[ A6 C5+Lpg] wyciek na łączeniu skrzyni z wałem?
[ A6 C5+Lpg] wyciek na łączeniu skrzyni z wałem?
Witam!
Przy okazji, jak wlazłem pod auto aby sprawdzić jak z hamulcami, to oglądnąłem sobie silnik i skrzynię. Wszystko jest idealnie suche i zupełnie czyste, co mnie ucieszyło. Jednak zaniepokoił mnie wyciek w dalszej części. Na końcu skrzyni biegów, gdzie łączy się w wałem napędowym jest taka osłona i końcówka skrzyni i ta osłona są mokre.
Sądzę więc że to może jakaś uszczelka gdzieś przepuszcza. Ale może coś poważniejszego? Proszę o pomoc w tej kwestii.
Dodatkowo (mam auto od niedawna więc nie wszystko słyszałem od początku) gdy ruszam jest jest taki bardziej wyczuwalny niż słyszalny stuk. Bardzo delikatny. Czy to specyfika quattro? Cz może jest to związane właśnie z tym wyciekiem?
Poza tym gdy powoli ruszam słyszę bardzo tak bardzo cicho takie "tyk, tyk, tyk, tyk" (częstotliwość jest uzależniona od tempa ruszania i muszę wszystko powyłączać i zamknąć szyby, aby było to słychać). Myślałem pierw, że te przegub, ale występuje też na prostych kołach. Czy to wszystko może sprowadzać się do tego wycieku?
Dodaję, że skrzynia chodzi wręcz idealnie.
Podpowiedzcie proszę jak pozbyć się wycieku i czy to co wyżej opisane ma jakąś Wam znaną przyczynę.
Przy okazji, jak wlazłem pod auto aby sprawdzić jak z hamulcami, to oglądnąłem sobie silnik i skrzynię. Wszystko jest idealnie suche i zupełnie czyste, co mnie ucieszyło. Jednak zaniepokoił mnie wyciek w dalszej części. Na końcu skrzyni biegów, gdzie łączy się w wałem napędowym jest taka osłona i końcówka skrzyni i ta osłona są mokre.
Sądzę więc że to może jakaś uszczelka gdzieś przepuszcza. Ale może coś poważniejszego? Proszę o pomoc w tej kwestii.
Dodatkowo (mam auto od niedawna więc nie wszystko słyszałem od początku) gdy ruszam jest jest taki bardziej wyczuwalny niż słyszalny stuk. Bardzo delikatny. Czy to specyfika quattro? Cz może jest to związane właśnie z tym wyciekiem?
Poza tym gdy powoli ruszam słyszę bardzo tak bardzo cicho takie "tyk, tyk, tyk, tyk" (częstotliwość jest uzależniona od tempa ruszania i muszę wszystko powyłączać i zamknąć szyby, aby było to słychać). Myślałem pierw, że te przegub, ale występuje też na prostych kołach. Czy to wszystko może sprowadzać się do tego wycieku?
Dodaję, że skrzynia chodzi wręcz idealnie.
Podpowiedzcie proszę jak pozbyć się wycieku i czy to co wyżej opisane ma jakąś Wam znaną przyczynę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Przegub może też tyrkotać na prostych kołach, ale bardziej obstawiam np. osłonę tarczy hamulcowej lub coś w tych okolicach. Jakby przegub tyrkotał na prostych kołach, to na skręconych byłby bardzo głośny.
Ze zrzucaniem wału u mnie był zawsze problem - oryginalne śruby ampułowe przegubu są jakby zabezpieczone/zapieczone i bardzo trudno je odkręcić bez zniszczenia. Miałem tak w C4 i teraz w C5. Już łatwiej rozpiąć wał na krzyżaku, ale u Ciebie to akurat nic nie da
Ze zrzucaniem wału u mnie był zawsze problem - oryginalne śruby ampułowe przegubu są jakby zabezpieczone/zapieczone i bardzo trudno je odkręcić bez zniszczenia. Miałem tak w C4 i teraz w C5. Już łatwiej rozpiąć wał na krzyżaku, ale u Ciebie to akurat nic nie da

Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
Jesteś pewien? Dziś zadzwoniłem do mechanika i wymiana to 150 zł, więc w miarę spoko. Ale za simmering chcieli ode mnie w sklepie (bo muszą ściągnąć z serwisu) 350 zł. Pomyślałem, że ich po*****Koszt niewielki, sama część to kilkanaście złotych.

Widzę, że coś takiego powinno kosztować w granicach 10 zł, ale nie 300...
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
to się ładnie nazywa pierścień uszczelniający wału
Srednica wewnętrzna [mm]:45
żrednica zewnętrzna [mm]:60
Szerokosć [mm]:8
Nie jestem na 100% pewny tych wymiarów
Pozdro
Toperz
[ Dodano: 2011-07-07, 13:55 ]
ps:
zerknij tutaj: http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... ement.html
Srednica wewnętrzna [mm]:45
żrednica zewnętrzna [mm]:60
Szerokosć [mm]:8
Nie jestem na 100% pewny tych wymiarów
Pozdro
Toperz
[ Dodano: 2011-07-07, 13:55 ]
ps:
zerknij tutaj: http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... ement.html
No właśnie 10 EUR zgadza się z cenami, jakie otrzymałem. Ale te 350 zł. Chyba że policzyli z wałem
No ale dzięki za wymiary. Mam nadzieję, że Audi nie stosowało 10 różnych wałów i ich podzespołów. Chociaż wszystko możliwe, bo dziś się dowiedziałem, że na tył są 3 różne tarcze hamulcowe...
Tak czy inaczej dzięki za wskazówki!
[ Dodano: 2011-07-08, 10:41 ]
Dziś dzwoniłem do serwisu i oto niespodzianka:
Były stosowane dwa pierścienie uszczelniające i dopiero po rozebraniu widać, który z nich jest właściwy
Jeden z nich to PN: 018 409 399B, czyli jak podał kolega wcześniej, a druga możliwość to 01V 409 399A. Na wszelki wypadek trzeba mieć więc obydwa... Czy to możliwe? Czy gość ASO nie był pewien, o który pierścień chodzi?
Z tego co widziałem na rysunku i na zdjęciach tego A8 wcześniej, to właśnie simering 018 409 399B uszczelnia i w tym wypadku jest odpowiedzialny za wyciek. Możecie sprawdzić czego dotyczy ten drugi numer?

No ale dzięki za wymiary. Mam nadzieję, że Audi nie stosowało 10 różnych wałów i ich podzespołów. Chociaż wszystko możliwe, bo dziś się dowiedziałem, że na tył są 3 różne tarcze hamulcowe...
Tak czy inaczej dzięki za wskazówki!
[ Dodano: 2011-07-08, 10:41 ]
Dziś dzwoniłem do serwisu i oto niespodzianka:
Były stosowane dwa pierścienie uszczelniające i dopiero po rozebraniu widać, który z nich jest właściwy

Jeden z nich to PN: 018 409 399B, czyli jak podał kolega wcześniej, a druga możliwość to 01V 409 399A. Na wszelki wypadek trzeba mieć więc obydwa... Czy to możliwe? Czy gość ASO nie był pewien, o który pierścień chodzi?
Z tego co widziałem na rysunku i na zdjęciach tego A8 wcześniej, to właśnie simering 018 409 399B uszczelnia i w tym wypadku jest odpowiedzialny za wyciek. Możecie sprawdzić czego dotyczy ten drugi numer?