[ A6 C5] Tiptronik po naprawie - czy tak powinien działać ?
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
[ A6 C5] Tiptronik po naprawie - czy tak powinien działać ?
Witajcie, moje zmagania z naprawą tipa opisałem w wątku
-a6-c5-tryb-awaryjny-skrzyni-tiptronik-vt33492.htm
Po naprawie tip zachowuje się duzo lepiej niż przed awarią (płynniejsza zmiana biegów, szybsza zmiana z 1 na 2 itp.), jednak jest coś co nie daje mi spokoju.
Po kolei: silnik AKE, skrzynia FED, sterownik skrzyni z literami "BF", napęd przód-ośka, obecnie bez błędów w silniku i w skrzyni.
Tym co mnie niepokoi jest zachowanie skrzyni w czasie hamowania silnikiem. Jest dużo tematów ale dotyczą hamowania poprzez ręczną zmianę biegów (wykonaną przez kierowcę) w dół.
Mnie natomiast chodzi o przypadek gdy po prostu puszczam gaz i auto samo hamuje, zwalniając.
W czasie jazdy z prędkością np. 80 km/h puszczam gaz i auto zwalnia do 60 km/h (przy zwalnianiu obroty ponad 1000 obr/min, tak coś ok 1300, zużycie paliwa pokazuje 0) - przy tej prędkości skrzynia redukuje bieg z 5 na 4 i dalej zwalnia (obrotomierz po wahnięciu przy przełączeniu jest ponownie na tych 1300, zuzycie paliwa znowu zero).
Przy 50 km/h przełącza na 3 bieg i zaraz "puszcza" całkowicie. Tak jakby zadziałał mechanizm zwany w dwusuwach "wolnym kołem". Auto się toczy na luzie, obrotomierz pokazuje obroty biegu jałowego, wyswietlacz zużycia paliwa pokazuje zużycie paliwa jakie jest na jałowym. Po przełączeniu na ręczną zmianę biegów widzę, że skrzynia ma 3 bieg, potem jak auto samo zwolni to na wyswietlaczu zmieni się na 2.
Gdy jest na 3 to po dodaniu gazu następuje załączenie napędu i zaczyna się rozpędzać od 3 biegu.
Jesli na początku jechałem wolniej, na 3 biegu przy prędkości trochę powyżej 40 km/h to po puszczeniu gazu zwalnia, hamując silnikiem do 40 km/ h i przy tej prędkości rozłącza na luz.
Te prędkości i zjawiska zawsze są takie same.
Przejechałem się inną A6 2,5 TDI Tiptronik ale Quattro i tam w tej sytuacji następowało obniżanie biegów aż do 1 biegu, cały czas z hamowaniem silnikiem, nie bylo tego "wolnego koła".
Zadzwoniłem dzis do warsztatu gdzie naprawiano skrzynię i opisałem to zjawisko. Od razu wiedzieli o "wolnym kole", jak powiedziałem, że jechałem innym i było inaczej to od razu zapytali czy to było quattro i że to normalne. Wg nich takie zachowanie skrzyni zależy od jej sterownika.
Generalnie to skrzynia działa lepiej niż przed awarią, tyle, że zużywam trochę bardziej hamulce bo od 50 km/h tylko nimi mgę zwalniać auto, no i silnik zużywa wtedy też trochę paliwa bo tyle co na biegu jałowym a nie zero (gdyby hamowal silnikiem az do 1 biegu).
Nie bardzo pamiętam jak to działało przed awarią bo nie zwracałem tak na to uwagi
Pal licho to paliwo i hamulce ale czy takie zachowanie skrzyni jest OK ?
-a6-c5-tryb-awaryjny-skrzyni-tiptronik-vt33492.htm
Po naprawie tip zachowuje się duzo lepiej niż przed awarią (płynniejsza zmiana biegów, szybsza zmiana z 1 na 2 itp.), jednak jest coś co nie daje mi spokoju.
Po kolei: silnik AKE, skrzynia FED, sterownik skrzyni z literami "BF", napęd przód-ośka, obecnie bez błędów w silniku i w skrzyni.
Tym co mnie niepokoi jest zachowanie skrzyni w czasie hamowania silnikiem. Jest dużo tematów ale dotyczą hamowania poprzez ręczną zmianę biegów (wykonaną przez kierowcę) w dół.
Mnie natomiast chodzi o przypadek gdy po prostu puszczam gaz i auto samo hamuje, zwalniając.
W czasie jazdy z prędkością np. 80 km/h puszczam gaz i auto zwalnia do 60 km/h (przy zwalnianiu obroty ponad 1000 obr/min, tak coś ok 1300, zużycie paliwa pokazuje 0) - przy tej prędkości skrzynia redukuje bieg z 5 na 4 i dalej zwalnia (obrotomierz po wahnięciu przy przełączeniu jest ponownie na tych 1300, zuzycie paliwa znowu zero).
Przy 50 km/h przełącza na 3 bieg i zaraz "puszcza" całkowicie. Tak jakby zadziałał mechanizm zwany w dwusuwach "wolnym kołem". Auto się toczy na luzie, obrotomierz pokazuje obroty biegu jałowego, wyswietlacz zużycia paliwa pokazuje zużycie paliwa jakie jest na jałowym. Po przełączeniu na ręczną zmianę biegów widzę, że skrzynia ma 3 bieg, potem jak auto samo zwolni to na wyswietlaczu zmieni się na 2.
Gdy jest na 3 to po dodaniu gazu następuje załączenie napędu i zaczyna się rozpędzać od 3 biegu.
Jesli na początku jechałem wolniej, na 3 biegu przy prędkości trochę powyżej 40 km/h to po puszczeniu gazu zwalnia, hamując silnikiem do 40 km/ h i przy tej prędkości rozłącza na luz.
Te prędkości i zjawiska zawsze są takie same.
Przejechałem się inną A6 2,5 TDI Tiptronik ale Quattro i tam w tej sytuacji następowało obniżanie biegów aż do 1 biegu, cały czas z hamowaniem silnikiem, nie bylo tego "wolnego koła".
Zadzwoniłem dzis do warsztatu gdzie naprawiano skrzynię i opisałem to zjawisko. Od razu wiedzieli o "wolnym kole", jak powiedziałem, że jechałem innym i było inaczej to od razu zapytali czy to było quattro i że to normalne. Wg nich takie zachowanie skrzyni zależy od jej sterownika.
Generalnie to skrzynia działa lepiej niż przed awarią, tyle, że zużywam trochę bardziej hamulce bo od 50 km/h tylko nimi mgę zwalniać auto, no i silnik zużywa wtedy też trochę paliwa bo tyle co na biegu jałowym a nie zero (gdyby hamowal silnikiem az do 1 biegu).
Nie bardzo pamiętam jak to działało przed awarią bo nie zwracałem tak na to uwagi
Pal licho to paliwo i hamulce ale czy takie zachowanie skrzyni jest OK ?
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
- Imię: Seweryn
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
Sprawdzone i tak tez mam na trybie S hamuje i schodzi po biegach natomiast na D tak jak u reszty
Cześć ekipa. Naprawy hamulców Audi A6 C5. Zapraszam.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
W sumie zapomniałem dopisać że mam wyłączony Dynamic Shift Program (DSP) żeby uniknąć tego właśnie oceniania mojego stylu jazdy które bardzo mnie denerwowało.RomanS pisze: ta cholera jakoś sama to wybiera oceniając mój styl jazdy
Myślę że to może też wpływać na sposób zmieniania biegów, więc może nie ma co porównywać.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Sprawdziłem, na tipie (recznej zmianie) działa tak samo, dodatkowo sprawdziłem, ze jak rozpoczynam hamowanie od razu hamulcami to skrzynia mi "pomaga" w tym hamowaniu, tzn. robi wszystko tak samo jak napisalem wcześniej a przy 50 km/h puszcza na luz i zostaja juz tylko hamulce.
Wg kilku opinii które uzyskałem na AKP wychodzi, że to normalne działanie tiptronika w autach z przednim napędem.
Dziekuje za zainteresowanie tematem i pomoc !
Wg kilku opinii które uzyskałem na AKP wychodzi, że to normalne działanie tiptronika w autach z przednim napędem.
Dziekuje za zainteresowanie tematem i pomoc !
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
falco, no i tym obudziłeś ponownie moje wątpliwościfalco pisze:cześć.
Romek,u mnie skrzynia działa identycznie jak opisałeś.
Ciekawe jak będzie z jazdą w górach,po każdym powrocie wymiana klocków
A taki juz byłem uspokojony
Mianowicie moja skrzynia ma sterowanie starszego typu, bez "S", ale za to mam "432". I czytając Instrukcje Obsługi :
"4- piaty bieg zostaje zablokowany. Powoduje to wzrost hamującego dzialania silnika przy zmniejszaniu nacisku na pedał przyspieszenia.
3- położenie dla tras górskich, czwarty i piąty bieg zablokowany,(...) i nastepuje dalsze zwiększenie hamującego działania silnika.
2- położenie dla stromych tras górskich (...) szczególnie przy holowaniu przyczepy. Samochód jedzie tylko na 1 lub 2 biegu, co pozwala na uzyskanie maksymalnego hamującego działania silnika"
Sprawdziłem dzisiaj jazdę na położeniach 4, 3 i 2. I nic się nie zmienia, jest tak samo jak na D <szok>
Czyli mogę np rozpędzić się na 2 biegu do ponad 50 km/h, puszczam gaz, hamuje do 50 km/h a potem wrzuca na luz !
Czyli np górska serpentyna, jedziesz w dół z przyczepą i poniżej 50 km/h mam ZERO hamowania silnikiem ! Tylko hamulce !
Poza tym przypomniało mi się, że przed awarią skrzyni przy hamowaniu miałem przed samym zatrzymaniem lekkie szarpnięcie (raz mocniejsze, raz słabsze, wyglądało że zależało to od intensywności hamowania), co wyglądało jakby skrzynia miała kłopoty z wyłączeniem na luz. O tym zjawisku (szarpnieciu przed zatrzymaniem) przeczytałem niejeden post na forum, więc nie tylko ja to miałem !
Po naprawie szarpnięcia nie ma, ale właściwie dlaczego napęd quattro ma mieć hamowanie silnikiem a ośka nie ma ? Moc silnika ta sama a dynamika auta większa nawet
I co Wy na to ?
Części samochodowe online - Motostacja pl
Nie wytrzymałem i sprawdziłem dzisiaj działanie skrzyni na 432
Na 4 jadąc np.70km/h hamuje silnikiem do 50 po czym włącza się luz.
na 3 hamuje silnikiem tak do ok.37/h i włącza na luz
Na 2 trudno wyczuć kiedy włącza na luz ,bo obie wskazówki km/obr. opadają równo.
Nie mam z kim nagrać filmiku,bo wrzucił bym na forum.
I teraz to ja jestem w kropce,bo skoro twoja skrzynia Romku jest po naprawie to pewno z moją jest coś nie tak.
Niestety,ale limit wydatków na auto w tym miesiącu został wyczerpany
Kodowanie raczej standardowe
Na 4 jadąc np.70km/h hamuje silnikiem do 50 po czym włącza się luz.
na 3 hamuje silnikiem tak do ok.37/h i włącza na luz
Na 2 trudno wyczuć kiedy włącza na luz ,bo obie wskazówki km/obr. opadają równo.
Nie mam z kim nagrać filmiku,bo wrzucił bym na forum.
I teraz to ja jestem w kropce,bo skoro twoja skrzynia Romku jest po naprawie to pewno z moją jest coś nie tak.
Niestety,ale limit wydatków na auto w tym miesiącu został wyczerpany
Kodowanie raczej standardowe
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Czyli dalej siedzimy w czarnej d..ziurzeoli80 pisze:nie wiem ale tak było na 100% może dlatego że mam jakiś starszy sterownik bo np moja skrzynia nie przyjmuje kodowania
00003 co u ciebie jest serją ani rzadnego innego prucz 00010. co do wolnego kola jakie masz ty po naprawie to sprawdziłem u siebie i nic takiego nie wystempuje tj.skrzynia wychamowuje silnikiem aż do zatrzymania,nie wyluzowuje przy 50 km\h
Częśc z Was ma ten efekt wolnego koła, część nie.
Czy zakodowanie sterownika ma na to wpływ ?
Brakuje nam jakiejs "wiedzy obiektywnej" czyli kogoś kto wiedzialby jak powinno być
Części samochodowe online - Motostacja pl
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Masz jakieś szarpnięcia jak zaczniesz przyśpieszać?RomanS pisze:Gdy jest na 3 to po dodaniu gazu następuje załączenie napędu i zaczyna się rozpędzać od 3 biegu.
Co się dzieje z obrotami jeżeli zaczniesz hamować na tym "luzie"?
Czyli na 3 masz wysprzęglanie biegu... Proponowałbym logowanie dynamiczne, żeby sprawdzić jak działa lock-up w konwerterze. Jeżeli konwerter załącza lock-up, wówczas może to być wina sprzęgła wewnątrz skrzyni...
Z praktycznego punktu widzenia fajna opcja na jazdę w ruchu miejskim bo można się przetoczyć większość dystansu i zaoszczędzić paliwo
Nie jestem fachowcem, ale IMHO nie warto grzebać przy skrzyni, ponieważ można nauczyć się z tym żyć i czerpać korzyści z tańszej jazdy w mieście
Mój ojciec miał Pontiac'a (3.1L FWD 4-biegowa ASB) i po naprawie skrzyni przez jakichś baranów było tak, że 4-ka przestała się załączać i hamowanie silnikiem na 3 zniknęło... Jadę autostradą 115km/h, ściągam nogę z gazu a rpm jak na jałowym <szok> zero szarpnięć, zmiany w zakresie 1-3 idealne. Majster podpinał swój terminal, coś klikał i mówił że wszystko jest OK. Podczas jazdy widział że coś nie gra, jednak nie potrafił zdiagnozować... Chciałem kupić terminal do diagnozowania, ale ojciec nie chciał mnie dopuścić do tych spraw, żebym nie przekombinował...
U mnie w Audi (Quattro) w trybie D bez gazu i hamulca skrzynia redukuje 5-2 gdy rpm spadnie do 1K. Bieg 2-1 redukuje tóż przed zatrzymaniem gdy hamuję (ok.800rpm).