkulera.
pozdrawiam i dziękuję za pomoc
mada