2.5 tdi (AKN + TIP) - wibracje w trakcie jazdy
2.5 tdi (AKN + TIP) - wibracje w trakcie jazdy
Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post, jest użytkownikiem A6 od pół roku więc jeśli coś nie tak napiszę to prosiłbym o wyrozumiałość. Dodam że przeszukałem forum i podobnego problemu nie znalazłem.
Mój problem dotyczy samochodu ze skrzynią i silnikiem jak w temacie. W trakcie jazdy na obojętnie którym biegu szczególnie przy przyspieszaniu mam wibracje całej karoserii, nie kierownicy tylko cała buda się trzęsie. Dzieje się tak w zakresie 1600-2000 obr. Nawet jadąc ze stałą prędkością np: 1800 obr wyczuwalne są wibracje. Kiedy zredukuję bieg (obroty rosną ) tego nie ma ale mogę na tym biegu zejść z prędkością gdzie obroty będą też w tym feralnym zakresie i też czuć wibracje. Byłem już u kilku mechaników i wszyscy rozkładają ręce. Mam dobre wałki, dźwigienki, popychacze,(mierzone było ciśnienie sprężania), pompę, turbinę, pompę vacum itd. Wymieniłem obie półosie, wymieniłem koła, opony (100x wyważane). Został tylko jeden cień wątpliwości, a jeszcze dodam że samochód ma moc, nie kopci, zapala na widok kluczyka
Generalnie jest w dobrej kondycji, wracając do cienia wątpliwości, ostatnio wyciągnąłem wszystkie wtryski i pojechałem z nimi do firmy PEZAL w Gdańsku ( Jestem z okolic Trójmiasta) i powiedzieli że są wszystkie do regeneracji ( bo co mieli powiedzieć) ale że cena regeneracji jest ok 350 zł za sztukę to nie zdecydowałem się i pojechałem do innej firmy i facet powiedział że może to nowe one nie są ale tragedii nie ma i powiedział mi że jeden wtrysk jest troszkę inny. Chodziło mu oczywiście o sterujący i miał rację. Okazało się że do AKN-a powinien być 059 130 202 C a mam z literka E. Pytanie czy może mieć to aż takie znaczenie
Wiem że E były w 2.5 180 KM. Już kupiłem z literką C ale jeszcze nie zamontowałem. Jeśli ktoś może coś pomóc, zasugerować będę bardzo wdzięczny. Samochód pali w okolicach od 8-11 litrów, ale jazda nim szczególnie w trasie po prostu jest beznadziejna, bardzo mało komfortowa wręcz monetami nie przyjemna,a przecież to auto powinno płynąć 
Niunia
tak kolego to sa wtryski to jest wina wtryskow ja tez tak mialem auto wibrowalo mi w zakresie 1800 obr do 2ooo tys obr wibracjie byly przy dodawaniu gazu w tym zakresie wymienilem poduszki wszystkie przeguby a mam i 10 bo quattro wlacznie z walem napedowym podpora kasy poszlo mnustow wtryski nie laly bo byly sprawdzane ale to byla wina wtryskow kupilem uzywki na allegro i wibracje ustaly
Wibracje
Witam Wszystkich, wczoraj był ten wspaniały dzień kiedy udało się rozwiązać problem z drganiami mojej A6.
Wielkie podziękowania dla kolegi kuki23 który utwierdził mnie w przekonaniu że to może być problem prawdopodobnie wtryskiwaczy. Wczoraj mechanik wstawił mi wtryskiwacz sterujący taki jak powinien być czyli 202 C ( był 202 E-z takim już kupiłem auto ). Kupiłem cały komplet od faceta z allegro i tu muszę przestrzec, że jeśli się kupuje takie wtryski z nie do końca pewnego źródła gdzie zostały wymontowane np: rok temu (ja też tego nie wiedziałem) to należy je rozruszać bo się przytkały/zastały ( zrobił to facet w pewnej firmie w Gdyni ). Generalnie wszystkie bolączki ustąpiły. Silnik zaczął po prostu inaczej pracować, równiej, ciszej no i nie ma wibracji. Jeśli ktoś mia by podobny problem to będzie miał rozwiązanie. Jeszcze raz dziękuję i wszystkich pozdrawiam.
Niunia
Witam. Wtryskiwacz jest sprawny, nie wywala błędu i końcówka też jest ok. On po prostu nie pasował do mojego silnika (AKN) , bo generalnie z literka E jest od któregoś 2.5 180 KM. U mnie ten wtryskiwacz powodował wibracje samochodu, błędu nie pokazywał tylko strasznie korygował na minus. Wszyscy mechanicy stawiali rozrząd, wałki itp ale jednak to wtryskiwacz. Coś mi się wydaje że jest z 2002 roku, gdzieś wyczytałem. Jak będziesz zainteresowany to zapraszam, właśnie chcę go sprzedać.
Niunia










