[A6 C5] [2.7 BiT - 2001 - Tiptronic] wymiana sondy lambda
[A6 C5] [2.7 BiT - 2001 - Tiptronic] wymiana sondy lambda
Witam Wszystkich!
Czy ktoś z Was wie może, czy wymiana sondy w modelu 2.7T (Tip) jest skomplikowana, tzn. dostęp itd?
Dziękuję z góry i pozdrawiam
Czy ktoś z Was wie może, czy wymiana sondy w modelu 2.7T (Tip) jest skomplikowana, tzn. dostęp itd?
Dziękuję z góry i pozdrawiam
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
W dziale VAG odpisałeś mi, że to z prawej za katem i jeszcze raz dzięki!
Widzę, że masz taki sam silnik, więc cieszę się, bo sądzę, że i doświadczenie z Twojej strony będzie większe.
Pisałeś o kluczu i dostępie. Więc mówisz, że można się dobrać bez ściągania wydechu, tak? Byłbym wdzięczny, gdybyś napisał, jaki klucz najlepiej do tego skombinować.
Tak poza tym, to mam jeszcze pytanie odnośnie samej sondy. Byłem w Audi, tak chcieli ode mnie 570 zł. Na Allegro sondy są w cenie między 99 - 300 zł z przyłączem do Audi A6. Wiesz może jak to wygląda w praktyce? Co najlepiej (najtaniej) zrobić (oczywiście sprawdzę kabel, czy faktycznie się nie przypalił gdzieś).
Pozdrawiam
Widzę, że masz taki sam silnik, więc cieszę się, bo sądzę, że i doświadczenie z Twojej strony będzie większe.
Pisałeś o kluczu i dostępie. Więc mówisz, że można się dobrać bez ściągania wydechu, tak? Byłbym wdzięczny, gdybyś napisał, jaki klucz najlepiej do tego skombinować.
Tak poza tym, to mam jeszcze pytanie odnośnie samej sondy. Byłem w Audi, tak chcieli ode mnie 570 zł. Na Allegro sondy są w cenie między 99 - 300 zł z przyłączem do Audi A6. Wiesz może jak to wygląda w praktyce? Co najlepiej (najtaniej) zrobić (oczywiście sprawdzę kabel, czy faktycznie się nie przypalił gdzieś).
Pozdrawiam
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
dario_g, Ja akurat nie mam sond za katami, ale wiem że do nich dostęp jest normalny i nie powinieneś mieć problemów z wymianą.
Jeśli chodzi o klucz to miałem na myśli sondy przed katami,
bo do nich jest kiepski dostęp, i najlepiej sobie dorobić klucz do nich.
Ale w Twoim przypadku nie musisz nic dorabiać, normalnym kluczem dasz radę.
Klucz do sondy to klucz 22.
Co do ceny to tylko oryginał bosha, zamienników nie kupuj.
W aso ceny są trochę wyższe, spróbuj w Inter Carsie,
grunt żeby był bosch.
Pozdrawiam
Jeśli chodzi o klucz to miałem na myśli sondy przed katami,
bo do nich jest kiepski dostęp, i najlepiej sobie dorobić klucz do nich.
Ale w Twoim przypadku nie musisz nic dorabiać, normalnym kluczem dasz radę.
Klucz do sondy to klucz 22.
Co do ceny to tylko oryginał bosha, zamienników nie kupuj.
W aso ceny są trochę wyższe, spróbuj w Inter Carsie,
grunt żeby był bosch.
Pozdrawiam
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Witam wszystkich.
Mam A6 C5 2,7 bi turbo qatro. Od pewnego czasu wyskakuje mi błąd silnika i o podłączeniu do kompa wyskakują mi następujące błędy
16805
17538
17536
16815
17861
i nawet po skasowaniu ich po kilkudziesięciu kilometrach jest dokładnie to samo.
Dlatego mam prośbę, może ktoś potrafi rozszyfrować te kody i wyjaśni co nawala w silniku
Mam A6 C5 2,7 bi turbo qatro. Od pewnego czasu wyskakuje mi błąd silnika i o podłączeniu do kompa wyskakują mi następujące błędy
16805
17538
17536
16815
17861
i nawet po skasowaniu ich po kilkudziesięciu kilometrach jest dokładnie to samo.
Dlatego mam prośbę, może ktoś potrafi rozszyfrować te kody i wyjaśni co nawala w silniku
adam
Hm. Jak będzie coś nawalać. To zwrócę się do ciebie po instrukcje, co i jak trzeba zmienić, bo słyszałem, że niektóre silniki wymagają zwężeń w tym miejscu. To są chyba te tłumiki przelotowe o których wspomniałeś. :Dsebastian855 pisze:dario_g, ja u siebie mam usunięte katy,
w ich miejsce mam tłumiki przelotowe.
Poza tym usunąłem tłumiki końcowe i też je zastąpiłem tłumikami przelotowymi![]()
Tak więc cały wydech mam przelotowy beż żadnych hamulców dla turbin![]()
Dzięki za plusika
Zobaczę jak będzie. W piątek odbieram auto od lakiernika, w poniedziałek do gazu. BRC (nie wiem jaki model) + lepsze wtryski bo znajomek + dwa parowniki. Will see
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
W moim poprzednim aucie z gazem: Mercedesie E420 z LPG też miałem usunięte katy, ale nie pamiętam, czy coś w ich miejsce przyszły tłumiki przelotowe. Pamiętam tylko, że wydech chodził nieco głośniej. Coś ala AMG...
[ Dodano: 2011-06-20, 20:34 ]
Wiesz co. Też mnie wkurzało to, że musiałem za każdym razem jechać i prosić się kogoś o komputer. Kupiłem sobie zestaw:komar pisze:Witam wszystkich.
Mam A6 C5 2,7 bi turbo qatro. Od pewnego czasu wyskakuje mi błąd silnika i o podłączeniu do kompa wyskakują mi następujące błędy
16805
17538
17536
16815
17861
i nawet po skasowaniu ich po kilkudziesięciu kilometrach jest dokładnie to samo.
Dlatego mam prośbę, może ktoś potrafi rozszyfrować te kody i wyjaśni co nawala w silniku
http://allegro.pl/vag-com-kabel-diagnos ... 28499.html
podłączam lapka i wszystko widzę. Tu na forum kumate chłopaki pomogą Ci z interpretacją błędów.
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
dario_g, nie kombinuj żadnych zwężek,
wydech w uturbionym aucie im swobodniejszy przepływ tym lepiej,
zwężkami tylko sobie zamulisz auto.
Nie ma problema, jak coś potrzebujesz to pytaj,
ja już na tym silniku zęby zjadłem ,hehehe
komar, załóż nowy temat, żeby tego nie zaśmiecać,
bo się bałagan zrobi.
Wieczorkiem siądę i sprawdze od czego te błędy i postaram Ci sie pomóc.
wydech w uturbionym aucie im swobodniejszy przepływ tym lepiej,
zwężkami tylko sobie zamulisz auto.
Nie ma problema, jak coś potrzebujesz to pytaj,
ja już na tym silniku zęby zjadłem ,hehehe

komar, załóż nowy temat, żeby tego nie zaśmiecać,
bo się bałagan zrobi.
Wieczorkiem siądę i sprawdze od czego te błędy i postaram Ci sie pomóc.

- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Wyręczę sebastian855 - mam nadzieję, że się nie pogniewa
Wszystkie błędy, oprócz ostatniego, są związane z ubogą mieszanką, a ta z kolei najprawdopodobniej taka właśnie jest z powodu źle wyregulowanej instalacji LPG.
Napisz coś więcej, jakie elementy LPG masz pod maską, to będzie można więcej powiedzieć, czy to da się ogarnąć na tym setup'ie co masz.
Jeździłeś na noPb i błędy też wyskakiwały?
Ostatni błąd to standard w naszych silnikach, czyli błąd czujnika EGT - wpisz w wyszukiwarkę frazę G235, możesz też zajrzeć do linka z mojego podpisu
A co do głównego tematu wątku - tutaj "obrazkowo" opisane jak wymienić sondy przed katami. Korzystałem i potwierdzam - da się tym sposobem.
Co do sond za katami, to wystarczy zwykły klucz i kanał - sondy praktycznie na wierzchu - nie ma co opisywać.

Wszystkie błędy, oprócz ostatniego, są związane z ubogą mieszanką, a ta z kolei najprawdopodobniej taka właśnie jest z powodu źle wyregulowanej instalacji LPG.
Napisz coś więcej, jakie elementy LPG masz pod maską, to będzie można więcej powiedzieć, czy to da się ogarnąć na tym setup'ie co masz.
Jeździłeś na noPb i błędy też wyskakiwały?
Ostatni błąd to standard w naszych silnikach, czyli błąd czujnika EGT - wpisz w wyszukiwarkę frazę G235, możesz też zajrzeć do linka z mojego podpisu

A co do głównego tematu wątku - tutaj "obrazkowo" opisane jak wymienić sondy przed katami. Korzystałem i potwierdzam - da się tym sposobem.
Co do sond za katami, to wystarczy zwykły klucz i kanał - sondy praktycznie na wierzchu - nie ma co opisywać.
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
- Lokalizacja: Mazowieckie
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Albo lepiej tak , bo ten powyżej wyjątkowo drogi. Ja kupiłem chyba za 40pln razem z przesyłką, a widzę, że już można taniejkrzys19600 pisze:Np;http://allegro.pl/kl-do-sondy-lambda-6k ... 02638.html.

Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW