witam!
Dawno nie miałem żadnych problemów z samochodem! A teraz kolejny.
Wczoraj trasa ok 150 km w deszczu ulewnym. Dojeżdżam i nic złego się nie dzieje. Dzisiaj wstaje, odpalam, puszcząm kluczyk a tu chmura dymu a samochód nie odpalil. Druga próba i trochę gazu pali, bardzo nierówno, trzepie buda cala a za mną dosłownie biało/siwo! Po chwili nie dymi, ruszam ale po delikatnym przegazowaniu znowu nierówna praca i biały dym. Dodatkowo coś zaczęło klepac w silniku wydaje mi się ze w jego przedniej części.
Powietrza w przewodzie filtr pompa nie ma. Olej w normie.
dodam ze od dawna mialem dziwne akcje ze świecami - grzały się mimo temp na zewnątrz ok 30 stopni. i grzały się także chwilę po odpaleniu przez ok 4-5 minut.
Co znowu do cholery? Czego szukać i co robić?
świece ? pasek na pompie wydaje się ok ale jeszcze sprawdzę.
EDIT: po godzinie postoju teraz w ogołe nie mogę odpalić.. rozrusznik pracuje biały dym z rury ale nie pali.
[A6 C4] [2.5 tdi AAT] ciężko pali, biały dym itp.
pablo90, spróbuj zakręcić recznie wałęm przez śrube na wale nic na siłe coby sie coś nie uszkodziło, jak dasz rade obkrecić bedziemy dalej myśleć.
Czy czasami nie wjechałeś w jakąś wielką kałuże wody, nie zacągnął w filtr powietrza???
Miałem kiedyś taki przypadek we fieście dieslu i silnik mi zblokowała woda tak zassał ( dobrze że nic sie nie urwało ) <szok>
<szok> <szok>
Czy czasami nie wjechałeś w jakąś wielką kałuże wody, nie zacągnął w filtr powietrza???
Miałem kiedyś taki przypadek we fieście dieslu i silnik mi zblokowała woda tak zassał ( dobrze że nic sie nie urwało ) <szok>
<szok> <szok>
o widzisz, jechałem 150 km w deszczu i kilka wiekszych kałuż zaliczyłem.. nie sprawdziłem w sumie filtra powietrza ! ale na dole jest osłona - mimo to mogłaby się tam woda dostać ?
auto jest u mechanika - ma od poniedziałku się nim zając - podjade tam w poniedzialek i obczaję filtr powiertrza. masz jeszcze jakies pomysły co się mogło stac ?
auto jest u mechanika - ma od poniedziałku się nim zając - podjade tam w poniedzialek i obczaję filtr powiertrza. masz jeszcze jakies pomysły co się mogło stac ?
niby tak ale z kolei jest tam ssanie i to nie małe osłona jest pod silnikiem ale wlot masz z przodu nad zderzakiem sprawdzić nie zaszkodzi to nic nie kosztuje, podepnij maszyne pod VAG i zobacz co komp powie może coś sie oświeci <szok>pablo90 pisze:"podoba" mi się pomysł leonulim-a, ale dziwi mnie, że woda przeszłaby przez filtr, intercooler turbo i dopiero weszła do kolektora.. zobaczym
sprawa wygląda tak, od rana mechanik ruszył silnikiem za pomocą klucza oczywisicie, pierwsza diagnoza nie ma kompresji więc coś sie jednak stało. zrzucił przy mnie pokrywę zaworów - jeden zawór jest luźny więc prawdopodobnie zgięty. od czego narazie nie wiadomo - albo woda albo rozrząd przeskoczył.
ma zrzucić głowice i przejrzeć silnik i dać mi znać.
gdyby czekała mnie generalka to bawić się w to czy zrobić swapa na AELa ? z jednej strony lepiej zrobić generalkę bo wiem czym będe jeździł niż kupić od kogoś aela nic o nim nie wiedząc tak na prawde..
jak byście zrobili ?
ma zrzucić głowice i przejrzeć silnik i dać mi znać.
gdyby czekała mnie generalka to bawić się w to czy zrobić swapa na AELa ? z jednej strony lepiej zrobić generalkę bo wiem czym będe jeździł niż kupić od kogoś aela nic o nim nie wiedząc tak na prawde..
jak byście zrobili ?