Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ A6 C5] Jak sprawdzić VAG iem termostat???

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
mada07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 22 cze 2011, 10:24
Lokalizacja: Rzeszów

[ A6 C5] Jak sprawdzić VAG iem termostat???

Post autor: mada07 » 05 lip 2011, 22:25

Witam,

mam problem z termostatem. Otóż na przestrzeni ostatnich 2 lat wymieniałem go już 3 razy, w tym 2 ostatnie w przeciągu 2 miesięcy. Problem w tym, że znowu temperatura to maks. 80 stopni C. Ale może od początku...
2 lata temu zechł po raz pierwszy. wymieniłem na zamiennik i temperatura wróciła do normy - prawie idealna 90, ale zaraz musiałem również wymienić czujnik temperatury bo samochód wchodził samoczynnie na postojach na wsokie obroty - również zamiennik i pomogło. (czujnik ten położony wyżej w pobliżu akumulatora).
Tej zimy zauważyłem znowu problem z temperaturą. Wskaźnik zjechał mi na 80 i tak sobie wisiał. Zabrałem się za jego wymianę wiosną. Kupiłem znowu zamiennik, założyłem i... tylko telikatnie podniosło wskaźnik, tak na moje oko ok. 82-83 stopni C. Frustracja narosła. Wyciągnąłem go ponownie i oddałem do sklepu - reklamacja zatwierdzona. Kupiłem oryginał w ASO i założyłem. początkowy efekt prawie idelany. Temperatura prawie 90 stopni (87-88) - do przyjęcia.
nie pojeździłem długo jak temperaturka zaczęła zjeżdżać niżej, najpierw 85, później 80 stopni C. Frustracja zakwitła :[
Sam już nie wiem czy jest to wina termostatu czy jakiegoś innego ustrojstwa. Co do termostatu to mam tera wątpliwość ze względu na fakt iż był to oryginał i że 2 lata wcześniej hulało nawet na zamienniku. Stwierdziłem, że może to ten drugi czujnik temperatury, ale nie mam pojęcia.
kupiłem interfejs - niebieski kabele i dysponuję dwoma programami VCDS Lite 1.0 ora VWTOOL.
proszę o pomoc w zlokalizowaniu problemu bo nie mam z tym urządzniem żadnego doświadczenia, a smoczynnie błędów komp nie pokazuje.
Nie wiem czy powinienem podpiąć go gdy silnik bedzie rozgrzany (po załączyłem na zimnym) zeby sprawdzić te czujniki i temperaturę cieczy chłodzącej? A może w jakiś inny sposób da się to sprawdzić???
liczę na waszą pmoc.
mada

v3loc1rapt0r

Post autor: v3loc1rapt0r » 05 lip 2011, 23:07

Witam,
jest taki temat https://a6klub.pl/allhowto-diagnostyka-vag-jak-sie-powinno-vagowac-auto-vt30075.htm po ktorego przejrzeniu wszystko bedzie wiadomo. A swoja droga ciekawe jaka temperature "widzi" ECU w porownaniu z odczytem na blacie w Twoim aucie.

mada07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 22 cze 2011, 10:24
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mada07 » 06 lip 2011, 09:51

dzięki za link. dzisiaj zabiorę się za testy. mam nadziję, że mi się uda.
mada

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 06 lip 2011, 17:24

temperaturę porównaj przede wszystkim na rozgrzanym silniku bo z tym masz kłopot, nie zaszkodzi również sprawdzić czujnika na zimnym dla większej pewności.

mada07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 22 cze 2011, 10:24
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mada07 » 06 lip 2011, 21:49

mam już wstępne wyniki.
silinik rozgrzany, maksymalna temepratura na wskaźniku to 80 stopni C.
Temperatura, którą pakazuje VAG to 74-75 stopni C
oto zapis z excl:

038 906 012 AB,,1.9l R4 EDC 0000SG 2821,

,Group A:,'005,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,RPM,Inj. Quantity,Ign. Timing,Temperature,,,,,,,,,,
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
Marker,STAMP, /min, mg/str, °BTDC,°C,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.31,861,20.8,1.3,75.6,,,,,,,,,,
,0.67,861,20.8,1.5,74.7,,,,,,,,,,
,1.07,861,20.8,0.9,74.7,,,,,,,,,,

wniosek, że silnik jest niedogrzany, czyli termostat nie domyka? dobrze kalkuluję?
poniżej jeszcze zapis z logo 024; - pokazuje same temperaturki

,Group A:,'024,,,,Group B:, Not Running,,,,Group C:, Not Running
,,Temperature,Temperature,Temperature,(no units),,,,,,,,,,
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
Marker,STAMP,°C,°C,°C,,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.01,58.5,51.3,73.8,255.0,,,,,,,,,,
,0.34,58.5,51.3,73.8,255.0,,,,,,,,,,

Co o tym myślicie?

[ Dodano: 2011-07-06, 21:57 ]
znalazłem też takie błędy:
VCDS-Lite Version: Release 1.0
Wednesday, 06 July 2011, 18:00:41:0
Control Module Part Number: 4B0 820 043 H
Component and/or Version: A6-Klimavollautomat D64
Software Coding: 00043
Work Shop Code: WSC 02325
1 Fault Found:
00792 - A/C Pressure Switch (F129) ---------------------------przełącznik ciśnienia

klimatyzatora
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent



VCDS-Lite Version: Release 1.0
Wednesday, 06 July 2011, 18:06:44:0
Control Module Part Number: 4B0 919 283 PF
Component and/or Version: arkingsystem A6 RDW D18
Software Coding: 00106
Work Shop Code: WSC 02325
1 Fault Found:
01547 - Sensor for Parking Aid; Rear Mid-Right (G205)
31-00 - Open or Short to Ground




---------------------------------------------------------------
auto skan
------------------------------------------------------------
VCDS-Lite Version: Release 1.0
Wednesday, 06 July 2011, 18:19:48:0


Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
Scan: 01,02,03,06,08,15,16,17,18,34,35,36,37,45,55,56,57,65,67,75,76,77

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Controller: 038 906 012 AB
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 2821
Coding: 00002
Shop #: WSC 02325
No fault code found.
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-111-ABS.LBL
Controller: 8E0 614 111 B
Component: ABS/EDS 5.3 FRONT D10
Coding: 0273004283
Shop #: BB 24332
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 4B0-820-043-MY1.LBL
Controller: 4B0 820 043 H
Component: A6-Klimavollautomat D64
Coding: 00043
Shop #: WSC 02325
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 4B0-959-655-AI7.LBL
Controller: 4B0 959 655 G
Component: Airbag Front+Seite 1001
Coding: 00106
Shop #: WSC 02325
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 4B0-920-xxx-17.LBL
Controller: 4B0 920 900 F
Component: C5-KOMBIINSTR. VDO D11
Coding: 00140
Shop #: WSC 00000
ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ AUZ7Z0Y1421516
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 35: Centr. Locks Labels: 4B0-962-258.LBL
Controller: 4B0 962 258 E
Component: Zentralverrieg.,DWA D33
Coding: 06731
Shop #: WSC 02325
2 Faults Found:
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
35-00 - -
01573 - Alarm triggered by Door Contact Switch; Left Rear
35-00 - -

-------------------------------------------------------------------------------
Address 45: Inter. Monitor Labels: 4B0-951-173.LBL
Controller: 4B0 951 173
Component: Innenraumueberw. D03
Coding: 00001
Shop #: WSC 02325
No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 76: Park Assist Labels: 4B0-919-283.LBL
Controller: 4B0 919 283 PF
Component: arkingsystem A6 RDW D18
Coding: 00106
Shop #: WSC 02325
No fault code found.

pomożecie zinterpretować? <mysli>
mada

v3loc1rapt0r

Post autor: v3loc1rapt0r » 07 lip 2011, 08:16

Silnik nie dogrzewa, pewnie termostat. A bledy sa raczej o niczym waznym:
-chwilowo stracil lacznosc z przelacznikiem cisnienia AC;
-zwarty/odciety czujnik parkowania tyl 2-gi od prawej;
-wyzwolenie alarmu przez otwarcie drzwi lewy tyl i sensory ruchu.

mada07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 22 cze 2011, 10:24
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mada07 » 07 lip 2011, 08:51

A jednak termostat. to już "kurza twarz" kupując w ASO nie ma się pewności, że będzie ok! :[
no nic. wyciągnę dziada gdy tylko pogoda się poprawi, bo póki co leje jak zwariowane. Mam nadzieję, że jeszcze mam paragon, bo nie omieszkam złożyć reklamację.

A jest możliwe, żeby coś wpłynęło na jego zepsucie? tzn. płyn lub jakieś inne ustrojstwo? Bo to trochę dziwne, że 2 termostaty, jeden po drugim są o d.pe rozbić (jeden zamiennik i drugi oryginał).
mada

v3loc1rapt0r

Post autor: v3loc1rapt0r » 07 lip 2011, 11:47

Tak, jakosc plynu ma znaczacy wplyw na trwalosc calego ukladu chlodzenia, w tym termostatu. Pewnie niewiele osob tak robi (i leje kranowe) ale plyny skoncentrowane powinno sie rozcienczac tylko woda demineralizowana...
Najlepiej zamiast koncentratu kupic gotowca np. Shell i nie rozcienczac.

mada07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 22 cze 2011, 10:24
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mada07 » 07 lip 2011, 12:28

ja wlałem Borygo, także żadną wodą z kranu nie zalewałem. wiem, że to nie oryginalny płyn ale czy aż tak szybko wpłynąłby na uszkodzenie termostatu?
2 latka temu ja wyminiłem termo na zamiennik to również zalałem Borygo i hulało. Uważam, że to raczej nie płyn.
Może kurcze to któryś z czujników temperatury chrzani wszystko?
mada

v3loc1rapt0r

Post autor: v3loc1rapt0r » 07 lip 2011, 14:54

Tyle, ze wskazanie 'na blacie' zgadza sie z odczytem przez ECU. U nas w 2,5 jest jeden czujnik, ktory moglby oszukiwac, ale z tego co wiem, to w 1,9 sa oddzielne. Zatem dosc malo prawdopodobne, aby dwa na raz oszukiwaly...

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 10 lip 2011, 15:28

sprawdź czy nawet na postoju odpalony nie dojdzie do temp 90, myślę że powinien się nagrzać i wtedy zegar pokaże, jeśli nie to może jednak czujnik.

mada07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 22 cze 2011, 10:24
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mada07 » 10 lip 2011, 16:55

na postoju maksymalnie nagrzewa się do 80 stopni - tyle ma na blacie a komputer pokazuje ok 75. więcej nie ma szans.
Ostatnio, w piątek znowu pokazał mi 90, ale tylko jak jechałem wolniej, później trochę zjechał poniżej na ok 87. ÂŻeby tak było temperatura powietrza musi być powyżej 30 stopni C. - miałem tak parę razy.
Czyli chyba termostat, prawda? Jak jest wysoka temp. powietrza silnik szybciej się nagrzewa i wolniej traci swoje ciepło, wówczas, nawet jeśli termostat nie domyka, to płyn chłodniczy jest w statnie nagrzać się do tej temp. Jeżeli pojadę szybciej to następuje ochłodzenie silnika i automatycznie temp. spada.
Dobrze wnioskuję?

[ Dodano: 2011-07-10, 16:59 ]
jeśli chodzi o czujnik - też nie wykluczam - to gdy nagrzewa się tylko na postoju, temperatura na blacie nie przekroczy 80, tak jak wcześniej pisałem, ale i wskazania komputera nie pokazują wyższej temp. - to by wskzywało, że jednak czujnik jest ok. prawda?
mada

v3loc1rapt0r

Post autor: v3loc1rapt0r » 10 lip 2011, 22:20

Wnioski poprawne. Jak dla mnie to tez termostat, bo odczyty "na blacie" i przez ECU sie zgadzaja.

mada07
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 22 cze 2011, 10:24
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mada07 » 11 lip 2011, 08:15

dzięki za opinię. W przyszłym tygodniu wymontuję go. Założe stary a ten oddam w ramach reklamacji. Zobaczę co mi powiedzą.
pozdrawiam i dziękuję

[ Dodano: 2011-08-02, 09:23 ]
Witam ponownie,

jestem po ponownej wymianie termostatu na oryginał z ASO. Moje obawy się potwierdziły. Wymiana nic nie dała. Tempertatura dalej zachowuje się tak samo tzn. strasznie długo trzeba czekać aż zacznie rosnąć ok 15-20 minut (na postoju lub w jeździe przy temp. powietrza ok. 20 stopni C.) rośnie tylko do 80 stopni.
Chyba nie możliwe żeby to była wina termostatu, bo drugi walnięty pod rząd z ASO gdybym dostał to już byłoby przegięcie.
Sam już nie wiem co się dzieje. Wszystko kurcze od ubiegłej zimy się zaczęło, gdy temp. spadła do 80 i tak jej zostało. Teraz nawet po założeniu nowego termostatu nie pójdzie na okolice 90 tylko staje na 80. Dodam jeszcze, że wymieniłem 3 termostaty na przestrzeni 3 miesięcy :( Pierwszy i trzeci takie samo zachowanie tj. max temperatura 80 stopni, drui przez pierwsze 2 tygodnie łapał prawie 90, ale później spadło ponizej 80.
Co myślicie o tym?
mada

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl