[A6 C5 1.9 2003]Kierownica i jej "skrzypienie"
[A6 C5 1.9 2003]Kierownica i jej "skrzypienie"
Witam
Zauważyłem ostatnio w swoim samochodzie ze cos delikatnie trzeszczy przy skręcaniu kierownicą w prawo badz w lewo.Przerabiał ktoś juz ten temat???
Pozdrawiam
Zauważyłem ostatnio w swoim samochodzie ze cos delikatnie trzeszczy przy skręcaniu kierownicą w prawo badz w lewo.Przerabiał ktoś juz ten temat???
Pozdrawiam
Z tyłu masz dwa torxy 30 lub 35 do odkręcenia poduszki ,a do odkręcenia kierownicy 12 kątny torx m10 lub m12 nie pamiętam dokładnie.
U mnie też skrzypi
plastikowe tuleje na kolumnie nasmarowane , na wachaczach i końcówkach zero luzu ,wszystko ok , już powoli przestaje mieć pomysły co to skrzypi . W sobotę jeszcze zwalę sprężyny i nasmaruję kielichy jak nie pomoże to zostaje tylko maglownica .Ostatnio zauważyłem ,że skrzypi jak wściekłe jak jest sucho jak popada deszcz to tylko czasem, albo wcale
U mnie też skrzypi
plastikowe tuleje na kolumnie nasmarowane , na wachaczach i końcówkach zero luzu ,wszystko ok , już powoli przestaje mieć pomysły co to skrzypi . W sobotę jeszcze zwalę sprężyny i nasmaruję kielichy jak nie pomoże to zostaje tylko maglownica .Ostatnio zauważyłem ,że skrzypi jak wściekłe jak jest sucho jak popada deszcz to tylko czasem, albo wcale
Zgodze się z Toba, jeszcze 2tyg temu jak mielismy mrozy to bylo jakby mokrymi podeszwami po pedalach jezdził - a teraz mniej, może latem wcale nie bedzie piszczeć?
"O! Dwadzieścia żywych trupów ze mnie szydzi. Cóż za czasy nastały, żeby trupy, miast na cmentarzu leżeć, ludzi nachodziły."
Achaja, Tom I
Achaja, Tom I
Witam,
właśnie przerabiałem problem skrzypienia gdzieś z okolic kierownicy.
Dźwięki te doprowadzały mnie do białej gorączki... jakby tarła guma o gumę....Jehhhh....
....
Po zdjęciu osłony pod kierownicą (kilka śrub do odkręcenia i zdjęcie osłonki przy zegarach) słuchałem skąd ten PASKUDNY dźwięk dochodzi.
Niestety musiałem dość poważnie 'zanurkować' pod kierownicą (...rozwalona głowa o mocowanie osłony którą wcześniej zdjąłem...).
Dźwięk zlokalizowałem w elemencie zwanym "KRZYÂŻAK". Jest to ostatni element układu kierowniczego znajdujący się po stronie kabiny kierowcy tuż przed grodzią.
ZRÓB TO SAM.... najlepiej nasmarować to czymś gęstym... ale też dobrze penetrującym.
W moim przypadku użyłem smaru z teflonem w sprey'u. Kilka dobrych wtrysków z każdej możliwej strony krzyżaka i 'gumowanie' USTAÂŁO ! Mam nadzieję, że na dobre.
Jeśli ktoś nie wie jak to zrobić, to służę pomocą.
Pozdrawiam
Przemek
właśnie przerabiałem problem skrzypienia gdzieś z okolic kierownicy.
Dźwięki te doprowadzały mnie do białej gorączki... jakby tarła guma o gumę....Jehhhh....
....
Po zdjęciu osłony pod kierownicą (kilka śrub do odkręcenia i zdjęcie osłonki przy zegarach) słuchałem skąd ten PASKUDNY dźwięk dochodzi.
Niestety musiałem dość poważnie 'zanurkować' pod kierownicą (...rozwalona głowa o mocowanie osłony którą wcześniej zdjąłem...).
Dźwięk zlokalizowałem w elemencie zwanym "KRZYÂŻAK". Jest to ostatni element układu kierowniczego znajdujący się po stronie kabiny kierowcy tuż przed grodzią.
ZRÓB TO SAM.... najlepiej nasmarować to czymś gęstym... ale też dobrze penetrującym.
W moim przypadku użyłem smaru z teflonem w sprey'u. Kilka dobrych wtrysków z każdej możliwej strony krzyżaka i 'gumowanie' USTAÂŁO ! Mam nadzieję, że na dobre.
Jeśli ktoś nie wie jak to zrobić, to służę pomocą.
Pozdrawiam
Przemek
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
[A6 C5 2.5TDI] piszczenie, skrzypienie kierownicy
Też mam problem z tym skrzypieniem kierownicy, ogólnie jak jest wilgotno są deszcze i mrozy to nie piszczy.
Poniżej link do filmiku wtedy było -1,5 ‘C
Może ktoś znalazł 100% rozwiązanie problemu ?
Poniżej link do filmiku wtedy było -1,5 ‘C
Może ktoś znalazł 100% rozwiązanie problemu ?
A u mnie pomogl wd 40 . tez piszczalo w scianie grodziowej, a dokladnie gumowy uszczelniacz lozyska na kolumnie kierowniczej. I co ciekawe, moj mechanik stwierdzil ze to taka wada fabryczna i piszczy w wiekszosci aut...czesto wlasnie o to klienci mu sie pytaja i zawsze doradza wd40.
----- 1.9 TDI ... 160 KM i 370 Nm------
To ja Wam powiem co piszczy :-D
maglownica sie konczy
mialem piski jak Wy nikt mi nie mogl powiedziec co to jedni mówili ze te auta tak maja inni ze któraś częśc z zawieszenia , wymieniłem kompletne zawieche (przód) i dalej piszczało , aż tu któregoś dnia przy jeżdzie żona(głównie ona jezdzi autem mnie nie ma w domu :mrgreen: ) zauważyła wycie pompy wspomagania pojechała do mechanika na kanał i okazało sie że płynu zero dolała wiec znowu i to samo zdecydowałem sie na regeneracje maglownicy
piski odeszły :-D
daje głowę ,że to i w Waszych szóstkach ten sam problem
maglownica sie konczy
mialem piski jak Wy nikt mi nie mogl powiedziec co to jedni mówili ze te auta tak maja inni ze któraś częśc z zawieszenia , wymieniłem kompletne zawieche (przód) i dalej piszczało , aż tu któregoś dnia przy jeżdzie żona(głównie ona jezdzi autem mnie nie ma w domu :mrgreen: ) zauważyła wycie pompy wspomagania pojechała do mechanika na kanał i okazało sie że płynu zero dolała wiec znowu i to samo zdecydowałem sie na regeneracje maglownicy
piski odeszły :-D
daje głowę ,że to i w Waszych szóstkach ten sam problem
Jest > Allroad C5 2,5 TDI BAU 180KM
Było > A6 C5 2.5 TDI AFB 150KM
Było > A6 C5 2.5 TDI AFB 150KM
Może w twoim przypadku była to maglownica a ja też miałem takie trzeszczenie i wczoraj znalazłem chwile żeby zanurkować pod kierownicę.
Faktycznie skrzypienie (jak stare drzwi) dochodzi z miejsca gdzie znajduje się trójnik czyli przy samej ścianie oddzielającej kabinę od silnika.
Wypsikałem wszystko WD40 i nic to za bardzo nie dało, potem wziąłem podobny płyn do pryskania łożysk itp który jest gęstszy i nie wiele sie zmieniło, w końcu wziąłem strzykawkę z igłą, zassałem oliwę do smarowania łańcuchów itp i próbowałem wstrzyknąć w miejsce przechodzenia trzpienia przez ścianę grodziową.
Odpaliłem silnik pokręciłem kierownicą lewo prawo do końca i trzeszczenie ustało!
Także tak jak pisał kolega wcześniej - dobry płyn penetrujący i lać w tamto miejsce!
życzę wszystkim wesołych świąt
Faktycznie skrzypienie (jak stare drzwi) dochodzi z miejsca gdzie znajduje się trójnik czyli przy samej ścianie oddzielającej kabinę od silnika.
Wypsikałem wszystko WD40 i nic to za bardzo nie dało, potem wziąłem podobny płyn do pryskania łożysk itp który jest gęstszy i nie wiele sie zmieniło, w końcu wziąłem strzykawkę z igłą, zassałem oliwę do smarowania łańcuchów itp i próbowałem wstrzyknąć w miejsce przechodzenia trzpienia przez ścianę grodziową.
Odpaliłem silnik pokręciłem kierownicą lewo prawo do końca i trzeszczenie ustało!
Także tak jak pisał kolega wcześniej - dobry płyn penetrujący i lać w tamto miejsce!
życzę wszystkim wesołych świąt
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 111
- Rejestracja: 13 wrz 2008, 14:02
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmia
Ja się już w tym temacie wypowiadałem kiedyś, ale... nawiąże jeszcze raz
Otóż objawy miałem takie jak poprzednicy - skrzypienie z kolumny kierownicy tuż za fajerą
ostatniej zimy zdjąłem kierę (wraz z kolegą mechanikiem) i... narobiłem biedy bo rozwinąłem taśmę i pojawiły się błędy - m. in. ten od "kąta skrętu" - problem tu opisywany na forum, który udało mi się usunąć tylko dzięki pomocy kolegi z klubu.
Ale do rzeczy - zdjęcie kiery i żadne smary do środka nie pomogły - przyszło lato i... samo się "wyciszyło". A teraz się ochłodziło i ZNOWU SKRZYPI
Dziś poszperałem przy kolumnie od spodu - tam gdzie jest dźwignia blokująca regulację kierownicy. Odblokowałem ją i od dołu napsikałem oleju silikonowego Castrola - póki co pomogło i nawet kiera jakoś lżej chodzi.
Tak, że może i Wy spróbujcie tego u siebie...
Pozdrawiam
Otóż objawy miałem takie jak poprzednicy - skrzypienie z kolumny kierownicy tuż za fajerą
ostatniej zimy zdjąłem kierę (wraz z kolegą mechanikiem) i... narobiłem biedy bo rozwinąłem taśmę i pojawiły się błędy - m. in. ten od "kąta skrętu" - problem tu opisywany na forum, który udało mi się usunąć tylko dzięki pomocy kolegi z klubu.
Ale do rzeczy - zdjęcie kiery i żadne smary do środka nie pomogły - przyszło lato i... samo się "wyciszyło". A teraz się ochłodziło i ZNOWU SKRZYPI
Dziś poszperałem przy kolumnie od spodu - tam gdzie jest dźwignia blokująca regulację kierownicy. Odblokowałem ją i od dołu napsikałem oleju silikonowego Castrola - póki co pomogło i nawet kiera jakoś lżej chodzi.
Tak, że może i Wy spróbujcie tego u siebie...
Pozdrawiam
gwizdek