Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Klima padła

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
egonaudi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 23 kwie 2011, 23:16
Lokalizacja: gł-zy

[ A6 C5] Klima padła

Post autor: egonaudi » 06 lip 2011, 17:48

Witam mam problem z klimą z dnia na dzien padla nie zaląza mi sie sprężarka znajomy mowi ze to sprzęgło w niej,

mam pytanie czy szukac calej sprężarki czy tylko sprzęgło i ile z tym jeba*ia? bo chce sie wyrobic w jeden dzien...
jesli ktos ma do zaoferowania sprzęglo czy sprężarke to dzwonic :) 721067411 , 2,5 tdi

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 06 lip 2011, 19:32

Hmm... czy aby napewno jest to sprężarka ze sprzęgłem ?? Rzadko sprzęgło samo przez sie pada... czasami tylko zachodzi rdzą... - jesli faktycznie to sprzegło bądź cewka - wystarczy wymiana cewki. Jeśli zatarła sie sprężarka... to juz wysoki koszt gdyż trzeba wypłukac układ - bez tego kolejna spręzarkaw ciagu kilku dni takze się zatrze... 2-znaleźć przyczyne zatarcia spręzarki... a moze czujnik Hi ciśnienia zwariował...?? wiem , ze często pęka w nich obudowa, ale zdarzaja sie czesto przerwane przewody do niego... tak mozna gdybać...
Jedź do serwisu Klimatyzacji (np tam gdzie ja pracuje w R-sku XD ) i sprawdzą dokładnie co sie stało.. a moze gazu poprostu nie ma... jesli cisnienie spadnie ponizej pewnej granicy to nie załaczy spręzarki..
a powiedz mi... świeci sie na stałe ECO - ze nie da sie go wyłaczyc??
Pozdrawiam
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

egonaudi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 23 kwie 2011, 23:16
Lokalizacja: gł-zy

Post autor: egonaudi » 06 lip 2011, 20:47

Witam ponownie dzieki za wypowiedz daje do myślenia ...
Więc tak... klima chodzila i chlodzila padla a na panelu econ dziala swieci tylko wtedy kiedy wyłącze czy włącze(gasnie) lec zero reakcji tzn sprężarka sie nie zalącza bo nawet obroty minimalnie nie spadają... podlaczylem pod kompa wyszedl czujnik cisnienia - nabilem z kumplem gaz i dalej sie nie zalącza (błędu nie kasowałem) chcialem sprężarke na krótko włączyć tzn kablami na krótko z aku + i - (na włączonym silniku) i dalej sie nie załącza

długi2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 26 lip 2010, 19:57
Imię: Kuba
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: długi2 » 06 lip 2011, 21:25

ECON gdy nie świeci to sprężarka działa.
Wyindywidualizowałem się z rozentuzjazmowanego tłumu audi
Obrazek

egonaudi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 23 kwie 2011, 23:16
Lokalizacja: gł-zy

Post autor: egonaudi » 06 lip 2011, 21:47

Jeszcze raz ... czyli sprężarkę mam dobrą ? u mnie panel od klimy działa normalnie tzn. econ jest zgaszony a gdy wyłącze klime to świeci na czerwono a gdy załacze klime to gasnie czerwona dioda ...

Jeśli możecie to pomóżcie bo powoli nastawiam się na wymiane sprzęgła lub całej spreżarki.

A tak w ógole to dobrze sprawdzałem na krótko sprężarkę ?

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 06 lip 2011, 22:31

Wymień ten czujnik.... o ile pamietam powinien być na rurce HI Out ze skraplacza (chłodniczy klimatyzacji) po stronie pasazera pod lampą. Jesli mam dobry układ przed oczami (schemat) to jest to czujnik 3 pinowy sterowany napieciowo - wiec ani sie go nie sprawdzi miernikiem - tylko podmiana.... kilkakrotnie taki przypadek mieliśmy.. z tym, że wtedy swiecił sie ECON i był konkretny błąd. Inna sprawa - gdy przewody do czujnika są gdzieś przerwane.
Zapytam:
- Twoja spręzarka ma zwykłe sprzęgło czy zawór sterowany elektronicznie?? Aczkolwiek rocznik wskazuje nadal na sprzęgło....
- jeśli ma sprzegło - owszem na krótko podłaczyć + i - niekoniecznie na pracujacym silniku... usłyszy sie wtedy charakterystyczne klikniecie :)
Hmm.... najlepiej poprostu aby ktos to zobaczył na żywo... tak mozemy naprowadzać...
jeśli sprzegło i nie ma klikniecia na krótko a ISKRZY na przewodach z cewki - to poprostu sprzęgło sie uszkodziło mechanicznie.. jeśli NIE ISKRZY no to cewka....
Inaczej jest z zaworem - bo jego sprawdza sie testerem...
Sprawdź ten czujnik , okablowanie (idzie pod wentylatorami) - np zdejmując wtyczke z tego czujnika i sprawdzjąc miernikiem ciagłosć przewodów do kostki przy zbiorniczku od płynu do wspomagania , sprawdź spręzarke na krótko (wersja ze sprzegłem)
Pozdrawiam :)


A i skasuj błędy !!
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

egonaudi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 23 kwie 2011, 23:16
Lokalizacja: gł-zy

Post autor: egonaudi » 07 lip 2011, 08:20

na krótko kliknięcia i iskry nie było

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 07 lip 2011, 19:08

Witam ponownie :)
To teraz kolejny etap:
- jeśli mozesz wepnij we wtyczke "od auta" - czyli zasilajaca cewke kompresora żaróweczke np. W5W
- odpal auto , załacz klimatyzacje - jeśli świeci - cewka do wymiany :)
A co jeśli nie świeci...
-czujnik Hi cisnienia...
-czynnik tak jak mówiłes masz prawidłowo nabity razem z próżnią bez żadnych "dobić"
-przerwa na przewodach
-a moze bezpiecznik któryś trachniety...??!! - czy wszystko inne działa w aucie??
Jeśli to cewka - trzeba wyciagnać gaz domaszyny , wyjać sprężarke - zdemontowac docisk i koło pasowe , zdjąc zabespieczenie cewki i wymienić cewke na nową :) i reszta w odwrotnej kolejnosci. :)
Powodzenia - czekam na rezultaty :)
Pozdrawiam <okok>
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

egonaudi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 23 kwie 2011, 23:16
Lokalizacja: gł-zy

Post autor: egonaudi » 07 lip 2011, 23:07

Witam no i na to wychodzi że cewka padła... ponieważ wypiełem wtyczke i do kabla ''od auta'' podlaczyłem miernik tzn zaróweczke w śrubokręcie z kabelkiem masą :) no i jesli włączyłem klime to swieciła wyłączyłem klime to gasła itd...

co do bezpieczników to sa dobre no i w aucie wszystko dziala ...

słysze ze pyka jeszcze przekaźnik gdzies pod kierownicą słysze go gdy włączam wyłączam klime czyli przekaźnik chyba działa skoro pracuje ...

więc czeka mnie wyjecie sprężarki ... wystarczy tylko odchylić cały pas przedni ? i bedzie dojscie do sprezarki?

dzięki za informacje :)

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 08 lip 2011, 21:35

Bedzie dojście do sprężarki :) dokładnie, ale nie pamietam czy czasami na "upartego" od dołu nie wyjdzie.. poprostu nie pamietam :) Jesli sie nie myle to tylko "walka" z napinaczem.
Lecz dla własnej wygody "uchylisz pas" zdejmiesz paseczek i wykręcisz sprezarke , wymienisz cewke i odwrotna kolejnośC , nabijesz i będziesz miał banana na buzi , ze wszystko smiga :)
Pozdrawiam :)

A masz do cewki wtyczke z 2 przewodami?? jeśli z 2 to sprawdź czy jest dobra masa bo plusa już sprawdziłeś.
Chyba , ze masz tylko plusa a cewka mase bierze z obudowy....
Powodzenia :) <brawo>
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

egonaudi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 23 kwie 2011, 23:16
Lokalizacja: gł-zy

Post autor: egonaudi » 09 lip 2011, 01:54

do sprezarki jak sie nie myle idzie jeden kabel plus... a minus na obudowie i podlaczalem bezposredni + i - z aku i sprezarka dalej milczala wiec moj plan .... odchylam pas wyciągam sprężarkę daje do gościa który sie zajmuje klimą- gość zmienia sprzęgło lub cewkę i zakładam i ciesze sie z bananem na mordzie :):):)

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 09 lip 2011, 15:02

Egzakly :)
Wystarczy wymienić cewke.... chyba , że cewka padła bo np grzało sie łożysko od koła pasowego sprężarki...
Najlepiej wymien od razu i cewke i łożysko - koszt niewspólmierny z następstwami zaniedbań :)
Od razu niech sprawdzą czy na stole sie załacza spręzarka i bedziesz miał 100% pewnosci i.. banana na mordzie :)
Pozdrawiam :)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

egonaudi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 23 kwie 2011, 23:16
Lokalizacja: gł-zy

Post autor: egonaudi » 09 lip 2011, 18:28

OK Panowie po niedzieli możne się weżnę za to ... wyjmę sprężarkę i zawiozę do fachowców :P niech mi ją przywrócą do życia ... napisze wam czy zadziałała hehe ...

[ Dodano: 2011-07-12, 16:31 ]
Panowie dzis rozje*** caly przód w mak hehe spręzarka klimy wyjęta jednak padła cewka ... lecz skusiło nas otwarcie jej o okazalo sie ze zatarta cała sprężarka ... pełno opiłków w niej ... na allegro znalazłem uzywke za 290zł ... wiec jade po nią i dalej walczymy do wieczora...

[ Dodano: 2011-07-13, 18:04 ]
Witam i dzieki za pomoc klima działa sprężarka zrobiona układ wyczyszczony nabity nasmarowany ... 2 dni pracy koszt sprezarki 270zł

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 02 sie 2012, 16:49

egonaudi pisze:Panowie dzis rozje*** caly przód w mak hehe spręzarka klimy wyjęta jednak padła cewka
Nie trzeba przodu rozbierać, wystarczy wejść pod auto i ją wymontować :)

JACEKK.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 08 mar 2012, 16:06
Lokalizacja: k-g

Post autor: JACEKK. » 03 sie 2012, 15:11

biernik pisze:
egonaudi pisze:Panowie dzis rozje*** caly przód w mak hehe spręzarka klimy wyjęta jednak padła cewka
Nie trzeba przodu rozbierać, wystarczy wejść pod auto i ją wymontować :)
dobre,przodem wyjechali...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja