[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.
Koledzy
Mam oficjalną odpowiedź od ZF'a na temat oleju, jaki jest zalany w mojej skrzyni. Podałem wszelkie parametry, numery seryjne itp:
Dear Chris,
Your transmission has to be filled with ZF Lifeguardfluid8 (ZF No. AA00 601 304 or Audi / VW Oil No. G 060162 A1 / A2 / A6 ATF)
Czyli nie bedzie mieszania oleju jak sie obawiałem... Dołączył bym się do Was do zakupu i może tak zrobie za jakiś czas, ale narazie mam pewne zastrzeżenia co do pracy tej skrzyni i chcę, aby fachowiec rzucił na to okiem, dlatego jednak wybiore sie do p. Sopy...
Moje zastrzeżenia pasuja do opisywanych wcześniej przez kolege jak przeciąganie i delikatne podszarpywanie przy zmianie biegów w pewnym zakresie obrotów... Podobno soft i olej powinno pomóc... szczególnie, że to dopiero 74 k
Mam oficjalną odpowiedź od ZF'a na temat oleju, jaki jest zalany w mojej skrzyni. Podałem wszelkie parametry, numery seryjne itp:
Dear Chris,
Your transmission has to be filled with ZF Lifeguardfluid8 (ZF No. AA00 601 304 or Audi / VW Oil No. G 060162 A1 / A2 / A6 ATF)
Czyli nie bedzie mieszania oleju jak sie obawiałem... Dołączył bym się do Was do zakupu i może tak zrobie za jakiś czas, ale narazie mam pewne zastrzeżenia co do pracy tej skrzyni i chcę, aby fachowiec rzucił na to okiem, dlatego jednak wybiore sie do p. Sopy...
Moje zastrzeżenia pasuja do opisywanych wcześniej przez kolege jak przeciąganie i delikatne podszarpywanie przy zmianie biegów w pewnym zakresie obrotów... Podobno soft i olej powinno pomóc... szczególnie, że to dopiero 74 k

maxon jeżeli już mowa o zalewaniu tańszym olejem to 6HPXX powinna być zalewana ZF6+
Oczywiście wymiana statyczna na ZF8 (filtr, uszczelka) + upgrade TCM a po 5-10kkm ponowna wymiana statyczna już samego oleju ZF8 jest jak najbardziej słuszna.
20l wystarczy na cztery wymiany statyczne (po dwóch wymianach statycznych w małych odstępach można o skrzyni zapomnieć na jakieś 60-80kkm) więc warto się z kimś dogadać i kupić 20l - na jednego TIPa 10l przeznaczyć i mamy efekt wymiany dynamicznej, której koszty np. u Sopy nie muszę pisać ile wynoszą.
Oczywiście wymiana statyczna na ZF8 (filtr, uszczelka) + upgrade TCM a po 5-10kkm ponowna wymiana statyczna już samego oleju ZF8 jest jak najbardziej słuszna.
20l wystarczy na cztery wymiany statyczne (po dwóch wymianach statycznych w małych odstępach można o skrzyni zapomnieć na jakieś 60-80kkm) więc warto się z kimś dogadać i kupić 20l - na jednego TIPa 10l przeznaczyć i mamy efekt wymiany dynamicznej, której koszty np. u Sopy nie muszę pisać ile wynoszą.
0x4B25A masz oficjalną odpowiedź od ZF jakim olejem powinna być zalana Twoja skrzynia. Masz 74kkm (zakładam, że przebieg jest faktyczny) i nie ruszałeś jeszcze swojego tiptronica? Auto masz z 2004 roku?
To właśnie problemy o których piszesz skłoniły firmę ZF do zaprojektowania nowego oleju i softu by te dolegliwości usunąć. Jestem przekonany na 99.99%, że obecnie masz zalaną skrzynię olejem ZF6+. Możesz to w łatwy sposób zweryfikować spuszczając troszeczkę oleju z tipa do jakiegoś kieliszka i zostawieniu na jakiś czas by się olej odstał, wtedy będziesz widział jaką ma barwę i to potwierdzi jakim dokładnie olejem masz zalaną skrzynię.
To właśnie problemy o których piszesz skłoniły firmę ZF do zaprojektowania nowego oleju i softu by te dolegliwości usunąć. Jestem przekonany na 99.99%, że obecnie masz zalaną skrzynię olejem ZF6+. Możesz to w łatwy sposób zweryfikować spuszczając troszeczkę oleju z tipa do jakiegoś kieliszka i zostawieniu na jakiś czas by się olej odstał, wtedy będziesz widział jaką ma barwę i to potwierdzi jakim dokładnie olejem masz zalaną skrzynię.
panton Wałkowałem temat wirtualnie (w podwieszonym na górze temacie są te dywagacje), w końcu zlałem olej i wierz mi był to ZF6 (żółty), a nie ZF6+ niebieski.Dokładnie jak w tym papierze:
http://www.apra-europe.org/dateien/downloads/APRA_Birmingham_Hans-Peter_Bach_ZF_Transmissions_with_Mechatronics.pdf
Jako, że robię 40k rocznie to wciągnę te 20l
http://www.apra-europe.org/dateien/downloads/APRA_Birmingham_Hans-Peter_Bach_ZF_Transmissions_with_Mechatronics.pdf
Jako, że robię 40k rocznie to wciągnę te 20l

Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
daje się boleśnie odczuć...
panton, tematem moich pytań (kilka postów wcześniej) było to nie czym zalać a czym była zalana ta 'skrzynia'... bo chcę uniknąć mieszania... Taką otrzymałem odpowiedź po podaniu wszelkich numerów itp...
Co do tego co tam jest to racja... okaże się jak się spuści
Przebieg oryginalny. Ale zabawa z tymi olejami 
Co do tego co tam jest to racja... okaże się jak się spuści


0x4B25A ja doskonale rozumiem skąd takie zamieszanie z tym olejem u Ciebie ale mimo odpowiedzi od ZF, że jest zalany ZF8 to ja bym sprawdził... spuszczając trochę i obserwując barwę...
I nasuwa się takie pytanie.
Wiem, że był ZF Lifeguardfluid6, który obecnie jest wycofywany, zamieniany na ZF Lifeguardfluid8 (są mieszalne), więc:
W którym roku został wyprodukowany, wprowadzony na rynek olej ZF Lifeguardfluid8?
I nasuwa się takie pytanie.
Wiem, że był ZF Lifeguardfluid6, który obecnie jest wycofywany, zamieniany na ZF Lifeguardfluid8 (są mieszalne), więc:
W którym roku został wyprodukowany, wprowadzony na rynek olej ZF Lifeguardfluid8?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 706
- Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
- Imię: Tomasz A6 Forum
- Rocznik: 2006
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
ale czemu u Sopy
kupujesz baniak 20 litrów z kolegą z klubu
płacisz za litr około 70-80 zł
kupujesz filtr i uszczelkę lub dwie uszczelki
jedziesz do kumatego mechanika wymieniesz 5 litrów
jeżdzisz 2-3 tysie potem wymieniasz kolejna 5 litrów filtr i uszczelkę
jedziesz do salonu nowy fost i po temacie
kupujesz baniak 20 litrów z kolegą z klubu
płacisz za litr około 70-80 zł
kupujesz filtr i uszczelkę lub dwie uszczelki
jedziesz do kumatego mechanika wymieniesz 5 litrów
jeżdzisz 2-3 tysie potem wymieniasz kolejna 5 litrów filtr i uszczelkę
jedziesz do salonu nowy fost i po temacie

hehee.. vonito tylko to jest chyba za trudne by zrozumieć dlatego większość jeździ do Sopy i płaci mu za olej 3x tyle co cena rynkowa za usługę 3x tyle co cena rynkowa i jeszcze żyje w przekonaniu, że usługa jest super profesjonalnie wykonana. Oczywiście każdy ma prawo ze swoją kasą zrobić co chce - nawet wysłać na konto Rydzyka...
Kolego panton,
Jadę do Sopy nie tylko po samą wymianę a pełną diagnostykę skrzyni, gdyż tak jak mówie mam pewne zastrzeżenia co do jej pracy... Mam nadzieję, że to wina oleju a przynajmniej takie są objawy. Jednakże, wolę mieć 100% pewności czy wszystko jest OK.
Mam nadzieję, że to Tobie ułatwi 'zrozumienie' przynajmniej mojego przypadku...
Jadę do Sopy nie tylko po samą wymianę a pełną diagnostykę skrzyni, gdyż tak jak mówie mam pewne zastrzeżenia co do jej pracy... Mam nadzieję, że to wina oleju a przynajmniej takie są objawy. Jednakże, wolę mieć 100% pewności czy wszystko jest OK.
Mam nadzieję, że to Tobie ułatwi 'zrozumienie' przynajmniej mojego przypadku...
- sir KENnY XVIII
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 314
- Rejestracja: 11 maja 2010, 14:25
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Londyn