Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Tiptronik po naprawie - czy tak powinien działać ?

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

[ A6 C5] Tiptronik po naprawie - czy tak powinien działać ?

Post autor: Motostacja pl » 12 lip 2011, 22:51

Witajcie, moje zmagania z naprawą tipa opisałem w wątku

-a6-c5-tryb-awaryjny-skrzyni-tiptronik-vt33492.htm

Po naprawie tip zachowuje się duzo lepiej niż przed awarią (płynniejsza zmiana biegów, szybsza zmiana z 1 na 2 itp.), jednak jest coś co nie daje mi spokoju.

Po kolei: silnik AKE, skrzynia FED, sterownik skrzyni z literami "BF", napęd przód-ośka, obecnie bez błędów w silniku i w skrzyni.

Tym co mnie niepokoi jest zachowanie skrzyni w czasie hamowania silnikiem. Jest dużo tematów ale dotyczą hamowania poprzez ręczną zmianę biegów (wykonaną przez kierowcę) w dół.

Mnie natomiast chodzi o przypadek gdy po prostu puszczam gaz i auto samo hamuje, zwalniając.
W czasie jazdy z prędkością np. 80 km/h puszczam gaz i auto zwalnia do 60 km/h (przy zwalnianiu obroty ponad 1000 obr/min, tak coś ok 1300, zużycie paliwa pokazuje 0) - przy tej prędkości skrzynia redukuje bieg z 5 na 4 i dalej zwalnia (obrotomierz po wahnięciu przy przełączeniu jest ponownie na tych 1300, zuzycie paliwa znowu zero).

Przy 50 km/h przełącza na 3 bieg i zaraz "puszcza" całkowicie. Tak jakby zadziałał mechanizm zwany w dwusuwach "wolnym kołem". Auto się toczy na luzie, obrotomierz pokazuje obroty biegu jałowego, wyswietlacz zużycia paliwa pokazuje zużycie paliwa jakie jest na jałowym. Po przełączeniu na ręczną zmianę biegów widzę, że skrzynia ma 3 bieg, potem jak auto samo zwolni to na wyswietlaczu zmieni się na 2.
Gdy jest na 3 to po dodaniu gazu następuje załączenie napędu i zaczyna się rozpędzać od 3 biegu.

Jesli na początku jechałem wolniej, na 3 biegu przy prędkości trochę powyżej 40 km/h to po puszczeniu gazu zwalnia, hamując silnikiem do 40 km/ h i przy tej prędkości rozłącza na luz.

Te prędkości i zjawiska zawsze są takie same.

Przejechałem się inną A6 2,5 TDI Tiptronik ale Quattro i tam w tej sytuacji następowało obniżanie biegów aż do 1 biegu, cały czas z hamowaniem silnikiem, nie bylo tego "wolnego koła".

Zadzwoniłem dzis do warsztatu gdzie naprawiano skrzynię i opisałem to zjawisko. Od razu wiedzieli o "wolnym kole", jak powiedziałem, że jechałem innym i było inaczej to od razu zapytali czy to było quattro i że to normalne. Wg nich takie zachowanie skrzyni zależy od jej sterownika.

Generalnie to skrzynia działa lepiej niż przed awarią, tyle, że zużywam trochę bardziej hamulce bo od 50 km/h tylko nimi mgę zwalniać auto, no i silnik zużywa wtedy też trochę paliwa bo tyle co na biegu jałowym a nie zero (gdyby hamowal silnikiem az do 1 biegu).

Nie bardzo pamiętam jak to działało przed awarią bo nie zwracałem tak na to uwagi :(


Pal licho to paliwo i hamulce ale czy takie zachowanie skrzyni jest OK ???
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 13 lip 2011, 02:07

W trybe D u mnie skrzynia też za bardzo nie hamuje silnikiem sama z siebie, a po rozpięciu lock-upa (koło 3 biegu) prawie w ogóle.
W trybie S hamuje mocniej.
W Tip hamuje na każdym biegu.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 13 lip 2011, 09:16

mwx, dzieki za info, to co ja opisałem to w trybie D, mam starszą skrzynię więc nie mam S przy dźwigni, tylko ta cholera jakoś sama to wybiera oceniając mój styl jazdy :)

Ale w trybie Tip sprawdzę, bo malo go uzywam <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 13 lip 2011, 12:47

Sprawdzone i tak tez mam na trybie S hamuje i schodzi po biegach natomiast na D tak jak u reszty

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 13 lip 2011, 12:48

RomanS pisze: ta cholera jakoś sama to wybiera oceniając mój styl jazdy :)
W sumie zapomniałem dopisać że mam wyłączony Dynamic Shift Program (DSP) żeby uniknąć tego właśnie oceniania mojego stylu jazdy które bardzo mnie denerwowało.

Myślę że to może też wpływać na sposób zmieniania biegów, więc może nie ma co porównywać.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 13 lip 2011, 20:34

Sprawdziłem, na tipie (recznej zmianie) działa tak samo, dodatkowo sprawdziłem, ze jak rozpoczynam hamowanie od razu hamulcami to skrzynia mi "pomaga" w tym hamowaniu, tzn. robi wszystko tak samo jak napisalem wcześniej a przy 50 km/h puszcza na luz i zostaja juz tylko hamulce.

Wg kilku opinii które uzyskałem na AKP wychodzi, że to normalne działanie tiptronika w autach z przednim napędem.

Dziekuje za zainteresowanie tematem i pomoc ! <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 14 lip 2011, 12:30

cześć.
Romek,u mnie skrzynia działa identycznie jak opisałeś.
Ciekawe jak będzie z jazdą w górach,po każdym powrocie wymiana klocków <mysli>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 14 lip 2011, 21:38

falco pisze:cześć.
Romek,u mnie skrzynia działa identycznie jak opisałeś.
Ciekawe jak będzie z jazdą w górach,po każdym powrocie wymiana klocków <mysli>
falco, no i tym obudziłeś ponownie moje wątpliwości :|

A taki juz byłem uspokojony <uoee>

Mianowicie moja skrzynia ma sterowanie starszego typu, bez "S", ale za to mam "432". I czytając Instrukcje Obsługi :

"4- piaty bieg zostaje zablokowany. Powoduje to wzrost hamującego dzialania silnika przy zmniejszaniu nacisku na pedał przyspieszenia.

3- położenie dla tras górskich, czwarty i piąty bieg zablokowany,(...) i nastepuje dalsze zwiększenie hamującego działania silnika.

2- położenie dla stromych tras górskich (...) szczególnie przy holowaniu przyczepy. Samochód jedzie tylko na 1 lub 2 biegu, co pozwala na uzyskanie maksymalnego hamującego działania silnika"

Sprawdziłem dzisiaj jazdę na położeniach 4, 3 i 2. I nic się nie zmienia, jest tak samo jak na D <szok>
Czyli mogę np rozpędzić się na 2 biegu do ponad 50 km/h, puszczam gaz, hamuje do 50 km/h a potem wrzuca na luz !

Czyli np górska serpentyna, jedziesz w dół z przyczepą i poniżej 50 km/h mam ZERO hamowania silnikiem ! Tylko hamulce !

Poza tym przypomniało mi się, że przed awarią skrzyni przy hamowaniu miałem przed samym zatrzymaniem lekkie szarpnięcie (raz mocniejsze, raz słabsze, wyglądało że zależało to od intensywności hamowania), co wyglądało jakby skrzynia miała kłopoty z wyłączeniem na luz. O tym zjawisku (szarpnieciu przed zatrzymaniem) przeczytałem niejeden post na forum, więc nie tylko ja to miałem !

Po naprawie szarpnięcia nie ma, ale właściwie dlaczego napęd quattro ma mieć hamowanie silnikiem a ośka nie ma ??? Moc silnika ta sama a dynamika auta większa nawet <foch>

I co Wy na to ???
Części samochodowe online - Motostacja pl

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 15 lip 2011, 14:45

Nie wytrzymałem i sprawdziłem dzisiaj działanie skrzyni na 432
Na 4 jadąc np.70km/h hamuje silnikiem do 50 po czym włącza się luz.
na 3 hamuje silnikiem tak do ok.37/h i włącza na luz
Na 2 trudno wyczuć kiedy włącza na luz ,bo obie wskazówki km/obr. opadają równo.
Nie mam z kim nagrać filmiku,bo wrzucił bym na forum.
I teraz to ja jestem w kropce,bo skoro twoja skrzynia Romku jest po naprawie to pewno z moją jest coś nie tak.
Niestety,ale limit wydatków na auto w tym miesiącu został wyczerpany <uoee>
Kodowanie raczej standardowe
Obrazek

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 17 lip 2011, 20:07

falco pisze: I teraz to ja jestem w kropce,bo skoro twoja skrzynia Romku jest po naprawie to pewno z moją jest coś nie tak.

Kodowanie raczej standardowe
Kodowanie mam to samo.

A to że moja jest po naprawie to tak do końca pewne nic z jej działaniem nie jest <mysli>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 23 lip 2011, 00:09

oli80, wg linka który podałeś nie może byc zera na końcu, więc jak mogłeś mieć 00000 ???
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 27 lip 2011, 09:48

oli80 pisze:nie wiem ale tak było na 100% może dlatego że mam jakiś starszy sterownik bo np moja skrzynia nie przyjmuje kodowania
00003 co u ciebie jest serją ani rzadnego innego prucz 00010. co do wolnego kola jakie masz ty po naprawie to sprawdziłem u siebie i nic takiego nie wystempuje tj.skrzynia wychamowuje silnikiem aż do zatrzymania,nie wyluzowuje przy 50 km\h
Czyli dalej siedzimy w czarnej d..ziurze :>

Częśc z Was ma ten efekt wolnego koła, część nie.

Czy zakodowanie sterownika ma na to wpływ ???

Brakuje nam jakiejs "wiedzy obiektywnej" czyli kogoś kto wiedzialby jak powinno być <mysli>
Części samochodowe online - Motostacja pl

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 27 lip 2011, 12:06

RomanS pisze: Brakuje nam jakiejs "wiedzy obiektywnej" czyli kogoś kto wiedzialby jak powinno być <mysli>
Na Vagolandii jest Ktoś,pisany przez bardzo duże P kto pewnie wie jak powinno być :>

yooo25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 21 gru 2007, 17:05
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: yooo25 » 28 lip 2011, 01:20

0000 to norma w starszych sterach
0010 niby tryb agresywny

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 25 paź 2011, 20:55

RomanS pisze:Gdy jest na 3 to po dodaniu gazu następuje załączenie napędu i zaczyna się rozpędzać od 3 biegu.
Masz jakieś szarpnięcia jak zaczniesz przyśpieszać?
Co się dzieje z obrotami jeżeli zaczniesz hamować na tym "luzie"?

Czyli na 3 masz wysprzęglanie biegu... Proponowałbym logowanie dynamiczne, żeby sprawdzić jak działa lock-up w konwerterze. Jeżeli konwerter załącza lock-up, wówczas może to być wina sprzęgła wewnątrz skrzyni...
Z praktycznego punktu widzenia fajna opcja na jazdę w ruchu miejskim bo można się przetoczyć większość dystansu <luzik> i zaoszczędzić paliwo :p
Nie jestem fachowcem, ale IMHO nie warto grzebać przy skrzyni, ponieważ można nauczyć się z tym żyć i czerpać korzyści z tańszej jazdy w mieście <okok>


Mój ojciec miał Pontiac'a (3.1L FWD 4-biegowa ASB) i po naprawie skrzyni przez jakichś baranów było tak, że 4-ka przestała się załączać i hamowanie silnikiem na 3 zniknęło... Jadę autostradą 115km/h, ściągam nogę z gazu a rpm jak na jałowym <szok> zero szarpnięć, zmiany w zakresie 1-3 idealne. Majster podpinał swój terminal, coś klikał i mówił że wszystko jest OK. Podczas jazdy widział że coś nie gra, jednak nie potrafił zdiagnozować... :[ Chciałem kupić terminal do diagnozowania, ale ojciec nie chciał mnie dopuścić do tych spraw, żebym nie przekombinował... <milczek>

U mnie w Audi (Quattro) w trybie D bez gazu i hamulca skrzynia redukuje 5-2 gdy rpm spadnie do 1K. Bieg 2-1 redukuje tóż przed zatrzymaniem gdy hamuję (ok.800rpm).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga