Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ All ] tłumiki końcowe a spalanie i wibracje

Wszystko co dotyczy benzynowych A6/A7, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
ODPOWIEDZ
pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

[ All ] tłumiki końcowe a spalanie i wibracje

Post autor: pancurski » 04 lip 2011, 13:07

Krótkie pytanie.
Czy wymiana tłumików końcowych na sportowe (nawiercona rura w otulinie) czyli de facto tłumik przelotowy może mieć wpływ na zmianę spalania?
Jakieś naukowe przesłanki? <radocha>
Bo na chłopski rozum wydaje się to urban legend.
Ostatnio zmieniony 05 lip 2011, 11:37 przez pancurski, łącznie zmieniany 1 raz.

v3loc1rapt0r

Post autor: v3loc1rapt0r » 04 lip 2011, 14:16

Gdyby znacznie zwiekszyc przeplywnosc wydechu, albo zdjac zupelnie, wtedy uzyskaloby sie redukcje oporow gazow wylotowych - w zwiazku z tym sprawnosc energetyczna silnika by wzrosla, zatem spalanie na jednostke drogi mogloby zmalec, jesli nadwyzka mocy byla by niewykorzystana. Teoria - teoria, a w praktyce zysk pomijalny.

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 05 lip 2011, 11:41

v3loc1rapt0r pisze:Gdyby znacznie zwiekszyc przeplywnosc wydechu, albo zdjac zupelnie, wtedy uzyskaloby sie redukcje oporow gazow wylotowych....
Przez dwa lata praca przerobionych wydechów zdawała się bez zarzutu. Na początku tego roku zacząłem mieć solidne wibracje samochodu przy obrotach 1400-1800. Podejrzewałem np. przepływomierz tym bardziej, że zaobserwowałem dziurę w obrotach. Jakie było moje zdziwienie gdy po stłuczce, którą miałem tydzień temu (dostał min. lekko lewy tłumik końcowy) wyżej wymienione objawy bardzo zmalały.

v3loc1rapt0r

Post autor: v3loc1rapt0r » 05 lip 2011, 12:06

Nie no, raczej odsunmy wplyw wydechu (o ile jest prawidlowo podwieszony, bez naprezen itd.) na wibracje w sfere archiwum X, raczej sklanial bym sie w podejrzeniach ku dwumasie lub poduszkach silnika, zwlaszcza jesli silnik pracuje rownomiernie. Zbieznosc tych wibracji ze spadkiem dynamiki w pewnym zakresie obrotow raczej jest wtedy przypadkowa.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 05 lip 2011, 16:15

odtykanie wydechu ma sens przy przeróbkach silnika związanych z dostarczaniem większej ilości paliwa i powietrza i zwiększonej przy tym produkcji spalin. oczywiście wymiana tylko końcowego tłumika czy bardziej wycięcie katalizatora może dać mniejsze lub większe przyrosty mocy ale niekoniecznie odbije się to na mniejszym spalaniu a jeśli już to będzie to nieodczuwalna ilość. natomiast odetkanie całkowite czyli montaż wolnego wydechu przy seryjnym silniku może się odbić niekorzystnie zarówno na mocy jak i spalaniu a spotkałem się nawet z opiniami że w ekstremalnych przypadkach silnik może ulec uszkodzeniu, oczywiście wszystko zależy od motoru czy jest mniej czy bardziej podatny na tego typu przeróbki. na pewno przy poważnych zmianach warto zasięgnąć opinii fachowców.

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 07 lip 2011, 09:06

v3loc1rapt0r pisze:Nie no, raczej odsunmy wplyw wydechu (o ile jest prawidlowo podwieszony, bez naprezen itd.) na wibracje w sfere archiwum X
jeszcze się przy tym zatrzymajmy :), jakie elementy oprócz łącznika elastycznego na początku układu wydechowego mogą przenosić naprężenia ?
v3loc1rapt0r pisze:raczej sklanial bym sie w podejrzeniach ku dwumasie lub poduszkach silnika, zwlaszcza jesli silnik pracuje rownomiernie.
dwumasy nie ma w tiptroniku, poduchy sprawdzane przez dwóch mechaników, jeśli chodzi o pracę to nie jest równomierna, mam wrażenie, że jedna strona pracuje inaczej, potwierdza to analiza spalin, no ale na dzień dzisiejszy obstawiam, że jest to związane z sondami....
grzałka pisze:odtykanie wydechu ma sens przy przeróbkach silnika związanych z dostarczaniem większej ilości paliwa i powietrza i zwiększonej przy tym produkcji spalin
grzałka pisze:natomiast odetkanie całkowite czyli montaż wolnego wydechu przy seryjnym silniku może się odbić niekorzystnie zarówno na mocy jak i spalaniu a spotkałem się nawet z opiniami że w ekstremalnych przypadkach silnik może ulec uszkodzeniu,
jak wspominałem, oba tłumik końcowe zostały przerobione na przelotowe (rura nawiercana plus wata wygłuszająca), w tłumiki na wyjściu zostały wspawane tuleje zmniejszające średnice wylotu, czyli sprężono trochę spaliny w układzie wydechowym

v3loc1rapt0r

Post autor: v3loc1rapt0r » 07 lip 2011, 11:59

Jesli silnik nie pracuje rownomiernie, to jest to pierwsza sprawa do usuniecia. Potem mozna gdybac, co dalej - jesli wibracje nie ustana. Piszac 'bez naprezen' mialem na mysli naprezenia statyczne - aby wszystko bylo spasowane i wisialo bez naciagnietych wieszakow, dodatkowych dystansow itp.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga