Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6C6] Tuning mechaniczy czy warto?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
dankan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 25 sty 2010, 09:58
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dankan » 27 cze 2011, 09:23

janusz1980 pisze:Mój znajomy robił Chipa w Ciechanowie na hamowni 4x4 i wyszło mu 285KM i 540Nm.
Auto teraz lata i mniej pali. Już rok jeździ i nic się nie dzieje. [url=http://images39.fotosik.pl/922/0a466bed8bc52bd2m.jpg]Obrazek[/URL]
Nie polecam hamowni dynamicznych "mierzą powietrze" hamownia musi być z "hamulcem" np: hamownia MAHA
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 27 cze 2011, 10:37

chyba własnie dynamiczna jest dokładniejsza bo owe powietrze wystepuje przy normalnej jeździe do tego uwzlędnia opory toczenia i moc uzyskana na takiej hamowni jest realną mocą samochodu a nie jedynie teoretyczną :)
ponoć firmy przygotowujące rajdówki do zawodów używaja przede wszystkim dynamicznych hamowni.

dankan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 25 sty 2010, 09:58
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dankan » 27 cze 2011, 12:34

vonito pisze:chyba własnie dynamiczna jest dokładniejsza bo owe powietrze wystepuje przy normalnej jeździe do tego uwzlędnia opory toczenia i moc uzyskana na takiej hamowni jest realną mocą samochodu a nie jedynie teoretyczną :)
ponoć firmy przygotowujące rajdówki do zawodów używaja przede wszystkim dynamicznych hamowni.
"powietrze" to przenośnia hamownia dynamiczna to coś takiego co nie ogarnia tak dużego momentu obrotowego i pod koniec mierzy jak coś tam mierzy nie ważne hamownia z hamulcem a nie jakieś inne wynalazki co zawyżają pomiar jeszcze wersja na kola co do tego się nie wypowiadam chodź jeśli auto przed pomiarem jest zawyżone to też odczyt trzyma się normy.
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 27 cze 2011, 13:21

ja rozumiem że dynamiczna to mierzona podczas jazdy na kole.

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 28 cze 2011, 12:45

janusz1980 pisze:Mój znajomy robił Chipa w Ciechanowie na hamowni 4x4 i wyszło mu 285KM i 540Nm.
Auto teraz lata i mniej pali. Już rok jeździ i nic się nie dzieje.
Tzn. ile km zrobił ? Jaki przebieg ma skrzynia ?
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

Club RS6

Post autor: Club RS6 » 28 cze 2011, 12:56

wczoraj szef warsztatu wv/audi (nie aso) powiedział mi ze tip w a6 3.0 tdi wytrzymuje max 500nm i w zadnym wypadku nie chipować tych aut <rotfl>

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 28 cze 2011, 13:46

Wałkowaliśmy ten temat. ZF twierdzi, że dużo mniej max 400Nm. Dlatego pytam o przebieg po chipie...
Tu zresztą sporo masz:

https://a6klub.pl/a6-c6-30-tdi-chiptuning-czy-warto-vt13123,255.htm
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 28 cze 2011, 13:51

No ja zrobiłem dopiero 10 tysi. ale wszytsko jest <okok>
a nogi nie mam lekkiej ;)

Awatar użytkownika
Yarecki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 20 wrz 2010, 20:34
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Yarecki » 28 cze 2011, 14:15

maxon pisze:Wałkowaliśmy ten temat. ZF twierdzi, że dużo mniej max 400Nm. Dlatego pytam o przebieg po chipie...
Tu zresztą sporo masz:

https://a6klub.pl/a6-c6-30-tdi-chiptuning-czy-warto-vt13123,255.htm
Jak to 400Nm ? Zdaje się, że w serii jest już 450Nm.
Post ten wyraża opinie autora w dniu dzisiejszym. Nie może on być wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po nim dniu. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany
poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 28 cze 2011, 14:29

Zastanawiałem się nad tym w tym wątku. Looknij mój ostatni post na stronie 16
https://a6klub.pl/a6-c6-30-tdi-chiptuning-czy-warto-vt13123,225.htm#297089
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 28 cze 2011, 17:32

Dankan a masz dojście jeszcze do tych hybryd co masz u siebie zamontowaną? :)

A co do chipa to śmiało robić, ja u siebie zrobiłem i wyszło mi 287km i 564nm . TYlko żeby to robić u pewnego tunera a nie u autoseby czy innych wynalazkow :)

dankan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 25 sty 2010, 09:58
Lokalizacja: Białystok

Post autor: dankan » 29 cze 2011, 10:16

wojoo pisze:wczoraj szef warsztatu wv/audi (nie aso) powiedział mi ze tip w a6 3.0 tdi wytrzymuje max 500nm i w zadnym wypadku nie chipować tych aut <rotfl>
szkoda gadać a co on się na czymś zna ten z aso?
ostatnio do chłopaków z all-tdi przyjechało auto z aso z rozregulowanym rozrządem załamka :( tak do końca to tam nie pracują sami specjaliści tylko zwykli ludzie czasami nie maja pojęcia o czym mówią .
Ps: Zapytaj tego w aso czy do silnika ABS 3.0 tdi z turbiną kkkbv 50 można włożyć turbinę gtb2260vk jestem ciekawy co ci odpowie czy w ogóle wie czym się to różni i czy to jest możliwe taka przeróbka <lol>
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM

PMW
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 02 maja 2009, 11:49
Lokalizacja: Warszawa STM

Post autor: PMW » 29 cze 2011, 20:41

sorry ale robienie wykresów w dieslu mija się z celem diesel nigdy nie bedzie autem do wyścigów - zawsze będzie dupowozem lepiej kupić auto które bardziej się do sportu nadaje

Awatar użytkownika
Borek123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 01 mar 2011, 20:08
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: Borek123 » 29 cze 2011, 23:38

PMW, ale miło jest takim 3.0 TDI rozwalić takiego cwaniaczka w S6 spod świateł.

Awatar użytkownika
Mlodyrzeszow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 530
Rejestracja: 08 wrz 2010, 20:33
Imię: Henryk
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Mlodyrzeszow » 30 cze 2011, 03:31

Borek123 pisze:PMW, ale miło jest takim 3.0 TDI rozwalić takiego cwaniaczka w S6 spod świateł.
ale czy to napewno sie uda <dokuczacz>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja