Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 2.5 Tdi] Problem z doładowaniem + czarny dym

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Max1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:18
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

[ A6 C5 2.5 Tdi] Problem z doładowaniem + czarny dym

Post autor: Max1985 » 19 lip 2011, 21:57

Witam borykam się z problemem...

Niedawno wymieniłem N75 oraz przepływke. Problemem był brak mocy (autko jechało do 3 tys jakby miało 90 KM i koniec
po spuszczeniu z gazu i ponownym dodaniu wciskało w fotel i leciał do max obrotów, dodatkowo przy ponownym dodaniu gazu towarzyszył dźwięk zajechanego N75 czyli świst i gwizd

Teraz autko ma te same objawy co wcześniej lecz już bez świstów i gwizdów :P poza tym dołączyła zasłona z czarnego dymu za autkiem.
Szukałem na forum ale nigdzie nic konkretnie nie pisało.
to ze EGR to ze dziura w układzie.


VAG nie wykazuje błędów, przedtem pokazywał przepływke i n75

N75 z nowszego modelu ( z zaokrągloną wtyczką a był z płaską)

Turbo 3 miesiące temu po regeneracja
EGR wyczyszczone 3 m-ce temu :P
nieszczelności hmm.. raczej brak. przynajmniej nic nie wyszukałem ( nic nie dmucha i nic nie zasysa lewego powietrza)

Błagam pomóżcie bo już nie wiem co robić.. a nie chce się pozbywać mojej niuni :/
Obrazek

jakcis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:12
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: jakcis » 19 lip 2011, 22:21

podlanaczam sie do tmatu mam taki sam problem wyminilem wtryski turbo pompe vp44 przeplywke zawory od egr i turba czujnik temp cieczy caly rozrzad filtr paliwa pompe paliwa w zbiorniku oraz duzo innych rzeczy ktore akrurat chyba nie maja nic do temtu czekam czekamy z kolega na jakies podpowiedzi
jakob

lukidb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: lukidb » 21 lip 2011, 07:28

Może to głupie, ale czasem pierdoła daje w kość. Ja po zabiegach z własnoręcznym czyszczeniem egr i wymiany przewodów paliwowych miałem podobną sytuację - brak mocy silnik max do 3tys obrotów i klapa, dalej nie jedzie.
Okazało się, że przy wymianie przewodów paliwowych "zrzuciłem" jeden w wężyków które znajdują się obok filtra paliwa po lewej, podpięte są do kostki z dwoma wtykami (nie wiem jak to się nazywa) w każdym razie jeden z w/w wężyków idzie do egr, drugi do (chyba tak to się nazywa) gruszki turbiny. U mnie spadł jeden idący pod spód silnika, pewnie gdzieś w kierunku turbiny.

Awatar użytkownika
Max1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 11 paź 2009, 13:18
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: Max1985 » 21 lip 2011, 15:44

kolego lukidb, to o czym mówisz to węze z zaworu N75 idące do turbiny oraz z zaworu sterowania EGR idące do EGR :P To mam sprawdzone i wszystko siedzi jak na kropelce :) problem w czym innym..

Widzę ze forum umiera skoro tyle pomocy napływa ;]
Obrazek

cygar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 25 cze 2011, 15:58
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: cygar » 23 lip 2011, 11:29

Ja mam wrecz odwrotnie. Auto sie wkreca do max obrotow ale dosyc zmulascie. Turbo po regeneracji troszke lepiej ale dalej lipnie. Mechanik co sprawdzal stwierdzil ze mam zla dawke poczatkowa i dlatego auto sie nie wkreca szybko a i z rury zero dymu (mozna biale rekawiczki przylozyc do wydechu i beda czyste). Sprawdzilem katalizatory ok. Podejrzewam ze albo faktycznie mala dawka paliwa lub wtryski zapieczone. Mam Allroada chcialem zmienic dawke paliwa ale mam problem z pinem zaden nie pasuje. Silnik AKE 180KM moze ktos ma jakis kod ?. A i dodam ze autko czy cieple czy zimne pali na dotyk ro raczej nie pompa

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga