Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Wymiana rozrządu w silniku V8 (V6) - full fotostory

Warsztat
labiss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 10 cze 2010, 21:25
Lokalizacja: Małopolska

[A6 C5] Wymiana rozrządu w silniku V8 (V6) - full fotostory

Post autor: labiss » 25 lut 2011, 23:56

Witam.

Sporo się zastanawiałem nad tym czy robić instrukcję na forum,bo w sumie nie jestem jakimś mechanikiem,ale poszukując pomocy w zakresie wymiany rozrządu w V8 postanowiłem się sprężyć i zrobić fotostory,aby innym było łatwiej.

Przypuszczam,że instrukcja będzie również dobrym poglądem na wymianę rozrządu w silnikach V6.

Dobra dość zbędnego pisania.

Biorąc się za wymianę rozrządu zaopatrzyłem się również w termostat,który powinno się zmieniać co jakiś czas.Dodatkowo pasek wielorowkowy (alternatora),rolkę która go prowadzi i niestety pompę wspomagania,bo już nie podawała dobrze na mrozie.

To tyle.Będę wklejał zdjęcia w w miarę jak umiem opisywał je.Miłej lektury.

Pacjent Audi A6 z 2001 r. Silnik 4,2 benzyna ASG.

Po otworzeniu maski ukazują nam się plastiki które trzeba zdemontować.Są na takich plastikowych kołeczkach na krzyżak. ( Chodzi o te z napisami 4,2 V8 i 5V po bokach ).Na zdjęciu widzimy : Odpięty akumulator, odkręcamy to co zaznaczone na czerwono,zbiorniczek wyrównawczy i dwie śruby mocujące prowadzenie powietrza do obudowy filtra.Obrazek

Następnie schodzimy do kanału (lub wchodzimy pod auto jeżeli ktoś robi na podnośniku) i lokalizujemy dwa korki od płynu chłodniczego.Jeden znajduje się za kratką koło halogenu po stronie kierowcy,drugi koło czujnika temperatury i poziomu oleju.Wg. schematów to jest jeszcze trzeci gdzieś obok alternatora,ale tylko w niektórych wersjach.U mnie znalazłem te dwa.Obrazek
Obrazek

X - to korek spustowy Y - w tamto miejsce nakładamy jakiegoś węża i wpuszczamy do jakiegoś wiadra lub butelki. (jeżeli będziemy go wlewać z powrotem to dobrze przez jakiś filterek,albo chociaż pończochę)

Obrazek

Demontujemy ten plastikowy przewód powietrza od którego wcześniej odkręciliśmy śruby.Wystarczy go krótko mówiąc wyszarpać ze swojego miejsca,ale tak,żeby nie połamać.

Obrazek

Następnie odkręcamy opaskę zaciskową rury powietrza,wypinamy wtyczkę przepływomierza,od obudowy filtra powietrza zdejmujemy (chyba czujnik oparów spalin) urządzenie i odkręcamy śrubę.Strzałką zaznaczony jest jeszcze przewód płynu chłodniczego,który musimy odpiąć od obudowy filtra.

Obrazek

Teraz po wyjęciu rury możemy wyjąć obudowę z filtrem z gniazd które zaznaczyłem.Mocniej pociągnąć do góry.Obrazek

Niestety nie robiłem zdjęć zderzaka przed zdjęciem,bo lepiej będzie widać umiejscowienie śrub na zdjęciu bez zderzaka. Na czerwono zaznaczyłem miejsca w których znajdują się śruby mocujące zderzak. ÂŻeby odkręcić nakrętki,które mocują zderzak do błotnika musi być zdemontowana obudowa filtra powietrza i przynajmniej u siebie musiałem poluzować lampę od kierowcy,bo nie mogłem się tam dostać. Nie zaznaczyłem też śrubek które znajdują się za nadkolami.Najpierw należy odkręcić przynajmniej 3 śrubki w nadkolu,żeby je odgiąć,a następnie przy samej ziemi jest po każdej stronie jedna śrubeczka mała do zderzaka. W aluminiowe wsporniki od dołu wchodzą takie długie śruby które odkręcimy przez otwory koło halogenów. Należy pamiętać o odpięciu halogenów i przewodu od sprysku ksenonów. Na niebiesko oznaczone śrubki które można odkręcić już po zdjęciu zderzaka.Mocują one takie plastiki i chłodnicę płynu wspomagania.Obrazek

Na tym zdjęciu oznaczyłem czujnik wentylatora,który należy wypiąć przed zdjęciem pasa,oraz strzałką klamrę dopinającą do mocowania chłodnicę płynu wspomagania.Po tym zabiegu możemy ją odchylić na bok.Obrazek

I kolejne zdjęcie z przodu.Opiszę czynności,które trzeba wykonać przed zdjęciem pasa.Po pierwsze odpinamy wszystkie wtyczki elektryczne,które mogą łączyć elementy pasa z resztą auta.O ile pamiętam to były wtyczki od lamp,czujnik temperatury zewnętrznej,wtyczka wentylatora,czujnik płynu chłodniczego. Następnie odpinamy Zaznaczone na niebiesko po stronie pasażera węże płynu chłodniczego (najpierw z zacisku zdejmujemy taki metalowy drucik przynajmniej u mnie tak było) i rozpinamy węże.Oczywiście nie widać ich na zdjęciu,bo znajdują się po drugiej stronie.Poz stronie kierowcy natomiast mamy dwa metalowe przewody od chłodnicy oleju automatycznej skrzyni biegów.W manualach pewnie tego nie ma.U mnie mocowane one na dwie śruby 10 mm.Trzeba zdjąć z takich widełek chłodnicę klimy i odłożyć do przodu.Nie zaginać węży,ani nie odłączać chłodnicy !!! Na czerwono oznaczone inne śruby,które należy wykręcić.Po dwie do błotników na torx,dwie z boków i po 3 we wspornikach aluminiowych.Czasami są jeszcze po dwie obok tych wsporników.U mnie ich nie było.X na zdjęciu to nawiew na alternator,który również trzeba odkręcić,a Y to cięgno maski,które również trzeba odpiąć.

Myślę,że można już zdejmować pas.Najlepiej w dwie osoby.Obrazek

Kolejne zdjęcie przedstawia od lewej 4 śruby,które mocują wspornik momentu obrotowego.Warto go odkręcić gdyż wtedy ułatwi nam to dostęp przy dalszych czynnościach,a śruby łatwo się odkręcają.Gdyby były wątpliwości - silnik nam nie opadnie. :) Ta łapka nie podtrzymuje silnika. Dalej trzy małe czerwone kółeczka oznaczają miejsca na śruby wiatraka,który już odkręciłem.Niebieską strzałką jest oznaczone miejsce śruby,którą przymocowane jest sprzęgło wiskotyczne.Aby je odkręcić potrzebny jest klucz nastawny do nakrętek rowkowych dwu otworowych,którego rysunek dam na końcu tematu razem z innymi narzędziami. Blokujemy nim koło pasowe i odkręcamy śrubę z wisko.UWAGA ! Tą śrubę odkręcamy w prawo.LEWY GWINT !!.Obrazek

Tu widzimy zdjęte już górne pokrywy od kół rozrządu i oznaczone kolejno do odkręcenia od lewej : trzy śruby uchwytu wspornika momentu obrotowego i koła pasowego wisko które odkręciłem po zdjęciu wisko i po prawej trzy śruby koła pasowego pompy wspomagania,które ja odkręcałem ponieważ wymieniałem pompę.Ktoś kto chce wymienić tylko rozrząd nie musi tego odkręcać.Niebieską strzałką jest zaznaczony otwór w napinaczu w który należy wsunąć jakiś pręcik aby zablokować napinacz przed zdjęciem paska wielorowkowego (alternatora).Obrazek

Teraz obracamy silnik tyle razy,aby znak na kole pasowym z tłumikem drgań wału korbowego ustawił się zgodnie ze znakiem na dolnej obudowie rozrządu.Jednocześnie dwie blaszki srebrne u góry na wałach muszą ustawić się poziomo dużymi otworami do wewnątrz.Obrazek

Silnikiem kręcimy tylko i wyłącznie śrubą główną wału oznaczoną strzałką.Jest tam potrzebny klucz z wieloma ząbkami.Ja miałem akurat taki oczkowy.Obrazek

Obrazek

Teraz czas na wkręcenie śruby blokującej (ustalającej) wał korbowy.Najpierw zakładamy blokadę na wałki rozrządu.Taka długa blacha z otworami.Jej zdjęcie będzie za chwilę.ÂŚrubę wkręcamy z lewej strony bloku cylindrów (od kierowcy).Otwór na nią znajduje się zaraz za poduchą silnika.Najpierw wykręcamy zaślepkę na imbus chyba 8 mm,a następnie w to miejsce wkręcamy śrubę.Ma iść lekko palcami do połowy,później jest opór,ale nie duży.Raczej lekko się wkręca grzechotką.Palcami cała nie wejdzie.
Obrazek

Jak widzimy blokada wałków założona na miejsce.Teraz odkręcamy 8 śrub mocujących tłumik drgań.Obrazek

Tu po krotce napiszę jak wymienić pompę wspomagania.Odkręcamy dwa węże dochodzące do pompy wspomagania (oznaczone strzałkami) i dwie śruby mocujące pompę do uchwytu.Pompa wychodzi bez większych problemów.Należy pamiętać,aby nie zaginać węży.Obrazek

I nowa pompa montowana w odwrotnej kolejności.Obrazek

Wróćmy do rozrządu. Na zdjęciu widzimy ramię napinacza po lewej wraz z napinaczem hydraulicznym i rolkę mimośrodową po prawej stronie.Na końcu postu dam schematy to będzie czytelniej,a teraz opiszę co należy zrobić. W ramię napinacza po lewej mocujemy imbus (na zdjęciu już włożony) zaznaczony czerwoną strzałką po lewej od góry i naciągamy ramię w stronę napinacza.Tłoczek powinien nam się pomału wciskać i wtedy wkładamy zawleczkę (drut średnicy 2 mm) w obudowę tłoczka i w sam tłok.Napinacz się blokuje i możemy odkręcać śruby oznaczone niebieskimi strzałkami.Po prawej czerwoną strzałką śruba rolki mimośrodowej którą należy odkręcić. (blokada wałków cały czas włożona)Obrazek

I teraz sprawa kluczowa.Instrukcja wymiany podaje,aby poluzować koła walków rozrządu.Ryzyka nie ma co prawda,że się wałki przestawią,bo jest blokada,ale . . . Próbowałem zdjąć koło po odkręceniu go.Mimo tego,że byłem wyposażony w ściągacz nie udało mi się tego zrobić.Wiadomo,że nowy pasek na pewno nie najdzie identycznie na zęby kół tak jak stary ( u mnie była różnica jednego zęba ).Proponuję więc zrobić tak jak ja zrobiłem. Lewym kole robimy dwa znaki na zębach paska,a jeden na kole pomiędzy tymi zębami,a na prawym kole od kierowcy robimy dwa znaki na kole,a jeden na zębie paska między tymi znakami.Później opiszę jak prawidłowo założyć pasek.Oto zdjęcie znaków.Obrazek

Czas na termostat i pompę wody.Na zdjęciu oznaczyłem śruby które odkręciłem.Trzy od obudowy termostatu i reszta od pompy.Strzałką zaznaczony odpowietrznik termostatu,który musi być skierowany do góry przy montażu nowego.Oczywiście powierzchnie styków uszczelek oczyszczamy dokładnie i odtłuszczamy.Proponuję papierek wodny 600.Wymieniamy też o-ring termostatu i uszczelkę pompy wody.Zalecam delikatnie posmarować ją silikonem odpornym na wysoką temperaturę.Cieniutko,tak aby tylko przykleiła się do pompy i było ją łatwiej ułożyć.Obrazek

I nowa pompa.ÂŚruby dokręcamy stopniowo po skosie.Końcowy moment dokręcenia to 14 Nm,ja jednak zakręciłem na 16 Nm,bo przecież śruby nie nowe.Obrazek

Napinacz i jego ramię.Sam amortyzator napinający dokręcamy momentem 10 Nm.Ja zawyżyłem do 14 Nm.Ramię napinacza to 20 Nm + 90 stopni sztywnym kluczem (1/4 obrotu)Lekko dokręcamy też nową rolkę mimośrodową po prawej.Obrazek

Trzeba wymienić też jedną małą rolkę prowadzącą przy lewym kole wałka.

Teraz najważniejsze.Postaram się dobrze wytłumaczyć.

Bierzemy nowy pasek i zaznaczamy na nim te same zęby, w ten sam sposób co na starym pasku. Najlepiej policzyć zęby i zaznaczyć te same,żeby po obróceniu wałem już zdejmować paska,bo się ząb nie będzie zgadzał.Policzyć 3 razy.Znaki narysować tak samo.Zgodnie z tym co zaznaczyliśmy na kołach z lewej strony będą dwa zęby zaznaczone na pasku,a z prawej strony będzie zaznaczony jeden ząb,który wejdzie między dwa znaki na kole.

Mam nadzieję,że nadążacie. <rotfl> Teraz zakładamy pasek.Na kołach od wałków na pewno znaki nam nie będą chciały się zgodzić,bo nowy pasek ciaśniejszy więc robimy tak : wkładamy jedną część blokady w to koło w którym znaki trafiły i naciągamy pasek tą blokadą.Jak już wskoczy w znaki to wtedy zakładamy blokadę na miejsce. Jeżeli blokada weszła,a znaki się zgadają to na dole,na wale korbowym musi być już dobrze.Ja na wale korbowym zapomniałem sobie zębów zaznaczyć,ale jak ktoś chce to może.Na pewno to ułatwi sprawę.

Czas na napięcie paska.

Najpierw w miejsce gdzie wskazuje czerwona strzałka wkładamy imbus (klucz do gniazd sześciokątnych) 5 mm. Następnie rolkę mimośrodową naciągamy na pasek momentem 6 Nm.Rolkę naciągamy od góry ! Ja u siebie miałem od dołu,bo jakiś jełop w swojej stodole chyba nie miał narzędzia do naciągania takiej rolki.Ja dorobiłem to narzędzie.Będzie w zdjęciach na końcu. Tak więc naciągamy tę rolkę i kontrujemy,ale musimy uważać,aby się nie przesunęła.Moment dokręcenia rolki 47 Nm.

Teraz możemy wyciągnąć zawleczkę z tłoczka napinającego pasek.Obrazek

Dalszym krokiem jest sprawdzenie czy wszystko gra. :) Schodzimy więc pod auto i wykręcamy naszą śrubę blokującą wał z bloku i zdejmujemy blokadę walków rozrządu u góry.

Kręcimy silnikiem za wał zgodnie z obrotem wskazówek zegara o 360 stopni na wale.Jeżeli po obrocie 360 stopni możemy założyć blokadę wałków to wszystko jest ok.Pamiętajmy,że blokada nie wchodzi lekko ot tak sobie tylko trzeba wyczuć punkt w którym ona pasuje.Jeżeli coś się nie zgadza wkręcamy śrubę w wał korbowy i powtarzamy wszystkie operacje,ale gwarantuję,że jeżeli oznaczyliście dobrze zęby to wszystko musi grać.

Jeżeli nie występuje kolizja z żadnym zaworem i wszystkie blokady pasują,możemy je pozdejmować.Zakręcamy więc zaślepkę blokady w bloku silnika z nowym pierścieniem uszczelniającym. ( na zdjęciu wyżej widzicie,że ja odkręciłem śrubę trzymającą koło wałka rozrządu,ale wy tego nie róbcie,bo nie ma potrzeby,no chyba,że ktoś chce luzować te koła ,ja uważam,że pasek był kiedyś nowy,a koła się nie przestawiły więc jeżeli go naciągniemy tak jak opisałem wyżej to musi być dobrze,a napinacz i tak wyrówna resztę)

Teraz w sumie możemy już skręcać wszystko w odwrotnej kolejności,ale w skrócie opiszę.

Najpierw koło pasowe z tłumikiem drgań.Zwrócić uwagę na wcięcie,bo pasuje ono tylko w jednej pozycji na wał.Następnie uchwyt wspornika momentu obrotowego i sam wspornik.Zakładamy też plastikową obudowę rozrządu i patrzymy czy znak się pokrywa.Ja obróciłem jeszcze dwa razy wałem dla pewności.Obrazek

Przykręcamy koło pasowe pompy wspomagania,koło pasowe wiskozy,oraz napinacz paska wielorowkowego.Obrazek

Pozostaje założyć pasek wielorowkowy i odblokować napinacz wyjmując uprzednio włożony kołek.Oznaczone niebieską strzałką.Klucz niestety musi być oczkowy.Obrazek

Do montażu wszystkich węży do pasa przedniego i wtyczek polecam powiesić pas na końcowych śrubach tak,żeby odstawał i dopiero później wciągnąć go do góry.Obrazek



I to by było chyba na tyle.


Albo nie.Jeszcze parę moich uwag i schematy. <lol>

Aluminiowe wsporniki i pas proponuję przed demontażem czymś obrysować i skręcić na starych znakach,aby pas i lampy dobrze się ułożyły.Ja zawyżałem momenty obrotowe dokręcania śrub,bo przecież śruby troszkę więcej oporu mają niż nowe.Większość śrub wkręcałem na specjalnym środku (klej anaerobowy) zabezpieczającym wykręcaniu się.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Należy pamiętać,że po wlaniu płynu chłodniczego do pełna należy nagrzać auto do 90 stopni i podkręcić trochę obroty,aby termostat się otworzył.Wtedy napełni się duży obieg płynu i dopiero będzie można uzupełnić jak należy.

Nie wlewać zimnego płynu do gorącego silnika.Dobrze byłoby,żeby miał chociaż temperaturę pokojową.

Po spuszczeniu płynu od wspomagania też trzeba odpalić auto tylko na chwilkę,aż wciągnie płyn,zgasić i tak raz po razie,aż pompa ucichnie.

To chyba wszystko co mogłem w tym temacie napisać.Jeżeli są jakieś błędy to mnie poprawcie.

Mam nadzieję,że ta instrukcja pomoże w wymianie rozrządu.Gdybym ja miał taką to na pewno szybciej bym zrobił,a tak męczyłem się od rana do wieczora. <lol>
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 58&start=0

FUll fotostory z wymiany rozrządu !

darek1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 06 lut 2010, 09:21
Lokalizacja: Lednica Górna

Post autor: darek1989 » 05 lip 2011, 16:11

witam podał byś jeszcze koszt wymian co zrobiłeś poszczególnych części :) bo nigdzie nie widzę

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 05 lip 2011, 17:31

labiss, ile Ci się zeszło ze wszystkim?

Gratulacje za to dzieło.

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 08 lip 2011, 16:48

Szacunek ! Kawał dobrej roboty <brawo>
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

storm85-85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 28 sie 2009, 10:20
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: storm85-85 » 09 lip 2011, 19:58

Naprawdę kawał dobrej roboty :) jeszcze jakby się do 2.5 tdi r5 znalazł taki pomagacz :) to był bym w niebie :D

labiss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 10 cze 2010, 21:25
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: labiss » 11 lip 2011, 21:12

Toperz pisze:labiss, ile Ci się zeszło ze wszystkim?

Gratulacje za to dzieło.
Z pisaniem posta 2 h.Z robotą 9 h.
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 58&start=0

FUll fotostory z wymiany rozrządu !

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 30 lip 2011, 12:09

Hej,

Mam jedną poważną uwagę do tego manuala.

Chodzi o kwestie sposobu naciągnięcia paska rozrządu.

Zrobiłem w warsztacie u znajomego DOKÂŁADNIE tak jak opisałeś i rozrząd był ładnie ustawiony - zrobiłem parę obrotów wałem i wałki były ok (blokada wchodziła idealnie).

Wczoraj po ok 2 tygodniach jeżdżenia rozbieram przód i zonk - jeden wałek był minimalnie krzywo - niecały 1 ząb.

Problem w tym ze jeśli nie zdejmujesz kółek rozrządu i nie pozwalasz im się luźno obracać to pasek nie będzie wszędzie równo naciągnięty i po iluś tam obrotach sam się wyrówna zmieniając ustawienia walków względem wału.

ÂŚciągnąłem kółka i dalem im sie luźno obracać (oczywiście z założoną blokadą wałków i zablokowanym walem).

Wtedy dopiero jak ustawia się napinacz rozrządu, a następnie naciąga rolke mimośrodową widać, że caly pasek na całej długości pracuje a kółka rozrządu się przekręcają aby pasek wszędzie był równo naciągnięty. :>

Pozdrawiam

ejsto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 sty 2012, 20:38
Lokalizacja: małopolska

Post autor: ejsto » 05 sty 2012, 16:10

Dzięki chłopaki za podesłanie do tego linku.
Pompę wody wymieniamy termostat też a czy napinacz hydrauliczny też??
Tego już nie napisano,więc jak trzeba czy nie.
Kolejna sprawa blokada wałków gdzie takie narzędzie znaleźć??

A może ktoś z was dysponuje taką instrukcją w wersji papierowej lub też podpowie gdzie mogę ją zdobyć.

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 07 sty 2012, 17:02

ejsto pisze:czy napinacz hydrauliczny też??
też, jak już wymieniać to wszystko. Przy odrobienie znajomości tematu moża sobie poradzić bez blokady.

ejsto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 sty 2012, 20:38
Lokalizacja: małopolska

Post autor: ejsto » 09 sty 2012, 20:53

Toperz pisze:Przy odrobienie znajomości tematu moża sobie poradzić bez blokady.
To znaczy jak ,może coś podpowiesz?
Choć blokadę mam już niby zalatwioną (dzięki labiss ) To może nie będę musiał fatygować kolegi :]

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 10 sty 2012, 09:23

ejsto pisze:To znaczy jak ,może coś podpowiesz?
Ja podczas wymiany luzując napinacz a potem zdejmując już luźny pasek starałem się nie poruszyć kołami górnymi to raz, dwa one wcale tak lekko nie chodzą więc przypadkiem jest te ciężko przestawić, trzy w ostateczności po ustawieniu dolnego koła pasowego można nanieść odpowiednie znaki na koło i obudowę by wiedzieć jak jest nastawić z powrotem jak by się coś stało.
Przy najmniej u mnie tak działało i jest wszystko ok po wymienię, a przejechałem już kilkadziesiąt tyś...

ejsto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 sty 2012, 20:38
Lokalizacja: małopolska

Post autor: ejsto » 23 lut 2012, 20:14

labiss
Dziękuję za pożyczenie blokady.
Rozrząd w mojej bryce wymieniony samodzielnie wszystko działa jak trzeba.
Jeszcze raz wielkie dzięki.

Pozdrawiam.[/b]

Awatar użytkownika
vax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 mar 2012, 23:05
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: vax » 21 mar 2012, 17:23

Panowie mam pytanie dot. śruby blokującej wał, czy mieliście ten specjalistyczny czpieĂą nr 3242, czy wkręcaliście jakąś zwykłą śrube?

Awatar użytkownika
sibik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 08 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Zamość

Post autor: sibik » 21 mar 2012, 20:19

Szacunek za samodzielną wymianę oraz później za fotostory <okok>
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
vax
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 mar 2012, 23:05
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: vax » 16 kwie 2012, 21:44

Wymieniałem u siebie pasek i powiem tak, że moim zdaniem obowiązkowo należy zluzować na stożku wałka, ściągaczem kołą rozrządu. Bez tego nie ma możliwości dokładnego naciągnięcia całego paska rozrządu. Koła można ustawić na blokade ale w momencie naciągania paska prawą rolką, zluzowane koła pozwolą na pełny naciąg paska w całym obwodzie. W momencie kiedy kołą mamy zablokowane to naciąg jest przez nie blokowany a jak bedą koła rozrządu nie zablokowane to się przestawią.

Ogólnie bardzo dobry i przydatny poradnik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga