Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5+Lpg] wyciek na łączeniu skrzyni z wałem?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

[ A6 C5+Lpg] wyciek na łączeniu skrzyni z wałem?

Post autor: dario_g » 07 lip 2011, 07:42

Witam!

Przy okazji, jak wlazłem pod auto aby sprawdzić jak z hamulcami, to oglądnąłem sobie silnik i skrzynię. Wszystko jest idealnie suche i zupełnie czyste, co mnie ucieszyło. Jednak zaniepokoił mnie wyciek w dalszej części. Na końcu skrzyni biegów, gdzie łączy się w wałem napędowym jest taka osłona i końcówka skrzyni i ta osłona są mokre.

Sądzę więc że to może jakaś uszczelka gdzieś przepuszcza. Ale może coś poważniejszego? Proszę o pomoc w tej kwestii.

Dodatkowo (mam auto od niedawna więc nie wszystko słyszałem od początku) gdy ruszam jest jest taki bardziej wyczuwalny niż słyszalny stuk. Bardzo delikatny. Czy to specyfika quattro? Cz może jest to związane właśnie z tym wyciekiem?

Poza tym gdy powoli ruszam słyszę bardzo tak bardzo cicho takie "tyk, tyk, tyk, tyk" (częstotliwość jest uzależniona od tempa ruszania i muszę wszystko powyłączać i zamknąć szyby, aby było to słychać). Myślałem pierw, że te przegub, ale występuje też na prostych kołach. Czy to wszystko może sprowadzać się do tego wycieku?

Dodaję, że skrzynia chodzi wręcz idealnie.

Podpowiedzcie proszę jak pozbyć się wycieku i czy to co wyżej opisane ma jakąś Wam znaną przyczynę.

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 07 lip 2011, 08:23

dario_g pisze:Podpowiedzcie proszę jak pozbyć się wycieku
podejrzewam iż simmering na skrzyni już się wyrobił i trzeba go wymienić, ale do tego trzeba zrzucić wał napędowy by go wysunąć ze skrzyni. Koszt niewielki, sama część to kilkanaście złotych.

Pozdro
Toperz

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 07 lip 2011, 09:29

Przegub może też tyrkotać na prostych kołach, ale bardziej obstawiam np. osłonę tarczy hamulcowej lub coś w tych okolicach. Jakby przegub tyrkotał na prostych kołach, to na skręconych byłby bardzo głośny.

Ze zrzucaniem wału u mnie był zawsze problem - oryginalne śruby ampułowe przegubu są jakby zabezpieczone/zapieczone i bardzo trudno je odkręcić bez zniszczenia. Miałem tak w C4 i teraz w C5. Już łatwiej rozpiąć wał na krzyżaku, ale u Ciebie to akurat nic nie da ;)
Pozdrawiam,
Krisker

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 07 lip 2011, 11:20

Koszt niewielki, sama część to kilkanaście złotych.
Jesteś pewien? Dziś zadzwoniłem do mechanika i wymiana to 150 zł, więc w miarę spoko. Ale za simmering chcieli ode mnie w sklepie (bo muszą ściągnąć z serwisu) 350 zł. Pomyślałem, że ich po***** <glupek>

Widzę, że coś takiego powinno kosztować w granicach 10 zł, ale nie 300...

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 07 lip 2011, 11:53

to najdroższy simmergin o jakim w życiu słyszałem!

Może ściągają z ASO w oryginale i chcą jeszcze na tym zarobić, jak byś znalazł PN to mogę zerknąć tu i ówdzie ;)
powinno coś coś taniej załatwić.

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 07 lip 2011, 12:55

Toperz pisze: jak byś znalazł PN to mogę zerknąć tu i ówdzie ;)
powinno coś coś taniej załatwić.
Co to jest PN?

Zadzwoniłem do innego sklepu i powiedzieli mi, że taki tańszy 39 zł, a lepszy 47 zł. Teraz to już zgłupiałem.
Czy ma któryś z Was możliwość sprawdzenia wymiarów takiego simmeringu?

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 07 lip 2011, 13:33

Part Number :)

Prawdopodobnie chodzi o simering 018 409 399b w cenie około 10 euro w ASO.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 07 lip 2011, 13:51

to się ładnie nazywa pierścień uszczelniający wału
Srednica wewnętrzna [mm]:45
żrednica zewnętrzna [mm]:60
Szerokosć [mm]:8

Nie jestem na 100% pewny tych wymiarów

Pozdro
Toperz

[ Dodano: 2011-07-07, 13:55 ]
ps:

zerknij tutaj: http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... ement.html

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 07 lip 2011, 21:28

No właśnie 10 EUR zgadza się z cenami, jakie otrzymałem. Ale te 350 zł. Chyba że policzyli z wałem <uoee>

No ale dzięki za wymiary. Mam nadzieję, że Audi nie stosowało 10 różnych wałów i ich podzespołów. Chociaż wszystko możliwe, bo dziś się dowiedziałem, że na tył są 3 różne tarcze hamulcowe...

Tak czy inaczej dzięki za wskazówki!

[ Dodano: 2011-07-08, 10:41 ]
Dziś dzwoniłem do serwisu i oto niespodzianka:

Były stosowane dwa pierścienie uszczelniające i dopiero po rozebraniu widać, który z nich jest właściwy <wnerw>

Jeden z nich to PN: 018 409 399B, czyli jak podał kolega wcześniej, a druga możliwość to 01V 409 399A. Na wszelki wypadek trzeba mieć więc obydwa... Czy to możliwe? Czy gość ASO nie był pewien, o który pierścień chodzi?

Z tego co widziałem na rysunku i na zdjęciach tego A8 wcześniej, to właśnie simering 018 409 399B uszczelnia i w tym wypadku jest odpowiedzialny za wyciek. Możecie sprawdzić czego dotyczy ten drugi numer?

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 08 lip 2011, 11:18

dario_g pisze:01V 409 399A
To na 99% jest simmering do dyfra

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 08 lip 2011, 14:02

Hm. Gdzieś czytałem, że dyfer i uszczelniacz skrzyni, to te same pierścienie...

jmm

Post autor: jmm » 22 sie 2011, 20:58

Podniosę temat Panowie :)

Gdzie i czym uzupełnić ewentualny ubytek tego oleju. Rozumiem, że to nie jest ten sam olej co w skrzyni?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja