Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ All] Czy da się wsadzić do C5 2,5 R5 rzędowy ??

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

[ All] Czy da się wsadzić do C5 2,5 R5 rzędowy ??

Post autor: lgorek » 23 cze 2011, 17:05

Witam

Może i głupie pytanie ale nie mogę znaleźć nigdzie odpowiedzi.

Czy da się wsadzić bez większych modyfikacji do Audi A6 C5 1999 quattro silnik 2,5 tdi R5 np z :
- audi C4 2.5 TDI 140KM
lub nowy
- vw Touareg 2.5 TDI 174KM
lub jeszcze innego np LT


I czy możliwe jest że:
- silnik zmieści się bez problemu
- będą pasowały łapy silnika lub mała przeróbka
- skrzynia od obecnej V6 2,5 quattro podejdzie do takiego silnika
- elektronika bedzie wspolpracowala z C5 (zarowno od starszego jak i nowszego ??)

PMW
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 02 maja 2009, 11:49
Lokalizacja: Warszawa STM

Post autor: PMW » 23 cze 2011, 18:37

dżizas krajst skąd takie pomysły przecież to downgrade auta, druciarstwo pierwsza klasa to tak jak kupić M3 z uszkodzonym motorem i wstawić 1.6

Awatar użytkownika
szneider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 26 sie 2010, 16:05
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: szneider » 23 cze 2011, 18:48

Gdybym mógł kupić A6 C5 z silnikiem 2,5R5 z C4 to zrobiłbym to bez wahania. To był wielki błąd, że zastapiono ten silnik V6. Niedawno się zastanawiałem z kumplem ile by przy tym było roboty i jakby to pasowało, więc z chęcią bym chciał żeby ktoś sie podzielił swoimi doświadczeniami w tym względzie. Miałem ten motor w Audi 100 C4 z oryginalnym przebiegiem 475 tys. ściągnąłem z niemiec. Silnik pracował jak laleczka i jeździ dalej u mechaniora co ją ode mnie odkupił.
szneider
BYŁO-VECTRA A1.6,PASSAT B3GT1.8,OMEGA A 2.0,GOLF II 1.3,TOLEDO 2.0GT,PASSAT B3 2.0,VENTO 1.8,MAZDA 626 2.0,2.0D,BRAVO 1.4,AUDI B4 2.0,2.3,1.9TDI,AUDI 100C4 2.5TDI,A6 C4 1.9TDI,A6 C4 2.5TDI,A4 1.9TDI (90,110ps),PASSAT B5 1.9TDI (115,130),AUDI A6C5 2.5TDI,AUDI A4,A6 1.9TDI(130),SHARAN1.9TDI

PMW
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 02 maja 2009, 11:49
Lokalizacja: Warszawa STM

Post autor: PMW » 23 cze 2011, 19:17

Przecież w porównaniu z V6 r5 to zwykła sieczkarnia - chodzi mi o kulturę pracy, prawdą jest iż na pewno tańszy w utrzymaniu niż V6 ale jak ktoś chce tanie auto to nie kupuje audi

Awatar użytkownika
martino
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 05 maja 2008, 22:35
Lokalizacja: Góra Śląska

Post autor: martino » 23 cze 2011, 19:21

Mi osobiście ta sieczkarania nie przeszkadza-w środku jest dość cicho, a zdrowy R5 fajnie brzmi na wysokich obrotach.
Audi A6 2.5 TDI AEL Avant Proline z przebiegiem ponad pół mln km



Vorsprung durch Technik

"Ropa daje kopa:-)"

Awatar użytkownika
szneider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 26 sie 2010, 16:05
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: szneider » 23 cze 2011, 19:50

Może i sieczkarnia ale V6 nie dorasta mu do pięt jak to mówią pod względem niezawodności. Gdyby ten silnik był dalej montowany w C5 to ceny audiczek ze znaczkiem 2,5 na klapie by sie inaczej kształtowały i właściciele by nie narzekali na wałki, wysokie ceny napraw itd. A dźwięk wkręcania się R5 jest całkiem miły dla ucha. Volvo wiedziało co robi montując ten silnik w swoich wozach z małymi przeróbkami.
szneider
BYŁO-VECTRA A1.6,PASSAT B3GT1.8,OMEGA A 2.0,GOLF II 1.3,TOLEDO 2.0GT,PASSAT B3 2.0,VENTO 1.8,MAZDA 626 2.0,2.0D,BRAVO 1.4,AUDI B4 2.0,2.3,1.9TDI,AUDI 100C4 2.5TDI,A6 C4 1.9TDI,A6 C4 2.5TDI,A4 1.9TDI (90,110ps),PASSAT B5 1.9TDI (115,130),AUDI A6C5 2.5TDI,AUDI A4,A6 1.9TDI(130),SHARAN1.9TDI

kuki23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 01 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: malopolska

Post autor: kuki23 » 23 cze 2011, 20:39

no ja tez bym chcial taka c5 z silnikiem r5 co piknego silnik nie do zdarcia

jakcis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:12
Lokalizacja: Kętrzyn

Post autor: jakcis » 23 cze 2011, 20:57

witam silnik zmiesci sie widzialem taka c5 w quattro manula z r5 po dobrym programie super sie jezdzi dlamnie r5 lepiej chodzi lepszy dzwiek niz moja c5 v6 moj ojciec ma c4 a6 r5 i naprawde rzedowa piatka to cos na niemieckich stronach kiedys czytalem ze w 5 cylindrowkach nie montowano radia stereo bo po co ryk r5 w zupelnosci wystarcza he i maja racje... wracajac do swapa jesli ktos by chcial r5 do c5 polecam kefira z mazur wstawiam nie takie silnik do nie takich samochodów np. v8 z silnikiem r5 diesel AEL
jakob

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 24 cze 2011, 00:00

Da się i jak elektryke się ogarnie to naprawde może łatwo pójść. Skrzynie np mam u siebie od v6 więc to już spore ułątwienia, właściwie wymiana samego silnika z osprzętem... <okok>
Na alle była C5 z R5 pod maską zapodana tutaj na forum...
R5 to nie v6, raczej nie zgaśnie byle gdzie, paliwo każde przełknie, nie 'zużywa' się w miare eksploatacji.. wg mnie czysta poprawa bezpieczeństwa psyhicznego właściciela ;)
Chociaż fajnie byłoby wsadzić nowszą jednostkę np na PD albo chociaż 170PS z T4 ale to grubsza robota napewno ;/
Obrazek TDI +

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

hmm

Post autor: lgorek » 24 cze 2011, 14:42

Wiem że rzędowy silnik jest bardzo dobry BMW zostało przy rzedowych i maja bardzo oszczegne i wytrzymale silniki.

Swoje C5 quattro 2,5tdi v6 jest jeszcze dobre ale prawie ma 300tys i pasuje rozgladac sie juz albo za silnikiem BCZ / BAU lub rzedowa R5. Silnik załatwił mi mechanik. Tzn przy autam jeszcze nie robilem duzo ale powiedzial ze przy przebiegu powyzej 200k pasuje wlac olej 10W-40 czy jakos tak nie pamietam. Gdybym wlal odpowiedni olej na poczatku silnika bym nie wymienial bo V6 to bardzo dobry silnik tylko nalezy o niego dbac.


Co do wymiany to skrzynia zostala by mi z mojego chcialbym sam silnik z komputerem no i czy nie bylo by problemu z polaczeniem tego do R5 z A100 lub C4 bo chyba tez tam byl.

Oraz jak wyglada sprawa z nowa R5 co montowana byla w niektorych modelach VAG po 2000r. Np T4, LT i chyba Volvo. Czy skrzynia podeszła by ta co mam i jak z elektroniką. Bo nowa R5 ma chyba 174KM.

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 24 cze 2011, 17:22

Przemcio, cofanie w tył to racja! Kultura pracy R5... nic szczególnego. No i ewentualna odsprzedaż...:/ Ale plusów napewno więcej od minusów. Spalanie na plus, koszt eksploatacji +, niezawodność +, brak wad fabrycznych+... Gdyby fabrycznie C5 miało R5 ze zmienną geomterią i ~150PS to byłoby to jak AEL Q - biały kruk ;)
Remont V6 w sensie przeróbka na BAU wątpie by wyszła przerażająco wiele taniej niż swap na R5 no i dalej stres że coś pierdyknie w nieodpowiednim momencie... :/ Same głowice wystarczą? A co z układem zasilania? 'Zgasł i nie można odpalić' spotyka się to przy V6 i przeróbka na nowszy typ też troche kosztuje..

lgorek, a czy w LT i t4 te silniki jak i w volvo nie są poprzecznie montowane?

Myśle że zależnie co ' Ci siętrafi' to zrobisz z naciskiem na v6, swap to zawsze swap, masa drobiazgów do zrobienia... wydech, dolot, dopasowanie układu chłodzenia, doprowadzenie paliwa, elektryka, ale satysfakcja <okok>

Albo sprzedaj i kup C4 AEL Q hyhy ;)
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 25 cze 2011, 01:26

Czyli jak sie dba tak sie ma <okok> Ale dbać o v6 jest o wiele wiele drożej <figielek>
Co do VP chodziło mi o upalanie sterowników <okok>
BAU można porównywać do R5 ;) Ale jego cena jest adekwatna ;)
Nacudowali z V6 a po sześciu latach produkcji doszli do tego co oferowało R5 + normy emisji i kultura(nie mylić z 'pięknym' dźwiękiem).
Generalnie też bym się nie cofał, ale jakbym chciał autko dla siebie tzw. 'woła' bez namysłu postawiłbym na R5. Takich już nie robią <zalamka>
Obrazek TDI +

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga