Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] [2.7 BiT - 2001 - Tiptronic] wymiana sondy lambda

Silniki benzynowe
dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

[A6 C5] [2.7 BiT - 2001 - Tiptronic] wymiana sondy lambda

Post autor: dario_g » 19 cze 2011, 14:20

Witam Wszystkich!

Czy ktoś z Was wie może, czy wymiana sondy w modelu 2.7T (Tip) jest skomplikowana, tzn. dostęp itd?

Dziękuję z góry i pozdrawiam

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 19 cze 2011, 14:58

dario_g, to zależy którą masz do wymiany,
ogólnie dostęp jest kiepski ale da sie zrobić.
Tylko musisz sobie kluczyk skrócić bo długim kluczem nie będziesz miał możliwości obrócenia bo mało miejsca jest.

[ Dodano: 2011-06-19, 15:00 ]
Jeśli jest to sonda za katem to wymiana jest dużo prostsza.

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 20 cze 2011, 11:52

W dziale VAG odpisałeś mi, że to z prawej za katem i jeszcze raz dzięki!
Widzę, że masz taki sam silnik, więc cieszę się, bo sądzę, że i doświadczenie z Twojej strony będzie większe.

Pisałeś o kluczu i dostępie. Więc mówisz, że można się dobrać bez ściągania wydechu, tak? Byłbym wdzięczny, gdybyś napisał, jaki klucz najlepiej do tego skombinować.

Tak poza tym, to mam jeszcze pytanie odnośnie samej sondy. Byłem w Audi, tak chcieli ode mnie 570 zł. Na Allegro sondy są w cenie między 99 - 300 zł z przyłączem do Audi A6. Wiesz może jak to wygląda w praktyce? Co najlepiej (najtaniej) zrobić (oczywiście sprawdzę kabel, czy faktycznie się nie przypalił gdzieś).

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 20 cze 2011, 13:13

dario_g, Ja akurat nie mam sond za katami, ale wiem że do nich dostęp jest normalny i nie powinieneś mieć problemów z wymianą.
Jeśli chodzi o klucz to miałem na myśli sondy przed katami,
bo do nich jest kiepski dostęp, i najlepiej sobie dorobić klucz do nich.
Ale w Twoim przypadku nie musisz nic dorabiać, normalnym kluczem dasz radę.
Klucz do sondy to klucz 22.
Co do ceny to tylko oryginał bosha, zamienników nie kupuj.
W aso ceny są trochę wyższe, spróbuj w Inter Carsie,
grunt żeby był bosch.
Pozdrawiam

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 20 cze 2011, 19:49

Dzięki! Będę więc szukał odpowiedniego miejsca, aby zmienić.

Tak poza tym to usunąłeś kompletnie katy?

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 20 cze 2011, 19:57

dario_g, ja u siebie mam usunięte katy,
w ich miejsce mam tłumiki przelotowe.
Poza tym usunąłem tłumiki końcowe i też je zastąpiłem tłumikami przelotowymi ;)
Tak więc cały wydech mam przelotowy beż żadnych hamulców dla turbin <rotfl>

Dzięki za plusika <okok>

komar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 01 sie 2010, 14:56
Lokalizacja: jelenia góra

Post autor: komar » 20 cze 2011, 20:22

Witam wszystkich.
Mam A6 C5 2,7 bi turbo qatro. Od pewnego czasu wyskakuje mi błąd silnika i o podłączeniu do kompa wyskakują mi następujące błędy
16805
17538
17536
16815
17861
i nawet po skasowaniu ich po kilkudziesięciu kilometrach jest dokładnie to samo.
Dlatego mam prośbę, może ktoś potrafi rozszyfrować te kody i wyjaśni co nawala w silniku
adam

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 20 cze 2011, 20:32

sebastian855 pisze:dario_g, ja u siebie mam usunięte katy,
w ich miejsce mam tłumiki przelotowe.
Poza tym usunąłem tłumiki końcowe i też je zastąpiłem tłumikami przelotowymi ;)
Tak więc cały wydech mam przelotowy beż żadnych hamulców dla turbin <rotfl>

Dzięki za plusika <okok>
Hm. Jak będzie coś nawalać. To zwrócę się do ciebie po instrukcje, co i jak trzeba zmienić, bo słyszałem, że niektóre silniki wymagają zwężeń w tym miejscu. To są chyba te tłumiki przelotowe o których wspomniałeś. :D

Zobaczę jak będzie. W piątek odbieram auto od lakiernika, w poniedziałek do gazu. BRC (nie wiem jaki model) + lepsze wtryski bo znajomek + dwa parowniki. Will see :]

W moim poprzednim aucie z gazem: Mercedesie E420 z LPG też miałem usunięte katy, ale nie pamiętam, czy coś w ich miejsce przyszły tłumiki przelotowe. Pamiętam tylko, że wydech chodził nieco głośniej. Coś ala AMG...

[ Dodano: 2011-06-20, 20:34 ]
komar pisze:Witam wszystkich.
Mam A6 C5 2,7 bi turbo qatro. Od pewnego czasu wyskakuje mi błąd silnika i o podłączeniu do kompa wyskakują mi następujące błędy
16805
17538
17536
16815
17861
i nawet po skasowaniu ich po kilkudziesięciu kilometrach jest dokładnie to samo.
Dlatego mam prośbę, może ktoś potrafi rozszyfrować te kody i wyjaśni co nawala w silniku
Wiesz co. Też mnie wkurzało to, że musiałem za każdym razem jechać i prosić się kogoś o komputer. Kupiłem sobie zestaw:

http://allegro.pl/vag-com-kabel-diagnos ... 28499.html

podłączam lapka i wszystko widzę. Tu na forum kumate chłopaki pomogą Ci z interpretacją błędów.

komar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 01 sie 2010, 14:56
Lokalizacja: jelenia góra

Post autor: komar » 20 cze 2011, 22:18

dlatego właśnie proszę o rozszyfrowanie tych kodów bo dla mnie to czarna magia
adam

Awatar użytkownika
sebastian855
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1020
Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
Imię: Sebek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: sebastian855 » 21 cze 2011, 12:23

dario_g, nie kombinuj żadnych zwężek,
wydech w uturbionym aucie im swobodniejszy przepływ tym lepiej,
zwężkami tylko sobie zamulisz auto.

Nie ma problema, jak coś potrzebujesz to pytaj,
ja już na tym silniku zęby zjadłem ,hehehe ;)

komar, załóż nowy temat, żeby tego nie zaśmiecać,
bo się bałagan zrobi.
Wieczorkiem siądę i sprawdze od czego te błędy i postaram Ci sie pomóc. ;)

komar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 01 sie 2010, 14:56
Lokalizacja: jelenia góra

Post autor: komar » 21 cze 2011, 18:43

OK. Dzięki bardzo
adam

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 21 cze 2011, 22:31

Wyręczę sebastian855 - mam nadzieję, że się nie pogniewa ;)

Wszystkie błędy, oprócz ostatniego, są związane z ubogą mieszanką, a ta z kolei najprawdopodobniej taka właśnie jest z powodu źle wyregulowanej instalacji LPG.

Napisz coś więcej, jakie elementy LPG masz pod maską, to będzie można więcej powiedzieć, czy to da się ogarnąć na tym setup'ie co masz.

Jeździłeś na noPb i błędy też wyskakiwały?

Ostatni błąd to standard w naszych silnikach, czyli błąd czujnika EGT - wpisz w wyszukiwarkę frazę G235, możesz też zajrzeć do linka z mojego podpisu ;)

A co do głównego tematu wątku - tutaj "obrazkowo" opisane jak wymienić sondy przed katami. Korzystałem i potwierdzam - da się tym sposobem.
Co do sond za katami, to wystarczy zwykły klucz i kanał - sondy praktycznie na wierzchu - nie ma co opisywać.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

dario_g
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 29 maja 2011, 00:22
Lokalizacja: Legnica

Post autor: dario_g » 22 cze 2011, 12:21

Wielkie dzięki za link!!!

Cieszę się i martwię za razem. Cieszę się, bo wiem jak się do tego zabrać, a martwię, bo nigdy tego nie robiłem wcześniej a widzę, że jest cała masa roboty.

Wiesz może, gdzie dostać takie klucze, aby się dobrać do sond?

krzys19600
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys19600 » 22 cze 2011, 13:10


Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 22 cze 2011, 13:38

Albo lepiej tak , bo ten powyżej wyjątkowo drogi. Ja kupiłem chyba za 40pln razem z przesyłką, a widzę, że już można taniej ;)
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja