Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 28 cze 2011, 16:11

Zrobiłem jedną zmianę statyczną na ZF6 jakieś 10kkm temu. Teraz może zapodam sobie aktualny soft i przejdę na ZF8 bo wychodzi taniej w bańkach po 20L. Za ZF6 płaciłem 115PLN za L.
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 28 cze 2011, 18:41

Koledzy

Mam oficjalną odpowiedź od ZF'a na temat oleju, jaki jest zalany w mojej skrzyni. Podałem wszelkie parametry, numery seryjne itp:

Dear Chris,

Your transmission has to be filled with ZF Lifeguardfluid8 (ZF No. AA00 601 304 or Audi / VW Oil No. G 060162 A1 / A2 / A6 ATF)

Czyli nie bedzie mieszania oleju jak sie obawiałem... Dołączył bym się do Was do zakupu i może tak zrobie za jakiś czas, ale narazie mam pewne zastrzeżenia co do pracy tej skrzyni i chcę, aby fachowiec rzucił na to okiem, dlatego jednak wybiore sie do p. Sopy...

Moje zastrzeżenia pasuja do opisywanych wcześniej przez kolege jak przeciąganie i delikatne podszarpywanie przy zmianie biegów w pewnym zakresie obrotów... Podobno soft i olej powinno pomóc... szczególnie, że to dopiero 74 k :(

panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 28 cze 2011, 18:42

maxon jeżeli już mowa o zalewaniu tańszym olejem to 6HPXX powinna być zalewana ZF6+
Oczywiście wymiana statyczna na ZF8 (filtr, uszczelka) + upgrade TCM a po 5-10kkm ponowna wymiana statyczna już samego oleju ZF8 jest jak najbardziej słuszna.
20l wystarczy na cztery wymiany statyczne (po dwóch wymianach statycznych w małych odstępach można o skrzyni zapomnieć na jakieś 60-80kkm) więc warto się z kimś dogadać i kupić 20l - na jednego TIPa 10l przeznaczyć i mamy efekt wymiany dynamicznej, której koszty np. u Sopy nie muszę pisać ile wynoszą.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 28 cze 2011, 18:47

panton, w pełni się z Tobą zgadzam i może po jakimś czasie zrobie podobny manewr. Narazie jednak czeka mnie p. Sopa...

[ Dodano: 2011-06-28, 18:48 ]
<zalamka>

panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 28 cze 2011, 18:51

0x4B25A masz oficjalną odpowiedź od ZF jakim olejem powinna być zalana Twoja skrzynia. Masz 74kkm (zakładam, że przebieg jest faktyczny) i nie ruszałeś jeszcze swojego tiptronica? Auto masz z 2004 roku?
To właśnie problemy o których piszesz skłoniły firmę ZF do zaprojektowania nowego oleju i softu by te dolegliwości usunąć. Jestem przekonany na 99.99%, że obecnie masz zalaną skrzynię olejem ZF6+. Możesz to w łatwy sposób zweryfikować spuszczając troszeczkę oleju z tipa do jakiegoś kieliszka i zostawieniu na jakiś czas by się olej odstał, wtedy będziesz widział jaką ma barwę i to potwierdzi jakim dokładnie olejem masz zalaną skrzynię.

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 28 cze 2011, 20:32

panton Wałkowałem temat wirtualnie (w podwieszonym na górze temacie są te dywagacje), w końcu zlałem olej i wierz mi był to ZF6 (żółty), a nie ZF6+ niebieski.Dokładnie jak w tym papierze:
http://www.apra-europe.org/dateien/downloads/APRA_Birmingham_Hans-Peter_Bach_ZF_Transmissions_with_Mechatronics.pdf

Jako, że robię 40k rocznie to wciągnę te 20l ;)
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 29 cze 2011, 07:21

panton, tematem moich pytań (kilka postów wcześniej) było to nie czym zalać a czym była zalana ta 'skrzynia'... bo chcę uniknąć mieszania... Taką otrzymałem odpowiedź po podaniu wszelkich numerów itp...

Co do tego co tam jest to racja... okaże się jak się spuści :( Przebieg oryginalny. Ale zabawa z tymi olejami ;|

panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 29 cze 2011, 13:43

0x4B25A ja doskonale rozumiem skąd takie zamieszanie z tym olejem u Ciebie ale mimo odpowiedzi od ZF, że jest zalany ZF8 to ja bym sprawdził... spuszczając trochę i obserwując barwę...
I nasuwa się takie pytanie.
Wiem, że był ZF Lifeguardfluid6, który obecnie jest wycofywany, zamieniany na ZF Lifeguardfluid8 (są mieszalne), więc:
W którym roku został wyprodukowany, wprowadzony na rynek olej ZF Lifeguardfluid8?

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 04 lip 2011, 09:21

a ja nie za bardzo rozumiem ten problem...
jakie ma znaczenie co miałeś wcześniej ?
kupujesz ZF8 bo bedzie najlepszy, robisz dwie wymiany statyczne i nie ważne co miałeś wcześniej... po problemie ;)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 04 lip 2011, 10:48

vonito, wiesz ale ceny tych wymian u Sopy nie są najniższe i zabawa w prawo i lewo... dojazdy itp...

Ale pomyślę ew. nad opcja co tu koledzy proponują, aby tego ZF8 zalać z kupionej wiekszej bańki... bo wtedy juz bez wymian uszczelek, filtrów by sie obyło...

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 04 lip 2011, 11:00

ale czemu u Sopy
kupujesz baniak 20 litrów z kolegą z klubu
płacisz za litr około 70-80 zł
kupujesz filtr i uszczelkę lub dwie uszczelki
jedziesz do kumatego mechanika wymieniesz 5 litrów
jeżdzisz 2-3 tysie potem wymieniasz kolejna 5 litrów filtr i uszczelkę
jedziesz do salonu nowy fost i po temacie ;)

panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 04 lip 2011, 11:21

hehee.. vonito tylko to jest chyba za trudne by zrozumieć dlatego większość jeździ do Sopy i płaci mu za olej 3x tyle co cena rynkowa za usługę 3x tyle co cena rynkowa i jeszcze żyje w przekonaniu, że usługa jest super profesjonalnie wykonana. Oczywiście każdy ma prawo ze swoją kasą zrobić co chce - nawet wysłać na konto Rydzyka...

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 04 lip 2011, 14:29

Kolego panton,

Jadę do Sopy nie tylko po samą wymianę a pełną diagnostykę skrzyni, gdyż tak jak mówie mam pewne zastrzeżenia co do jej pracy... Mam nadzieję, że to wina oleju a przynajmniej takie są objawy. Jednakże, wolę mieć 100% pewności czy wszystko jest OK.

Mam nadzieję, że to Tobie ułatwi 'zrozumienie' przynajmniej mojego przypadku...

panton
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2011, 17:11
Lokalizacja: Wawa/Łódź

Post autor: panton » 05 lip 2011, 07:40

0x4B25A ja rozumiem Twój przypadek i tak jak wspomniałem kilka postów wcześniej - dla mnie możesz jechać do Sopy - mi to naprawdę rybka. Najważniejsze byś był zadowolony.

Awatar użytkownika
sir KENnY XVIII
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 314
Rejestracja: 11 maja 2010, 14:25
Imię: Szymon
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: sir KENnY XVIII » 06 lip 2011, 15:34

bardzo ciekawy temat szczególnie ze mam ok 120tkm przebiegu. Pogadam z moim mechanikiem który kiedyś pracował dla ASO a teraz robi dla niezależnego service i zobaczmy co mi powie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja